Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met koude motor onmiddellijk op snelweg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dan ben ik niet intellectueel. Iemand vraagt raad over zijn wagen bij koude motor op de snelweg en jij begint over de fiets nemen. Op de snelweg mag je niet met de fiets hee :-P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
      Ja, een auto :-D
      Da's waar RX-8, da's kledij.

Comment

Zolang als ge niet de raastige beest uithangt, kan dat niet zoveel kwaad...

Comment

M Lekker gezellig onder 't dekentje met 't vrouwtje voor tv

jij houdt niet van gezelligheid met je vrouw? Ik vergeet dan altijd wel de regel van mijn moeder: handjes boven het deken

Maar soit, het ging over koude motoren zeker die wel snel warm moeten krijgen, tip: dekentje

Comment

Een oudi 2.2 Turbo boven de 4000 (van 7250) jagen lukt niet met koude motor. Gaat in een noodloop dan, je moet ze km of 5warm rijden.

Maar hedendaagse wagens kunnen daar wel tegen Turbo kan wel sneuvelen.
            Polo 6n 1.4

Comment

Ik trek mij dat niet aan, een deftige motorblok kan daar tegen. Ik rijd rustig de straat uit en dan kijk ik er niet meer naar. In een van mijn wagens zit zelfs geen weergave van de temperatuur van de koelvloeistof. Je krijgt enkel melding als er iets scheelt (hoop ik toch).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                Zoals ik hierboven zei doe ik eerder voor het verbruik, met koude motor 3500tr draaien dan verbruikt dat spel 13l, en ik heb die juist gekocht omdat ie zo zuinig is. (Ja ik met op mijn verbruik )
                Ik rij dagelijk met de auto naar het werk dus ook in de winter is dat 4km rijden en terug stil leggen zonder dat die motor op temperatuur is kunnen komen, al laat ik die dan wel efkes stationair draaien voor ik vertrek, voor de verwarming.
                Welke wagen is dat die tegen 120km/u 13 liter verbruikt op 100km?
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Een Dodge uit het jaar kruik misschien?
                  2.0 JTDm

Comment

Ja maar die koop je niet voor de zuinigheid
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Misschien dat jij niet zo snel uit je garage geraakt, maar ik ben wel degelijk sneller op 4 km met mijn auto dan jij met je fiets, en het heeft mij minder energie gekost hoor, groene rakker
                      Jij bent zo iemand die dan in de winter zijn verwarming op 17 zet en een extra dikke trui aandoet zeker ? Lekker gezellig onder 't dekentje met 't vrouwtje voor tv

Ik was vanmorgen het sleuteltje van mijn fietsslot kwijt. Minutenlang gezocht. Besefte dat ik eigenlijk de auto moest nemen om niet veel te laat te komen maar dat vooruitzicht vond ik te verschrikkelijk. Beetje vergelijkbaar met 's morgens geen koffie te kunnen drinken. Die frisse lucht, de wind. Heerlijk. Ik zou met plezier een verkeersbelasting op fietskilometers betalen.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ontopic. Die hoge toeren zijn geen probleem hoor. Veel beter rustigaan hoge toeren maken dan plankgas schakelen op 2000 toeren met je turbodiesel.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Collega van t'werk doet 50 km enkel ,95% snelweg (ploegwerk,weinig verkeer), met koude motor geeft die onmiddellijk plankgas.
                          Zijn vorige auto Focus diesel heeft het 80.000km uitgehouden met tal van kosten, zijn huidige Toyota Verso 2.0 diesel heeft nu meer dan 250.000 km zonder de minste kosten.
                          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                            Zolang je niet plank gaat en niet boven de 3000 toeren, kan er volgens mij weinig mis gaan.
                            +1, 2900RPM @ 170km/u

Comment

Jakkel, de school van mijn kinderen is 2,5 km ver. Zelfs inclusief reglementair parkeren en de laatste 100 meter te voet doen ben ik een PAK sneller op school met de auto. Met de fiets 10 minuten, met de auto 2 minuten rijden, 1 minuut parkeren en 1 minuut wandelen. In het weerkeren win ik nog meer tijd want moet niet parkeren (op mijn eigen oprit is altijd plaats). Da's 12-13 minuten gewonnen, 2 x per dag dus 25 minuten. Da's 2 uur per week, 35 schoolweken per jaar is dat al 70 uur.

Tenzij in zwaar verstedelijkt gebied gaat vergelijken met enorme files, wint de auto zeker op 4 km. Je kan dus zeggen dat je graag fietst, dat je fysiek ok blijft, dat je er mentaal deugd van hebt, ... maar het argument sneller durf ik toch ook te betwisten. Bovendien, als het regent verlies jij tijd door extra kledij aan/uit te doen. Ik klap m'n paraplu open en toe...

Yep, ik haat fietsen dat ding is zowat de laatste keer gebruikt om m'n rijbewijs af te halen op het gemeentehuis.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Jakkel, de school van mijn kinderen is 2,5 km ver. Zelfs inclusief reglementair parkeren en de laatste 100 meter te voet doen ben ik een PAK sneller op school met de auto. Met de fiets 10 minuten, met de auto 2 minuten rijden, 1 minuut parkeren en 1 minuut wandelen. In het weerkeren win ik nog meer tijd want moet niet parkeren (op mijn eigen oprit is altijd plaats). Da's 12-13 minuten gewonnen, 2 x per dag dus 25 minuten. Da's 2 uur per week, 35 schoolweken per jaar is dat al 70 uur.

Tenzij in zwaar verstedelijkt gebied gaat vergelijken met enorme files, wint de auto zeker op 4 km. Je kan dus zeggen dat je graag fietst, dat je fysiek ok blijft, dat je er mentaal deugd van hebt, ... maar het argument sneller durf ik toch ook te betwisten. Bovendien, als het regent verlies jij tijd door extra kledij aan/uit te doen. Ik klap m'n paraplu open en toe...

Yep, ik haat fietsen dat ding is zowat de laatste keer gebruikt om m'n rijbewijs af te halen op het gemeentehuis.
                                Je moet dat ook niet al te letterlijk opvatten hé. Da's meer bij manier van spreken. En die tijd dat je wint met de auto tegenover de fiets op afstanden tot pakweg 5 km zijn haast verwaarloosbaar naar mijn mening. Enkele minuten minder op 't forum en 't is al gecompenseerd.

Comment

Ik heb nog nooit gezien naar warm rijden en nog nooit een motor kapot gereden. Buiten ooit den distributieriem over, maar de verkoper had gezegd dat die vervangen was en dus niet. Garantie.

Hoe rapper en hoe meer toeren, hoe sneller de motor warm is

Comment

2,5km op 10min, dat is 15km/h... gene vette hé. je moet dan ook telkens die minuten gaan beginnen tellen dat je moet tanken, dat de auto op onderhoud is, dat je winterbanden op de oprit moet monteren, bandenpeil en olie peil checken...
                                    ik doe 28km op 53min van gavere naar waregem. met de auto kan ik dat in een 40-45min (15-16h). volledig landelijk gebied.
                                    het voordeel is dat je met de fiets tot vooraan de rode lichten kan rijden, en met de auto sta je 2-3keer voor de rode lichten.
                                    die paar stukjes waar je met de auto aan 70km/h en ik aan 35 rijd maken niet zoveel goed.

ik heb het al eens met de buur getest, die stond als eerste aan de lichten, en ik ook met de fiets. heeft heel de bebouwde kom achter mij gezeten (ik ging 51km/h toen). pas vanaf zone 70 is die mij voorbij gegaan.
                                    de brug over de E17 was de dood waar ik veel tijd verloor en aan de volgende lichten was hij door het groen en ik net rood (t had evengoed omgekeerd kunnen zijn waar hij net voor rood komt, en ik bij groen gewoon door kon rijden).
                                    je moet tijdens de spits maar eens van waregem station naar mijn huis rijden (5km). proficiat als je dat binnen de 30min kan. en met de fiets ga ik dan zelf heen EN terug op dat traject binnen die tijd.

@freeltd: ik zeg da ook altijd. ik trek zo rap mogelijk op nadat ik de auto start, zodat hem zo snel mogelijk warm is . een beetje auto kan daar wel tegen, t zijn vooral die turbo's die het hem doen. die zijn niet gelukkig om zonder deftige smering zomaar 100 000rpm te gaan draaien
                                    Last edited by andydv; 12/10/2016, 13:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                      2,5km op 10min, dat is 15km/h... gene vette hé.
                                      Voor een gewone fietser is dat wel een normale snelheid. Ik fiets ook tegen max. een 20 per uur naar 't werk hoor.

Comment

lange afstand misschien aan 20 gemiddeld. maar voor zo een kort ritje... ff op u pedalen duwen en ge zijt er al.
                                        van vilvoorde station naar peutie ging ik in 9min en dat is iets van 3.3km. met een oud barrel van een fiets die ik jaar in, jaar uit aan het station achter laat.

nuja, als ge kinderen wegbrengt met de fiets, zal het wel zo snel niet zijn. ik rijd met de fiets ook naar huis om de auto te halen, om dan de dochter op school te gaan halen.
                                        Last edited by andydv; 12/10/2016, 13:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                          2,5km op 10min, dat is 15km/h... gene vette hé. je moet dan ook telkens die minuten gaan beginnen tellen dat je moet tanken, dat de auto op onderhoud is, dat je winterbanden op de oprit moet monteren, bandenpeil en olie peil checken...
                                          ik doe 28km op 53min van gavere naar waregem. met de auto kan ik dat in een 40-45min (15-16h). volledig landelijk gebied.
                                          het voordeel is dat je met de fiets tot vooraan de rode lichten kan rijden, en met de auto sta je 2-3keer voor de rode lichten.
                                          die paar stukjes waar je met de auto aan 70km/h en ik aan 35 rijd maken niet zoveel goed.

ik heb het al eens met de buur getest, die stond als eerste aan de lichten, en ik ook met de fiets. heeft heel de bebouwde kom achter mij gezeten (ik ging 51km/h toen). pas vanaf zone 70 is die mij voorbij gegaan.
                                          de brug over de E17 was de dood waar ik veel tijd verloor en aan de volgende lichten was hij door het groen en ik net rood (t had evengoed omgekeerd kunnen zijn waar hij net voor rood komt, en ik bij groen gewoon door kon rijden).
                                          je moet tijdens de spits maar eens van waregem station naar mijn huis rijden (5km). proficiat als je dat binnen de 30min kan. en met de fiets ga ik dan zelf heen EN terug op dat traject binnen die tijd.

@freeltd: ik zeg da ook altijd. ik trek zo rap mogelijk op nadat ik de auto start, zodat hem zo snel mogelijk warm is . een beetje auto kan daar wel tegen, t zijn vooral die turbo's die het hem doen. die zijn niet gelukkig om zonder deftige smering zomaar 100 000rpm te gaan draaien
                                          In mijn geval ook de minuten tellen die ik moet recupereren na 15 km/h gemiddeld gedaan te hebben. Conditie is erger dan die van een 82-jarige leprapatient met astma en een chronische keelontsteking

Geloof me, ik win heel veel tijd in mijn gemotoriseerd blik... Zelfs als je alles gaat tellen! ;-)
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X