Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
    zo ken ik er wel een paar
    Tuurlijk, ik ook. Maar de goede verkopers werken hard, en zijn niet dikwijls om 18h thuis...

Feit is dat verkopers niet zonder firmawagen kunnen.
    Ik zit zelf 1 week op de 2 in het buitenland, en ik werk op 2 verschillende plaatsen in België. Ik ga dat niet met de trein beginnen te doen.
    Geen enkele van die locaties zijn op 1 uur met openbaar vervoer te bereiken. De verste met de trein is bijna 3 uur, terwijl het me met de auto 1.5h kost.

Comment

• Maatregel gaat natuurlijk zijn doel voorbijschieten als de meesten met hun extra loon een oud krel gaan kopen en daarmee in de file gaan staan. Overschot van de centen op de spaarboek ipv in de economie en evenveel maar wel meer vervuilende auto's op de baan.
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        Maatregel gaat natuurlijk zijn doel voorbijschieten als de meesten met hun extra loon een oud krel gaan kopen en daarmee in de file gaan staan. Overschot van de centen op de spaarboek ipv in de economie en evenveel maar wel meer vervuilende auto's op de baan.
        Mensen die vandaag met de auto rijden doen dat morgen ook. Investeren in alternatieven is het enige dat gaat werken.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Daar begint het al, u heeft geen salariswagen aangezien je altijd naar andere bedrijven moet Mijn mening is over mensen met salariswagen= mensen die elke dag naar hetzelfde kantoor moeten.
          Altijd mensen in hokjes duwen.
          Ik zit al bijna 3j bij dezelfde klant, dus toch salariswagen?
          Maar dan af en toe ook trainingen of assessments bij andere klanten, dus toch niet?

Ik zie niet wat er fout is aan een salariswagen. Hadden ze loonopslag maar niet zo duur moeten maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            ...Ik zie niet wat er fout is aan een salariswagen...
            Wat er fout is aan een salariswagen is dat je er geen sociale rechten mee kunt opbouwen...
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
              Wat er fout is aan een salariswagen is dat je er geen sociale rechten mee kunt opbouwen...
              Met een netto vergoeding zoals het mobiliteitsbudget ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Mensen die vandaag met de auto rijden doen dat morgen ook.
                Dat is nu net het punt. Die gaan blijven rijden, als het kan 'goedkoper', anders houden ze hun firmawagen wel.
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                  Met een netto vergoeding zoals het mobiliteitsbudget ook niet.
                  Ik zeg ook niet dat de andere oplossing beter is enkel dat het als salaris niet de optimale vorm is...

Comment

Ik zeg ook niet dat de andere oplossing beter is enkel dat het als salaris niet de optimale vorm is...
                    Wat bouw je nog op als je jaarsalaris boven de grens van het maximum pensioen zit?
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

En jij gelooft dat de 1ste pijler binnen 30 jaar nog iets voorstelt? Stop eens met elkander 't vlees van zijn brood te roven. Er is èèn partij die hoogdringend de tering naar de nering moet zetten en dat is de overheid zelf.

507 euro staatsschuld per seconde. Denk je dat op te lossen met wat geknoei in de marge... ? Wat denk je dat de administratie van inning en berekening gaat kosten? Meestal kost dergelijke maatregel meer dan ze opbrengt!

De belg wordt graag verteld wat hij moet denken en doen en blind volgen ze richting afgrond.
                      Last edited by Alfa-Beemer; 25/10/2016, 03:13.
                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Wat bouw je nog op als je jaarsalaris boven de grens van het maximum pensioen zit?
                        Als je loon boven die bovengrens zit bouw je inderdaad geen rechten meer op (maar ik denk niet dat alle verkrijgers van een salariswagen boven die grens zitten, allé ik hoop voor hen van wel maar ik vrees van niet ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                          En jij gelooft dat de 1ste pijler binnen 30 jaar nog iets voorstelt? Stop eens met elkander 't vlees van zijn brood te roven. Er is èèn partij die hoogdringend de tering naar de nering moet zetten en dat is de overheid zelf.

507 euro staatsschuld per seconde. Denk je dat op te lossen met wat geknoei in de marge... ? Wat denk je dat de administratie van inning en berekening gaat kosten? Meestal kost dergelijke maatregel meer dan ze opbrengt!

De belg wordt graag verteld wat hij moet denken en doen en blind volgen ze richting afgrond.
                          Waarom denk je dat ik het vlees van je brood zou willen stelen? Ik heb enkel gereageerd op Chris_147 die geen fout zag in een salariswagen, en voor mij blijft die fout... dat er voor bepaalde werknemers (Josenjef ) geen rechten opgebouwd worden, dat heeft niets te maken met jaloersheid of misgunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Dat is nu net het punt. Die gaan blijven rijden, als het kan 'goedkoper', anders houden ze hun firmawagen wel.
                            dat kan nog wel meevallen. met de firmawagen vlammen ze nogal door, met de persoonlijke wagen en eigen brandstof gaan ze misschien al zuiniger rondrijden.
                            want zuiniger = goedkoper dan.

ik was eigenlijk omgekeerd dan mijn collegas vroeger, ik probeerde zo zuinig mogelijk met de firmawagen te rijden (gemiddeld 4.2L/100km met de kangoo en 4.3L/100km me de geladen megane break gemeten op een 100 000km).
                            en daarna had ik diezelfde stijl verder gezet met mijn persoonlijke auto (die rijd nu 4.49L/100km gemiddeld op 100 000km gemeten)

Comment

Als je loon boven die bovengrens zit bouw je inderdaad geen rechten meer op (maar ik denk niet dat alle verkrijgers van een salariswagen boven die grens zitten, allé ik hoop voor hen van wel maar ik vrees van niet ).
                              Toch veel en die groep is al klein, dus eigenlijk gaat heel die grootse aankondiging over niks ...
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Waarom denk je dat ik het vlees van je brood zou willen stelen? Ik heb enkel gereageerd op Chris_147 die geen fout zag in een salariswagen, en voor mij blijft die fout... dat er voor bepaalde werknemers (Josenjef ) geen rechten opgebouwd worden, dat heeft niets te maken met jaloersheid of misgunnen.
                                Mensen die nu jaloers zijn op de salariswagen, zullen dat ook zijn op die 600 euro extra netto.

That's how the cookie crumbles.

Comment

Mensen die nu jaloers zijn op de salariswagen, zullen dat ook zijn op die 600 euro extra netto.

Waarom denk jij nu dat ik ook maar in het minst jaloers zou zijn, het is toch niet omdat iemand iets fout ziet in een systeem dat hij daarom jaloers zou moeten zijn, het één heeft niets met het ander te maken...

Comment

Waarom denk jij nu dat ik ook maar in het minst jaloers zou zijn, het is toch niet omdat iemand iets fout ziet in een systeem dat hij daarom jaloers zou moeten zijn, het één heeft niets met het ander te maken...
                                    Ik zei toch niet jij? Mensen in het algemeen. Was misschien niet geheel duidelijk in m'n bericht. Wou inspringen op de jaloersheid waarover jullie bezig waren.

Comment

Da's de dooddoener hé.

"Ze zijn jaloers. Discussie gesloten."
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik zei toch niet jij? Mensen in het algemeen. Was misschien niet geheel duidelijk in m'n bericht. Wou inspringen op de jaloersheid waarover jullie bezig waren.
                                        Dan had ik je bericht verkeerd gelezen, ik wil me dan ook verontschuldigen voor het leggen van woorden in je mond die er niet waren.

Mensen in het algemeen die jaloers zijn op je salaris/firma/eigen wagen die zullen jaloers zijn op andere zaken ook en daar zullen we moeten mee leren leven...

Comment

• Probleem is dat die andere mensen er niet mee kunnen leven.
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Working...
                                          X