Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veiligheid belangrijk voor jullie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • veiligheid belangrijk voor jullie?

    Is veiligheid een belangrijk issue voor de aankoop van wagens bij jullie?
    Hoewel de algehele veiligheid van wagens toeneemt zijn er toch steeds merken die steevast bovenaan en grensverleggend scoren (Volvo,Mercedes,LandRover,...) en andere die zeer trieste resultaten boeken (Suzuki,....) Is dit voor jullie een belangrijk argument?
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

  • #2
    Denk dat veiligheid toch een redelijk belangrijk koopmotief is. Daarom kijk ik toch ook altijd eens naar de crashresultaten bij EuroNcap voor de aankoop van een auto.

    Comment


    • #3
      Ik heb echt nog nooooit naar die tests gekeken. Airbags en gordels hebben ze allemaal, voor de rest kan je enkel maar geluk hebben waar je de impact krijgt bij een ongeval.

      Comment


      • #4
        Veiligheid is belangrijk, maar chauffeurs bepalen meer met hun eventuele stommiteiten dan de wagen...hou zelf van oude karren en besef goed genoeg dat leeftijd auto ook meespeelt remember video 10 jaar oude volvo vs renault modus

        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Mooi meegenomen maar je moet vooral geluk hebben denk ik, 22jaar oude wagen deze kastaar zijn kruin lag op de plaats waar die stond.



          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Zeer belangrijk
            Als bv de airbags achteraan niet standaard zijn , vink ik deze optie zeker aan

            Comment


            • #7
              nieuwe autos presteren veel beter op de voorgelegde tests dan oude wagens, omdat die nieuwe wagens daar specifiek op gemaakt zijn
              als je pech hebt, ga je zijdelings met je wagen tegen een boom en breekt de auto gewoon in 2. dat gebeurde vroeger al, en dat gebeurd nu nog evengoed.

              bij een ongeluk, moet je gewoon geluk hebben. hoe veilig de auto ook is, je kan nog steeds omkomen.

              ik heb mijn oude barrel nu al 3keer total loss gereden, en die auto leeft nog altijd (en ik ook). zou ik diezelfde ongelukken herhalen met een jong voertuig, ik kan niet garanderen dat die autos het zouden overleven
              (tegen 70km/h zijdelinks op de vangrails schuiven, een auto die mijn openstaande deur eraf rijd, en een ongeluk waarbij een jonge auto zich voor mij gooit toen ik voorrang had, ben vol in zijn deur gevlogen)

              Comment


              • #8
                Wat ik ervan denk hebben de heren van TOP Gear reeds samengevat:

                Comment


                • #9
                  Veiligheid is voor mij inderdaad belangrijk.
                  Maar dan heb ik het niet over de veiligheid uit de boekjes maar de echte veiligheid. (zie maar eens hoeveel merken er door de mand vielen door de small overlap crash)
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #10
                    Veiligheid is mooi meegenomen maar ik sta er niet bij stil bij aankoop.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Veiligheid is mooi meegenomen maar ik sta er niet bij stil bij aankoop.
                      Dit. Ik ben pas na de aankoop van mijn auto er achter gekomen dat hij 'maar' 3 sterren heeft op de ncap. Vooraf nooit bij stilgestaan of op gelet.
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

                      Comment


                      • #12
                        Als veiligheid belangrijk zou zijn zou ik mij zeker geen MX-5 gekocht hebben, maar uiteindelijk doet die het zeker niet slecht op de ncap.

                        Comment


                        • #13
                          Absoluut geen punt waar ik naar kijk bij aankoop. Betaal ook niet bij voor puur veiligheidsgerelateerde dingen (bijkomende airbags, ...). Brengen het gewicht en verbruik alleen maar naar boven.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • #14
                            Zeer belangrijk voor mij...

                            Comment


                            • #15
                              Ik sta er niet echt bij stil bij de aankoop van een wagen, de bladzijden in de brochure over allerhande kreukelzones etc sla ik over (omdat ik er toch niks van begrijp) op zoek naar de pagina waar de velgen staan
                              Bij bepaalde merken of vanaf een bepaalde prijsklasse ga ik er gemakshalve (en misschien onterecht) van uit dat het allemaal wel goed zit qua veiligheid.
                              Audi A5 2.7TDI Multitronic

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Absoluut geen punt waar ik naar kijk bij aankoop. Betaal ook niet bij voor puur veiligheidsgerelateerde dingen (bijkomende airbags, ...). Brengen het gewicht en verbruik alleen maar naar boven.
                                Dat zou ik dan weer wel zeer sterk overwegen.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Absoluut geen punt waar ik naar kijk bij aankoop. Betaal ook niet bij voor puur veiligheidsgerelateerde dingen (bijkomende airbags, ...). Brengen het gewicht en verbruik alleen maar naar boven.
                                  Niet alleen het gewicht en verbruik, ook de prijs gaat omhoog!
                                  Voor mij speelt het uiterlijk van de wagen en het rijplezier van veel groter belang.
                                  Het hangt trouwens minder af van de wagen, maar meer van de persoon die er mee rijd, of ik mij veilig voel in een wagen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Veiligheid is het laatste waar ik naar kijk bij de aankoop van een wagen , rijplezier wil ik en de rest interesseert mij weinig of niks....

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik betaalde in't verleden bij voor zijdelingse airbags achteraan en zo. Als je kinderen mee rijden...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Toch wel belangrijk, aangezien wij het meeste van de tijd met het gezin rondrijden. Over mezelf zal ik maar niet schijnheilig doen, 26 moto's later
                                        En idd, veel hangt af van de bestuurder enz... Maar wat een andere chauffeur doet, daar heb je geen controle over.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X