Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zware hervormingen bij Audi om kosten te drukken.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zware hervormingen bij Audi om kosten te drukken.

Audi May Stop Producing Its Own Platforms After Dieselgate And Possibly Kill R8.

As Audi looks to slash costs in the wake of Volkswagen's dieselgate scandal, it has been revealed that the German marque won't design and engineer its own

Goed nieuws dus. Achterwielaangedreven Audi's op komst.

Comment

Lamborghini in eigen Audi handen hebben en dan een R8 gaan bouwen op basis van de 911. Of zouden ze Lamborghini verkopen?

Comment

Bij Audi kunnen ze veel geld besparen door onzinnige, verouderde projecten zoals R8 en alle S produkten af te voeren en zich te concentreren op hedendaagse milieuviendelijke voertuigen.

Comment

Zou het niet eerder zo zijn dat ze zich schrap zetten voor een nakende revolutie? Tot nu toe bleven constructeurs sleutelen aan hetzelfde concept, ieder nieuw model was een evolutie, maar 't lijkt me duidelijk dat nieuwe platformen ontwikkelen in z'n huidige vorm niet zoveel toekomst meer heeft hé.

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Als ze wouden kon dat al veel eerder, want alles vanaf A4 en hoger heeft een motor in lengterichting layout; die quattro uitvoeringen gelijken technisch dus sterk op achterwielaangedreven wagens behalve dat de voorwielen nog aangedreven zijn. Dat component schrappen kost maw niet zoveel moeite.

Comment

Quattro sper?!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              waarom denk je dat? misschien nemen ze de platforms van VW en porsche over
              lets have some more member berries

Comment

while the brand's larger A6 and A7 would move to the MSB platform offering rear-wheel drive (alongside all-wheel drive variants) for the very first time.

Comment

MSB is porsche zeker? zou wel nice zijn. hoort ook zo op zo'n wagens
                  lets have some more member berries

Comment

audi heeft op technisch vlak niet veel unieks te bieden, dus logische beslissing imho ...
                    Wel benieuwd in welk opzicht dit de A4 gaat beinvloeden, als die naar MQB overgaat zal die geen 3.0 tdi meer krijgen vermoed ik.

Comment

Bij veel merken zie je het bos niet meer door de bomen , al die verschillende modellen en uitrustingen , voor niets nodig.
                      Maar is wel logisch dat als het ene merk het doet volgen de andere.
                      Z4 M40i

Comment

ik lees : zware besparingen...oplossing rwd

elk nadeel heb zijn voordeel zeker

Comment

MLB is absoluut niet meer van deze tijd met de complete motor voor de vooras.
                          De overstap naar MSB voor de Audi's A6 en hoger, betekend "geen" achterwiel aandrijving maar gewoon 4WD standaard voor die modellen, dus gewoon quattro.
                          Audi A5 en lager gewoon op MQB zoals de VW Passat, dit betekend ook dat de toekomstige RS4 en RS5 een 5 cilinder dwars voorin krijgen.
                          Ook nieuwe Bentley's zouden voortaan op MSB gebouwd gaan worden.
                          Verder het wegstrepen van de R8 vind ik het beste Audi nieuws wat ik ooit gehoord heb, altijd een zinloze auto gevonden, zeker als je Lamborghini in je stal hebt, je steelt op die manier veel klanten weg bij Lamborghini.
                          Als er een Audi gaat komen op Porsche 911 basis, dan kunnen ze daar mooi de TT badge opplakken, ook gaan er geruchten dat de 911 op een heel ander platvorm gebouw gaat worden in de toekomst.

Comment

een tt mag nooit porsche basis worden maar audis uitstalraam kwa quattro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              een tt mag nooit porsche basis worden maar audis uitstalraam kwa quattro
                              De 911 techniek is niet veel meer dan 180º gedraaide MLB.

Comment

Audi A5 en lager gewoon op MQB zoals de VW Passat, dit betekend ook dat de toekomstige RS4 en RS5 een 5 cilinder dwars voorin krijgen.
                                Moest die 5 nu een terug in de lengte liggen...jaren 80/90 feeling.
                                Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                  Moest die 5 nu een terug in de lengte liggen...jaren 80/90 feeling.
                                  Ja, Audi's die de bocht niet om wilde.
                                  Ik heb 15 jaar Audi's gereden met 5 cilinder motor in de lengte, dus weet er alles van.

Comment

MSB komt niet helemaal als een verrassing naar mijn mening, zeker omdat Audi en Porsche nu ook zamen de nieuwe V8 motor hebben ontwikkeld.
                                    Toch ben ik van mening dat het bij de Audi's zal gaan om MSB 4WD en niet om de RWD.

Comment

Het zal nog wel heel wat jaren gaan duren voordat dit doorgevoerd gaat worden, de nieuwe A7 en A8 die in aantocht zijn, zullen er zeker nog geen gebruik van maken.
                                      De eerste Audi die wel van MSB gebruik kan gaan maken is de volgende generatie A6, het is opvallend dat er van de A7 wel al regelmatig Mule's te zien zijn en van de nieuwe A6 nog niet.
                                      Ik kan me namelijk geen 2018 A6 mule foto's voor de geest halen.
                                      Ook de eerste Bentley Flying Spur Mule op MSB is al gezien.

Comment

Eigenlijk wel triest nieuws vind ik....Audi rijervaring was iets anders dan vele andere...zou spijtig zijn als alles eenheidsworst wordt in het rijden. BMW wordt comfortabeler,Mercedes sportiever en Audi verdwijnt. Gelukkig zien we de kleinere fabrikanten (Volvo,Jaguar) met eigen motoren en onderstellen komen om toch nog wat afwisseling te hebben.
                                        Langs de andere kant wel een beetje leedvermaak....ik hoor de German car lovers nog roepen dat de X-type een veredelde Mondeo was....15 jaar later is de XE een modern eigen ontwerp met eigen motoren en wordt de A4 een Golf....
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                        X