Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Uitstoot is rechtstreeks verbonden met verbruik, dus aan de pomp tellen (accijnzen) is veel eenvoudiger.
    Jaja maar dat willen ze niet hé, er moet meer geld binnenkomen. Accijnzen nu is op het product, taxen op uitstoot bestaat feitelijk nog niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • dat zou dan ook een veel eerlijker systeem zijn.
      de oude bompa met zijn 1.0 poloke uit 1992 die 5000km/jaar rijd met een auto die 130gr uitstoot, vervuilt minder dan iemand die 50 000km/jaar met een euro6 auto rijd die 98gr CO2/km uitstoot.
      die oude bompa wordt dan wel zwaar belast op zijn 'milieuvervuilende auto' en die euro6 auto wordt amper belast want die is proper.
      zelf een dikke AMG euro6 rijd goedkoper rond dan een oud klein dieselke.

      iemand die op zijn gemak rijd met een 130gr CO2/km rijd zuiniger (5L verbruik) dan iemand die volgas rijd met een 120gr CO2/km (4.5L verbruik) autootje terwijl hij 5.5L verbruikt. de vervuiler zal betalen

      ondertussen haalt ge er ook alle foefelende autofabrikanten uit. vroeger sjoemelden ze veel met die verbruikscijfers (4L/100km die niemand eigenlijk kon halen, tegenwoordig 98gr CO2/km waar ook niemand aan komt).

      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Kunnen die software toch kopieren naar nieuwe machientjes?
      helaas, werkt zo niet.
      je moet je eens voorstellen
      20jaar oude machines, met een OS op van de jaren stilletjes, en die beesten hangen op beeldschermen die 2048x2048 pixels weergeven.
      dat was enorm voor die tijd.

      FULL HD tegenwoordig is 1920x1080pixels of komt nog niet aan de helft wat onze oude mormels presteren. wij zitten tussen HD en ultraHD in met onze beelden.
      Dat zet je niet ff over op een nieuw toestel. daarbij moet je systeem ook goedgekeurd worden voor je het in mag zetten.

      ik ben al met nieuwe hardware aan het testen en sommige 'nieuwe' pc's worden al afgeschreven wegens niet performant genoeg. ik heb het ook geprobeerd met een zwaar overclockte raspberry 3 en die is eraan gesneuveld. haalde het beeld bijna
      Last edited by andydv; 21/10/2016, 12:34.

      Comment


      • tankkaarten met kmregistratie verplichten, precies of er wordt nog veel cash betaald, iedereen betaalt toch met z'n bancontact.

        Verplichte kmregistratie controleren adhv technische controle: frauderen = dikke boete

        adhv de tankbeurten en de afgelegde km kan je perfect weten hoeveel iemand werkelijk verbruikt /uitstoot.

        blijft dan natuurlijk de buitenlandse tankbeurten... maar daar kan je ook wel iets online/app voor verzinnen dat je het gewoon moet aangeven.
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Dat houdt dan natuurlijk weer in dat dit Europees moet gebeuren.
          Als je de verkeersbelasting afschaft en alles via accijnzen gaat innen, dan ga ik ook even 15km rijden tot bij de Franse grens en ga daar tanken.

          Ik ben voor het principe, maar praktisch kan dit alleen op Europese schaal denk ik?
          Inderdaad, en hou er dan aub ook al maar rekening mee dat er al héél veel accijnzen in de brandstof zitten.
          Tweede punt is: electrische auto's betalen geen accijnzen.
          Kan niet lang meer duren of de km-heffing komt er aan. Je zal met elke auto betalen per km, anders is de de begroting nog een groter probleem.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

            blijft dan natuurlijk de buitenlandse tankbeurten... maar daar kan je ook wel iets online/app voor verzinnen dat je het gewoon moet aangeven.
            Maar in het buitenland betaald ge in veel gevallen toch al apart. Waarom moet ik voor de in buitenland gereden kms in België betalen?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Inderdaad, en hou er dan aub ook al maar rekening mee dat er al héél veel accijnzen in de brandstof zitten.
              Tweede punt is: electrische auto's betalen geen accijnzen.
              Kan niet lang meer duren of de km-heffing komt er aan. Je zal met elke auto betalen per km, anders is de de begroting nog een groter probleem.
              Inderdaad, want wat als straks iedereen electrisch rijdt? Dan moeten ze de electriciteit duurder maken, waarmee ge dan de huishoudens zeker treft. Ofwel gaat iedereen naar zonnepanelen en dan verdient de overheid er niets meer aan. Dus gaat die km-vergoeding er zeker komen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                het moet haalbaar zijn, de software erop (luchtvaart) is specifiek voor die machines geschreven. en we spreken hier niet over 1 machientje, maar veel over heel belgie verspreid.

                dat systeem vervangen door nieuw loopt in de honderden miljoenen €

                over welke software gaat dat dan van de luchtvaart? De oudste systemen zijn die voor de telex en acars en daar zijn al heel wat ports. Zelfs belgocontrol zit al op "nextgen" software :p
                lets have some more member berries

                Comment


                • So it begins...

                  Werknemers kunnen vanaf april hun bedrijfswagen inruilen voor cash. Dat kan al snel een paar honderd euro extra per maand opleveren. Blijven in de kou: al wie geen auto van het werk heeft. Die werk­nemers krijgen niets.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Maar in het buitenland betaald ge in veel gevallen toch al apart. Waarom moet ik voor de in buitenland gereden kms in België betalen?
                    Om uw km te doen kloppen he... Niet perse betalen, maar wel registreren. Als gij 10000km per jaar in het buitenland bolt zal uw gemiddeld verbruik dalen volgens de belgische registratie aangezien ge sommige km (de buitenlandse) aan 0,0 gemiddeld gereden hebt. Dus gewoon uw getankte liters aangeven is voldoende om uw gemiddeld verbruik correct te houden.
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      Om uw km te doen kloppen he... Niet perse betalen, maar wel registreren. Als gij 10000km per jaar in het buitenland bolt zal uw gemiddeld verbruik dalen volgens de belgische registratie aangezien ge sommige km (de buitenlandse) aan 0,0 gemiddeld gereden hebt. Dus gewoon uw getankte liters aangeven is voldoende om uw gemiddeld verbruik correct te houden.
                      Dat is een ander paar mouwen. Dus gewoon een track & trace die alles apart kan registreren en aan het einde van het jaar de afrekening.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        wat een soep. ze willen de bedrijfswagens minder, maar ze willen ook dat de overheid daar niks aan verliest.
                        en om te voorkomen dat mensen hun lease inruilen voor meer geld, en daarna met een oudere wagen gaan werken, gaan ze de oude wagens extra gaan belasten.

                        dus de overhied zal er MEER aan verdienen weer

                        Comment


                        • De overheid verliest nooit, als ze toch verliezen slaan ze hun slag daarna toch dubbel.
                          Niks tegen te beginnen vrees ik.

                          Comment


                          • Wat is een 'oude' wagen he. De meeste leasewagens worden op 4-5 jaar afgeschreven, terwijl een auto pas als 'oud en vervuilend' word bestempeld vanaf pakweg 10 jaar.
                            Ik denk da't wel eens interessant zou kunnen zijn om op t einde van uw leasing de wagen gewoon prive over te nemen en dat mobiliteitsbudget op te nemen. Rijdt ge niet met ne nieuwe - maar als ge hem wat normaal hebt behandeld en onderhouden zou da geen probleem mogen zijn - en ge gaat er netto wel wat aan overhouden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                              wat een soep. ze willen de bedrijfswagens minder, maar ze willen ook dat de overheid daar niks aan verliest.
                              en om te voorkomen dat mensen hun lease inruilen voor meer geld, en daarna met een oudere wagen gaan werken, gaan ze de oude wagens extra gaan belasten.

                              dus de overhied zal er MEER aan verdienen weer
                              Wat mij vooral stoort is het hoge: "wij hebben dat niet, dus de andere mogen dat ook niet hebben" -gehalte
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                              Comment


                              • En tegelijkertijd wordt een bedrijf dat al een ecologisch standpunt innam door zijn werknemers treinabonnementen dus eigenlijk afgestraft, want enkel die al een bedrijfswsagen heeft valt hier onder. Of als er een nieuwe positie wordt gecreeerd in een bedrijf, of bij een relatief nieuw bedrijf, ... kunnen hier allemaal niet onder vallen.

                                Zorg toch gewoon voor een overgangsmaatregel, voor iedereen hetzelfde. En naar een EENVOUDIG systeem, een belastingsverlaging voor iedereen.

                                Comment


                                • Ik heb 55 werknemers en een 40tal bedrijfswagens op de zaak.

                                  Volgens een HLN lezer zijn mijn mensen echter geen werkende mensen :
                                  F VP
                                  schaf dat is af, mensen met een bedrijfswagen zijn mensen die niet werken, geef ze een fiets, dan bewegen ze teminste is..

                                  Comment


                                  • Idd. Bedienden hebben ook 'nooit' een zwaar beroep bij zulke mensen. 'Die zitten toch maar den hele dag achter nen bureau, dus worden die nooit moe'.

                                    Comment


                                    • En verkopers rijden een beetje rond om 'dikke praat' te verkopen en bestelbonnekes te laten tekenen.

                                      Tuurlijk....

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        En verkopers rijden een beetje rond om 'dikke praat' te verkopen en bestelbonnekes te laten tekenen.

                                        Tuurlijk....
                                        zo ken ik er wel een paar

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Vooroordelen? Zelf zit ik zeer veel in Brussel en zie wat ik zie. Zelf goed bespaard gebleven, maar mijne baas, vorige baas en mijne voorganger bij dit bedrijf zijn al meerdere laptops kwijt gespeeld nadat hun ruit ingeslagen was. Mijn vrouw mag er ook over mee spreken.

                                          Cijfers liegen er niet om. Enkel die vuilheid bestaan geen cijfers van, maar dat multiculturele en criminaliteit, zijn statistieken genoeg van
                                          Ja vooroordelen. Zeg ik iets dat je in centrum brussel moet wonen? Neen.
                                          Ik woon in Woluwe en dit is een zéér goede buurt. Als je natuurlijk in bepaalde wijken van molenbeek of schaarbeek wilt wonen, tja.. Maar niet veralgemenen aub.


                                          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Ja, ik heb dat gezegd
                                          Ik woon bij Turnhout, heb jaren in Antwerpen gewoond.
                                          Ben consultant, dus mijn baas kan me overal plaatsen.
                                          Toen ik in Antwerpen woonde, moest ik naar Brugge, Brussel, Leuven, Gilze Rijen, Eindhoven. Toch allemaal minstens 40km, tot 100km.
                                          Ben naar Turnhout verhuisd omdat ik, mijn vrouw en mijn kinderen het maar niets vonden in de stad.
                                          Dan moest ik ook naar Brussel, Antwerpen en nu naar NL. Dat is 70km, maar slechts 45min rijden. Naar Antwerpen is het in de spits minstens 50, en zoals gisteren 2u. Dat heb ik op 3j naar NL nog niet meegemaakt...

                                          Veel jobs voor mij heb ik nog niet gevonden in de regio. Loon wil ik desnoods nog inleveren, maar geen saaie job hoor, er moet een uitdaging bij zijn.
                                          Dus ja, waar ben ik mee bezig?
                                          Daar begint het al, u heeft geen salariswagen aangezien je altijd naar andere bedrijven moet Mijn mening is over mensen met salariswagen= mensen die elke dag naar hetzelfde kantoor moeten.
                                          Classic cars on demand

                                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

                                          - It's time to make your dream come true -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X