Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    We kunnen hier dus over jammeren, over die extra belasting of er ons maar weer eens over zetten en verder doen met de problemen van de dag. Waar mogelijk zal die extra kost toch doorgeschoven worden naar de eindklant en anders komt het in de bedrijfskost waardoor de belastbare basis daalt.

    Comment


    • #82
      Het overheidsbeslag is meer dan 50% en dat is enorm veel!!
      Voor mij is het simpel,indien iedereen zijn belastingen correct betaald dan zijn er dergelijke maatregelen niet meer nodig.
      En aangaande die tankkaarten,wel die moesten voor alle salariswagens reeds lang afgeschaft zijn behalve voor werkverkeer.
      Het ganse systeem van de "huurhokken"is volledig scheef gegroeid waardoor het nog onmogelijk is om deftig te rijden,zelfs in het weekend staat men hier stil op de weg.
      Er moet iets gebeuren of we staan anders met zijn allen stil!!!!!!!!

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichten
        competente ambtenaren moeten hun kans dan maar wagen in de privé, voor mijn part verdien je dan desnoods 1 miljard Euro per jaar. Alles wat via overheid gaat moet eerst opgehoest worden door anderen. Dus als jij iedereen die het van de overheid moet hebben veel wil geven, dan moet je een ander dat eerst afnemen. Klein nuance verschil. Verder is het niet dat er veel concurrentie is tussen binnenlandse "overheden" hé. En anders moeten we allemaal maar ambtenaar worden. Ministerie van Financiën zekers vermits je het hebt over opbrengen voor de overheid?
        .
        ik werk ook bij de overheid en heb mijn jaar salaris hier allang terugverdiend hoor. toen ik hier aankwam hadden ze 10 kapotte unix machines. 3maand later heb ik er 7weer aan de praat gekregen. als je rekend aan 5000€/machine... kan hier gerust een jaartje in de zetel liggen dan. en bijkomend heb ik die overige 9maand ook niet stilgezeten hier.
        en ik werk ook niet voor financien, ooit wel voor gewerkt in brussel in onderaanneming

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          SD works kennende zullen deze cijfers zeer accuraat zijn.

          Mercedes E 200 bluetec (oud model) voor 867,99 eur incl brandstof (4j & 20k per jaar)



          En jij rijdt misschien 35k woonwerk, maar dat is dan ook wel erg veel hé
          Er zijn er veel die nog niet aan 10k per jaar komen (incl mijzelf)
          20k/jaar of 30k/jaar maakt al meer dan 100€ verschil per maand.

          Veel kilometers? Vroeger deed ik er nog veel meer, wel 45k woonwerk. Aan de ene kant heb ik ook al gedacht om kleiner te gaan rijden en voor vrouw 2dehands grotere wagen te kopen. Werkgever betaalt het verschil zelfs uit, maar dat is natuurlijk bruto. Hou ik zeer weinig van over. Vorige jaar bonus gekregen omdat het bedrijf zijn verjaardag vierde: hield ik net iets meer dan 1/3e van over. Heel tof van het bedrijf, niet tof van de staat.
          En om met een Corsa die kilometers te gaan rijden zie ik ook wat minder zitten.

          Ik wil maar zeggen: het is niet omdat ik die wagen heb, dat ik ieder weekend er het hele land mee afrij. (meestal beweegt die het hele weekend zelfs niet)
          Heb ook nog een MX-5 en Golf Cabrio oldtimer staan die ook wel eens beweging nodig hebben.
          Als ik naar Brussel moet, zal ik ook zo veel mogelijk de trein nemen, gewoon omdat me dat minder tijd kost. (als ze rijden en klant bereikbaar is)
          Last edited by Chris_147; 20/10/2016, 16:33.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Excuus - verkeerde thread!!! (twee pagina's naast elkaar open...) Duidelijk meer slaap nodig...

            En neen, ik zie net zoals jij niet in waarom die regels niet voor ambtenaren zouden gelden. Ik ken genoeg ambtenaren én "privé"-personen om de nuance wel degelijk te kunnen maken. Niet elke ambtenaar is een vakbondsmilitant, niet elke werknemer in de privé heet Danny De (G)Ra(a)ymaeker. Het zijn maar een paar naast-de-pot-pissers die het voor de rest verbrodden...

            Persoonlijk ben ik er voorstander van om het mobiliteitsbudget nog verder uit te breiden, en het afhankelijk te maken van de individuele afstand woon-werk (verderaf wonen is meer krijgen). Daardoor zou woon-werk niet meer bij de privésfeer horen, maar dat is nu in bepaalde gevallen ook al niet meer zo, denk maar aan de arbeidsongevallenverzekering.

            Maar het feit alleen dat er nu eindelijk een bredere inzet van het mobiliteitsbudget overwogen wordt, is op zich een goede zaak. Zo is het uiteindelijk met veel zaken gegaan: langzaamaan de druk verhogen en de neuzen in een andere richting krijgen. Kijk maar naar wie er 20 jaar geleden rookte en hoe er toen tegen roken werd aangekeken, en hoe het vandaag met de houding tegenover roken gesteld is. Alle argumenten over wat de voor- en nadelen zijn van de huidige stand van zaken, en alle opmerkingen over "te veel effect" en "te weinig effect" zijn in het licht van het langetermijnverhaal eigenlijk niet relevant. Het volgende stapje om onze autogebaseerde mobiliteit te hervormen is gezet. Op naar de volgende stap.
            Bedankt voor het genuanceerd antwoord, waarin ik mij ook kan vinden.

            Comment


            • #86
              Kleine opmerking... ik zou net meer geven aan diegenen die kortbij wonen.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Kleine opmerking... ik zou net meer geven aan diegenen die kortbij wonen.
                Ja want onze inplanting van bedrijven en woningen hebben we wel netjes op orde ... Daar kan je echt mensen gaan op afrekenen ...
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #88
                  Uit persbericht van Febiac:

                  "De impact op de mobiliteit moet dus berekend worden op een vermindering met ten hoogste 80.000 eenheden (-1,4%) van het totale wagenpark van 5.700.000 auto’s. Dat stemt overeen met het jaarlijkse groeiritme van het wagenpark de voorbije jaren. Anders gesteld: de salariswagens doen verdwijnen heeft op mobiliteitsvlak het effect van 1 jaar terugkeren in de tijd."

                  I rest my case
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Ja want onze inplanting van bedrijven en woningen hebben we wel netjes op orde ... Daar kan je echt mensen gaan op afrekenen ...
                    Vind ik wel eigenlijk.. Niemand verplicht u om onder u eigen kerktoren te blijven wonen en niet dichter bij uw werk te wonen, of u werk aan te passen als je ergens persé wilt blijven wonen.
                    Ik had ook de keuze, elke dag Sint-Niklaas - Oudergem pendelen of niet. Ik woon nu in Woluwe en doe er 20 min over ipv 2u30.
                    Het zou de mensen stimuleren om af te stappen van het lang pendelen.
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Ja want onze inplanting van bedrijven en woningen hebben we wel netjes op orde ... Daar kan je echt mensen gaan op afrekenen ...
                      Mensen gaan misschien proberen dichter bij hun werk te wonen als ze ervoor betaald worden. Allé, t is een mes dat snijdt langs twee kanten hee. Iemand meer geven omdat die verder woont is ook niet bevorderlijk voor de mobiliteit, milieu,...

                      Ik heb het nog al gezegd. Grote bedrijven zouden verplicht moeten zijn hun eigen mobiliteitsplan op te stellen. Denk bvb aan VW die de werknemers ophaalde met een busje.

                      Comment


                      • #91
                        Nu begrijp ik waarom de 'niet ambtenaren' de ambtenaren kwijt willen!

                        Door de daling van het aantal belastingcontroleurs loopt de regering 1 miljard euro aan inkomsten mis. Dat zegt de onafhankelijke vakbond NUOD op basis van het jaarverslag van de FOD Financiën. "Automatisering levert veel minder op dan deze regering laat uitschijnen."

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          Bon, laat ik het eens concreet maken. Je hebt een 318d salariswagen die je enkel gebruikt voor korte verplaatsingen en om in het weekend naar de bomma te gaan. Laat ons zeggen zo'n 10k/jaar. Nu kun je die BMW inleveren en kiezen voor netto 450 euro(eigenlijk iets meer). In de plaats daarvan kun je een Corsa'ke leasen aan 178 euro/maand dat perfect volstaat voor de verplaatsingen die je voorheen deed met de BMW. Qua mobiliteit is er geen verschil. Wat ga je doen? Dat Corsa'ke en extra centen in je zakken of toch maar die BMW op de oprit laten staan?
                          Maar die corsa van €178, zit daar verzekering, taks, BIV, onderhoud, herstellingen, banden, brandstof,... ook allemaal in? Heb me niet verdiept op die leasingformule.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                            ik werk ook bij de overheid en heb mijn jaar salaris hier allang terugverdiend hoor. toen ik hier aankwam hadden ze 10 kapotte unix machines. 3maand later heb ik er 7weer aan de praat gekregen. als je rekend aan 5000€/machine... kan hier gerust een jaartje in de zetel liggen dan. en bijkomend heb ik die overige 9maand ook niet stilgezeten hier.
                            en ik werk ook niet voor financien, ooit wel voor gewerkt in brussel in onderaanneming
                            Dus met andere woorden hadden ze daar dan geen externe firma voor kunnen inhuren om die terug aan de praat te krijgen? Ben er zeker van als gij het kunt, iemand anders ook. Dat is mss een beetje duurder, maar die mensen betalen belastingen, en hun bedrijf ook.

                            Een ambtenaar wordt nu éénmaal betaald van de belastingen uit de privé en die ambtenaar betaald uiteindelijk dus ook belastingen van geld dat al van belastingen komt. Denk dat KidcoolBe eerder daarop doelt. Maar ik kan verkeerd zijn.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Dus met andere woorden hadden ze daar dan geen externe firma voor kunnen inhuren om die terug aan de praat te krijgen? Ben er zeker van als gij het kunt, iemand anders ook.
                              En die deden dat misschien op een week vanwege hun specialisatie....

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Vind ik wel eigenlijk.. Niemand verplicht u om onder u eigen kerktoren te blijven wonen en niet dichter bij uw werk te wonen, of u werk aan te passen als je ergens persé wilt blijven wonen.
                                Ik had ook de keuze, elke dag Sint-Niklaas - Oudergem pendelen of niet. Ik woon nu in Woluwe en doe er 20 min over ipv 2u30.
                                Het zou de mensen stimuleren om af te stappen van het lang pendelen.
                                Kan goed zijn, maar de meeste mensen van buiten brussel willen nog niet dood gevonden worden in 1 of andere brusselse gemeente. Ook niet iedereen wil in een appartementje wonen en heeft graag een tuin voor zijn kids.

                                BTW: Ik woon bijna 100km van mijne kerktoren, net buiten Brussel Niet voor mijn werk verhuisd, want dat is nog steeds in Limburg, maar vermits ik de meeste tijd op de baan zit en vooral Brussel, Antwerpen, Leuven,... woon ik hier beter als vroeger.

                                Maar België is zo klein dat mensen niet inzien om te verhuizen. In de US gaan mensen wonen waar ze werken, desondanks dat nog soms 200km van mekaar ligt. In BE gaan mensen werken waar ze wonen, ook al is dat 100km verder.

                                Ergens geef ik u dan ook compleet gelijk, maar niet iedereen wil in een vieze, multiculturele en criminele stad wonen. Maar ook niet iedereen heeft werk bij zijn kerktoren in de buurt. Dus kunt ge de mensen er niet op afrekenen dat ze dan bereid zijn om de lange afstand af te leggen en als ze dat met de auto willen doen, dan doen ze dat.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Kan goed zijn, maar de meeste mensen van buiten brussel willen nog niet dood gevonden worden in 1 of andere brusselse gemeente. Ook niet iedereen wil in een appartementje wonen en heeft graag een tuin voor zijn kids.

                                  BTW: Ik woon bijna 100km van mijne kerktoren, net buiten Brussel Niet voor mijn werk verhuisd, want dat is nog steeds in Limburg, maar vermits ik de meeste tijd op de baan zit en vooral Brussel, Antwerpen, Leuven,... woon ik hier beter als vroeger.

                                  Maar België is zo klein dat mensen niet inzien om te verhuizen. In de US gaan mensen wonen waar ze werken, desondanks dat nog soms 200km van mekaar ligt. In BE gaan mensen werken waar ze wonen, ook al is dat 100km verder.

                                  Ergens geef ik u dan ook compleet gelijk, maar niet iedereen wil in een vieze, multiculturele en criminele stad wonen. Maar ook niet iedereen heeft werk bij zijn kerktoren in de buurt. Dus kunt ge de mensen er niet op afrekenen dat ze dan bereid zijn om de lange afstand af te leggen en als ze dat met de auto willen doen, dan doen ze dat.
                                  Tja, over vooroordelen gesproken..
                                  Ik hoor hier mensen die 30.000 km per jaar woonwerk doen, dat is niet normaal meer.. Dat is 140 km per dag woon werk. Kom, waar ben je dan mee bezig..
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Mensen gaan misschien proberen dichter bij hun werk te wonen als ze ervoor betaald worden. Allé, t is een mes dat snijdt langs twee kanten hee. Iemand meer geven omdat die verder woont is ook niet bevorderlijk voor de mobiliteit, milieu,...
                                    Dat niet, maar iedereen weet dat ge in de privé in Brussel bijna €1000/netto per maand meer kunt verdienen als identiek dezefde job in Hasselt. Dus is het voor sommigen wel de moeite om naar Brussel te pendelen.

                                    Mijn vrouw heeft ondervonden om net weg te blijven uit Brussel. Ze is 3 jaar geleden in Leuven gaan werken en verdient dus ook een deel minder, maar haar levenskwaliteit is er wel op vooruit gegaan. En kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die geld willen inleveren voor meer vrije tijd.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                      Tja, over vooroordelen gesproken..
                                      Ik hoor hier mensen die 30.000 km per jaar woonwerk doen, dat is niet normaal meer.. Dat is 140 km per dag woon werk. Kom, waar ben je dan mee bezig..
                                      Vooroordelen? Zelf zit ik zeer veel in Brussel en zie wat ik zie. Zelf goed bespaard gebleven, maar mijne baas, vorige baas en mijne voorganger bij dit bedrijf zijn al meerdere laptops kwijt gespeeld nadat hun ruit ingeslagen was. Mijn vrouw mag er ook over mee spreken.

                                      Cijfers liegen er niet om. Enkel die vuilheid bestaan geen cijfers van, maar dat multiculturele en criminaliteit, zijn statistieken genoeg van

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Dus met andere woorden hadden ze daar dan geen externe firma voor kunnen inhuren om die terug aan de praat te krijgen? Ben er zeker van als gij het kunt, iemand anders ook. Dat is mss een beetje duurder, maar die mensen betalen belastingen, en hun bedrijf ook.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        En die deden dat misschien op een week vanwege hun specialisatie....
                                        je wil niet weten wat HP gaat vragen om die krengen te herstellen. die techs gaan afkomen en gewoon de boel afschrijven wegens te oud. en dan moogt ge nieuwe machientjes kopen aan 25k€/stuk.
                                        die beesten zijn 20jaar oud en kosten de dag van vandaag nog rond de 5000€. alleen jammer dat ze onmisbaar zijn.

                                        ze hebben mij die machines gegeven omdat ik daar als nieuwe binnenkwam en de rest niet ken. ze waren al gecontrolleerd door de reeds aanwezige techniekers.
                                        maar dat zijn allemaal al ambtenaren sinds hun school, en ik heb 10jaar burgerij gewerkt en ook daar mijn ervaring bij HP opgedaan ;-)

                                        overheidsbedrijven hebben ook IT'ers nodig en sommige diensten kunnen hun niet veroorloven voor elke prul een externe firma binnen te halen. waar ik werk moet ge al goeie papieren hebben om binnen te mogen. zelf onze kuisfirmas worden geselecteerd (momenteel zelf gene wegens allemaal geweigerd).
                                        de onderhoudsfirma voor onze specialised software is thales uit frankrijk. tot daar dus de bijdrage van de belastingen

                                        Comment


                                        • Ja ik snap de opmerking ook niet. Sommige mensen vinden het precies beter dat men a la "mannen van de gemeente", gewoon zeven man op zet, betaald, om een job te doen. Dan één of twee man meer te betalen om de job efficient te doen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X