Audi May Stop Producing Its Own Platforms After Dieselgate And Possibly Kill R8.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zware hervormingen bij Audi om kosten te drukken.
Collapse
X
-
Zou het niet eerder zo zijn dat ze zich schrap zetten voor een nakende revolutie? Tot nu toe bleven constructeurs sleutelen aan hetzelfde concept, ieder nieuw model was een evolutie, maar 't lijkt me duidelijk dat nieuwe platformen ontwikkelen in z'n huidige vorm niet zoveel toekomst meer heeft hé.
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGoed nieuws dus. Achterwielaangedreven Audi's op komst.
Comment
-
Quattro sper?!
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGoed nieuws dus. Achterwielaangedreven Audi's op komst.lets have some more member berries
Comment
-
MLB is absoluut niet meer van deze tijd met de complete motor voor de vooras.
De overstap naar MSB voor de Audi's A6 en hoger, betekend "geen" achterwiel aandrijving maar gewoon 4WD standaard voor die modellen, dus gewoon quattro.
Audi A5 en lager gewoon op MQB zoals de VW Passat, dit betekend ook dat de toekomstige RS4 en RS5 een 5 cilinder dwars voorin krijgen.
Ook nieuwe Bentley's zouden voortaan op MSB gebouwd gaan worden.
Verder het wegstrepen van de R8 vind ik het beste Audi nieuws wat ik ooit gehoord heb, altijd een zinloze auto gevonden, zeker als je Lamborghini in je stal hebt, je steelt op die manier veel klanten weg bij Lamborghini.
Als er een Audi gaat komen op Porsche 911 basis, dan kunnen ze daar mooi de TT badge opplakken, ook gaan er geruchten dat de 911 op een heel ander platvorm gebouw gaat worden in de toekomst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen tt mag nooit porsche basis worden maar audis uitstalraam kwa quattro
Comment
-
Audi A5 en lager gewoon op MQB zoals de VW Passat, dit betekend ook dat de toekomstige RS4 en RS5 een 5 cilinder dwars voorin krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenMoest die 5 nu een terug in de lengte liggen...jaren 80/90 feeling.
Ik heb 15 jaar Audi's gereden met 5 cilinder motor in de lengte, dus weet er alles van.
Comment
-
Het zal nog wel heel wat jaren gaan duren voordat dit doorgevoerd gaat worden, de nieuwe A7 en A8 die in aantocht zijn, zullen er zeker nog geen gebruik van maken.
De eerste Audi die wel van MSB gebruik kan gaan maken is de volgende generatie A6, het is opvallend dat er van de A7 wel al regelmatig Mule's te zien zijn en van de nieuwe A6 nog niet.
Ik kan me namelijk geen 2018 A6 mule foto's voor de geest halen.
Ook de eerste Bentley Flying Spur Mule op MSB is al gezien.
Comment
-
Eigenlijk wel triest nieuws vind ik....Audi rijervaring was iets anders dan vele andere...zou spijtig zijn als alles eenheidsworst wordt in het rijden. BMW wordt comfortabeler,Mercedes sportiever en Audi verdwijnt. Gelukkig zien we de kleinere fabrikanten (Volvo,Jaguar) met eigen motoren en onderstellen komen om toch nog wat afwisseling te hebben.
Langs de andere kant wel een beetje leedvermaak....ik hoor de German car lovers nog roepen dat de X-type een veredelde Mondeo was....15 jaar later is de XE een modern eigen ontwerp met eigen motoren en wordt de A4 een Golf....BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment