Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veiligheid belangrijk voor jullie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ik rij alleen nog maar met Volvo. Toen ik eerder dit jaar van werk veranderde heb ik 3 maanden met een (nieuwe) Renault Clio moeten rijden, ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak in die koekendoos.
    Ook heb ik vorig jaar ofzo een redelijk spectaculair ongeval ervaren in een Volvo, en ik ben er heel zeker van dat ik de Volvo mag bedanken dat ik er niks aan overgehouden heb. Tegen 140km/u uit de bocht gaan, een paar keer rondtollen in de lucht, en op het dak landen. De hulpdiensten waren verbaasd dat de bestuurder en mezelf nog redelijk heel waren. Sinds dat ongeval heb ik wel massa's schrik als ik passagier ben bij iemand anders, en doe ik geen zotte toeren meer, geen onnodige risico's.

    Sfeerbeelden:

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
      Ik rij alleen nog maar met Volvo. Toen ik eerder dit jaar van werk veranderde heb ik 3 maanden met een (nieuwe) Renault Clio moeten rijden, ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak in die koekendoos.
      Ook heb ik vorig jaar ofzo een redelijk spectaculair ongeval ervaren in een Volvo, en ik ben er heel zeker van dat ik de Volvo mag bedanken dat ik er niks aan overgehouden heb. Tegen 140km/u uit de bocht gaan, een paar keer rondtollen in de lucht, en op het dak landen. De hulpdiensten waren verbaasd dat de bestuurder en mezelf nog redelijk heel waren. Sinds dat ongeval heb ik wel massa's schrik als ik passagier ben bij iemand anders, en doe ik geen zotte toeren meer, geen onnodige risico's.

      Sfeerbeelden:

      Schade valt mee. Blijkbaar vooral geschoven. Volvo of geen volvo aan die snelheid tegen een paal of muur en er schiet van geen enkele wagen nog iets over. Zelfs aan 1/2e van de snelheid had het dodelijk kunnen aflopen.

      Comment


      • #43
        voila, vooral 2 handjes kussen

        Comment


        • #44
          Kijk wat ik zei ivm dodelijk en 90 km per uur....

          Comment


          • #45
            Het mag wel geen oude Volvo zijn dan. Die zogezegde tanks blijken in de praktijk ook allesbehalve veilig.
            Klassieker: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • #46
              Renault onveilig ? Doe dit maar eens met een Volvooke se :-)

              The Original Footage of a BIG Crash from Sunday 20-9-15 at the Nordschleife. Showing a Renault Megane RS rolling after hitting the barrier at high speed. Fil...

              Comment


              • #47
                simpel antwoord: neen
                ik zou wel niet willen rijden met een kutbak die voor geen meter wegligging heeft. ooit nog even gereden met een peugeot 207, in de regen sloeg de ABS aan bij het minste. daar ben je niet op je gemak mee.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Kijk wat ik zei ivm dodelijk en 90 km per uur....
                  https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE
                  je mag nog een auto maken die zo een crash overleefd en de cockpit intakt houd, de krachten die inwerken op je organen zijn zowieso al dodelijk.
                  van 100 naar 0 op 1sec = organenmoes

                  Comment


                  • #49
                    idd, zelfde als een duif schieten met hagel, duif is niet dood door de hagel, maar door de impact

                    Comment


                    • #50
                      Denk wel dat een lichaam meer vertraging aankan als je kijkt tegen welke snelheden F1 piloten crashen. Dat is toch sneller dan 100 dikwijls he

                      Comment


                      • #51
                        in de bandenmuur

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                          Renault onveilig ? Doe dit maar eens met een Volvooke se :-)

                          https://www.youtube.com/watch?v=tW3vOTB_gCg
                          LOL.
                          Wie weet was een Volvo gewoonweg nooit gecrashed daar
                          Trouwens, ik vind dat die Renault zijn dak nog redelijk hoog staat voor de crash. Zeker van dat daar geen rolkooi in zat? Kan ik uit het filmke niet afleiden, maar als ik de auto achteraf zo zie staan, denk ik eerder van wel.

                          Comment


                          • #53
                            veiligheid belangrijk voor jullie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            simpel antwoord: neen
                            ik zou wel niet willen rijden met een kutbak die voor geen meter wegligging heeft. ooit nog even gereden met een peugeot 207, in de regen sloeg de ABS aan bij het minste. daar ben je niet op je gemak mee.
                            Rijd daar wel over het gras tegen veel te hoge snelheid, moogt gelijk welke auto hebben dan. Wa die van plan was geen idee. Er was thans nog plaats genoeg links van de wagen.
                            Wel zotte crash, hoe die eerst in de lucht gekatapulteerd wordt en nadien tegen het dak smakt, nog wa toerkes in de lucht maakt. Veel geluk gehad en ik denk ook wel rolkooi.

                            En dat de ABS aanspringt bij die 207 das wsl door de bandjes. Bij die van mij zaten in begin Continentals onder en da was een ramp bij regen, sneeuw of wa ijzel. Nadien Michelins geïnstalleerd en was direct stukken beter.
                            Dat een auto schuift bij het remmen kan toch moeilijk aan iets anders liggen dan de banden?
                            Last edited by ; 21/10/2016, 14:20.

                            Comment


                            • #54
                              Ik rijd privé nu al een hele tijd Volvo (mede door de veiligheid,het rijdgedrag maar ook omdat ik er werkte). Echter werk ik nu ergens anders en rij deze auto van de zaak....geeft een zeer slecht gevoel,die auto. Vinden jullie eigenlijk dat merken die serieus falen in crash tests nog op de markt mogen? Nu maar hopen dat de regeling van de bedrijfswagens verandert....kan ik terug zorgenloos in de V70 of S60 bollen en extra loon krijgen
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #55
                                crash tests zijn niet verplicht he... althans niet van ncap. Constructeurs sturen enkel modellen naar ncap als ze er denken voordeel uit te halen.

                                Zoek eens welke Audi modellen totaal niet getest zijn, bij wijze van oefening. Moeten die dan ook van de markt?

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  LOL.
                                  Wie weet was een Volvo gewoonweg nooit gecrashed daar
                                  Trouwens, ik vind dat die Renault zijn dak nog redelijk hoog staat voor de crash. Zeker van dat daar geen rolkooi in zat? Kan ik uit het filmke niet afleiden, maar als ik de auto achteraf zo zie staan, denk ik eerder van wel.
                                  Nee geen rolkooi , was trouwens een Belg dacht ik want die Megane heeft na de crash nog te koop gestaan op 2de hands.be , had maar een 2000km...

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                    Nee geen rolkooi , was trouwens een Belg dacht ik want die Megane heeft na de crash nog te koop gestaan op 2de hands.be , had maar een 2000km...

                                    Twijfel nig steeds, want als ge de crash ziet, zou die auto plat moeten zijn. Maar swat. Het kan.
                                    Heeft die wel brute pech gehad en verzekering wss nikske, ook al was het omnium.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X