Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
    Nieuwe job in de privé zoeken?
    Welja. Het enige voordeel van de ambtenaar is z'n iets hoger pensioen (laat je niets wijsmaken van die gemiddelden in de kranten, die worden scheef getrokken door de heel hoge pensioenen van magistraten, hoge officieren etc) . Daar klaagt en zaagt de gehele privé over. Waarom solliciteren zij dan niet voor een job bij de overheid??

    Welja binnenkort zal het gedaan zijn met dat ambtenarenpensioen. Ze willen gelijkstellen met de privé, maar waar bijven dan mijn voordelen uit de privé? Of krijg ik enkel de lasten?

    Mijn functie in de privé komt met firmawagen, volwaardige 13de maand, groepsverzekering, maaltijdcheques etc etc.

    Gelijkstellen is gelijkstellen.

    Comment


    • #42
      Voor 450 had ik mijn 13 jaar oude s60 op de baan waar ik liever mee reed dan met mijn 308. Maar ik ken er niet veel die het zouden snappen mocht ik kiezen voor de vergoeding.

      Uiteindelijk bol ik nu 100% zorgeloos.

      Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
        Welja. Het enige voordeel van de ambtenaar is z'n iets hoger pensioen (laat je niets wijsmaken van die gemiddelden in de kranten, die worden scheef getrokken door de heel hoge pensioenen van magistraten, hoge officieren etc) . Daar klaagt en zaagt de gehele privé over. Waarom solliciteren zij dan niet voor een job bij de overheid??

        Welja binnenkort zal het gedaan zijn met dat ambtenarenpensioen. Ze willen gelijkstellen met de privé, maar waar bijven dan mijn voordelen uit de privé? Of krijg ik enkel de lasten?

        Mijn functie in de privé komt met firmawagen, volwaardige 13de maand, groepsverzekering, maaltijdcheques etc etc.

        Gelijkstellen is gelijkstellen.

        je moet zo hard niet werken als in de prive? :p
        lets have some more member berries

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Voor 450 /maand kun je zelfs gerust een private lease doen van een kleine middenklasser en nog geld overhouden
          Zonder brandstof dan

          Sent from my D5803 using Tapatalk

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            je moet zo hard niet werken als in de prive? :p
            Grin. Loon naar werken ????

            Sent from my D5803 using Tapatalk

            Comment


            • #46
              Ik heb nu een firmawagen (moet geregeld naar klanten dus geen salariswagen) maar als het mobiliteitsbudget er is ga ik dit vragen aan mijn werkgever, zo kan ik een leuke wagen kopen om mee rond te rijden. Als ik de benzine, autobelasting en verzekering ermee kan betalen ben ik al content

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                Ik heb nu een firmawagen (moet geregeld naar klanten dus geen salariswagen) maar als het mobiliteitsbudget er is ga ik dit vragen aan mijn werkgever, zo kan ik een leuke wagen kopen om mee rond te rijden. Als ik de benzine, autobelasting en verzekering ermee kan betalen ben ik al content
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Voor 450 had ik mijn 13 jaar oude s60 op de baan waar ik liever mee reed dan met mijn 308. Maar ik ken er niet veel die het zouden snappen mocht ik kiezen voor de vergoeding.

                Uiteindelijk bol ik nu 100% zorgeloos.

                Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                Tot begin dit jaar deed ik met 450 euro per maand 20 000 km per jaar woon-werkverkeer (privé dus). De haalbaarheid zal denk ik vooral van de vergoeding voor de werk kilometers afhangen. Bij mij zat er ook amper afschrijving in dat bedrag.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                  Grin. Loon naar werken ????

                  Sent from my D5803 using Tapatalk
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  je moet zo hard niet werken als in de prive? :p
                  Ik ga niet ontkennen dat bij bepaalde overheidsdiensten en lokale besturen die stereotypen nog opgaan, maar bij veel andere helemaal niet.

                  Besides, ik ben het soort ambtenaar dat zichzelf meer dan genoeg terugverdient voor de staat.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                    Welja. Het enige voordeel van de ambtenaar is z'n iets hoger pensioen (laat je niets wijsmaken van die gemiddelden in de kranten, die worden scheef getrokken door de heel hoge pensioenen van magistraten, hoge officieren etc) . Daar klaagt en zaagt de gehele privé over. Waarom solliciteren zij dan niet voor een job bij de overheid??

                    Welja binnenkort zal het gedaan zijn met dat ambtenarenpensioen. Ze willen gelijkstellen met de privé, maar waar bijven dan mijn voordelen uit de privé? Of krijg ik enkel de lasten?

                    Mijn functie in de privé komt met firmawagen, volwaardige 13de maand, groepsverzekering, maaltijdcheques etc etc.

                    Gelijkstellen is gelijkstellen.
                    Indien het voor het geld te doen is, gelieve u aan te bieden in de privé. Neem je er ook gewoon het risico bij uiteraard. Overheid moet faciliteren en de omgevingsfactoren scheppen en het speelveld gelijk maken voor iedereen. Laat dat een groot probleem zijn. Overheid hoeft helemaal niet dezelfde verloning of voordelen te geven als in de privé (want dat betekent nog meer belasten van de privé).

                    Comment


                    • #50
                      Komt er dan bovenop die €450/maand ook nog km-vergoeding voor woon-werkverkeer als ge met eigen wagen naar uw werk gaat?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichten
                        Indien het voor het geld te doen is, gelieve u aan te bieden in de privé. Neem je er ook gewoon het risico bij uiteraard. Overheid moet faciliteren en de omgevingsfactoren scheppen en het speelveld gelijk maken voor iedereen. Laat dat een groot probleem zijn. Overheid hoeft helemaal niet dezelfde verloning of voordelen te geven als in de privé (want dat betekent nog meer belasten van de privé).
                        Ah ja, dus competente ambtenaren moeten dan maar minder verdienen?

                        Comment


                        • #52
                          Hoe kan een gedachtenballonetje over extra belasting op tankkaarten (voor privé-gebruik) nu in hemelsnaam weer leiden tot een eendimensionale discussie over privé versus ambtenaren??? 't Gebrek aan nuance is hier bij tijden behoorlijk frustrerend... en het zal dan wel aan mij liggen dat ik dan mijn ogen naar boven richt en denk: oh god, die mensen mogen dus ook gaan stemmen...? Enneuh... die god is puur overdrachtelijk en metaforisch, begin hier nu geen geloofsdiscussie.

                          Kunnen we het nu weer over die tankkaarten hebben? Ja? Dank u.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            Hoe kan een gedachtenballonetje over extra belasting op tankkaarten (voor privé-gebruik) nu in hemelsnaam weer leiden tot een eendimensionale discussie over privé versus ambtenaren??? 't Gebrek aan nuance is hier bij tijden behoorlijk frustrerend... en het zal dan wel aan mij liggen dat ik dan mijn ogen naar boven richt en denk: oh god, die mensen mogen dus ook gaan stemmen...? Enneuh... die god is puur overdrachtelijk en metaforisch, begin hier nu geen geloofsdiscussie.

                            Kunnen we het nu weer over die tankkaarten hebben? Ja? Dank u.
                            of we kunnen afwijken naar het feit dat gedachtenballonnetje met dubbele n geschreven dient te worden?
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                              Hoe kan een gedachtenballonetje over extra belasting op tankkaarten (voor privé-gebruik) nu in hemelsnaam weer leiden tot een eendimensionale discussie over privé versus ambtenaren??? 't Gebrek aan nuance is hier bij tijden behoorlijk frustrerend... en het zal dan wel aan mij liggen dat ik dan mijn ogen naar boven richt en denk: oh god, die mensen mogen dus ook gaan stemmen...? Enneuh... die god is puur overdrachtelijk en metaforisch, begin hier nu geen geloofsdiscussie.

                              Kunnen we het nu weer over die tankkaarten hebben? Ja? Dank u.
                              Dit is een topic over het mobiliteitsbudget. Dus stel ik me de vraag waarom bepaalde ambtenaren van een bepaalde klasse dat niet zouden mogen hebben?

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                Dit is een topic over het mobiliteitsbudget. Dus stel ik me de vraag waarom bepaalde ambtenaren van een bepaalde klasse dat niet zouden mogen hebben?
                                Omdat de overheid geen wagens wil promoten maar liever kiest voor het OV, daarom. (Eco friendly enzo)
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                  Besides, ik ben het soort ambtenaar dat zichzelf meer dan genoeg terugverdient voor de staat.
                                  Is in een ander topic al eens gevraagd geweest denk ik...
                                  Wat is uw functie?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Komt er dan bovenop die €450/maand ook nog km-vergoeding voor woon-werkverkeer als ge met eigen wagen naar uw werk gaat?
                                    Woon-werkverkeer is privé, dat zal dus niet gebeuren. Dat is net wat een salariswagen interessant maakt voor mij, anders zijn mijn 20 000 kilometers woon-werkverkeer voor eigen rekening. Vandaar dat ik ook eerdere commentaren hier niet snap waarom een 2de bedrijfswagen in een gezin weinig voordeel heeft.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                                      Zonder brandstof dan

                                      Sent from my D5803 using Tapatalk
                                      Lease zo'n Corsa bij de Carrefour via Directlease aan 178/maand en je gaat zelfs met brandstof nog geld overhouden
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Woon-werkverkeer is privé, dat zal dus niet gebeuren. Dat is net wat een salariswagen interessant maakt voor mij, anders zijn mijn 20 000 kilometers woon-werkverkeer voor eigen rekening. Vandaar dat ik ook eerdere commentaren hier niet snap waarom een 2de bedrijfswagen in een gezin weinig voordeel heeft.
                                        Als ge hem effectief kunt gebruiken heeft het zin ja, anders niet. Zo simpel is het.
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                          Dit is een topic over het mobiliteitsbudget. Dus stel ik me de vraag waarom bepaalde ambtenaren van een bepaalde klasse dat niet zouden mogen hebben?
                                          Excuus - verkeerde thread!!! (twee pagina's naast elkaar open...) Duidelijk meer slaap nodig...

                                          En neen, ik zie net zoals jij niet in waarom die regels niet voor ambtenaren zouden gelden. Ik ken genoeg ambtenaren én "privé"-personen om de nuance wel degelijk te kunnen maken. Niet elke ambtenaar is een vakbondsmilitant, niet elke werknemer in de privé heet Danny De (G)Ra(a)ymaeker. Het zijn maar een paar naast-de-pot-pissers die het voor de rest verbrodden...

                                          Persoonlijk ben ik er voorstander van om het mobiliteitsbudget nog verder uit te breiden, en het afhankelijk te maken van de individuele afstand woon-werk (verderaf wonen is meer krijgen). Daardoor zou woon-werk niet meer bij de privésfeer horen, maar dat is nu in bepaalde gevallen ook al niet meer zo, denk maar aan de arbeidsongevallenverzekering.

                                          Maar het feit alleen dat er nu eindelijk een bredere inzet van het mobiliteitsbudget overwogen wordt, is op zich een goede zaak. Zo is het uiteindelijk met veel zaken gegaan: langzaamaan de druk verhogen en de neuzen in een andere richting krijgen. Kijk maar naar wie er 20 jaar geleden rookte en hoe er toen tegen roken werd aangekeken, en hoe het vandaag met de houding tegenover roken gesteld is. Alle argumenten over wat de voor- en nadelen zijn van de huidige stand van zaken, en alle opmerkingen over "te veel effect" en "te weinig effect" zijn in het licht van het langetermijnverhaal eigenlijk niet relevant. Het volgende stapje om onze autogebaseerde mobiliteit te hervormen is gezet. Op naar de volgende stap.
                                          Last edited by ; 20/10/2016, 13:00.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X