Oorspronkelijk geplaatst door Barie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Met koude motor onmiddellijk op snelweg
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk BerichtenIk doe dat trouwens hoofdzakelijk voor het verbruik, ik weet uit ervaring dat een motor niet kapot zal gaan door hoog in toeren te trekken bij koude motor. Vaak genoeg gedaan met de camionettes vant werk en die dingen houden heet ook +200k km uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten4 km van uw werk, dan rij je toch gewoon met de fiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenaja idd, tis 15min vroeger vertrekken, maar toch nog altijd zot.
ik werk ook op 4 km van thuis, ga echt niet 15min extra rond rijden. Ik ga er van uit dat zo'n wagen er wel tegen kan. Doe al bijna 6jaar dat traject, kijkt niet echt naar de temperatuurmeter, rij redelijk vlot en nog nooit kosten gehad aan mijn wagen.
en van die autostrade, trek dan rustig op, maar de motor zal niet stuk gaan van wat 3500toeren te draaien.
Als je er zo mee in zit, neem dan je fiets, die kan gerust tegen een beetje koude, is nog goedkoop, goed voor je gezondheid en goed voor het milieu
Ik rij dagelijk met de auto naar het werk dus ook in de winter is dat 4km rijden en terug stil leggen zonder dat die motor op temperatuur is kunnen komen, al laat ik die dan wel efkes stationair draaien voor ik vertrek, voor de verwarming.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenTe lui, moet ik vroeger opstaan en tis nu al vroeg, zie ik mijn kindjes over de middag niet, ben autoliefhebber en ne vRS laat je niet in de garage staan. Is te plezant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk BerichtenZoals ik hierboven zei doe ik eerder voor het verbruik, met koude motor 3500tr draaien dan verbruikt dat spel 13l, en ik heb die juist gekocht omdat ie zo zuinig is. (Ja ik met op mijn verbruik )
Ik rij dagelijk met de auto naar het werk dus ook in de winter is dat 4km rijden en terug stil leggen zonder dat die motor op temperatuur is kunnen komen, al laat ik die dan wel efkes stationair draaien voor ik vertrek, voor de verwarming.
Als je 13L/100km verbruikt, heb je ongeveer 0,52l verbruikt over de 4km. je rijdt 15 min om, je doet dan een goei 15km? Je verbruik zakt naar 9l. Dan heb je 1,35l verbruikt.
Met wat ben je dan het best af
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenUw gemiddeld verbruik zakt, maar je doet meer kilometers, waar zit je winst dan?Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenVoor het verbruik? Door 15 minuten langer te rijden, verbruik je toch meer?
Enfin soit, ge hoeft mij niet te geloven. Zolang ik maar weet dat het waar is is goed genoeg.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTegen dat je uw auto gestart hebt en uit de garage gereden bent, ben je al 2 km ver met je fiets. Voor 4 km haal ik m'n auto nooit uit de garage.
Heb nooit graag gereden met de fiets in de regen , altijd gehaat als schoolganger. Aangezien het in de winter en zelfs de zomer durft te regenen , .... Neen, geen fiets voor mij. Daarnaast baantje dat ik dien te nemen is redelijk gevaarlijk. Boerebaantje met blinde bochten, waar je amper met twee wagens kan passeren en waar ze als gekken rijden. Verschiet ervan dat er nog nooit serieuze accidenten daar zijn gebeurd. En moest ik met de fiets gaan, zou ik mijn kids over de middag niet zien. Is mij meer waard.
Comment
-
Ik zou gewoon met lage belasting optrekken tot 120 en voor de rest niets van aantrekken.
Volgens de handleiding moet ik in mijn Honda Integra opschakelen van 2 naar 3 bij 40 km/u. Door de korte vitesse komt dat al overeen met 3800 toeren Heel schadelijk acht de constructeur dat dus niet. Zelf schakel ik wel meestal eerder op om het geluid wat te beperken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenHe bedriegt jezelf.
Als je 13L/100km verbruikt, heb je ongeveer 0,52l verbruikt over de 4km. je rijdt 15 min om, je doet dan een goei 15km? Je verbruik zakt naar 9l. Dan heb je 1,35l verbruikt.
Met wat ben je dan het best af2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk BerichtenZit met hetzelfde, 1.4 diesel en 3500 toeren bij 130-140. In de winter (als het vriest) vertrek ik 15 minuren vroeger en rij eerst een blokje om. Meestal ga ik meteen de snelweg op en probeer niet te planken op de oprit, lukt ook niet altijd trouwens. En de eerste km's rij ik braaf 110-120 (+- 3000tr) vanaf het moment dat de motor op temperatuur is gaat het gas er pas op.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenHoe weet je of je motor op temperatuur is? Heb je een olietemperatuur meter? Want de temperatuurmeter die je ziet naast de kilometriek is van het water, niet van de olie.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTegen dat je uw auto gestart hebt en uit de garage gereden bent, ben je al 2 km ver met je fiets. Voor 4 km haal ik m'n auto nooit uit de garage.
Jij bent zo iemand die dan in de winter zijn verwarming op 17 zet en een extra dikke trui aandoet zeker ? Lekker gezellig onder 't dekentje met 't vrouwtje voor tv
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenMisschien dat jij niet zo snel uit je garage geraakt, maar ik ben wel degelijk sneller op 4 km met mijn auto dan jij met je fiets, en het heeft mij minder energie gekost hoor, groene rakker
Jij bent zo iemand die dan in de winter zijn verwarming op 17 zet en een extra dikke trui aandoet zeker ? Lekker gezellig onder 't dekentje met 't vrouwtje voor tv
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenDanku, danku :-)
Wie is er slimmer, degene die nat en koud toe komt op zijn werk waarschijnlijk :-D
Comment
Comment