Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenJij houdt ze arm, ik hou ze lomp
Vroeger was er veel onwetenheid, dat gaat er ook uit en komt boven de verschillen, je kunt proberen mensen dom te houden en desinformeren maar die tijd is voorbij
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met TapatalkU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtende minder geintresseerde mens is er een pak dommer op geworden. Tegenwoordig is alles simpel te vinden online maar veel mensen zoeken gewoon niks op waardoor zelfs hun algemene kennis bangelijk laag is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenOf enkel klikken op artikels als "ze dacht alleen in het park te zijn, maar wat ze toen zag, raad je nooit"Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtende minder geintresseerde mens is er een pak dommer op geworden. Tegenwoordig is alles simpel te vinden online maar veel mensen zoeken gewoon niks op waardoor zelfs hun algemene kennis bangelijk laag is.
Comment
-
Precies of er ook maar één partij zou zijn die die regel zou kunnen ontlopen/wegstemmen of what ever.
Het is wat het is, met dank aan het Europees goed.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn ze niks van de politiek afweten. Allemaal maar klagen omdat ze langer moeten werken. Maar ze hebben wel op partijen gestemd die de pensioenleeftijd omhoog getrokken hebben.Het is vooral het kiesvee van die andere partijen dat het hardste klaagt over dat langer werken
Comment
-
En blijven stemmen op partijen die beloven wat niet gefinancierd kan worden is ook zinvol zeker.
Als ik morgen een partij op richt die pensioen op 45 belooft, dan weet ik zeker dat er alleen dommeriken en naievelingen op die partij zullen stemmen.
Net zoals stemmen op een partij die automatisatie wil belasten. Kunnen ze ineens hun staal terug met de hamer plat kloppen en leveren met paard en kar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn ze niks van de politiek afweten. Allemaal maar klagen omdat ze langer moeten werken. Maar ze hebben wel op partijen gestemd die de pensioenleeftijd omhoog getrokken hebben.
Comment
-
Ja vitus, maar dan wel graag met een garantie dat er voor iedereen is...en daar wringt de schoen, jeugd verdient minder en je hoort langs alle kanten dat ze best maar zelf reaerve opbouwen
Een serjeuze correctie op de immo zou beetje kunnen helpen als daar de vaste lasten omlaag kunnen
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenJa vitus, maar dan wel graag met een garantie dat er voor iedereen is...en daar wringt de schoen, jeugd verdient minder en je hoort langs alle kanten dat ze best maar zelf reaerve opbouwen
Een serjeuze correctie op de immo zou beetje kunnen helpen als daar de vaste lasten omlaag kunnen
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Zelf een reserve opbouwen, is iets wat ik bij de vorige generatie ook altijd gehoord heb hoor, toen er die ganse pensioendiscussies nog niet waren, en waarom ook niet, het is het verstandigste wat je kan doen. En er als jongeling mee beginnen, is het beste moment om dat te doen, beter dan er op je 40e mee beginnen. Als jongeling kijken voor een eigen stek, in plaats van een zotte lening voor een nog zottere auto.
Waarom zou er een correctie moet komen op vastgoed. Voor de meesten is dat namelijk de belangrijkste eigen reserve op lange termijn, en dus is een gezonde vastgoedmarkt die over de lange termijn bekeken aan een gezond percentage blijft stijgen nog altijd het beste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn blijven stemmen op partijen die beloven wat niet gefinancierd kan worden is ook zinvol zeker.
Als ik morgen een partij op richt die pensioen op 45 belooft, dan weet ik zeker dat er alleen dommeriken en naievelingen op die partij zullen stemmen.
Net zoals stemmen op een partij die automatisatie wil belasten. Kunnen ze ineens hun staal terug met de hamer plat kloppen en leveren met paard en kar.
Comment
-
Baremas zijn niet lager voor de jeugd maar hoeveel mensen werken aan het sectorieel minimum ? Idd staat kan nix garanderen maar graag wat meer transparantie en niet een site mypension dat wrs gelogen is...
Soit we zweten het wel uit, het orkest speelt
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
Dit is ook een stille dood gestorven zeker..?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
België is koploper in Europa wat files betreft. De Belg staat gemiddeld 51 uur per jaar in de file. De OESO schat de economische kost daarvan op 1 à 2 procent van ons BBP, of 8 miljard euro per jaar. Kan het mobiliteitsbudget soelaas brengen?
De overheid wil werk maken van het mobiliteitsbudget, en heropent zo de discussie rond de fiscaliteit van bedrijfswagens. Pas in april 2017 wordt het eerste concrete wetsvoorstel daarrond verwacht. Voorlopig is de berichtgeving nog vrij onduidelijk. Werknemers met een bedrijfswagen zouden drie opties hebben: ze zouden hun bedrijfswagen kunnen behouden, hem omzetten in een mobiliteitsbudget of hem vertalen in een netto vergoeding.
We bekijken, aan de hand van drie stellingen, of het mobiliteitsbudget een basis biedt om het fileprobleem op te lossen.
1. De bedrijfswagen uitbetalen in een netto vergoeding is niet de oplossing
Welke werknemers gaan geneigd zijn hun bedrijfswagen in te ruilen voor een netto vergoeding? Wellicht zij die hun bedrijfswagen niet echt nodig hebben. Zo zijn er collega’s die tijdens de werkweek hun bedrijfswagen laten staan en steeds met de fiets komen. Hoewel de netto vergoeding voor deze doelgroep een mooie incentive kan zijn, zal het fileleed er wellicht niet mee opgelost geraken. Deze werknemers hebben immers slechts een beperkte impact op die files.
Uit een analyse van sociaal secretariaat Securex blijkt ook dat die netto vergoeding niet in verhouding staat tot de waarde van een bedrijfswagen. De voorlopige maximale netto vergoeding die circuleert is 450 euro. Stel dat iemand recht zou hebben op een Audi A4, dan is de maximale netto vergoeding van 450 euro niet voldoende om de waarde van zo’n Audi A4 (geschat op 655 euro) te dekken.
2. De (bedrijfs)wagen bannen is niet de oplossing
Afhankelijk van het traject en de persoonlijke mobiliteitswensen kunnen mensen best zelf de optimale combinatie (blijven) kiezen. In bepaalde gevallen is de wagen nog steeds de optimale keuze om je te verplaatsen. Bijvoorbeeld wanneer iemand eerst de kinderen moet afzetten op school, om dan naar het werk te gaan dat moeilijk bereikbaar is met het openbaar vervoer en er geen veilige fietspaden zijn.
Ook de Scandinavische landen bannen de wagen niet, maar evolueren van car ownership (het hebben van een eigen wagen) naar een abonnement op mobiliteit (het toegang hebben tot een wagen). Dit concept – dat ze mobility as a service of ‘MaaS’ noemen – werd al succesvol getest in Zweden en Finland, en ook in België (Gent en Antwerpen) zet men concrete stappen.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
probleem is dat dmv de bedrijfswagens veel werknemers van oordeel zijn dat zij privé dezelfde wagen moeten kunnen kopen, dat hoeft niet. Als heel de fiscaliteit moet onderuit gehaald worden, dan zal de grote hoop plots tot het besef komen dat zij privé nooit zo'n wagens zouden kunnen kopen. Het is niet omdat dit voor het bedrijf zoveel kost dat deze volledige kost plots uitbetaald moet worden naar de werknemer toe. Als ze morgen de werkgeversbijdrage afschaffen wil dit niet zeggen dat de werknemer deze plots moet opeisen. Beiden behoren tot de loonkost, maar zijn daarom niet eigen aan de werknemer.
In de vooral Duitse wagens is er een gigantische inflatie geweest. Ik blijft mij verbazen als ik zie welke bedragen velen tegenwoordig normaal vinden bij sommige merken.
Comment
Comment