Oorspronkelijk geplaatst door andydv
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Met koude motor onmiddellijk op snelweg
Collapse
X
-
Ik reed vroeger altijd met fiets naar het station. Ik ben toen op 2 jaar 3x aangereden, 1x mijn zadel gestolen, paar x mijn banden platgezet enz. Om den duur krijgt een mens schrik. Na een tijd is een mens zo gewoon om de auto te nemen, dat ik die nu voor alles neem. Om een brood te gaan halen, om de kinderen op 1.2km van mijn deur naar school te brengen enz. Wat dan ookweer niet goed is natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenJakkel, de school van mijn kinderen is 2,5 km ver. Zelfs inclusief reglementair parkeren en de laatste 100 meter te voet doen ben ik een PAK sneller op school met de auto. Met de fiets 10 minuten, met de auto 2 minuten rijden, 1 minuut parkeren en 1 minuut wandelen. In het weerkeren win ik nog meer tijd want moet niet parkeren (op mijn eigen oprit is altijd plaats). Da's 12-13 minuten gewonnen, 2 x per dag dus 25 minuten. Da's 2 uur per week, 35 schoolweken per jaar is dat al 70 uur.
Tenzij in zwaar verstedelijkt gebied gaat vergelijken met enorme files, wint de auto zeker op 4 km. Je kan dus zeggen dat je graag fietst, dat je fysiek ok blijft, dat je er mentaal deugd van hebt, ... maar het argument sneller durf ik toch ook te betwisten. Bovendien, als het regent verlies jij tijd door extra kledij aan/uit te doen. Ik klap m'n paraplu open en toe...
Yep, ik haat fietsen dat ding is zowat de laatste keer gebruikt om m'n rijbewijs af te halen op het gemeentehuis.
Om nog maar te zwijgen met wat voor nen hoop rommel dat die geregeld uit de schoolpoort komen... onmogelijk met de fiets en zeker als je dan meer dan 1 kind hebt
Comment
-
Klopt. Dan kan je savonds de kinderen én de fietsen in de koffer duwen. Bovendien, en sorry, maar ik vind fietsen op de openbare weg veel te gevaarlijk. Not on my watch, dus. Het koekenblik in, en rijden maar.
Ja, ook voor naar de bakker te gaan. Het gemak van fietsen met 4 broden ontgaat me. En ja, mijn bakker heeft een parking.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals uw kinderen niet in het gevaar gaan, gaan ze op hun 18...of vroeger op hun 14 met de velo, nooit meer adequaat kunnen inschatten, das een leerproces van kindsaf aan
Je haalt ze er zo uit, die in 't lager (-12 dus) amper ooit met de fiets gereden hebben en dan in 't middelbaar plots wel met de fiets naar school rijden.Last edited by Jakkel; 12/10/2016, 14:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenIk reed vroeger altijd met fiets naar het station. Ik ben toen op 2 jaar 3x aangereden, 1x mijn zadel gestolen, paar x mijn banden platgezet enz. Om den duur krijgt een mens schrik. Na een tijd is een mens zo gewoon om de auto te nemen, dat ik die nu voor alles neem. Om een brood te gaan halen, om de kinderen op 1.2km van mijn deur naar school te brengen enz. Wat dan ookweer niet goed is natuurlijk.
Koop u dan zo een vouwfietske en neem dat overal mee hé
Comment
-
Ik fietste vroeger, sinds mijne brommer, zo goed als nooit meer. Alles met de auto. Ff langs de broodautomaat die 300m van ons deur ligt, nam ik de auto.
Vorig jaar beetje vermagerd en aan het MTB'en geraakt en nu doe ik zo een dingen al eens eerder met de fiets. Naar de winkel gaan is afhankelijk van wat ik nodig heb. Of het draagbaar is op de fiets.
Gaan werken met de fiets heb ik nooit kunnen doen, daar ik iets te veel kms per dag moet doen daarvoor.
Mijn vrouw heeft sinds een paar jaar ook een fiets, maar gebruikte hem ook nauwelijks. Nu gaan we met goed weer al eens met ons 3-tjes fietsen, waarbij ons zoontje op de aanhangfiets zit achter mijn fiets.
Dus niet voor de auto te sparen, niet voor het milieu, maar puur voor de sport
Moest ik 4km van mijn werk wonen, dan was het pertinent met de fiets. Mijn vrouw woont op 10km van het werk en die spreekt ook al van met de fiets gaan als ons zoontje zelf met de fiets naar school kan (onder begeleiding van haar). Maar er zitten 2 grote beklimmingen op, waardoor ze dan liever ne E-bike wil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenKoop u dan zo een vouwfietske en neem dat overal mee hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenKoude motor autostrade kan geen kwaad . Ik doe dat al 10jaar .
met uwe bmw?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenmet uwe bmw?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenMet alle wagens die ik al heb gehad de laatste 10jaar.
Comment
Comment