Oorspronkelijk geplaatst door Intexor
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWoon-werkverkeer is privé, dat zal dus niet gebeuren. Dat is net wat een salariswagen interessant maakt voor mij, anders zijn mijn 20 000 kilometers woon-werkverkeer voor eigen rekening. Vandaar dat ik ook eerdere commentaren hier niet snap waarom een 2de bedrijfswagen in een gezin weinig voordeel heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenLease zo'n Corsa bij de Carrefour via Directlease aan 178/maand en je gaat zelfs met brandstof nog geld overhouden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenOmdat die al een mobilitietsbudget hebben, maar dan in de vorm van een gratis (of spotgoedkoop) abo voor trein/tram/bus?
je treinabbonement komt ook gewoon in de belastingen hoor (bij mij was dat 2200€) en daaronder mag je dan een vrijstelling ingeven.
OF
je kiest je abbonment als loon, en dan mag je een forfetair bedrag / km ingevens als beroepsonkost (15ct/km met de auto en 20ct/km met de fiets).
ik doe het al jaren zo, ik aanvaard mijn 'gratis' abbonement als extra loon, ik wordt er dan ook op belast en mag dan vervoersonkosten binnenbrengen bij de belasting.
aangezien ik die niet kan bewijzen aan de hand van ticketjes, mag ik wel de forfaitaire aanvaarden.
in de burgerij mag jij dat ook doen, je betaald je abbonement zelf, en geeft dan alle onkosten in bij de belastingen.
als je 450€ extra krijgt als je afziet van de firmawagen, dan rijd je met je eigen wagen maar mag je die ook inbrengen bij de belastingen als vervoersonkost (en dat kan je niet met de firmawagen en tankkaart).
een auto lease aan 178€/maand en zelf je brandstof betalen, bijkomend 450€/maand extra loon rkijgen EN die auto/brandstof kunnen inbrengen bij de belastingen. is toch een pak meer dan een ambtenaar krijgt hoor.
ik heb 10jaar met firmawagens gereden, hadde ze mij toegelaten er vanaf te zijn en een vergoeding te krijgen voor de gewone wagen, ik had het DIRECT gedaan
Comment
-
Bedrijven waar ik werkte niet, maar die werken dus vooral met 'bedrijfswagens'
Bij mijn vrouw op haar vorig werk (hoofdzetel van een bank in Brussel) mocht het personeel kiezen. Ofwel een abo voor trein/tram/bus, of een parkeerplaats in de ondergrondse garage. Eerste jaren ging ze altijd met de trein. Toen kreeg ze buitendienst met firmawagen en dus ook een parkeerplaats in de ondergrondse. Toen er herstructureringen kwamen, moest de auto terug binnen en heeft ze er zelf ene gekocht en bleef ze met de auto gaan. Die gratis parkeerplaats was meer luxe dan elke dag gratis met de trein te gaan. Terwijl ze elke dag door de file moest.
Ze heeft zelfs ne degout gekregen van treinen.
In mijn geval zou een vergoeding niet gaan, daar ik elk jaar van de 50000km maar 5000km privé is en de rest voor werkgever. Dus met €450 ga ik niet toekomen. Wss krijg ik er net den diesel van betaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenBedrijven waar ik werkte niet, maar die werken dus vooral met 'bedrijfswagens'
Bij mijn vrouw op haar vorig werk (hoofdzetel van een bank in Brussel) mocht het personeel kiezen. Ofwel een abo voor trein/tram/bus, of een parkeerplaats in de ondergrondse garage. Eerste jaren ging ze altijd met de trein. Toen kreeg ze buitendienst met firmawagen en dus ook een parkeerplaats in de ondergrondse. Toen er herstructureringen kwamen, moest de auto terug binnen en heeft ze er zelf ene gekocht en bleef ze met de auto gaan. Die gratis parkeerplaats was meer luxe dan elke dag gratis met de trein te gaan. Terwijl ze elke dag door de file moest.
Ze heeft zelfs ne degout gekregen van treinen.
In mijn geval zou een vergoeding niet gaan, daar ik elk jaar van de 50000km maar 5000km privé is en de rest voor werkgever. Dus met €450 ga ik niet toekomen. Wss krijg ik er net den diesel van betaald.
Denk niet dat je 450 diesel zou hebben als ge elke dag gewoon woon- werk zou doen en uw kar 8u laat stilstaan daartussen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenGij zijt buiten categorie hé gij... gij hebt een dienstwagen waar ge alle dagen overdag mee op de baan zijt.
Denk niet dat je 450 diesel zou hebben als ge elke dag gewoon woon- werk zou doen en uw kar 8u laat stilstaan daartussen.Dan toch nog liever ne salariswagen.
Alhouwel ge bovenop die €450 ook nog de VAA moet rekenen die weg valt en het dus ietske meer is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDus als iemand ne 318 touring met vele opties krijgt, moet die deze dan laten vallen voor €450 om dan met een corsa te gaan rijden? Hoeveel gaan dat doen?
Tenzij ze op een verkaveling wonen en inzitten met wat de buren zeggenMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenIk denk veel, als ze slim zijn natuurlijk. Wat is er mis met een nieuwe Corsa als tweede wagen? (nogmaals, dus in het geval er een tweede salariswagen is in het gezin die amper gebruikt wordt)
Tenzij ze op een verkaveling wonen en inzitten met wat de buren zeggen
Uhu, die verkaveling dus
Als iemand niet in zit met een auto en niet te ver van het werk woont, dan is die corsa mooi meegenomen. Maar als uiteindelijk door de afstand die corsa exact op €450 per jaar gaat uitkomen, wat hebt ge dan gewonnen op dienen 318? Dus vrees ervoor dat het zoden aan den dijk gaat brengen.
Mss wel dat eerder mensen den 2de bedrijfswagen gaan inruilen als ge er 2 zou hebben. Mijn vrouw zou bv voor dat geld idd haar auto terug inleveren en zelf een goedkope kopen. Zelf heeft zij er eentje via een cafetariaplan en ook daar heeft ze net niet de goedkoopste genomen. Gewone C4 business. C3 was goedkoper en wilde ze eerstMaar ze hecht dan totaal ook geen belang aan een auto, maar wel aan de portemonnee. Ze zou zelfs airbags laten vallen moest het kunnen
Comment
-
Bon, laat ik het eens concreet maken. Je hebt een 318d salariswagen die je enkel gebruikt voor korte verplaatsingen en om in het weekend naar de bomma te gaan. Laat ons zeggen zo'n 10k/jaar. Nu kun je die BMW inleveren en kiezen voor netto 450 euro(eigenlijk iets meer). In de plaats daarvan kun je een Corsa'ke leasen aan 178 euro/maand dat perfect volstaat voor de verplaatsingen die je voorheen deed met de BMW. Qua mobiliteit is er geen verschil. Wat ga je doen? Dat Corsa'ke en extra centen in je zakken of toch maar die BMW op de oprit laten staan?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenBon, laat ik het eens concreet maken. Je hebt een 318d salariswagen die je enkel gebruikt voor korte verplaatsingen en om in het weekend naar de bomma te gaan. Laat ons zeggen zo'n 10k/jaar. Nu kun je die BMW inleveren en kiezen voor netto 450 euro(eigenlijk iets meer). In de plaats daarvan kun je een Corsa'ke leasen aan 178 euro/maand dat perfect volstaat voor de verplaatsingen die je voorheen deed met de BMW. Qua mobiliteit is er geen verschil. Wat ga je doen? Dat Corsa'ke en extra centen in je zakken of toch maar die BMW op de oprit laten staan?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenEr is nog een andere lease.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenaaah? dus in bedrijven krijgt ge dat niet?
je treinabbonement komt ook gewoon in de belastingen hoor (bij mij was dat 2200€) en daaronder mag je dan een vrijstelling ingeven.
OF
je kiest je abbonment als loon, en dan mag je een forfetair bedrag / km ingevens als beroepsonkost (15ct/km met de auto en 20ct/km met de fiets).
ik doe het al jaren zo, ik aanvaard mijn 'gratis' abbonement als extra loon, ik wordt er dan ook op belast en mag dan vervoersonkosten binnenbrengen bij de belasting.
aangezien ik die niet kan bewijzen aan de hand van ticketjes, mag ik wel de forfaitaire aanvaarden.
in de burgerij mag jij dat ook doen, je betaald je abbonement zelf, en geeft dan alle onkosten in bij de belastingen.
als je 450€ extra krijgt als je afziet van de firmawagen, dan rijd je met je eigen wagen maar mag je die ook inbrengen bij de belastingen als vervoersonkost (en dat kan je niet met de firmawagen en tankkaart).
een auto lease aan 178€/maand en zelf je brandstof betalen, bijkomend 450€/maand extra loon rkijgen EN die auto/brandstof kunnen inbrengen bij de belastingen. is toch een pak meer dan een ambtenaar krijgt hoor.
ik heb 10jaar met firmawagens gereden, hadde ze mij toegelaten er vanaf te zijn en een vergoeding te krijgen voor de gewone wagen, ik had het DIRECT gedaan
Als je er een tank of 4 mee kan vullen zal het veel zijnlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
1.600 meer brutoloon
Of had Reynders het over het bedrag na aftrek van het voordeel van alle aard, dat de waarde van het privégebruik uitdrukt? Dan zou het veeleer om een leasingbudget van 550 euro gaan. Ruimschoots goed voor een Mercedes C-klasse, een Audi A3, Ford Mondeo of Volvo V60.
Enige tijd geleden berekende SD Worx voor ons dat het zowat 10.000 euro per jaar kost om een goed uitgeruste Golf Variant volledig zelf te bekostigen, voor iemand die 25.000 km per jaar rijdt, waarvan 4.400 km voor woonwerkverkeer. Deze chauffeur zou maandelijks ruim 1.600 euro meer brutoloon moeten krijgen als hij zijn Golf Variant van het bedrijf zou vervangen door dezelfde Golf Variant zonder er netto bij in te schieten.
Voor premiumwagens zoals de Mercedes E-klasse, Audi A6 of BMW5 met tankkaart moet een leasingbudget van 700 à 800 euro uitgetrokken worden.
Ik heb een Mazda 6 150pk Executive break.
Mijn leaseprijs is 1050€ per maand, dat is aan 30.000km/jaar aan 4 jaar, winterbanden, brandstof en CO2 bijdrage inbegrepen.
Bij welke leasing kan ik een E-klasse krijgen voor 800€?
En 25.000km rijden waarvan 4.400km woonwerk? Amai, ik rij 44.000km/jaar waarvan zeker 35.000km woonwerk met mijne 'salariswagen'.
Ik zou niet weten waar ik de tijd moet halen om 20.600km per jaar puur privé te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenBon, laat ik het eens concreet maken. Je hebt een 318d salariswagen die je enkel gebruikt voor korte verplaatsingen en om in het weekend naar de bomma te gaan. Laat ons zeggen zo'n 10k/jaar. Nu kun je die BMW inleveren en kiezen voor netto 450 euro(eigenlijk iets meer). In de plaats daarvan kun je een Corsa'ke leasen aan 178 euro/maand dat perfect volstaat voor de verplaatsingen die je voorheen deed met de BMW. Qua mobiliteit is er geen verschil. Wat ga je doen? Dat Corsa'ke en extra centen in je zakken of toch maar die BMW op de oprit laten staan?
Dus die 450 is interessant voor mensen met een salariswagen die minder dan 20000 kilometer per jaar rijden. Ik vrees dat het effect van die maatregel minimaal gaat zijn ...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenZijn deze getallen realistisch?
Ik heb een Mazda 6 150pk Executive break.
Mijn leaseprijs is 1050€ per maand, dat is aan 30.000km/jaar aan 4 jaar, winterbanden, brandstof en CO2 bijdrage inbegrepen.
Bij welke leasing kan ik een E-klasse krijgen voor 800€?
En 25.000km rijden waarvan 4.400km woonwerk? Amai, ik rij 44.000km/jaar waarvan zeker 35.000km woonwerk met mijne 'salariswagen'.
Ik zou niet weten waar ik de tijd moet halen om 20.600km per jaar puur privé te rijden.
Mercedes E 200 bluetec (oud model) voor 867,99 eur incl brandstof (4j & 20k per jaar)
En jij rijdt misschien 35k woonwerk, maar dat is dan ook wel erg veel hé
Er zijn er veel die nog niet aan 10k per jaar komen (incl mijzelf)Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwij steken al de km's die we rijden met de prive wagens in de belastingen als zogezegd woon werk verkeer. de euro's die je daar mee kan winnen is echt niet veel... en het gaat in ons geval dan nog om +- 100 000km per jaar.
Als je er een tank of 4 mee kan vullen zal het veel zijn
heb mijn belastingen ingevuld en heb hierbij simulaties gedraaid.
het verschil tussen 'mijn abbonement invullen' en 'mijn abbonement als loon en km forfait ingeven' was toch een kleine 1200€.
202dagen x 133km enkel x 2 (heen en terug) x 0.15€/km = 8059€ dat ik kon ingeven bij de belastingen en dit zijn dan maar 53 000km.
en dat levert al heel veel geld op. daar moet je dan nog het belastbaar deel van mijn abbonement aftrekken (2200€ die ik als loon aanvaard) om dat nog 1200€ extra over te houden.
dat is al meer dan 4tankjes vullen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenAh ja, dus competente ambtenaren moeten dan maar minder verdienen?
Verder: al de lasten die ze wederom nu maar weer invoeren (taks op tankkaarten) heeft er alleen maar mee te maken dat ze niet durven ingrijpen in het overheidsapparaat. Is nu ook niet moeilijk omdat pakweg 75% van de bevolking hier afhankelijk is van haar inkomen. Om haar inkomsten te beschermen zou de overheid daarom beter zeggen dat iedereen die een inkomen/uitkering krijgt van de overheid, het verboden is om meer dan 15% van zijn netto jaar inkomen uit te geven in het buitenland.
Het sociaaldemocratisch systeem kan in een globale economie niet werken, collectivistische systemen zoals het onze kunnen enkel werken in gesloten systemen (geen vrij kapitaal of personenverkeer) of indien alles gelijk is voor iedereen. Geen van de 2 zijn realistisch, dus zal het enkel maar erger worden hier qua taxatie.
Comment
Comment