Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte lijst maar niet door mij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zwarte lijst maar niet door mij

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik op een zwarte lijst sta door een lening aan te gaan voor een wagen.
    Ik heb in mijn leven nog nooit een lening aangegaan of een ander krediet.
    Ik denk dat iemand mijn gegevens heeft misbruikt .
    Wat kan ik hier tegen doen zodat ik wel mijn autolening kan krijgen?????
    Of weet iemand waar ik dan wel een lening kan krijgen het zou voor 22.000 euro zijn.

Bedankt alvast om dit te lezen.

Oorspronkelijk geplaatst door fran1977 Bekijk Berichten
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik op een zwarte lijst sta door een lening aan te gaan voor een wagen.
    Ik heb in mijn leven nog nooit een lening aangegaan of een ander krediet.
    Ik denk dat iemand mijn gegevens heeft misbruikt .
    Wat kan ik hier tegen doen zodat ik wel mijn autolening kan krijgen?????
    Of weet iemand waar ik dan wel een lening kan krijgen het zou voor 22.000 euro zijn.

Bedankt alvast om dit te lezen.
    Ergens een factuur niet of te laat betaald?

Comment

-factuur niet tijdig betalen
      -bankrekening meer negatief dan toegelaten (bv limiet -1250€, je staat op -1249€ maar door een interest die eraf ging kwam je op -1251€)
      -lening niet tijdig afbetaald
      ...

er zijn zoveel redenen. normaal kom je op de zwarte lijst bij de centrale bank, en die werken met je rijksregisternr, dat kan normaal niemand misbruiken.

als die dingen samen maken niet teveel uit, maar wordt altijd gemeld. en als dat teveel voorvalt, tja...

Comment

Contact opnemen met de Nationale Bank en uitzoeken waar het om gaat. Indien het om een vergissing gaat het recht laten zetten door de betreffende bank of instelling. Zou daar maar snel werk van maken want dat is een ernstig probleem...

Comment

Link om te raadplegen bij nbb

De Centrale voor kredieten aan particulieren (CKP) is een register van: alle consumenten- en hypothecaire kredieten die in België door natuurlijke personen voor privédoeleinden worden afgesloten;  de eventuele wanbetalingen met betrekking tot deze kredieten (de zogenaamde “zwarte lijst”). De CKP is een van de hulpmiddelen in de strijd tegen overmatige schuldenlast bij particulieren in ons land. Lees meer

Comment

dat is het grote probleem iemand heeft 2 jaar geleden mijn gegevens gebruikt zoals mijn rijksregister nummer.
            pfff wat nu gedaan????

Comment

zodra je weet bij welke kredietinstelling je identiteit is misbruikt, contact met hen opnemen om hen dit te laten checken enrechtzetten bij nbb.
              en ik denk dat het al goed zou zijn om pv te laten opmaken bij politie.
              Weet je zelf wie je identteit heeft misbruikt?

Comment

neen spijtig genoeg niet want dat zou beter zijn voor de pv denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                  Contact opnemen met de Nationale Bank en uitzoeken waar het om gaat. Indien het om een vergissing gaat het recht laten zetten door de betreffende bank of instelling. Zou daar maar snel werk van maken want dat is een ernstig probleem...
                  Dit is de enige oplossing.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

interessant! krijg het wel niet aan de praat jammer genoegt, page blijft blank na voor de internettoepassing gekozen te hebben.

Eid test is thans positief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fran1977 Bekijk Berichten
                      neen spijtig genoeg niet want dat zou beter zijn voor de pv denk ik.
                      maakt voor de pv niet zo veel uit. Belangrijkste is dat je het initiatief neemt. Eerst wel via nbb gaan. ik denk dat ze je daar ook kunnen helpen met volgende stappen die je kan/moet zetten.
                      Zoals Elwood zei, het er zeker niet bij laten en alternatieve financiering zoeken want dat gaat je duur uitkomen. Rechtzetten is je eerste prioriteit, ook naar later toe.

Comment

Ooit borg gestaan?

Comment

je geraakt daar niet zomaar van af hoor...

er zijn nog banken die leningen toestaan voor mensen die op de zwarte lijst staan. best eens contact opnemen met de mensen van Hypotheekservice, zij kunnen u hierbij helpen (zowel met lening als zwarte lijst).
                          Nicolas Hinnens en zijn gruststellers zorgen dat je financieel gezond bent. Voor elke situatie is er een juiste kredietpartner, daar ligt de focus van grust Ieper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Ooit borg gestaan?
                            Zolang je als borg niet uitgewonnen wordt en niet betaald, kan je hier voor niet op de zwarte lijst komen.

Mogelijkheid is wel na wanbetaling op gezamenlijke leningen, zelfs na scheiding waarbij de partner de afbetalingen zou moeten voortzetten.

Die alternatieve kredietinstellingen zullen wel beduidend meer rente aanrekenen in zo'n situaties. Zeker gezien de reguliere autofinancieringen toch nog altijd lage rentevoeten hebben. Dus financieel zeker niet interessant.
                            Last edited by ; 23/10/2016, 12:18.

Comment

Ja da's ook waar natuurlijk

Comment

1) kijken om wat het precies gaat
                                2) contact opnemen met die bank/instantie, is er daadwerkelijk sprake van valsheid in geschrifte (hopelijk is er daadwerkelijk een getekend contract) of was de aanvraag volledig digitaal (zoals soms ook gebeurd)
                                3) klacht indienen wegens valsheid in geschrifte
                                4) als het contract door iemand anders getekend is klacht neerleggen bij de betreffende bank, want de kredietmakelaar of -gever is verplicht de identiteit van degene die tekent te controleren. Welk adres staat er op het contract? Sowieso zal dit niet het jouwe zijn, want anders had je wel een pak aanmaningen gekregen (hetzelfde geldt trouwens voor een aanvraag via internet)
                                En nog ter info: als je op de zwarte lijst staat, en je staat meer dan 1000 euro achter, dan zal je nergens een lening krijgen, dat is simpelweg niet toegestaan

En last but not least: http://www.ombudsfin.be/nl/particulieren/home/

Comment

raar verhaal
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Wat ook nog kan gebeuren, gemeenschappelijke rekening voor de huishoudkosten, beheerd door bv. partner 1 waar partner 2 niet naar omkijkt, meer dan 3 maanden in de min, beiden op de lijst zonder dat men het weet. Bv. limiet 1250, ieder stort er elke maand 400 op en dat raakt niet meer in de plus.

Het scenario van Per Sempre komt inderdaad ook voor. Voor wat betreft opmerking 4 van Per Sempre, niet noodzakelijk toch niet in geval er een partner in het spel is, als er aangetekende zendingen zijn en de partner die valsheid in geschrifte heeft gepleegd, doet de briefjes verdwijnen ... perfect mogelijk en voor men het beseft zit men in de problemen door een ander.

Ik geloof dat dus best dat men daar kan opstaan zonder dat men het weet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      raar verhaal
                                      2

Na 2j. pas opmerken dat je op de zwarte lijst staat lijkt me ook vreemd en ik ken niemand die voor z'n 39ste nog nooit een lening heeft gehad.
                                      Last edited by Schnippy; 29/10/2016, 05:56.

Comment

D'r zit een vlieg op, zegt da k het gezegd heb

Comment

Working...
                                        X