Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veiligheid belangrijk voor jullie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Heel belangrijk voor mij.
    Ik breng per week tot twintig uur en meer door in mijn auto. Daarnaast heb ik een lieve vrouw, en twee meestal schattige dochters.
    Zowel voor mijn auto als voor die van mijn vrouw is er bewust aandacht gegeven aan veiligheid bij de keuze van het voertuig.
    Veiligheid is niet alleen airbags edm maar ook actieve zaken, zoals een goede wegligging en baanvastheid, ESP, goeie banden (met een investering in kwalitatieve winterbanden).

    Toen ik mijn Volvo in een iets oudere Renault plantte, zeiden zowel de agenten van de wegpolitie, als de hersteller, als een collega die bij de brandweer zit, dat een Volvo een klasse apart is in deze materie. Overlevingskansen liggen blijkbaar aanzienlijk hoger in een auto van dit merk. Zo ver zou ik het persoonlijk ook niet drijven, maar ik prefereer toch een stevige wagen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #22
      Oudere Renault hadden idd een zeer kwalijke reputatie. AMS deed in de jaren 80-90 crashtests en daar kwam bij de Renault 25 het stuurwiel 30cm naar binnen bij een frontale botsing. In die tijd had Audi bijv. het Procon -Ten systeem dat het stuurwiel juist terug trok.

      Renault heeft die situatie ondertussen wel recht gezet.

      Comment


      • #23
        Ik kijk er niet echt naar, maar het geeft me wel een iets veiliger gevoel om in een Volvo te rijden. Die trouwens niet alleen ontwikkelt naar NCAP-tests toe, maar al vele tientallen jaren allerhande impacts probeert veilig te incasseren. Koprol, zijdelings, overlap, overstekend wild, .... wat van vele andere merken (die uitstekend scoren in NCAP) niet kan gezegd worden. Maar het zal me niet tegenhouden om een ander merk te kiezen, veel hangt van zo veel andere factoren af, en ook in een Volvo kan je sterven.
        Al willen ze binnen x jaar geen enkel dodelijk slachtoffer meer in hun auto's, het is een nobel doel.

        Ik rijd 60 a 70 000 km/j en dan is dit wel mooi meegenomen.
        __________________________

        2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

        Comment


        • #24
          Tja, Go For Zero. Beetje naïeve slogan.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik betaalde in't verleden bij voor zijdelingse airbags achteraan en zo. Als je kinderen mee rijden...
            Dat was dus een twijfelgeval nu bij mij, maar vermits ik al een stuk boven budget zat, kon dit er echt niet meer bij. Achteraan zitten wel airbags, maar voor €350 kon men nog extra zijdelingse nemen. Lang over getwijfeld ivm mijn zoontje, maar jammer genoeg niet meer erbij kunnen nemen .

            Moest ik zelf een wagen kopen, dan probeer ik toch zoveel mogelijk veiligheidssystemen erbij te nemen. Daarom dat ik nu ook zo blij ben dat de nieuwe heel wat veiligheidssystemen heeft die ik nu op de DS5 wel mis (wegens niet verkrijgbaar).

            Mijn vrouw is daar dan weer veel minder mee bezig. Als het maar rijdt, en het niet teveel kost. Als ik ze had laten doen, had ze gewoon ne C3 genomen, maar heb haar dan toch kunnen overtuigen om ons zoontje in een iets grotere koets te vervoeren, en is het ne C4 geworden . Maar ondertussen heeft ze al met een paar collega's meegereden die dan vooral met ne BMW 216 rijden, of ne Volvo V40 en ze begint toch al van gedacht te veranderen voor hare volgende

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
              Als veiligheid belangrijk zou zijn zou ik mij zeker geen MX-5 gekocht hebben, maar uiteindelijk doet die het zeker niet slecht op de ncap.
              Dit doet mij vermoeden dat je de MX-5 geen veilige auto vindt. Waarom vind je dat ?

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                Dit doet mij vermoeden dat je de MX-5 geen veilige auto vindt. Waarom vind je dat ?
                Da heb ik ni gezegd e, maar als veiligheid belangrijk is voor een wagen, koop je wsl wel iets anders.
                Zelf voel ik me wel veilig in de MX-5, ben dan ook gene zot achter het stuur, dat er iemand op u komt geknald heb je natuurlijk niet onder controle, maar om dan met een lelijke tank te gaan rijden, nee bedankt.

                Kindjes heb ik niet, daar hoef ik mij dus ook geen zorgen over te maken en mijn vriendin? Heb een goei levensverzekering.

                Heb al enkele foto's gezien van crashes met de MX-5 en die mensen zijn daar ongedeerd uitgekomen, ik denk dus wel dat de MX-5 kwa veiligheid wel goed zit.
                Last edited by ; 17/10/2016, 00:09.

                Comment


                • #28
                  Dat was één van de negatieve punten bij de i3. Ik let hier dus absoluut wel op. Als je veiligheid echt belangrijk vindt zou je in een Volvo moeten rijden, maar dat is voor mij een brug te ver.
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • #29
                    Beide Saabs waren mede gekozen omwille van hun veiligheid (die verder gaat dan de Euro N-CAP-tests, denk maar aan de testen met Eland-crashes en de geschift verstevigde A-stijl). De MX-5 heb ik ook nagekeken voor hij gekocht werd en zijn "zwakkere" score had, als ik het me juist herinner, te maken met een of ander stuk electronica dat niet standaard aanwezig was [EDIT: inderdaad, er zit geen automatisch noodremsysteem in]? Verder heb ik een kinderstoel gekozen die de hoogste veiligheidsscore had in Nederlandse en Duitse consumententests. Dus ja, het speelt ergens wel mee
                    Last edited by ; 17/10/2016, 06:52.

                    Comment


                    • #30
                      Interesseert mij niks en speelt totaal niet mee met de keuze van een auto, wat er standaard op zit is altijd voldoende. En ik zou nooit willen bijbetalen voor dingen zoals lane departure warning, blind spot detection enz.

                      Comment


                      • #31
                        Voor mij is het wel belangrijk, maar uiteindelijk zijn er nog veel andere factoren die ook meegenomen worden. Ik rijd met het vorige model Skoda Fabia met maar 4 NCAP-sterren terwijl zijn concurrenten er toen 5 hadden. Er waren nog andere zaken belangrijk (total cost of ownership met aankoopprijs, belastingen, verbruik enzovoort; interieurkwaliteit; ruimte; nabijheid garage; ...). Maar ik heb wel ESP en gordijnairbags als optie genomen bijvoorbeeld, ten koste van een lederen stuur of lichtmetalen velgen. Dan verkies ik toch veiligheidsopties.

                        In de toekomst zou ik wel zeker een auto willen met een automatische remhulp omdat die de impact van een crash serieus kan beperken door de snelheid te verlagen. En sowieso zal er nu ook wel budget zijn voor een grotere auto die 5 sterren heeft behaald ...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                          Interesseert mij niks en speelt totaal niet mee met de keuze van een auto, wat er standaard op zit is altijd voldoende. En ik zou nooit willen bijbetalen voor dingen zoals lane departure warning, blind spot detection enz.
                          De dingen die je opnoemt klasseer ik dan nog onder veiligheid-comfort. Zo een blind spot detection is echt nuttig om te rijden. Ikzelf heb het dan over dingen als airbags, 62 pre-safe-anti-crash-super-control dingen, ...

                          Dat zijn dingen waar je niet dagelijks (hopelijk) gebruik van maakt...
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • #33
                            Staat heel hoog in mijn verlanglijst bij aankoop gezinsauto. Niet alleen voor volwassen inzittenden maar ook voor kinderen en kinderzitjes. Bij 2 soortgelijke wagens kijk ik zelfs naar voetgangersscore. Bij mijn werkauto minder.

                            Comment


                            • #34
                              Veiligheidsgevoel is vaak belangrijker dan wat de wagen effectief presteert, daarom voelen we ons ook allemaal zo veilig in een SUV

                              Mij boeit het niks bij een wagen, het enige veiligheidsaspect waar ik echt een punt van maak zijn banden.

                              Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Ik kijk er niet echt naar, maar het geeft me wel een iets veiliger gevoel om in een Volvo te rijden. Die trouwens niet alleen ontwikkelt naar NCAP-tests toe, maar al vele tientallen jaren allerhande impacts probeert veilig te incasseren. Koprol, zijdelings, overlap, overstekend wild, .... wat van vele andere merken (die uitstekend scoren in NCAP) niet kan gezegd worden. Maar het zal me niet tegenhouden om een ander merk te kiezen, veel hangt van zo veel andere factoren af, en ook in een Volvo kan je sterven.
                                Al willen ze binnen x jaar geen enkel dodelijk slachtoffer meer in hun auto's, het is een nobel doel.

                                Ik rijd 60 a 70 000 km/j en dan is dit wel mooi meegenomen.
                                1980. fiat crash testing done on fiats ritmo, 128, 130, 131, 132


                                Volvo was dus niet de enige. Filmpje van voor de NCAP tijd..

                                Comment


                                • #36
                                  Bij de aankoop van mijn wagens was absoluut geen punt. Maar ik spreek dan ook over oude tweedehandswagens.

                                  De hedendaagse technologie als pre collision warning, automatische city stop, Adaptieve CC, blind spot detectie zijn echt wel zalig. Ik zou dergelijke opties zeker overwegen. Ik moet bekennen dat die pre collison mij al eens heeft mogen waarschuwen toen mijn aandacht even naar iets in het straatbeeld ging.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Volgens mij heeft het ook veel met de leeftijd te maken. Als jonge gast had ik liever iets klein en sportief. Niet dat ik daar geld voor had, en dus vooral met Escorts en Astra reed .
                                    Mijn eerste firmawagen had ABS en toen ik in de sneeuw remde, dacht ik eerst dat er iets aan het remsysteem kapot was.

                                    Met ouder worden merk ik dan wel dat ik meer ruimte, luxe en veiligheid in de auto wil. Vooral ook omdat er geen zotte vrienden meer in de auto zitten, maar wel uw vrouw en kind(eren). En ook omdat ge doorheen de jaren wel een wat volk weet te verongelukken.

                                    Zelf droeg ik vroeger geen gordel tot een 13 jaar terug denk ik. Mijn toenmalige vriendin zei me steeds gordel aan te doen, maar kon het niet verdragen. Dan eens een boete (€25) voor gehad en toen dacht ik haar raad toch eens aan te nemen. Na een week met die ellendige gordel rond te rijden, was ik het ineens gewoon en voelt het nu vreemd aan als ik geen aan heb.

                                    Zo ziet men maar dat het allemaal wat veranderd.

                                    Veiligheid komt met de leeftijd zou ik zo denken.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ook uw ouders als vb doen veel, heb superrelaxte nooit gestresste haantjes of kipjes de voorste ouders, maakten zich nooit druk om pietluttigheden in het verkeer en hebben te veel respect voor het leven

                                      Je geeft uw jong veel mee, wil ik maar zeggen

                                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #39
                                        Mijn kinderen moet je nooit vragen of ze hun gordel aan hebben, die doen dat gewoon.
                                        Als je dan eens schooltaxi speelt, en je vraagt of die andere kinderen ook willen vastklikken, dan hoor je nogal wat protest. En dan tik je eens wat harder op je rem.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                        Comment


                                        • #40
                                          De veiligheid zit veel meer in het hoofd van de bestuurder dan in het voertuig. Het een is nuttig om ongevallen te vermijden, het ander is nuttig als het ongeval gebeurt. Ik heb met de zwakste wagens gereden, en ik ben er altijd, mede met soms wat geluk, maar hoofdzakelijk wegens de defensieve rijgedrag die ik steeds toepas : altijd op een kruispunt kunnen stoppen, andere wagens in het verkeer nauwgezet observeren om beter te kunnen anticiperen, en met niets anders bezig zijn in de wagen dan met rijden. Doe je dat, dan is zelfs een motorfiets niet zo gevaarlijk !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X