Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Impact valt wel mee.
    Eerst en vooral, 49% van alle ingeschreven voertuigen zijn bedrijfswagens. (2015: 470.000 inschrijvingen)
    Ongeveer een 100.000 auto's hiervan zijn salariswagens.

    In België zijn er 5.559.718 voertuigen, waarvan er 380.000 salariswagens zijn (6,8% van totale wagenpark)

    Men schat dat ongeveer 10-20% hun bedrijfswagens laat staat, dus op die 380.000 wagens is dit 38.000-76.000 wagens (ofwel een vermindering van pakweg 1% op het totale wagenpark)
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
      Andersom kan ook, sommige echte autoliefhebbers willen misschien liever elke dag ik zeg maar wat liever met eigen opleg met veel plezier een Jaguar of BMW5 rijden eventueel van een paar jaar oud, dan tegen hun zin met een basis VW Golf omdat hun leasebudget beperkt is.
      Idd, die hebt ge ook. Moest ik geen firmawagen hebben, reed ik wss met een RRS of X5 rond.
      In ieder geval is het onmogelijk bij mij om erop in te gaan. Dan zou ik ongeveer tussen de €1600 en €1800 per maand moeten bij krijgen. Ik rij alleen al voor €450 diesel per maand op.
      Maar voor mijn vrouw zou het dan wel interessant zijn, alhouwel ik niet weet of dat voor haar verschil maakt, daar ze nu een cafetariaplan heeft op het werk. Denk eerder dat dit een soort private lease is met korting en tankkaart.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten

        Men schat dat ongeveer 10-20% hun bedrijfswagens laat staat, dus op die 380.000 wagens is dit 38.000-76.000 wagens (ofwel een vermindering van pakweg 1% op het totale wagenpark)
        Oh, dan zijn direct alle files weg

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Oh, dan zijn direct alle files weg
          maar ja... 1% van het wagenpark weg op de ring van brussel, da ga je toch wel merken hoor
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Klinkt niet slecht, maar zal inderdaad serieuze impact op de autoverkoop hebben. Ook dat is iets wat de staat zal voelen (btw, minder inschrijvingen, etc.)
            Nah kijk als dat geld netto naar de werknemer gaat ipv naar de firmawagen, gaat die werknemer dat geld ook weer spenderen, dus ook weer BTW en goed voor de economie etc..
            diegenen die er nu vooral goed bij varen, zijn vooral de - vooral - duitse autofabrikanten, elke keer als er iemand hier nen auto van 30k leaset, enig hoeveel er dan naar duitsland gaat - en dus hoeveel dit onze handelsbalans beïnvloedt?

            Ik heb geen economie gestudeerd, maar ik betwijfel dat diegenen die hier roepen dat het minder bevoordelen van bedrijfswagens onze economie en staatsfinanciën zou schaden er zo veel meer van kennen.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Zo zijn er mensen die dmv een leasebak groter en sjieker rijden dan ze zelf zouden kunne of willen permitteren. Deze zie ik mss wel voor de bucks gaan.
              dit is de enige waarheid: de leasewagen laat toe dat velen met iets rijden, dat ze anders nooit zouden kopen. Natuurlijk is het systeem ingevoerd omdat vakbonden vroeger niet wilden inbinden op de loonlasten. Daarom zijn die alternatieven er gekomen. Nu moeten deze natuurlijk voor de bijl. Toen ik zelf nog het fleetmanagement deed, zag ik deze evolutie zo aankomen.
              Nu moeten velen natuurlijk ook eerlijk zijn dat indien de regels effectief zouden toegepast zijn zoals ze moeten zijn, wel dan hadden velen nooit een wagen genomen. Door de forfait bleef het betaalbaar echter.
              Wees blij dat het allemaal zolang geduurd heeft, sommigen zullen zeggen, ja maar dan moet ik maar voldoende bijkrijgen opdat ik die auto zelf kan kopen: dream on zou ik zeggen, dat is niemand verplicht.
              En verder: een beetje C-klasse zal toch wel snel over die 550€ gaan, zeker met onderhoud, verzekering, tankkaart inclusief.

              Comment


              • #27
                goed zot om je wagen in te ruilen voor 450 euro per maand... die dan ook nog eens belast zal worden
                lets have some more member berries

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  goed zot om je wagen in te ruilen voor 450 euro per maand... die dan ook nog eens belast zal worden
                  ha nee hé, tis netto geld
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #29
                    so? opt einde vant jaar rekenen ze die som mooi mee met je totaal hoor
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #30
                      als het het onkostenvergoeding is komt het niet in het totaal, denk ik

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        so? opt einde vant jaar rekenen ze die som mooi mee met je totaal hoor
                        als het als bruto erbij geteld wordt en de afhouding is voldoende en er schiet 450 netto over zie ik niet in wat ze nog zouden moeten rekenen.
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #32
                          en ook niet te vergeten: als je brutoloon stijgt, stijgt je dertiende maand en je vakantiegeld ook, en je pensioen.
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • #33
                            mochten ze mij vroeger toch voorstellen hoor. ik hoefde geen auto, maar die zat gewoon in het pakket.
                            ik vroeg dan een renault kangoo, zodat ik af en toe ook privé eens wat autoonderdelen kon ophalen. heb jaren gewoon met zo een lege camionette rond getuft (peugeot partner, opel combo, vw caddy, renault kangoo). en toen ik dan eindelijk een job had waar ik die kon voor gebruiken, had ik een renault clio... daarna wel megane gran tour gekregen die tot het dak dagelijks gevuld was (koffer + achterbank).

                            hadden ze mij de keuze gegeven, ik reed gewoon privé met zo een klein camionette als LV. spotgoedkoop in tax en verbruik (klein 1.5DCI'tje ofzo). en LV kan je dan volledig aftrekken van de belastingen ook

                            Comment


                            • #34
                              Niet iedereen is zo spartaans zoals gij hé Andy

                              Comment


                              • #35
                                idd. geven mij zo'n wrakken geef ik mijn C4 :p
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #36
                                  Als ze dan toch het ambtenarenpensioen met de privé willen gelijk schakelen, wil ik dat extra centje ook wel zoals in de privé.

                                  Maar ja....

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                    Als ze dan toch het ambtenarenpensioen met de privé willen gelijk schakelen, wil ik dat extra centje ook wel zoals in de privé.

                                    Maar ja....

                                    Nieuwe job in de privé zoeken?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                      maar ja... 1% van het wagenpark weg op de ring van brussel, da ga je toch wel merken hoor
                                      niet op zondag , dan rijden er in het beste geval nog 304.000 rond!!
                                      Z4 M40i

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                        Nieuwe job in de privé zoeken?
                                        Beter niet he, de bonden blijven het grote deel van het al kleine budget voor het apparaat opeisen...1 op 3 is ambtenaar en helft budget van voor zware beroepen gaat naar hen...max gezinspensioen beide partners prive is 2200, ook al droegen ze voor enkele hinderden euros meer af, bij staat elke partner eigen pensioen, zonder plafond envaak elks die max van gezinspensioen prive

                                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Niet iedereen is zo spartaans zoals gij hé Andy
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          idd. geven mij zo'n wrakken geef ik mijn C4 :p
                                          een auto is voor mij een werktuig. mijn daily voertuig destijds was mijn dodge pickup. ik heb vele firmawagens gehad: opel astra, opel combo, citroen berlingo, citroen jumpy, peugeot partner, renault megane, renault clio, renault kangoo... en die hebben allemaal gewerkt. het lastigste was de clio, daar krijgt ge geen 5 dodgebanden in om dan van duitsland naar belgie te rijden.

                                          die autos waren volledig gratis, en altijd nieuw. grootste deel had nog geen 50km toen ik die kreeg (zelf afhalen bij het lease bedrijf in brussel). ik stond op het punt de nieuwe megane te krijgen toen ik mijn ontslag gaf. ik had het wel gezien met al die firmawagens en ik mis ze tot de dag vandaag nog altijd niet.
                                          het enige dat ik mis, is de tankkaart .

                                          ik had destijds een collega die enkel een rijbewijs had voor automaat. die mocht met zijn eigen auto rijden en kreeg km-vergoeding daarvoor (dacht 10ct/km). heb ik ook nog gevraagd, maar werd altijd geweigerd. moest zo een nieuwe auto nemen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X