Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motorinhoud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • motorinhoud

    een diesel motor van 1.4 is dat werkelijk te klein?
    Er werd mij gezegd dat je daarmee niet op de snelweg kan, klopt dat?

  • #2
    Welke wagen?

    Comment


    • #3
      Dat is geen probleem ,degene die dat zegt ,kent niks van auto's.
      het zal alleen wat langer duren eer je 120 rijdt.
      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

      Comment


      • #4
        Mijn broer heeft een Kia Picanto met een 1.1 dieseltje. Rijdt prima, ook op de snelweg.

        Comment


        • #5
          bmw heeft een 2.0 n47 diesel dat is een tikkende tijdbom.
          Dus neen cilinderinhoud heeft er niets mee te maken .

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            bmw heeft een 2.0 n47 diesel dat is een tikkende tijdbom.
            Dus neen cilinderinhoud heeft er niets mee te maken .
            Wat is de toegevoegde waarde van dit bericht ?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Wat is de toegevoegde waarde van dit bericht ?
              Reacties zoals dit uitlokken

              Ontopic:
              Zoals Vtech zegt, kunt gij met bijna alles op de snelweg rijden, duurt gewoon wat langer.

              Comment


              • #8
                Ik rij nu met een Seat Mi met dik 60pk. Kan ik prima mee op de snelweg. (wel meestal op de rechterrijstrook)

                Comment


                • #9
                  als je 30 ton wil trekken zal dat wel te klein zijn om de snelweg op te komen
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Mijn vrouw rijdt met een 1.5dci met 75pk enkel snelwegkms. Is sneller dan mijn 1.7 met 115pk

                    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Hangt af wat voor jou snelweg rijden is... 90km/h, 120km/h of 180km/h
                      Cilinderinhoud is maar 1 van de vele factoren die de max snelheid en het acceleratie vermogen bepalen van een wagen.
                      Mijn pick-up (2.5 turbo diesel) doet 0 - 100 in ongeveer 20sec. Ik blijf dan ook op de snelweg 100km/h (+- 2500 t/min) rijden omdat dit de meest comfortabele snelheid is voor die wagen op de snelweg. Door de korte versnellingen van die wagen is het een slome diesel, maar met een aanhangwagen met 2,5 ton doet hij dat nog altijd in +-20sec, daar is hij voor gemaakt. Niet om 180 te rijden.

                      Daar tegen rij ik met mijn Astra comfortabel 130-140, ook al is dat maar een 1.7. Maar hang er geen aanhangwagen aan of je geraakt niet vooruit .

                      Met elke wagen kan je de autosnelweg op, bizar dat sommige mensen je blijkbaar iets anders wijsmaken.

                      Comment


                      • #12
                        Er is nog een verschil tussen 1.4 en een 1.7.

                        Een 1.4 zal meer werken om 120 te rijden, maar geraakt er perfect. Als je echter consequent 140 ermee wil rijden, zal hij sneller slijten natuurlijk.

                        Comment


                        • #13
                          Blijkbaar zou 500cc per cilinder ideaal zijn kwa kracht en rendement.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Blijkbaar zou 500cc per cilinder ideaal zijn kwa kracht en rendement.
                            gecombineerd met raffinement, groter dan 500 is nog idealer, maar mss wel te koppelvol

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Wat is de toegevoegde waarde van dit bericht ?
                              Zo als bijna elke reactie van hem: geen toegevoegde waarde.
                              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                              Current:
                              1987 Mercedes-Benz W124 200D
                              1979 Mercedes-Benz W123 280E
                              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                              Ex:
                              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                              1976 Mercedes-Benz W123 250
                              1987 Mercedes-Benz W124 230E

                              1979 Mercedes-Benz W123 300d
                              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                              1980 Mercedes-Benz W123 280
                              1989 Mercedes-Benz W124 230E

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Er is nog een verschil tussen 1.4 en een 1.7.

                                Een 1.4 zal meer werken om 120 te rijden, maar geraakt er perfect. Als je echter consequent 140 ermee wil rijden, zal hij sneller slijten natuurlijk.
                                Massa die moet verplaatst worden, weerstand, overbrenging, ... er is zoveel meer dan de cilinderinhoud. 1.2 tdi met 45 pk heb ik wat ervaring mee en die deed geen 2500 toeren aan 120.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #17
                                  Ik rij zelf met een 1.4 diesel met 68pk (mijn ouders trouwens ook) Ik doe wekelijks snelweg en dat is geen probleem. Verwacht alleen niet dat je er snelheden mee kunt halen waar je je rijbewijs mee kwijt kunt spelen, de mijne heeft het gehad bij 140 vanaf dan is het gewoon oncomfortabel. Maar zeggen dat je met een 1.4 geen snelweg kunt doen is gewoon bullshit. Echter, doe je dagelijks veel snelweg zou ik een 1.4 toch links laten liggen.
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                                  Comment


                                  • #18
                                    hier al bijna 180dkm met een 1.3cdti'tje in een Astra Sports Tourer. Geen racemachien maar dat kan perfect mee met het verkeer, stad en snelweg. Gewoon wat opletten bij voorbijsteken, je hebt iets meer tijd nodig maar voor de rest geen klagen over. 130-140 op de snelweg is geen probleem.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nee, geen probleem. Ik rijd dagelijks twee keer 60 kilometer snelweg met een 1.2 diesel met 75 pk. Dat gaat zeer goed aan om het even welke snelheid. Om auto's in te halen moet ik soms wel eens van vijfde (mijn hoogste) versnelling naar vierde, maar erg is dat niet.

                                      Het gewicht en de vorm van de auto zullen een factor spelen: lichter en minder luchtweerstand (minder groot frontaal oppervlak) zijn beter.

                                      O, en de cilinderinhoud zegt niet alles: het vermogen en koppel zijn de factoren die het doen. 60 pk met 120 Nm zal minder comfortabel zijn dan 80 pk en 180 Nm, zelfs met dezelfde cilinderinhoud. Dus: "minder comfortabel", niet "onmogelijk". Maar ook dat is relatief, zie David67 die perfect met zijn Mii op de snelweg kan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        die kunnen idd gewoon mee.
                                        als die turbos hebben, wordt het vermogen genoeg opgekrikt uit die kleine dieseltjes om grotere cilinderinhoud te evenaren.

                                        een 1.2TDI met 70pk is zeker even snel als een 1.9D met 69pk. echter begint het wat te spelen als je zware lasten moet meezeulen. die 1.9 is een koppelrijde dieselmotor met veel koppel op lage toeren. daar laat je de koppeling los en die is weg. zo een 1.2TDI'tje zal je ff gas moeten geven zodat de turbo in gang schiet, dan de koppeling op gemak laten kopen en acceleren. bij het schakelen zul je misschien wat hoger in toeren moeten blijven om de turbo constant mee te hebben.

                                        als een motor minder performant is, dan zal de fabrikant daar zeker op inspelen door ofwel kleinere bandenmaat te steken, of een andere eindversnelling in de versnellingsbak. de motor zal meer toeren draaien op dezelfde snelheid dan een andere zwaardere auto .
                                        bv zal zo een kleine motor op 150km/h al aan 4500rpm draaien in hoogste versnelling en zit op zijn max, terwijl een dikke bak dat aan 3500rpm doet (en bijgevolg nog kan doortrekken als die wil)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X