Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met koude motor onmiddellijk op snelweg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
    Ik doe dat trouwens hoofdzakelijk voor het verbruik, ik weet uit ervaring dat een motor niet kapot zal gaan door hoog in toeren te trekken bij koude motor. Vaak genoeg gedaan met de camionettes vant werk en die dingen houden heet ook +200k km uit.
    Uw gemiddeld verbruik zakt, maar je doet meer kilometers, waar zit je winst dan?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
      Ik doe dat trouwens hoofdzakelijk voor het verbruik, ik weet uit ervaring dat een motor niet kapot zal gaan door hoog in toeren te trekken bij koude motor. Vaak genoeg gedaan met de camionettes vant werk en die dingen houden heet ook +200k km uit.
      Voor het verbruik? Door 15 minuten langer te rijden, verbruik je toch meer?

      Comment


      • #23
        Leoncupra was met net voor

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          4 km van uw werk, dan rij je toch gewoon met de fiets.
          Te lui, moet ik vroeger opstaan en tis nu al vroeg, zie ik mijn kindjes over de middag niet, ben autoliefhebber en ne vRS laat je niet in de garage staan. Is te plezant

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
            aja idd, tis 15min vroeger vertrekken, maar toch nog altijd zot.
            ik werk ook op 4 km van thuis, ga echt niet 15min extra rond rijden. Ik ga er van uit dat zo'n wagen er wel tegen kan. Doe al bijna 6jaar dat traject, kijkt niet echt naar de temperatuurmeter, rij redelijk vlot en nog nooit kosten gehad aan mijn wagen.
            en van die autostrade, trek dan rustig op, maar de motor zal niet stuk gaan van wat 3500toeren te draaien.
            Als je er zo mee in zit, neem dan je fiets, die kan gerust tegen een beetje koude, is nog goedkoop, goed voor je gezondheid en goed voor het milieu
            Zoals ik hierboven zei doe ik eerder voor het verbruik, met koude motor 3500tr draaien dan verbruikt dat spel 13l, en ik heb die juist gekocht omdat ie zo zuinig is. (Ja ik met op mijn verbruik )
            Ik rij dagelijk met de auto naar het werk dus ook in de winter is dat 4km rijden en terug stil leggen zonder dat die motor op temperatuur is kunnen komen, al laat ik die dan wel efkes stationair draaien voor ik vertrek, voor de verwarming.
            2012 Abarth 500 'esseesse'

            Comment


            • #26
              Webasto voorverwarming inclusief motor.. is beter voor je gemoedsrust...

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                Te lui, moet ik vroeger opstaan en tis nu al vroeg, zie ik mijn kindjes over de middag niet, ben autoliefhebber en ne vRS laat je niet in de garage staan. Is te plezant
                Tegen dat je uw auto gestart hebt en uit de garage gereden bent, ben je al 2 km ver met je fiets. Voor 4 km haal ik m'n auto nooit uit de garage.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                  Zoals ik hierboven zei doe ik eerder voor het verbruik, met koude motor 3500tr draaien dan verbruikt dat spel 13l, en ik heb die juist gekocht omdat ie zo zuinig is. (Ja ik met op mijn verbruik )
                  Ik rij dagelijk met de auto naar het werk dus ook in de winter is dat 4km rijden en terug stil leggen zonder dat die motor op temperatuur is kunnen komen, al laat ik die dan wel efkes stationair draaien voor ik vertrek, voor de verwarming.
                  He bedriegt jezelf.
                  Als je 13L/100km verbruikt, heb je ongeveer 0,52l verbruikt over de 4km. je rijdt 15 min om, je doet dan een goei 15km? Je verbruik zakt naar 9l. Dan heb je 1,35l verbruikt.
                  Met wat ben je dan het best af

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                    Uw gemiddeld verbruik zakt, maar je doet meer kilometers, waar zit je winst dan?
                    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                    Voor het verbruik? Door 15 minuten langer te rijden, verbruik je toch meer?
                    Raar maar waar verbruik ik minder, nogmaals ik rij geen 15 min langer (had het in mijn eerste post verkeerd gezegd) maar ong 15 minuten via gewone banen ipv snelweg. Scheelt misschien 5 minuten omdat je niet tegen 120 kan knallen. De baan tot aan de volgende oprit is een rechte 70km en 90km/h baan met 3 verkeerslichten dus heb je altijd groen rij je aan een constante snelheid maar lager in toeren waardoor mijn verbruik minder is.
                    Enfin soit, ge hoeft mij niet te geloven. Zolang ik maar weet dat het waar is is goed genoeg.
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Tegen dat je uw auto gestart hebt en uit de garage gereden bent, ben je al 2 km ver met je fiets. Voor 4 km haal ik m'n auto nooit uit de garage.
                      VRS tfsi is redelijk snel
                      Heb nooit graag gereden met de fiets in de regen , altijd gehaat als schoolganger. Aangezien het in de winter en zelfs de zomer durft te regenen , .... Neen, geen fiets voor mij. Daarnaast baantje dat ik dien te nemen is redelijk gevaarlijk. Boerebaantje met blinde bochten, waar je amper met twee wagens kan passeren en waar ze als gekken rijden. Verschiet ervan dat er nog nooit serieuze accidenten daar zijn gebeurd. En moest ik met de fiets gaan, zou ik mijn kids over de middag niet zien. Is mij meer waard.

                      Comment


                      • #31
                        Ik zou gewoon met lage belasting optrekken tot 120 en voor de rest niets van aantrekken.

                        Volgens de handleiding moet ik in mijn Honda Integra opschakelen van 2 naar 3 bij 40 km/u. Door de korte vitesse komt dat al overeen met 3800 toeren Heel schadelijk acht de constructeur dat dus niet. Zelf schakel ik wel meestal eerder op om het geluid wat te beperken.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                          He bedriegt jezelf.
                          Als je 13L/100km verbruikt, heb je ongeveer 0,52l verbruikt over de 4km. je rijdt 15 min om, je doet dan een goei 15km? Je verbruik zakt naar 9l. Dan heb je 1,35l verbruikt.
                          Met wat ben je dan het best af
                          Naar het werk rij ik nooit om, nog vroeger opstaan dat kan ik niet.
                          2012 Abarth 500 'esseesse'

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                            Zit met hetzelfde, 1.4 diesel en 3500 toeren bij 130-140. In de winter (als het vriest) vertrek ik 15 minuren vroeger en rij eerst een blokje om. Meestal ga ik meteen de snelweg op en probeer niet te planken op de oprit, lukt ook niet altijd trouwens. En de eerste km's rij ik braaf 110-120 (+- 3000tr) vanaf het moment dat de motor op temperatuur is gaat het gas er pas op.
                            Hoe weet je of je motor op temperatuur is? Heb je een olietemperatuur meter? Want de temperatuurmeter die je ziet naast de kilometriek is van het water, niet van de olie.

                            E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              Hoe weet je of je motor op temperatuur is? Heb je een olietemperatuur meter? Want de temperatuurmeter die je ziet naast de kilometriek is van het water, niet van de olie.
                              Weet ik dat dat het water is, gokken hé.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Tegen dat je uw auto gestart hebt en uit de garage gereden bent, ben je al 2 km ver met je fiets. Voor 4 km haal ik m'n auto nooit uit de garage.
                                Misschien dat jij niet zo snel uit je garage geraakt, maar ik ben wel degelijk sneller op 4 km met mijn auto dan jij met je fiets, en het heeft mij minder energie gekost hoor, groene rakker
                                Jij bent zo iemand die dan in de winter zijn verwarming op 17 zet en een extra dikke trui aandoet zeker ? Lekker gezellig onder 't dekentje met 't vrouwtje voor tv

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                  Misschien dat jij niet zo snel uit je garage geraakt, maar ik ben wel degelijk sneller op 4 km met mijn auto dan jij met je fiets, en het heeft mij minder energie gekost hoor, groene rakker
                                  Jij bent zo iemand die dan in de winter zijn verwarming op 17 zet en een extra dikke trui aandoet zeker ? Lekker gezellig onder 't dekentje met 't vrouwtje voor tv

                                  Dat onze vriend RX-8 niet meteen de meest intellectuele van 't forum is, dat had ik al langer door. Met deze hoop veronderstellingen heeft ie z'n domheid trouwens weeral ruimschoots bevestigd. Nog een prettige avond, mijn beste vriend.

                                  Comment


                                  • #37
                                    onder de moto, aanval is best defenc !

                                    Comment


                                    • #38
                                      Danku, danku :-)
                                      Wie is er slimmer, degene die nat en koud toe komt op zijn werk waarschijnlijk :-D

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                        Danku, danku :-)
                                        Wie is er slimmer, degene die nat en koud toe komt op zijn werk waarschijnlijk :-D
                                        Nat en koud. Nog nooit van kledij tegen regen en koude gehoord zeker?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ja, een auto :-D

                                          Comment

                                          Working...
                                          X