Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belasting op tankkaarten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij de weg, aan allen die het hier toch zo slecht vinden. Pak uw boeltje en probeer het eens op een ander.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Bij de weg, aan allen die het hier toch zo slecht vinden. Pak uw boeltje en probeer het eens op een ander.
      Dat is niet het punt, en met dat soort struisvogelpolitiek gaan we er ook niet geraken. We mogen niet blind zijn voor de ernstige problemen waar we stilaan in verzeilen als we ons hoofd er niet bijhouden.

Comment

Bij de weg, aan allen die het hier toch zo slecht vinden. Pak uw boeltje en probeer het eens op een ander.
        Burgers doen dit niet - want tis hier toch zo goed - maar bedrijven wél.
        Het grote probleem zijn de schulden die we meezeulen uit t verleden en de rente die we daar elk jaar voor mogen ophoesten. Ik ben nogal conservatief en ben van mening dat we nooit die schulden hadden mogen aangaan. Misschien belgie gewoon failliet verklaren en ons territorium verdelen over NL, DE en FR, probleem opgelost.

Ivm bedrijfswagens, vooral die 'gratis' prive km's is geen goeie zaak, mensen pakken de auto ipv een alternatief, want als ze de auto pakken, verdienen ze meer (!). Compleet nefast voor de files en het milieu.

Comment

• En hoe is de belasting dan nu op tankkaarten? iemand?
          die 250 euro, is dat fixed of gemiddeld genomen?

Ik las dat een tankkaart 75% aftrekbaar is.
          Maar wat is dan precies aftrekbaar? De totale kost of enkel de belasting betaald op de brandstof?
          Last edited by CaliforniaDream; 19/10/2016, 11:13.
          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

"We" moeten opletten dat die gele smiley geen groene wordt hé. Vanuit uw perspectief kan het een grote horde zijn en niet iets wat je niet dadelijk doet, dus ik snap uwe smiley. Maar vanuit economisch perspectief is de stap veel kleiner en voor bedrijven met internationale vestigingen stelt het echt niks voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Burgers doen dit niet - want tis hier toch zo goed - maar bedrijven wél.
              Het grote probleem zijn de schulden die we meezeulen uit t verleden en de rente die we daar elk jaar voor mogen ophoesten. Ik ben nogal conservatief en ben van mening dat we nooit die schulden hadden mogen aangaan. Misschien belgie gewoon failliet verklaren en ons territorium verdelen over NL, DE en FR, probleem opgelost.

Ivm bedrijfswagens, vooral die 'gratis' prive km's is geen goeie zaak, mensen pakken de auto ipv een alternatief, want als ze de auto pakken, verdienen ze meer (!). Compleet nefast voor de files en het milieu.
              Bullshit. Het kostbaarste is tijd. Welke gek gaat nu rondrijden om meer te verdienen? De reden dat mensen hun auto gebruiken is omdat dat het efficiëntste is om die kostbare tijd te benutten.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Bullshit. Het kostbaarste is tijd. Welke gek gaat nu rondrijden om meer te verdienen? De reden dat mensen hun auto gebruiken is omdat dat het efficiëntste is om die kostbare tijd te benutten.

Met meer verdienen, bedoeld sunking dat ge dan geen kosten hebt aan trein of bus bijvoorbeeld .
                Ik ken thans mensen die veel rondrijden om meer te verdienen, maar die werken dan ook op commissie Hoe meer klanten, hoe meer ze kunnen verdienen.

Ik zelf ga er niet speciaal voor rond rijden. Ik zelf zou liever den trein betalen om naar zee te rijden, dan met de gratis firmawagen. Alleen al omdat mijn zoontje eens graag op een trein zit. Maar mijn vrouw krijg ik van geen kanten meer op een trein. Jaren gaan werken met de trein en compleet een degout van gekregen.

Comment

auto efficient? ik ga sinds kort met de trein werken en heb m'n laptop bij met simkaartje... nu benut ik mijn kostbare tijd tenminste optimaal.

Anderhalf tot 2u file ingekort tot 45 min treinen. En ja, dat ik soms es een paraplu moet bovenhalen neem ik er met de glimlach bij.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    auto efficient? ik ga sinds kort met de trein werken en heb m'n laptop bij met simkaartje... nu benut ik mijn kostbare tijd tenminste optimaal.

Anderhalf tot 2u file ingekort tot 45 min treinen. En ja, dat ik soms es een paraplu moet bovenhalen neem ik er met de glimlach bij.
                    Dat doe ik ook waar mogelijk, alleen zijn er soms weinig efficiënte alternatieven. Het staat trouwens vol op de station parkings met bedrijfswagens, vandaar ook dat ik de uitspraak dikke zever vind.

Ik ga geen 1,5 uur minimum op de trein zitten naar een locatie waar om het uur een trein stopt als ik het met de wagen op een uur doe. En dat is in vele kantorenzones in de rand rond onze steden vaak de realiteit.

Ik ga ook niet 45 minuten op de bus zitten tot aan het station als ik het met de wagen in 15 minuten doe.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dat doe ik ook waar mogelijk, alleen zijn er soms weinig efficiënte alternatieven. Het staat trouwens vol op de station parkings met bedrijfswagens, vandaar ook dat ik de uitspraak dikke zever vind.

Ik ga geen 1,5 uur minimum op de trein zitten naar een locatie waar om het uur een trein stopt als ik het met de wagen op een uur doe. En dat is in vele kantorenzones in de rand rond onze steden vaak de realiteit.

Ik ga ook niet 45 minuten op de bus zitten tot aan het station als ik het met de wagen in 15 minuten doe.
                      klopt, het openbaar vervoer moet een waardig alternatief zijn. Ik heb bv een station op 2 min te voet van mijn deur. En de job ligt op 10 min te voet van het station.
                      Last edited by Tomski; 19/10/2016, 17:49.
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Het dichtstbijzijnde station hier ligt op 35km. Meer dan een half uur met de auto of een uur let de bus.

Vanuit Limburg zijn er gewoon geen treinen, geen sporen en geen mogelijkheid om ergens met het ov te geraken. Met de auto trouwens ook niet want zowel de e313 als de e314 staan altijd dicht..

Ik werk gelukkig op 11km, maar het is een schande dat er zo weinig ov is en.dat het spoor in Genk gewoon stopt, waardoor meer dan de helft van de provincie zonder zit. Dan is het bij onze Noorderburen veel beter geregeld...

verstuurd op een doods moment...

Comment

• Factchecking wijst uit dat De Lijn 0,9 miljard euro per jaar ontvangt, terwijl er 4,1 miljard naar de subsidie voor bedrijfswagens gaat.
                          (Januari 2014)

De Vlaamse regering wil 115 miljoen euro besparen op De Lijn, verspreid over de komende 5 jaar. Deze besparingen komen bovenop de zware besparingen van 2012 (60 miljoen euro).
                          Als je de cijfers gaat bekijken dat de lijn bijna 20% moet gaan besparen, terwijl er aan salariswagens nog altijd niet word geraakt, dan ligt dat toch wat buiten proportie naar mijn mening.

De subsidie van de trein bedroeg 2 715 725 185,6 € in 2013
                          Dit is dan weer relatief veel naar mijn mening, ken een paar mensen bij het spoor en denk dat daar zeker nog een hoop besparingen mogelijk zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            klopt, het openbaar vervoer moet een waardig alternatief zijn. Ik heb bv een station op 2 min te voet van mijn deur. En de job ligt op 10 min te voet van het station.
                            Ik heb station op 5 minuten fietsen, maar stoppen weinig treinen. Op kwartier met de auto heb ik station met rechtstreekse verbindingen naar Antwerpen, Leuven en Brussel. De auto laat ik dus enkel staan als ik heel zeker ben van mijn uren of tijd over heb.

Maar dan moet het aan de andere kant van de verbinding ook nog meevallen ...
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Als ze het systeem van firmawagens zouden afschaffen, met in ruil ochot 450 euro per maand... Dan vrees ik dat er bij de bekende merken serieus verlies komt.

Zelf heb ik geen firmawagen, maar ik gun mensen die dat krijgen wel. Misschien ook eens eindelijk wat zekerheid zonder dat ze er elk jaar aan wijzigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                Als ze het systeem van firmawagens zouden afschaffen, met in ruil ochot 450 euro per maand... Dan vrees ik dat er bij de bekende merken serieus verlies komt.

Zelf heb ik geen firmawagen, maar ik gun mensen die dat krijgen wel. Misschien ook eens eindelijk wat zekerheid zonder dat ze er elk jaar aan wijzigen.
                                Op zich weet je dat wel natuurlijk dat alles wat je buiten je bruto gaat doen wat meer gevoelig is voor maatregelen. Mijn verloning is de laatste jaren enkel nog gestegen door extra's, omdat bruto stijgingen nog maar weinig effect hebben naar pensioen bvb. Op dat moment moet je ook niet meer rekenen op sociale partners, een beetje het risico dat je neemt denk ik dan. Als je nog extremer gaat kom je bij salary splits en management vennootschappen en ben je helemaal op de radar bij elke besparing ...

Ik kan er alvast wel tegen, omdat ik dat besefte toen ik mij akkoord verklaarde met de voorwaarden ...

Ik vond het erger toen ik een bedrijfswagen had die ik nodig had voor mijn job dan nu mijn bedrijfswagen een pure verloning is.
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                  Als ze het systeem van firmawagens zouden afschaffen, met in ruil ochot 450 euro per maand... Dan vrees ik dat er bij de bekende merken serieus verlies komt.
                                  Vooral de concessiehouders. Globaal gezien gaat de fabrikant zelf daardoor geen verlies draaien. Hetgeen wel kan gebeuren is dat Volvo en Audi in BE de deuren sluiten omdat hier toch niets meer te verdienen valt en ze in de buurlanden sowiso een grotere afzet hebben.

Comment

Ik vond het erger toen ik een bedrijfswagen had die ik nodig had voor mijn job dan nu mijn bedrijfswagen een pure verloning is.
                                    Ik zelf zou het erger vinden om een salariswagen ipv bedrijfswagen te hebben. Want die mensen met een salariswagen worden toch (vooral door de linkerzijde) afgeschilderd als criminelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Ik zelf zou het erger vinden om een salariswagen ipv bedrijfswagen te hebben. Want die mensen met een salariswagen worden toch (vooral door de linkerzijde) afgeschilderd als criminelen
                                      Ik zie dat als een tijdelijk neveneffect van een systeem waar ik nu voordeel kan uithalen. Ik hoop dat er ooit een betere oplossing is, tot dan zijn er weinig opties.
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Velen denken hier dat ik een halve communist ben, maar ik vind dat geen criminelen. Wat ik wel vind, is dat een salariswagen eigen moet zijn aan een bepaalde status van een werknemer. Dat een diensthoofd ergens een dikke bmw 5 krijgt, dan is dat eigen aan die status en die functie.

Als je dan ziet dat er bij sociale secretariaten van die cafetaria systemen worden uitgewerkt, waar ze een kleine wagen krijgen in ruil voor andere voordelen die ze dan verliezen... Dan vraag ik me af wie de crimineel is. Die werknemer die het aan neemt, de werkgever die er het beste mee weg komt of de overheid die arbeid voor iedereen zo zwaar belast dat dergelijke maatregelen noodzakelijk zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                          En hoe is de belasting dan nu op tankkaarten? iemand?
                                          die 250 euro, is dat fixed of gemiddeld genomen?

Ik las dat een tankkaart 75% aftrekbaar is.
                                          Maar wat is dan precies aftrekbaar? De totale kost of enkel de belasting betaald op de brandstof?
                                          Voorlopig meer vragen dan antwoorden.

Comment

Working...
                                          X