Mededeling

Collapse
No announcement yet.

renault Megan 1.5 Dci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • renault Megan 1.5 Dci

    een RENAULT Megan 1.5 Dci, diesel met een kmstand van 163 000km
    en van het bouwjaar 2005 (tweedehands)

    Een aanrader of niet? heb veel opmerkingen gehad van het merk Renault.
    wil eens advies van de deskundigen hier

  • #2
    Dat zou ik niet doen. Dat zijn wel heel veel kilometers. Bovendien staat de Mégane uit die periode niet bekend als geweldig betrouwbaar. Vooral electronicaproblemen.

    Ben je van plan veel kilometers te doen? En hoeveel wil je uitgeven?

    Comment


    • #3
      Welke electronicaproblemen waren dat dan juist? Hier heb ik geen weet van. Wel opletten met de verstuivers, de ruitenmechaniek druft al eens stuk gaan (dealer verkoopt je dan een hele mechaniek terwijl het juist 1 blokje plastic is dat scheurt). Voor de rest valt het redelijk mee, modellen vanaf 2006 waren wel betrouwbaarder.
      Stel je vraag eens op het Renault forum, dan ga je een betere uitleg krijgen van gebruikers. http://www.renaultforum.nl/forum/
      Is natuurlijk een auto van bijna 12 jaar oud. Daar durft wel aan eens iets aan komen...

      Comment


      • #4
        Bij Autobild hebben ze wel een aardig lijstje van wat er verkeerd kan gaan: http://www.autobild.de/artikel/dauer...16v-54062.html

        Qua electronica heb ik nog gehoord van problemen met de elektronische handrem, de draadloze startkaart, elektrische ramen die niet meewerken, de lichten die beginnen knipperen wanneer er een stekker ingeplugd voor een aanhangwagen of fietsrek. Maar dat was op een Scenic uit die periode, geen Mégane, hoewel die toch de meeste techniek deelden? Misschien ook wel anekdotisch en niet representatief voor alle Méganes.

        Bij de Mégane II was er toch veel verbetering na de facelift in 2006, niet? Dat is toch wat ik maar lees en hoor. En dat de vorige generatie Mégane ook veel betrouwbaarder is.

        Comment


        • #5
          Qua electronica viel dit best mee hoor. (heb bij renault gewerkt tot 2008 ). Electr handrem hebben de Meganes niet, electr ramen is dat beruchte plastic blokje wat scheurt waardoor de ramen beneden vallen, de startkaart stond op punt - dit was eerder de Laguna 2 die hier probs mee had en van die pinkende lichten heb ik echt geen weet.
          Lijkt nu wel of ik bedweterig wil doen hee, is echt de bedoeling niet. Na de facelift zijn ze inderdaad sterk verbeterd en Megane 1 was super betrouwbaar. Maar de Megane van 2005 viel eigenlijk nog mee (in die periode tussen 2002 en 2006 kende Renault serieuze kwaliteitsproblemen) in vergelijking met Scenic, Laguna en Espace

          Comment


          • #6
            Niet betweterig het is duidelijk dat je er meer kennis van hebt als insider dan ik als observator, en dat je onbevooroordeeld zegt waar het op staat.

            Enige dat ik nog had is dat Test-Aankoop de Mégane (specifiek de 1.9 diesel) tussen 2002-2006 niet als heel betrouwbaar bestempelt, op 3e laatste plek voor de Alfa 147 en Fiat Stilo. For what it's worth, natuurlijk.

            Soit, als ik marie.P was, ik zou die Mégane niet kopen. Ben te risico-avers

            Comment


            • #7
              Ja... inderdaad, ik zou hem ook niet kopen. Is goed wanneer je zelf een beetje aan de wagens kan werken. Maar ik vermoed dat dit niet zo is. Een Japanner of Koreaan zou beter zijn van die leeftijd denk ik.

              Comment


              • #8
                Ik ben nogal Renault-minded maar zou het toch niet doen.
                Als je er niet zelf aan kan werken denk ik niet dat een wagen van die ouderdom veel geruststelling zal kunnen brengen. Geen Fransoos, maar ook geen Japanner of Duitser.
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                Comment


                • #9
                  Van die motor zou ik niet zo'n schrik hebben, die km-stand is feitelijk nog niet eens zo hoog voor zijn leeftijd, 't is alles wat er rond hangt dat 11 jaar en meer wordt... . Maar afhankelijk van de gekende historiek en prijs (koopje?) en als je dan nog een goeie old-school garagist hebt (geen officiële dealer toestanden) zou ik het nog wel durven kopen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                    Dat zou ik niet doen. Dat zijn wel heel veel kilometers. Bovendien staat de Mégane uit die periode niet bekend als geweldig betrouwbaar. Vooral electronicaproblemen.

                    Ben je van plan veel kilometers te doen? En hoeveel wil je uitgeven?
                    ik zou het net anders zeggen, die heeft te weinig km's.
                    11jaar oud, 163 000km, dat zijn nog geen 15 000km per jaar, en dat voor een diesel. dan moet je zeker al eens verder gaan kijken hoe de eigenaar die gebruikt heeft. 1keer per week een toer van 300km of elke dag een toerke van 41km. (of veel in de garage gestaan , mag je zelf invullen welke garage)

                    ik denk dat dit het model megane is dat ik destijds als firmawagen heb gehad, al had ik denk ik de facelift al.
                    1jaar mee geredenk, ongeveer 130 000km mee gedaan.
                    -op 19 000km was de airco kapot, werd opgevuld, dag later weer kapot. auto 2dagen kwijt en hebben ergens een hoofdleiding tussen compressor en nog iets moeten vervangen
                    -de cruize control begon eens at random uit tevallen, heel irritant als je in de ardennen een lange bergop neemt, met je voet van het gas, en ineens valt de auto van 100km/h naar 70km/h terug voor je weer gas geeft. probleem nooit opgelost geraakt.
                    -probleem gehad met een connector van een deur die loskwam, moet je bij de garage voor te resetten, irritante boodschap die telkens op het dashboard kwam 'controlleer portieren' of zoiets.
                    -probleem gehad met de ramen die niet wilden sluiten, telefonisch legde de garage uit hoe ik die moest resetten/inleren. blijkbaar niet de eerste keer dat ze dat hadden
                    -probleem gehad dat de auto niet meer in 3de wilde schakelen en soms kraakte, afstelling schakelkabels was 'verlopen'

                    op dat ene jaar ben ik 11keer naar de garage gedaan, 6keer voor onderhoud, 5keer wegens problemen. niet echt een auto waar ik privé wil mee rijden, ik verkies mijn 3x oudere golf boven zo een renault
                    Last edited by andydv; 26/10/2016, 11:14.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                      ik zou het net anders zeggen, die heeft te weinig km's.
                      11jaar oud, 163 000km, dat zijn nog geen 15 000km per jaar, en dat voor een diesel. dan moet je zeker al eens verder gaan kijken hoe de eigenaar die gebruikt heeft. 1keer per week een toer van 300km of elke dag een toerke van 41km. (of veel in de garage gestaan , mag je zelf invullen welke garage)

                      ik denk dat dit het model megane is dat ik destijds als firmawagen heb gehad, al had ik denk ik de facelift al.
                      1jaar mee geredenk, ongeveer 130 000km mee gedaan.
                      -op 19 000km was de airco kapot, werd opgevuld, dag later weer kapot. auto 2dagen kwijt en hebben ergens een hoofdleiding tussen compressor en nog iets moeten vervangen
                      -de cruize control begon eens at random uit tevallen, heel irritant als je in de ardennen een lange bergop neemt, met je voet van het gas, en ineens valt de auto van 100km/h naar 70km/h terug voor je weer gas geeft. probleem nooit opgelost geraakt.
                      -probleem gehad met een connector van een deur die loskwam, moet je bij de garage voor te resetten, irritante boodschap die telkens op het dashboard kwam 'controlleer portieren' of zoiets.
                      -probleem gehad met de ramen die niet wilden sluiten, telefonisch legde de garage uit hoe ik die moest resetten/inleren. blijkbaar niet de eerste keer dat ze dat hadden
                      -probleem gehad dat de auto niet meer in 3de wilde schakelen en soms kraakte, afstelling schakelkabels was 'verlopen'

                      op dat ene jaar ben ik 11keer naar de garage gedaan, 6keer voor onderhoud, 5keer wegens problemen. niet echt een auto waar ik privé wil mee rijden, ik verkies mijn 3x oudere golf boven zo een renault
                      Ik heb 145.000 km gereden met een 1.5 dci ,en nooit iets aan geweest, dus wa is uw punt?
                      Rij nu al 9 jaar met een Alfa 156 JTD,amper 10.000 km per jaar, die heeft nog geen roetfilter en dergelijke ,dus weinig kilometers maken speelt ook geen rol ,en die heeft nog nooit in de garage gestaan voor andere dingen dan normaal onderhoud. Enkel vorige maand nieuwe koppeling laten steken ,thats it.
                      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                      Comment


                      • #12
                        Tuurlijk, je mag exemplarische problemen niet generaliseren.
                        Als al die Méganes dat gehad hadden dat stonden er nu nog mensen aan te schuiven voor afspraken gemaakt in 2005.

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb zowel met een pré-facelift model (2005, 1.5 dCI) als een post-facelift model (2009, 1.5 dCI) gereden. Met beiden meer dan 100.000km. Bij de eerste veel elektronicaproblemen gehad (alles viel uit, stuurbekrachtiging, ABS, dashboardverlichting,... hierdoor twee keer getakeld geweest, alles wel hersteld binnen garantie), problemen met tankdopsluiting, waterlek aan de koffer, ... Ook steeds een onheilspellend getik gehoord in de motor, die steeds daverde op stationair toerental.

                          Het post-facelift model was nog erger. Ik had ook het probleem van de portieren die niet wilden sluiten, raammechanisme defect, aircocompressor defect, ... Dit alles na een goeie 100.000 km. Tegen die kilometerstand zag het interieur er ook totaal versleten uit, hoewel ik toch redelijk zorg draag voor een auto (binnenbekleding kwam los bij de passagierszetels achteraan, bestuurderszetel was door de stof versleten na minder dan 100.000 km, vulling van de zetels verkruimelde precies ook, onder de zetels lag het steeds vol met verkruimelde zetelvulling).

                          Ik ben m.a.w. niet echt tevreden over de Mégane kwaliteit en zou er geen meer kopen, niet nieuw en niet tweedehands.

                          Comment


                          • #14
                            Ik lees slechte reacties maar toch was die Megane niet slecht hoor. Die is enorm verkocht geweest (denk in een bepaald jaar zelfs meest verkochte model). De kans op kritiek is dan ook groter dan bij een wagen die weinig verkocht werd.
                            Ik ga hem hier nu niet al te sterk verdedigen, het is waar, er zijn wel betere wagens. Maar die electronicaprobs waren zeker niet de gangbare norm, dat was weggelegd voor espace, laguna, vel satis... Ja renault heeft een periode zwarte sneeuw gezien met laatst genoemde modellen. Hoop dat de situatie zich niet herhaalt.

                            Comment

                            Working...
                            X