Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belasting op tankkaarten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
    De meeste Polen komen hier gewoon niet echt goed betaald werk doen wat wij niet meer willen doen, nachtwerk in industriele bakkerijen etc. Criminelen zijn er altijd, ook onder de Belgen.
    In vergelijking tot vreemdelingen, zijn 'echte belgen' nog redelijk braaf als ge de gevangeniscijfers erbij neemt. Iets meer dan 50% is belg, maar de meesten daarvan zijn 'papieren' belgen

    Dat van die polen, dat hangt er vanaf. Ik heb heel die evolutie de laatste 20 jaar meegemaakt, vermits ik ook al bijna zo lang actief ben in de bouw. Ben bij mijne vorige werkgever na 5 maanden gaan lopen omdat het allemaal mis liep omdat die grotendeels met polen werkte die hij via dubieuze tussenmensen had, die af en toe belden om geld te gaan brengen omdat er 10 polen voor de deur stonden met baseballknuppels. Daar doe ik echt niet aan mee. Maar daar heb ik ook gezien dat er veel bakkers en slagers van daar komen om hier in de bouw te werken. Zo ken ik iemand die er op 10 jaar tijd 100 heeft laten komen en 90 heeft kunnen terug sturen wegens 'onbekwaam'.

    Hetgeen ze hier betaald krijgen, hangt dus een beetje af van de constructie en tussenpersonen. Ik heb er gezien die €16/u kostten en zelf €6/u ontvingen, maar daarnaast dan wel inwoon kregen in een gehuurd huis waar ze met 20 op matrassen slapen. Voor ons lijkt dat weinig, maar voor die mensen is dat veel geld. Maar dat was eens, want in Polen hadden ze last van een braindrain, waardoor de lonen er gestegen zijn en het minder aantrekkelijk was om nog naar het buitenland te gaan. Daarom dat ge nu veel meer Roemenen en Bulgaren in de bouw ziet.

    Dus ja, wat gij 'niet echt goed' betaald werk noemt, is voor hun wel goed betaald. Maar ik zou liever hebben dat geen enkele oostblokker hier nog kwam werken. Met 3 x de prijs voor naft zal men dat niet oplossen. Elke oostbloknummerplaat continu aan de kant zetten voor een controle zou al meer in zijn mars hebben. Enerzijds betreft ge enorm veel oostblokkers met slechte bedoelingen wat dan ook in ene weg afschrikt om nog naar hier te komen voor die slechte bedoelingen. En anderzijds hebben die bouwvakkers ook geen zin om elke dag aan de kant te staan en gaan die ook al in mindere mate komen Pittig detail: politie mag het niet.

    Dit ter zijde. Zolang er prijsverschillen zijn tussen alle lidstaten van europa, gaat men de brandstoffen niet kunnen verdubbelen of verdriedubbelen. En als ge dat voor mekaar krijgt in alle lidstaten dat de brandstoffen hetzelfde gaan kosten, gaan ook de lonen in heel europa gelijk moeten komen. En dat wil zeggen dat een aantal landen de boeken kunnen toe doen. Dan is de crisis in Griekenland een voorsmaakje geweest.

    Dus, het enige dat wel kan werken in mijn ogen dan nog altijd rekeningrijden via een kastje in de auto waarbij ge bv maandelijks een afrekening krijgt. Maar dan moet wel BIV en jaarlijkse taks weg vallen. Is dat het 'eerlijkste'? Ja, als ge de km's aanrekent in functie van bv de CO2 uitstoot. En natuurlijk ook buitenlanders laten betalen voor onze wegen.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
      Waar? Als je ergens een vrachtwagen/bestelwagen ziet tanken moet je eens naar de prijs kijken die ze moeten betalen... (en we spreken niet van een extra voordeeltje op de tankkaarten hé want dat zullen maar een paar centen zijn).
      Euh, dat wat op dat tellerke komt is toch van geen tel? Mijn tankkaart die ik privé had via mijn werkgever ging er bij dats zelfs nog onder ... Zo een dkv kaart van een transporteur dat is vlot onder de 1 euro hoor ????
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Euh, dat wat op dat tellerke komt is toch van geen tel? Mijn tankkaart die ik privé had via mijn werkgever ging er bij dats zelfs nog onder ... Zo een dkv kaart van een transporteur dat is vlot onder de 1 euro hoor ????
        Euhm. Destijds hadden ze thuis een transportfirma, en IDS en DKV kaarten waren 'tankkaarten' en geen 'kortingkaarten' Er bestaat in BE een minimumprijs voor brandstoffen en dus wees maar zeker dat die niet onder de Euro gaat. Voorheen hadden wij hier allemaal een tankkaart en we konden op het werk tanken. Tankaarten waren voor onderwerg, maar ze hadden het liefste dat ge op de firma tankte omdat da goedkoper was. En dat scheelde 4 cent. Dus kan me moeilijk voorstellen dat dan op zo een IDS of DKV kaart 25 à 30 cent/kiter korting zit?

        Sorry, maar daar geloof ik geen snars van. Maar ik kan altijd mis zijn natuurlijk hé. Maar dan zou ik toch graag harde bewijzen willen zien daarvan.
        Last edited by ; 17/10/2016, 19:37.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
          Stickers altijd opgelaten en zelfs vragende partij geweest om eens in plaats van magneetstickers er effectief stickers op te kleven. Ook de nummerplaathouder met een verwijzing naar het bedrijf stoorde mij nooit. Ik zei ook altijd direct dat het een firmawagen was en niet van mij. En de wagens gingen van een Nissan, Skoda, Audi tot Mercedes E-klasse. IK heb zelfs ooit eens op een firmawagen zelf een sticker van het bedrijf gekleefd. Eigenlijk meerdere stickers. Gewoon uit principe. Is een firmawagen en elke vorm van reclame voor die firma is mooi meegenomen voor die firma. En nooit maar enige vorm van vandalisme, diefstal of agressie gezien. Ik denk dat mensen met een firmawagen ook niet zo nauw kijken waar ze hun wagen parkeren. Is niet van mij dus lig er niet van wakker zeker. Ik betaalde met veel plezier 20 euro aan een deftige en gecontroleerde parking -uit eigen zak- dan ergens enkele euro's in een parkeermeter te gaan rammen. Maar mijn firmawagens waren na het einde van de leasingperiode ook in nieuwstaat. Wekelijks met de hand poetsen en regelmatig detailen alsof het een Rolls was. Ook eten, snoepen of drinken in de wagen was altijd een taboe.

          Enkele weken geleden nog zo een kennis gezien. Nieuwe Mercedes C-klasse rechtstreeks van de garage en op de koffer een hele kleine sticker die naar de firma waar hij werkt verwees. Hij kwam de hete lucht blazer lenen omdat die sticker er zo snel mogelijk af moest. Of beter gezegd hij kwam vragen of ik even snel die sticker er kon af doen. Een uur daarvoor door de garage er nog op gekleefd. Want het kon toch niet kunnen dat mensen hem in een firmawagen zagen zitten? Of de link moesten leggen. De sticker moest er af voor hij met zijn nieuwe firmawagen naar huis zou rijden. Dan denk je wel even anders over dergelijke "vrienden".

          Mag je bij ons komen werken ;-)

          Gelukkig hebben wij niet veel firma wagens. In het weekend rijden ze ergens tegen, de maandag ochtend "ongelukje gehad, sorry hé". Poetsen ja, na 5 keer zeggen. Dan zijn ze verwonderd dat de volgende wagens geen mercedes of duurdere wagens meer zijn. Respect hebben ze er toch niet voor.

          Ik krijg het hiervan op mijn heupen.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten
            Mag je bij ons komen werken ;-)

            Gelukkig hebben wij niet veel firma wagens. In het weekend rijden ze ergens tegen, de maandag ochtend "ongelukje gehad, sorry hé". Poetsen ja, na 5 keer zeggen. Dan zijn ze verwonderd dat de volgende wagens geen mercedes of duurdere wagens meer zijn. Respect hebben ze er toch niet voor.

            Ik krijg het hiervan op mijn heupen.
            Mss de verkeerde firma? Kuisen hangt idd van de persoon af. Zo zijn er 6 wagens en het is 3-3 verdeeld. Baas, ik en een collega kuisen niet graag. De rest steekt hem binnen bij ne pakistaan
            In het weekend ergens tegen gezeten? Zuipen ze dan zo veel? Komt bij ons zelden voor. En zo een dingen gebeuren ook met een privéwagen, dus kunt ge moeilijk als werkgever verwachten dat er geen ongevallen gebeuren met een firmawagen. Daarvoor zijn die omniums hé. Gebeurt bij ons thans nauwelijks.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              En daarna gaan de mensen klagen omdat de prijzen in de supermarkt verdubbeld zijn Of gaat ge de transportsector een korting van €2/liter geven?

              En zoals verbatim zegt, gaan ze in vele landen echt wel een probleem hebben. Wat is het gemiddeld loon in roemenië? €400/maand?
              In 1998 was er geen sprake van Roemenië et alii. Het was ook de bedoeling om de brandstofprijs over een periode van enkele jaren gestaag te doen stijgen. Hier tegenover zou ook staan dat alle andere belastingen op wagens vervallen (inschrijvingstaksen onder meer). EN ik wist niet dat de prijzen in de supermarkt zouden verdubbelen, kan je me eens uitleggen welk economisch model achter die redenering zit? Ik ga me hier nog kunnen amuseren ùmet jouw betoog.


              Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Haha 3 euro / liter.. nu bestaat de prijs al voor 90% uit taksen!

              Soit waarom geen 10 euro de liter zodat niemand nog kan rijden?


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Omdat 3 EUR de balans voor mensen kan doen overslaan om minder te rijden. Of is het normaal dat er nu heel de dag door overal files staan? Dat mensen de wagen nemen voor iedere verplaatsing? Neen. Het is de enige eerlijek manier om mensen bewuster te laten omgaan met hun wagen. En om de automobielfabrikanten aan te zetten om echt werk te maken van zuinigere wagens (want de markt zou dat dan ook vragen)

              Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
              Volledig me eens , de gebruiker laten betalen, en zoals ik hier al eens geschreven heb, geen fille meer de zondagnamiddag op de Brusselse ring.
              Gisterenmidag en -avond stonden ze er blijkbaar weeral stil. Zondag dus. Ik moest nog wat meubels naar Leuven brengen voor mijn zoon, ik vond de drukte op zondagavond richting Leuven weerzinwekkend ivm met toen ik 20 jaar geleden studeerde
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                Stickers altijd opgelaten en zelfs vragende partij geweest om eens in plaats van magneetstickers er effectief stickers op te kleven. Ook de nummerplaathouder met een verwijzing naar het bedrijf stoorde mij nooit. Ik zei ook altijd direct dat het een firmawagen was en niet van mij. En de wagens gingen van een Nissan, Skoda, Audi tot Mercedes E-klasse. IK heb zelfs ooit eens op een firmawagen zelf een sticker van het bedrijf gekleefd. Eigenlijk meerdere stickers. Gewoon uit principe. Is een firmawagen en elke vorm van reclame voor die firma is mooi meegenomen voor die firma. En nooit maar enige vorm van vandalisme, diefstal of agressie gezien. Ik denk dat mensen met een firmawagen ook niet zo nauw kijken waar ze hun wagen parkeren. Is niet van mij dus lig er niet van wakker zeker. Ik betaalde met veel plezier 20 euro aan een deftige en gecontroleerde parking -uit eigen zak- dan ergens enkele euro's in een parkeermeter te gaan rammen. Maar mijn firmawagens waren na het einde van de leasingperiode ook in nieuwstaat. Wekelijks met de hand poetsen en regelmatig detailen alsof het een Rolls was. Ook eten, snoepen of drinken in de wagen was altijd een taboe.

                Enkele weken geleden nog zo een kennis gezien. Nieuwe Mercedes C-klasse rechtstreeks van de garage en op de koffer een hele kleine sticker die naar de firma waar hij werkt verwees. Hij kwam de hete lucht blazer lenen omdat die sticker er zo snel mogelijk af moest. Of beter gezegd hij kwam vragen of ik even snel die sticker er kon af doen. Een uur daarvoor door de garage er nog op gekleefd. Want het kon toch niet kunnen dat mensen hem in een firmawagen zagen zitten? Of de link moesten leggen. De sticker moest er af voor hij met zijn nieuwe firmawagen naar huis zou rijden. Dan denk je wel even anders over dergelijke "vrienden".
                Mijn vorige wagen was 200 000 km nog in nieuwstaat. En eerlijk gezegd, dat is het geval met zo goed als alle wagens in 't park hier. Af en toe heeft er wel eens iemand een ongelukje, maar meeste mensen verzorgen die wagen goed. Alle kosten op 't einde van de rit zijn hier ook voor de bestuurder.


                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Mss de verkeerde firma? Kuisen hangt idd van de persoon af. Zo zijn er 6 wagens en het is 3-3 verdeeld. Baas, ik en een collega kuisen niet graag. De rest steekt hem binnen bij ne pakistaan
                In het weekend ergens tegen gezeten? Zuipen ze dan zo veel? Komt bij ons zelden voor. En zo een dingen gebeuren ook met een privéwagen, dus kunt ge moeilijk als werkgever verwachten dat er geen ongevallen gebeuren met een firmawagen. Daarvoor zijn die omniums hé. Gebeurt bij ons thans nauwelijks.
                Er zijn mensen die extra nonchalant rijden met zo'n wagen, dat stoer vinden want toch van 't werk. Wagen ook afraggen,niet op tijd mee op onderhoud gaan. De leasemaatstschappij heeft me verteld van wagens die binnen helemaal onder de schimmel zaten in de koffer en achterzetels toen de voertuigen werden binnengebracht.


                Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten
                Mag je bij ons komen werken ;-)

                Gelukkig hebben wij niet veel firma wagens. In het weekend rijden ze ergens tegen, de maandag ochtend "ongelukje gehad, sorry hé". Poetsen ja, na 5 keer zeggen. Dan zijn ze verwonderd dat de volgende wagens geen mercedes of duurdere wagens meer zijn. Respect hebben ze er toch niet voor.

                Ik krijg het hiervan op mijn heupen.
                Nu moet je die wagen toch niet iedere week poetsen? ik doe dat ook niet, maar zet hem wel in de was (een leasewagen). Als hij echt vuil is, was ik hem wel.
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                  In 1998 was er geen sprake van Roemenië et alii. Het was ook de bedoeling om de brandstofprijs over een periode van enkele jaren gestaag te doen stijgen. Hier tegenover zou ook staan dat alle andere belastingen op wagens vervallen (inschrijvingstaksen onder meer). EN ik wist niet dat de prijzen in de supermarkt zouden verdubbelen, kan je me eens uitleggen welk economisch model achter die redenering zit? Ik ga me hier nog kunnen amuseren ùmet jouw betoog.


                  Omdat 3 EUR de balans voor mensen kan doen overslaan om minder te rijden. Of is het normaal dat er nu heel de dag door overal files staan? Dat mensen de wagen nemen voor iedere verplaatsing? Neen. Het is de enige eerlijek manier om mensen bewuster te laten omgaan met hun wagen. En om de automobielfabrikanten aan te zetten om echt werk te maken van zuinigere wagens (want de markt zou dat dan ook vragen)



                  Gisterenmidag en -avond stonden ze er blijkbaar weeral stil. Zondag dus. Ik moest nog wat meubels naar Leuven brengen voor mijn zoon, ik vond de drukte op zondagavond richting Leuven weerzinwekkend ivm met toen ik 20 jaar geleden studeerde

                  heb je een idee hoeveel een vracht (en dan spreek ik van een volle trailer/container om het goedkoop te houden) kost van pakweg vb zuid frankrijk naar BE? en erg veel winstmarge zit daar voor de transporteur niet op...
                  en dan zit je nog maar in de grote verdeelcentra, moet je nog eens lokaal gaan verdelen etc. reken maar op een prijsstijging van 15 a 20% in winkel
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    heb je een idee hoeveel een vracht (en dan spreek ik van een volle trailer/container om het goedkoop te houden) kost van pakweg vb zuid frankrijk naar BE? en erg veel winstmarge zit daar voor de transporteur niet op...
                    en dan zit je nog maar in de grote verdeelcentra, moet je nog eens lokaal gaan verdelen etc. reken maar op een prijsstijging van 15 a 20% in winkel
                    Misschien nog meer, want transportkosten heb je natuurlijk ook op grondstoffen, openbaar vervoer voor het personeel dat die producten moet maken etc...

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Euhm. Destijds hadden ze thuis een transportfirma, en IDS en DKV kaarten waren 'tankkaarten' en geen 'kortingkaarten' Er bestaat in BE een minimumprijs voor brandstoffen en dus wees maar zeker dat die niet onder de Euro gaat. Voorheen hadden wij hier allemaal een tankkaart en we konden op het werk tanken. Tankaarten waren voor onderwerg, maar ze hadden het liefste dat ge op de firma tankte omdat da goedkoper was. En dat scheelde 4 cent. Dus kan me moeilijk voorstellen dat dan op zo een IDS of DKV kaart 25 à 30 cent/kiter korting zit?

                      Sorry, maar daar geloof ik geen snars van. Maar ik kan altijd mis zijn natuurlijk hé. Maar dan zou ik toch graag harde bewijzen willen zien daarvan.
                      Alles hangt van volumes af natuurlijk, ik krijg 17 cent op de officiële prijs denk ik privé met een kaart via mijn werkgever. Op professionele diesel krijg je ook accijnzen terug, dus er is vandaag een verschil tussen wat een transporteur betaald en de rest van de gebruikers. Zo zijn er voor transportsector over heel Europa, ook Oost-Europa vrij gelijklopende prijzen.

                      De russen bollen goedkoper, daarom hebben die hun trekkers enorm grote tanks.

                      Volgens mij moet je heel de professionele sector uit die discussie houden, dat is gewoon een heel andere problematiek ...
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        heb je een idee hoeveel een vracht (en dan spreek ik van een volle trailer/container om het goedkoop te houden) kost van pakweg vb zuid frankrijk naar BE? en erg veel winstmarge zit daar voor de transporteur niet op...
                        en dan zit je nog maar in de grote verdeelcentra, moet je nog eens lokaal gaan verdelen etc. reken maar op een prijsstijging van 15 a 20% in winkel
                        Diesel is ongeveer 30% van de prijs, dus uw percentages zijn hoog lijkt mij.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          heb je een idee hoeveel een vracht (en dan spreek ik van een volle trailer/container om het goedkoop te houden) kost van pakweg vb zuid frankrijk naar BE? en erg veel winstmarge zit daar voor de transporteur niet op...
                          en dan zit je nog maar in de grote verdeelcentra, moet je nog eens lokaal gaan verdelen etc. reken maar op een prijsstijging van 15 a 20% in winkel
                          Dat is spotgoedkoop. Zo goedkoop dat trein amper qua prijs kan concurreren wanneer je van goederenstation naar goederenstation kan vervoeren. De fuelkost van een vrachtwagen is ongeveer 50% van de transportkost, als ik me dat nog goed herinner. µ
                          Indien je iets verder nadenkt, dat betekent ook dat lokaal geproduceerde producten relatief gezien iets goedkoper worden...

                          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Alles hangt van volumes af natuurlijk, ik krijg 17 cent op de officiële prijs denk ik privé met een kaart via mijn werkgever. Op professionele diesel krijg je ook accijnzen terug, dus er is vandaag een verschil tussen wat een transporteur betaald en de rest van de gebruikers. Zo zijn er voor transportsector over heel Europa, ook Oost-Europa vrij gelijklopende prijzen.

                          De russen bollen goedkoper, daarom hebben die hun trekkers enorm grote tanks.

                          Volgens mij moet je heel de professionele sector uit die discussie houden, dat is gewoon een heel andere problematiek ...
                          Josenjef heeft mij begrepen
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • #73
                            Ik vind het tijd dat ze eindelijk deze scheefgetrokken situatie rechtzetten. De ene krijgt geld via een tankkaart en is niet belast, de andere krijgt cash en is wel belast.

                            Een systeem waarbij er gewoon een juiste vergoeding is voor de kms die je rijdt voor het werk, en prive betaal je de diesel zelf, is veel logischer.
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #74
                              Ik vind vooral dat mensen eens minder andere mensen hun rekening moeten maken. Iedereen probeert zijn loon fiscaal te optimaliseren, als dat wettelijk mogelijk is is er geen probleem.
                              Men heeft dat gedaan om bepaalde hogere lonen minder belasting te laten betalen, gewoon omdat loonbelasting de spuigaten uitliep/loopt. Dan moet men die schijven in de belastingschalen ook maar afschaffen, iedereen evenveel belasting op elke eurocent inkomen.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Dat is spotgoedkoop. Zo goedkoop dat trein amper qua prijs kan concurreren wanneer je van goederenstation naar goederenstation kan vervoeren. De fuelkost van een vrachtwagen is ongeveer 50% van de transportkost, als ik me dat nog goed herinner. µ
                                Indien je iets verder nadenkt, dat betekent ook dat lokaal geproduceerde producten relatief gezien iets goedkoper worden...



                                Josenjef heeft mij begrepen
                                er zijn heel wat redenen waarom men rapper voor de weg dan voor het spoor kiest, dat de weg even veel kost of minder is echter een fabeltje.
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                  Ik vind vooral dat mensen eens minder andere mensen hun rekening moeten maken. Iedereen probeert zijn loon fiscaal te optimaliseren, als dat wettelijk mogelijk is is er geen probleem.
                                  Men heeft dat gedaan om bepaalde hogere lonen minder belasting te laten betalen, gewoon omdat loonbelasting de spuigaten uitliep/loopt. Dan moet men die schijven in de belastingschalen ook maar afschaffen, iedereen evenveel belasting op elke eurocent inkomen.
                                  Weet je wat wij Belgen goed kunnen? Klagen, klagen en nog eens klagen. Wanneer ik naar de levensstandaard kijk van collega's in de ons omliggende landen (ik werk voor een grote multinational), dan hebben wij het hier in Vlaanderen enorm goed. Veel beter dan in Nederland, Frankrijk, Italië en Duitsland, om zo maar eens vier landen op te noemen. En toch zijn wij vooral voortdurend aan 't klagen.
                                  De hoogste belastingsschalen zijn enkele jaren geleden naar beneden aangepast, ik heb er geen enkel probleem mee dat dat stuk van mijn loon wordt sterker wordt afgeroomd, ik heb wel een probleem dat belastingen alleen op loon worden geïnd en onvoldoende op consumptie of bvb inkomsten uit immobiliën.

                                  En bedrijfswagens zijn een regelrechte schande. Als ik vandaag ergens naar toe moet, en ik doe dat met de trein, dan kost me dat geld. Als ik met de wagen rijd, is dat altijd en overal volledig gratis. Logisch toch, niet? Er moet dringend een systeem komen waarbij privékilometers gereden met de wagen de VAA omhoog krikken.
                                  En ja, ik heb er zelf ook één. Maar ik zal niet klagen indien het systeem aangepast wordt, want het is gewoon een oneerlijk en onlogisch systeem, waar de Belgische staat al verschillende keren is aangemaand om dat aan te passen.
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    er zijn heel wat redenen waarom men rapper voor de weg dan voor het spoor kiest, dat de weg even veel kost of minder is echter een fabeltje.
                                    Dat is niet wat ik schrijf. Het prijsvoordeel van 't spoor is zo beperkt, dat het gebrek aan flexibiliteit dat voordeel vaak helemaal doet verdwijnen. Je moet (internationale) treinen echt lang op voorhand reserveren, en je kan zo'n trein echt niet ergens anders naar laten rijden.
                                    En van zodra je geen spoorwegtoegang aan je fabriek hebt, is het spoor vaak duurder dan de weg, overslag is erg duur en neemt heel wat tijd in beslag.
                                    Treinen zijn alleen nuttig voor grote volumes te verzenden tussen vaste bestemmingen of voor erg gevaarlijke producten (die je niet mag verzenden over de weg)
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Ik vind het tijd dat ze eindelijk deze scheefgetrokken situatie rechtzetten. De ene krijgt geld via een tankkaart en is niet belast, de andere krijgt cash en is wel belast.

                                      Een systeem waarbij er gewoon een juiste vergoeding is voor de kms die je rijdt voor het werk, en prive betaal je de diesel zelf, is veel logischer.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Ik vind vooral dat mensen eens minder andere mensen hun rekening moeten maken. Iedereen probeert zijn loon fiscaal te optimaliseren, als dat wettelijk mogelijk is is er geen probleem.
                                      Men heeft dat gedaan om bepaalde hogere lonen minder belasting te laten betalen, gewoon omdat loonbelasting de spuigaten uitliep/loopt. Dan moet men die schijven in de belastingschalen ook maar afschaffen, iedereen evenveel belasting op elke eurocent inkomen.
                                      Eens je boven de maximum drempel voor pensioen zit is er nog heel weinig reden over om het niet te doen. Als ze daar teveel druk gaan opzetten zijn er nog genoeg opties om competitief te verlonen.

                                      Dat tankkaarten verhaal is net als het vaa een populistische maatregel die goed ligt bij een bepaald publiek.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                        Weet je wat wij Belgen goed kunnen? Klagen, klagen en nog eens klagen.
                                        Inderdaad !

                                        Ik ga hier efkes volledig off-topic gaan. En het eens hebben over de klagende Belg (maar maak daar maar klagende Vlaming van i.p.v. klagende Belg).

                                        Ik weet dat het kort door de bocht is, en ik wil zeker niemand hier tegen zijn schenen stampen... maar de Vlaming is een klagende, wereldvreemde zeurkous die inderdaad niet beseft hoe goed hij het heeft. En zolang er niet aan zijn voordelen geraakt wordt, kan het hem geen bal schelen dat er aan de voordelen van iemand anders geraakt wordt.

                                        Het inschrijvingsgeld in een universiteit is in sommige landen zo goed als onbetaalbaar (zie maar naar de US). Briljante studenten geneeskunde van lage afkomst moeten in de McDonalds gaan werken om nog maar een lening te kunnen vastkrijgen om hun studies te MOGEN doen. En dan kunnen ze nadien tien jaar werken om die lening af te betalen.

                                        Toen hier het inschrijvingsgeld iets verhoogd werd stond het land op zijn kop...

                                        In andere landen (zelfs Nederland, wat of 5 minuten afstand ligt bij wijze van spreken) moet men duizenden euro's betalen aan de ziekteverzekering. Wij Belgen moet iets van een 60 (hangt af van het ziekenfonds) euro PER JAAR zelf betalen. Akkoord, ze houden ons veel af per maand hiervoor. Maar ik heb het liever zo, dat ze het automatisch afhouden. Toen de bijdrage zorgverzekering van 25 naar 50 euro ging, stond het land op zijn kop...

                                        Toen het gratis openbaar vervoer voor ouderen werd afgeschaft was het ook weer heibel. Een busabonnement voor een 65 plusser kost 50 euro. PER JAAR ! Dus zo goed als niks.

                                        Een topmanager of godbetert een politieker die veel geld heeft? Schande. Een zelfstandige met geld? FRAUDEUR!! Een omhooggescheten voetballerke met veel geld? Moet kunnen.

                                        Er wordt altijd gekapt op mensen die hun geld in het buitenland zetten. Pure schande, blablabla. En wat hoorden we overal toe bekend werd dat een Belg de Euromillions gewonnen had? "die moet dit kloteland verlaten". Dus wat ze een industrieel verwijten, raden ze een wildvreemde lottowinnaar aan...

                                        De Vlaming is een jaloerse zeikerd...

                                        En dat ziet ge ook op de baan.

                                        EDIT: Belgen die hun buren verklikken http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2152483

                                        Elk jaar stijgt dat aantal. Ik zou de cijfers van Wallonie eens willen zien. Of van het buitenland.
                                        Last edited by ; 18/10/2016, 00:00.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                          De meeste Polen komen hier gewoon niet echt goed betaald werk doen wat wij niet meer willen doen, nachtwerk in industriele bakkerijen etc. Criminelen zijn er altijd, ook onder de Belgen.
                                          +1! En ze worden dan ook nog zonder problemen geronseld door onze eigen landgenoten in Polen, zelf vaak genoeg meegemaakt.

                                          We willen ze niet tot als we zelf iets moeten gemetseld of geschilderd hebben en dan nog wel liefst in het zwart
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X