Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Dat niet, maar iedereen weet dat ge in de privé in Brussel bijna €1000/netto per maand meer kunt verdienen als identiek dezefde job in Hasselt. Dus is het voor sommigen wel de moeite om naar Brussel te pendelen.
    Ok, ze pendelen naar daar (respect hiervoor), maar ze verdienen ook meer. En dan nog eens meer geld gaan geven omdat ze pendelen... da kan ni hee
    Waar is het gezond verstand naartoe van de arbeiderswoningen? Ook die moeten pendelen. Zijn veel arbeiders die zich nu uit de naad werken om met moeite een arbeiderswoning af te betalen en dan nog ver moeten rijden. Vroeger maakte een woonst deel uit van hun loon.
    Ik denk dat ze die hele strategie gaan moeten herzien om ons file-milieuprobleem op te lossen. En dat zal niet met 1 ingreep zoals het beperken van salariswagens opgelost zijn...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Maar die corsa van €178, zit daar verzekering, taks, BIV, onderhoud, herstellingen, banden, brandstof,... ook allemaal in? Heb me niet verdiept op die leasingformule.

      all in behalve benzine en boetes...
      (ik heb zo eentje van de Mediamarkt voor de dochter: 199€/maand, 20000km/jaar voor 2 jaar)
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Ja ik snap de opmerking ook niet. Sommige mensen vinden het precies beter dat men a la "mannen van de gemeente", gewoon zeven man op zet, betaald, om een job te doen. Dan één of twee man meer te betalen om de job efficient te doen.
        Akkoord, is geen steen naar Andy hoor. Mijn bedenking is gewoon dat het bizar is dat een ambtenaar hiervoor tijd heeft. Een ambtenaar wordt aangenomen voor een bepaalde functie en zou hiermee zijn handen vol moeten hebben om rendabel te zijn voor de staatskas. En ik ken ambtenaren die teveel werk hebben...

        Comment


        • 'we' zijn daar aangenomen om dat systeem in de lucht te houden. en dat draait daar al 20jaar zo. ik denk dat we daar nu met ongeveer 16man zijn en er is 24/24 iemand aanwezig. dat is niet iets dat je zomaar extern kan laten onderhouden

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
            Tja, over vooroordelen gesproken..
            Ik hoor hier mensen die 30.000 km per jaar woonwerk doen, dat is niet normaal meer.. Dat is 140 km per dag woon werk. Kom, waar ben je dan mee bezig..
            Ja, ik heb dat gezegd
            Ik woon bij Turnhout, heb jaren in Antwerpen gewoond.
            Ben consultant, dus mijn baas kan me overal plaatsen.
            Toen ik in Antwerpen woonde, moest ik naar Brugge, Brussel, Leuven, Gilze Rijen, Eindhoven. Toch allemaal minstens 40km, tot 100km.
            Ben naar Turnhout verhuisd omdat ik, mijn vrouw en mijn kinderen het maar niets vonden in de stad.
            Dan moest ik ook naar Brussel, Antwerpen en nu naar NL. Dat is 70km, maar slechts 45min rijden. Naar Antwerpen is het in de spits minstens 50, en zoals gisteren 2u. Dat heb ik op 3j naar NL nog niet meegemaakt...

            Veel jobs voor mij heb ik nog niet gevonden in de regio. Loon wil ik desnoods nog inleveren, maar geen saaie job hoor, er moet een uitdaging bij zijn.
            Dus ja, waar ben ik mee bezig?
            Last edited by Chris_147; 20/10/2016, 21:42.

            Comment


            • Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar vanmorgen heb ik op de radio meer dan 5 minuten naar verkeersinformatie geluisterd. Buiten West-Vlaanderen en stukken Limburg leek het wel 1 grote file. Hoe het moet weet ik ook niet, maar dit kan toch niet blijven duren?

              We moeten allemaal beginnen nadenken over onze mobiliteit. Ik woon 20km van m'n werk en probeer dat de helft van de tijd met de fiets te doen. Openbaar vervoer is geen optie (90 min ipv 20 met de auto, 35-40 met de fiets). Dichter wonen was een optie, maar dan betaalde ik mijn huis 50-100% duurder. Nadeel van aan de kust te werken (waar alle 'oudjes' tweede verblijven kopen).

              Bottom line: de mobiliteit zoals we die nu kennen, kunnen we niet volhouden...
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar vanmorgen heb ik op de radio meer dan 5 minuten naar verkeersinformatie geluisterd. Buiten West-Vlaanderen en stukken Limburg leek het wel 1 grote file. Hoe het moet weet ik ook niet, maar dit kan toch niet blijven duren?

                We moeten allemaal beginnen nadenken over onze mobiliteit. Ik woon 20km van m'n werk en probeer dat de helft van de tijd met de fiets te doen. Openbaar vervoer is geen optie (90 min ipv 20 met de auto, 35-40 met de fiets). Dichter wonen was een optie, maar dan betaalde ik mijn huis 50-100% duurder. Nadeel van aan de kust te werken (waar alle 'oudjes' tweede verblijven kopen).

                Bottom line: de mobiliteit zoals we die nu kennen, kunnen we niet volhouden...
                Het is inderdaad doffe ellende. Het is hier op de E313 nagenoeg gans de dag file. En op de binnenbanen is het altijd bumperen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Mensen gaan misschien proberen dichter bij hun werk te wonen als ze ervoor betaald worden. Allé, t is een mes dat snijdt langs twee kanten hee. Iemand meer geven omdat die verder woont is ook niet bevorderlijk voor de mobiliteit, milieu,...

                  Ik heb het nog al gezegd. Grote bedrijven zouden verplicht moeten zijn hun eigen mobiliteitsplan op te stellen. Denk bvb aan VW die de werknemers ophaalde met een busje.
                  Ik denk dat het logischer is dat de bedrijven naar de mensen gaan

                  Wij wonen Halfweg tussen ons werk, dus scheiding aanvragen en dichter gaan wonen ????
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Kijk, wat ik hier al 5 jaar geleden verkondigde: http://www.groen7.nl/europa-laat-je-...oot-bijhouden/ bouw dit standaard in vanaf 2018 voor nieuwe wagens en een mobiele versie voor oude voertuigen.
                    Schaf ondertussen alle bestaande taxen af en laat de verbruiker betalen op wat hij werkelijk dagelijks uitstoot aan Co2.
                    Principe, gas, elektriciteit en waterverbruik dus.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Wat gaat dat systeem op zich al kosten? Fakturatie, inning, etc. etc.

                      Allemaal lapmiddelen.

                      Er is eigenlijk maar 1 oplossing en dat zijn schone auto's (en dat zijn dan dus niet auto's op electriciteit opgewekt met kolencentrales).

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                        Wat gaat dat systeem op zich al kosten? Fakturatie, inning, etc. etc.

                        Allemaal lapmiddelen.

                        Er is eigenlijk maar 1 oplossing en dat zijn schone auto's (en dat zijn dan dus niet auto's op electriciteit opgewekt met kolencentrales).
                        Schone auto's lossen geen files op, integendeel

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Zijn deze getallen realistisch?
                          Ik heb een Mazda 6 150pk Executive break.
                          Mijn leaseprijs is 1050€ per maand, dat is aan 30.000km/jaar aan 4 jaar, winterbanden, brandstof en CO2 bijdrage inbegrepen.
                          Bij welke leasing kan ik een E-klasse krijgen voor 800€?

                          En 25.000km rijden waarvan 4.400km woonwerk? Amai, ik rij 44.000km/jaar waarvan zeker 35.000km woonwerk met mijne 'salariswagen'.
                          Ik zou niet weten waar ik de tijd moet halen om 20.600km per jaar puur privé te rijden.
                          5star conventie dan heb je een E voor iets meer dan 700 bij LP, andere lease firma's zijn dacht ik nog goedkoper.

                          (42 maanden)

                          Sent from my D5803 using Tapatalk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Schone auto's lossen geen files op, integendeel
                            Da's waar maar dit was een antwoord op Metaxa

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                              je wil niet weten wat HP gaat vragen om die krengen te herstellen. die techs gaan afkomen en gewoon de boel afschrijven wegens te oud. en dan moogt ge nieuwe machientjes kopen aan 25k€/stuk.
                              die beesten zijn 20jaar oud en kosten de dag van vandaag nog rond de 5000€. alleen jammer dat ze onmisbaar zijn.

                              ze hebben mij die machines gegeven omdat ik daar als nieuwe binnenkwam en de rest niet ken. ze waren al gecontrolleerd door de reeds aanwezige techniekers.
                              maar dat zijn allemaal al ambtenaren sinds hun school, en ik heb 10jaar burgerij gewerkt en ook daar mijn ervaring bij HP opgedaan ;-)

                              overheidsbedrijven hebben ook IT'ers nodig en sommige diensten kunnen hun niet veroorloven voor elke prul een externe firma binnen te halen. waar ik werk moet ge al goeie papieren hebben om binnen te mogen. zelf onze kuisfirmas worden geselecteerd (momenteel zelf gene wegens allemaal geweigerd).
                              de onderhoudsfirma voor onze specialised software is thales uit frankrijk. tot daar dus de bijdrage van de belastingen
                              Die oude brol onderhouden kost op den duur toch meer dan tijdig vervangen. (of uw tijd Is gratis?)
                              Dan zit er in Europa toch een pak meer poen daarvoor (en naar wat ik al gezien heb zijn ze daar niet overwerkt).

                              Sent from my D5803 using Tapatalk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                                Die oude brol onderhouden kost op den duur toch meer dan tijdig vervangen. (of uw tijd Is gratis?)
                                Dan zit er in Europa toch een pak meer poen daarvoor (en naar wat ik al gezien heb zijn ze daar niet overwerkt).

                                Sent from my D5803 using Tapatalk
                                het moet haalbaar zijn, de software erop (luchtvaart) is specifiek voor die machines geschreven. en we spreken hier niet over 1 machientje, maar veel over heel belgie verspreid.

                                dat systeem vervangen door nieuw loopt in de honderden miljoenen €

                                Comment


                                • Kunnen die software toch kopieren naar nieuwe machientjes?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                    all in behalve benzine en boetes...
                                    (ik heb zo eentje van de Mediamarkt voor de dochter: 199€/maand, 20000km/jaar voor 2 jaar)

                                    Dat is dan interessant, als ge met zoiets wilt rijden. Maar als ge 20000km/jaar doet en die naft er nog bij telt, weet ik niet of ik voor die €100 verschil mijne beemer wil leveren. (Moest ik er ene hebben).

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                      Wat gaat dat systeem op zich al kosten? Fakturatie, inning, etc. etc.

                                      Allemaal lapmiddelen.

                                      Er is eigenlijk maar 1 oplossing en dat zijn schone auto's (en dat zijn dan dus niet auto's op electriciteit opgewekt met kolencentrales).
                                      Niets hé, autobezitter betaald en moesten er geen jobs gecreëerd worden? ;-)


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                        Kijk, wat ik hier al 5 jaar geleden verkondigde: http://www.groen7.nl/europa-laat-je-...oot-bijhouden/ bouw dit standaard in vanaf 2018 voor nieuwe wagens en een mobiele versie voor oude voertuigen.
                                        Schaf ondertussen alle bestaande taxen af en laat de verbruiker betalen op wat hij werkelijk dagelijks uitstoot aan Co2.
                                        Principe, gas, elektriciteit en waterverbruik dus.
                                        Uitstoot is rechtstreeks verbonden met verbruik, dus aan de pomp tellen (accijnzen) is veel eenvoudiger.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Dat houdt dan natuurlijk weer in dat dit Europees moet gebeuren.
                                          Als je de verkeersbelasting afschaft en alles via accijnzen gaat innen, dan ga ik ook even 15km rijden tot bij de Franse grens en ga daar tanken.

                                          Ik ben voor het principe, maar praktisch kan dit alleen op Europese schaal denk ik?
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X