Ik krijg op m'n werk ook voordelen die anderen niet hebben. Constant afgunst. Tjah, dan moesten ze ook maar mijn functie uitoefenen hé. En vooral slagen op alle examens die er aan vooraf gingen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget
Collapse
X
-
Het zijn altijd de anderen die het fout doen he.
Die anderen van die andere landen die hier komen, die anderen met een firmawagen, die anderen met meer vakantie, die anderen met dubbel zoveel pensioen, die anderen die de hele dag in de zetel liggen en uitkering trekken, ...
Maar nooit gaat het over ik, ik, IK!
Comment
-
Effe serieus, ja het nadeel van de firmawagen is dat je geen pensioenrechten opbouwt. Maar ik bedoelde vooral te zeggen dat je niet de spelers moet demoniseren, maar de spelregels.
Ik heb er niet voor gekozen om een firmawagen minder te belasten dan loon. Maar nu is het zo en om dan ineens firmawagens nog wat extra te belasten is ook niet fair. Vooral omdat je geen zekerheid meer hebt in dit land. Men bedenkt een waardeloze regel, die brengt te weinig op, dus 2-3 jaar later verandert men weer de regels.
Dit mobiliteitsbudget ook. Mijn eerste reactie was: mooi, misschien kan ik dan eindelijk eens een interessante wagen kopen (MX-5) ipv altijd maar weer een verplichte diesel. Maar dus inderdaad geen auto minder op de weg hoor. Sorry, openbaar vervoer voldoet nu meestal niet, waarom zou dit dan ineens wel voldoen?
En als ik een wagen koop, zal het hoogstwaarschijnlijk een 2dehands zijn.
Maar maak je geen zorgen dat gaan ze oplossen door ALLE oudere wagens nog zwaarder te belasten.
Ik lees uit deze oplossing dus dat:
- firmawagens gaan duurder worden (want het geld voor deze , operatie moet ergens vandaan komen, "ah ja, je kon kiezen voor mobiliteitsbudget")
- 2dehands wagen worden ook zwaarder belast (want anders wisselt men firmawagen in tegen 2de handse)
- openbaar vervoer verandert niet, dus nog steeds geen oplossing
Dus iedereen betaalt meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenDus iedereen betaalt meer.
zo gaat het altijd bij de overheid. ze geven 1 klein dingske aan een kleine groep (netto loon extra) en ondertussen pakken ze een deel weg bij de overgrote groep mensen.
zo was het ook bij de zonnepanelen. subsidies voor de kleine groep die zonnepanelen kon steken, en nu extra belasting op ALLE electriciteit afnemers
Comment
-
Nog ff en ga ander werk moeten gaan zoeken denk ik, want mijn job uitoefenen met zelf aangekochte wagen is financiële zelfmoord. Dus enige manier voor mij om van een firmawagen af te geraken, is ander werk zoeken zonder firmawagen. Maar dan kan tenminste niemand meer afgunstig zijn tov mij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk BerichtenBINGO, u gaat door voor de koelkast...
Dat heb ik liever, waarom krijg ik dat niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenMaar, maar, die andere kreeg een microgolf, oven en koffiemachine.
Dat heb ik liever, waarom krijg ik dat niet?Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenEffe serieus, ja het nadeel van de firmawagen is dat je geen pensioenrechten opbouwt. Maar ik bedoelde vooral te zeggen dat je niet de spelers moet demoniseren, maar de spelregels.
53000/12 = 4416 brutto, zonder eindejaars of verlofgeld
max pensioen is 1700 netto met die 53000 bruto, of 2200 netto als je getrouwd bent en beide aan die 53000 zit
ga alvast niet uit van 60% van je laatste loon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenWaarom denk je dat ik het vlees van je brood zou willen stelen? Ik heb enkel gereageerd op Chris_147 die geen fout zag in een salariswagen, en voor mij blijft die fout... dat er voor bepaalde werknemers (Josenjef) geen rechten opgebouwd worden, dat heeft niets te maken met jaloersheid of misgunnen.
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenMensen die nu jaloers zijn op de salariswagen, zullen dat ook zijn op die 600 euro extra netto.
That's how the cookie crumbles.Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenIk krijg op m'n werk ook voordelen die anderen niet hebben. Constant afgunst. Tjah, dan moesten ze ook maar mijn functie uitoefenen hé. En vooral slagen op alle examens die er aan vooraf gingen.
Al valt het nu ook wel mee met een eenvoudige Peugeot ... Gek genoeg ziet de man in de straat dat als een kleiner voordeel dan een Audi of BMW ????'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
‘Mobiliteitsbudget lost files niet op'
Mijn voorspelling van ongeveer 1% minder auto's lijkt dan nog aan de hoge kantClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenik hou van die mensen met afgunst, das zo'n duidelijk signaal dat ik het beter heb dan hen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenTot wanneer hun eindeloos gezaag tot gevolg heeft dat jij moet inboeten....
Comment
-
de pitchforks kunnen niet lang meer uitblijven.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenVerdeel en heers. Al eeuwenlang een beproefde tactiek die blijft werken.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenZe mogen dan best een Porscheke mijn richting uit verdelen
Comment
-
Die mogen ze houden!2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenVerdeel en heers. Al eeuwenlang een beproefde tactiek die blijft werken.
Vroeger was er veel onwetenheid, dat gaat er ook uit en komt boven de verschillen, je kunt proberen mensen dom te houden en desinformeren maar die tijd is voorbij
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenJij houdt ze arm, ik hou ze lomp
Vroeger was er veel onwetenheid, dat gaat er ook uit en komt boven de verschillen, je kunt proberen mensen dom te houden en desinformeren maar die tijd is voorbij
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
Comment