Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hervormingen 2017 - Mobiliteitsbudget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Jij houdt ze arm, ik hou ze lomp

    Vroeger was er veel onwetenheid, dat gaat er ook uit en komt boven de verschillen, je kunt proberen mensen dom te houden en desinformeren maar die tijd is voorbij

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
    Desinformatie gebeurt nog dagelijks in de media, die ook gekleurd is. Dan heb ik het niet enkel over de zogenaamde rode vrt, maar eveneens over kranten die duidelijk schrijven in het voordeel van bepaalde regeringspartijen. Of journaals als spreekbuis van die partijen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      Jij houdt ze arm, ik hou ze lomp

      Vroeger was er veel onwetenheid, dat gaat er ook uit en komt boven de verschillen, je kunt proberen mensen dom te houden en desinformeren maar die tijd is voorbij

      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
      Me dunkt is er nu meer onwetendheid dan pakweg 20 jaar geleden.
      U hoeft dit niet te lezen.

      Comment


      • de minder geintresseerde mens is er een pak dommer op geworden. Tegenwoordig is alles simpel te vinden online maar veel mensen zoeken gewoon niks op waardoor zelfs hun algemene kennis bangelijk laag is.
        lets have some more member berries

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          de minder geintresseerde mens is er een pak dommer op geworden. Tegenwoordig is alles simpel te vinden online maar veel mensen zoeken gewoon niks op waardoor zelfs hun algemene kennis bangelijk laag is.
          Of enkel klikken op artikels als "ze dacht alleen in het park te zijn, maar wat ze toen zag, raad je nooit"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
            Of enkel klikken op artikels als "ze dacht alleen in het park te zijn, maar wat ze toen zag, raad je nooit"
            Kabouter Plop die Samson aan het uitlaten was?
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              de minder geintresseerde mens is er een pak dommer op geworden. Tegenwoordig is alles simpel te vinden online maar veel mensen zoeken gewoon niks op waardoor zelfs hun algemene kennis bangelijk laag is.
              En ze niks van de politiek afweten. Allemaal maar klagen omdat ze langer moeten werken. Maar ze hebben wel op partijen gestemd die de pensioenleeftijd omhoog getrokken hebben.

              Comment


              • Precies of er ook maar één partij zou zijn die die regel zou kunnen ontlopen/wegstemmen of what ever.
                Het is wat het is, met dank aan het Europees goed.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  En ze niks van de politiek afweten. Allemaal maar klagen omdat ze langer moeten werken. Maar ze hebben wel op partijen gestemd die de pensioenleeftijd omhoog getrokken hebben.
                  Niet veralgemenen hé Het is vooral het kiesvee van die andere partijen dat het hardste klaagt over dat langer werken

                  Comment


                  • En blijven stemmen op partijen die beloven wat niet gefinancierd kan worden is ook zinvol zeker.

                    Als ik morgen een partij op richt die pensioen op 45 belooft, dan weet ik zeker dat er alleen dommeriken en naievelingen op die partij zullen stemmen.
                    Net zoals stemmen op een partij die automatisatie wil belasten. Kunnen ze ineens hun staal terug met de hamer plat kloppen en leveren met paard en kar.

                    Comment


                    • had ook iets gelezen van robottaks

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        En ze niks van de politiek afweten. Allemaal maar klagen omdat ze langer moeten werken. Maar ze hebben wel op partijen gestemd die de pensioenleeftijd omhoog getrokken hebben.
                        Langer moeten werken om pensioenen betaalbaar te houden stond in de sterren geschreven, dit ging het geval geweest zijn onder eender welke regering, uit welke partijen die ook bestaat.

                        Comment


                        • Ja vitus, maar dan wel graag met een garantie dat er voor iedereen is...en daar wringt de schoen, jeugd verdient minder en je hoort langs alle kanten dat ze best maar zelf reaerve opbouwen



                          Een serjeuze correctie op de immo zou beetje kunnen helpen als daar de vaste lasten omlaag kunnen

                          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Niet veralgemenen hé Het is vooral het kiesvee van die andere partijen dat het hardste klaagt over dat langer werken
                            Dat ontken ik ook niet.
                            Last edited by Jakkel; 26/10/2016, 13:35.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Ja vitus, maar dan wel graag met een garantie dat er voor iedereen is...en daar wringt de schoen, jeugd verdient minder en je hoort langs alle kanten dat ze best maar zelf reaerve opbouwen

                              Een serjeuze correctie op de immo zou beetje kunnen helpen als daar de vaste lasten omlaag kunnen

                              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                              Geen enkele regering kan de situatie binnen 20 of 30 jaar garanderen. Ik weet niet of de jeugd minder verdient vandaag, waar haal je dat.
                              Zelf een reserve opbouwen, is iets wat ik bij de vorige generatie ook altijd gehoord heb hoor, toen er die ganse pensioendiscussies nog niet waren, en waarom ook niet, het is het verstandigste wat je kan doen. En er als jongeling mee beginnen, is het beste moment om dat te doen, beter dan er op je 40e mee beginnen. Als jongeling kijken voor een eigen stek, in plaats van een zotte lening voor een nog zottere auto.

                              Waarom zou er een correctie moet komen op vastgoed. Voor de meesten is dat namelijk de belangrijkste eigen reserve op lange termijn, en dus is een gezonde vastgoedmarkt die over de lange termijn bekeken aan een gezond percentage blijft stijgen nog altijd het beste.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                En blijven stemmen op partijen die beloven wat niet gefinancierd kan worden is ook zinvol zeker.

                                Als ik morgen een partij op richt die pensioen op 45 belooft, dan weet ik zeker dat er alleen dommeriken en naievelingen op die partij zullen stemmen.
                                Net zoals stemmen op een partij die automatisatie wil belasten. Kunnen ze ineens hun staal terug met de hamer plat kloppen en leveren met paard en kar.
                                Pensioenen hoeven niet opgetrokken te worden, alles is perfect betaalbaar om het te houden zoals het nu is. Zijn al verschillende studies rond geweest. Feit is wel dat er in de hogere regionen van de bureaucratie wat gesnoeid dient te worden, bij alle departementen en instellingen, en net daar wringt het schoentje uiteraard. En pensioenen gelijktrekken in alle sectoren zou ook al veel helpen.

                                Comment


                                • Van t vastgoed moeten ze afblijven zulle... Da's nu t enige dat nog een beetje veilig is voor uw centen. En graag subsidies om de intresten omhoog te krijgen

                                  Comment


                                  • Baremas zijn niet lager voor de jeugd maar hoeveel mensen werken aan het sectorieel minimum ? Idd staat kan nix garanderen maar graag wat meer transparantie en niet een site mypension dat wrs gelogen is...

                                    Soit we zweten het wel uit, het orkest speelt

                                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Dit is ook een stille dood gestorven zeker..?
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • België is koploper in Europa wat files betreft. De Belg staat gemiddeld 51 uur per jaar in de file. De OESO schat de economische kost daarvan op 1 à 2 procent van ons BBP, of 8 miljard euro per jaar. Kan het mobiliteitsbudget soelaas brengen?

                                        De overheid wil werk maken van het mobiliteitsbudget, en heropent zo de discussie rond de fiscaliteit van bedrijfswagens. Pas in april 2017 wordt het eerste concrete wetsvoorstel daarrond verwacht. Voorlopig is de berichtgeving nog vrij onduidelijk. Werknemers met een bedrijfswagen zouden drie opties hebben: ze zouden hun bedrijfswagen kunnen behouden, hem omzetten in een mobiliteitsbudget of hem vertalen in een netto vergoeding.

                                        We bekijken, aan de hand van drie stellingen, of het mobiliteitsbudget een basis biedt om het fileprobleem op te lossen.

                                        1. De bedrijfswagen uitbetalen in een netto vergoeding is niet de oplossing

                                        Welke werknemers gaan geneigd zijn hun bedrijfswagen in te ruilen voor een netto vergoeding? Wellicht zij die hun bedrijfswagen niet echt nodig hebben. Zo zijn er collega’s die tijdens de werkweek hun bedrijfswagen laten staan en steeds met de fiets komen. Hoewel de netto vergoeding voor deze doelgroep een mooie incentive kan zijn, zal het fileleed er wellicht niet mee opgelost geraken. Deze werknemers hebben immers slechts een beperkte impact op die files.

                                        Uit een analyse van sociaal secretariaat Securex blijkt ook dat die netto vergoeding niet in verhouding staat tot de waarde van een bedrijfswagen. De voorlopige maximale netto vergoeding die circuleert is 450 euro. Stel dat iemand recht zou hebben op een Audi A4, dan is de maximale netto vergoeding van 450 euro niet voldoende om de waarde van zo’n Audi A4 (geschat op 655 euro) te dekken.

                                        2. De (bedrijfs)wagen bannen is niet de oplossing

                                        Afhankelijk van het traject en de persoonlijke mobiliteitswensen kunnen mensen best zelf de optimale combinatie (blijven) kiezen. In bepaalde gevallen is de wagen nog steeds de optimale keuze om je te verplaatsen. Bijvoorbeeld wanneer iemand eerst de kinderen moet afzetten op school, om dan naar het werk te gaan dat moeilijk bereikbaar is met het openbaar vervoer en er geen veilige fietspaden zijn.

                                        Ook de Scandinavische landen bannen de wagen niet, maar evolueren van car ownership (het hebben van een eigen wagen) naar een abonnement op mobiliteit (het toegang hebben tot een wagen). Dit concept – dat ze mobility as a service of ‘MaaS’ noemen – werd al succesvol getest in Zweden en Finland, en ook in België (Gent en Antwerpen) zet men concrete stappen.
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                        Comment


                                        • probleem is dat dmv de bedrijfswagens veel werknemers van oordeel zijn dat zij privé dezelfde wagen moeten kunnen kopen, dat hoeft niet. Als heel de fiscaliteit moet onderuit gehaald worden, dan zal de grote hoop plots tot het besef komen dat zij privé nooit zo'n wagens zouden kunnen kopen. Het is niet omdat dit voor het bedrijf zoveel kost dat deze volledige kost plots uitbetaald moet worden naar de werknemer toe. Als ze morgen de werkgeversbijdrage afschaffen wil dit niet zeggen dat de werknemer deze plots moet opeisen. Beiden behoren tot de loonkost, maar zijn daarom niet eigen aan de werknemer.

                                          In de vooral Duitse wagens is er een gigantische inflatie geweest. Ik blijft mij verbazen als ik zie welke bedragen velen tegenwoordig normaal vinden bij sommige merken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X