Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorruit stuk: carglasss-achtige of dealer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voorruit stuk: carglasss-achtige of dealer?

Voorruit van de Kangoo Express gebarsten.

Waar laat je zoiets best vervangen? Carglass of de dealer? Of andere?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

ik kies resoluut voor de dealer al is een voorruit met sensoren en andere prullen wel nog iets anders dan een voorrruit van een kangoo natuurlijk.
    lets have some more member berries

Comment

Indien verzekering: Carglass, dealer.
      Indien uit eigenzak : Kempens autoglas ofzo
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Het is verzekering, gelukkig.
        Wil vooral dat het goed en onzichtbaar gerepareerd is.

Comment

Kijk dan maar eens in uw polis. Ik heb niet te kiezen en moet hem bij carglass binnen doen (zonder franchise). Laat ik hem op een ander maken dan moet ik franchise betalen.
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Verzekering gecontacteerd en we mogen kiezen.
            Uiteindelijk morgen of overmorgen bij de dealer. Ben ik ineens zeker dat ook de regensensor enzo terug in orde zal staan.

Comment

Al "tig" aantal voorruiten laten steken. Nog nooit probs gehad bij Carglass. Ook wel verplicht door mijn verzekering.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                Al "tig" aantal voorruiten laten steken..
                Hoe komt dat ? Ik rij al meer dan 20 jaar met de auto, en heb nog nooit iets in mijn voorruit gehad. Zijn er bepaalde modellen of trajecten waar je meer risico mee hebt ? Of misschien ook de manier van rijden. Kort op je voorligger, of net niet ?
                Uiteraard, hoe meer km hoe meer kans, dat weet ik wel, ik doe maar 10 à 15.000 per jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  Hoe komt dat ? Ik rij al meer dan 20 jaar met de auto, en heb nog nooit iets in mijn voorruit gehad. Zijn er bepaalde modellen of trajecten waar je meer risico mee hebt ? Of misschien ook de manier van rijden. Kort op je voorligger, of net niet ?
                  Uiteraard, hoe meer km hoe meer kans, dat weet ik wel, ik doe maar 10 à 15.000 per jaar.
                  Ik "loop" dan ook al enkele lichtjaren voor op jou.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Hij doet er +100.000 op een jaar :p

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

ik rij ook zo'n 100k per jaar, af en toe eens een steen die voorruit raakt waardoor die een fix nodig heeft maar nog nooit moeten vervangen. als een steen de ruit raakt waar de lichtsensor zit ben je er wel direct aan :/
                      lets have some more member berries

Comment

Voorruit stuk: carglasss-achtige of dealer?

Gemiddeld toch zo'n twee ruiten per 3 jaar, dus buiten de originele. Mijn laatste heb ik laten vervangen in een weekend de maandag daarop zat er al een nieuwe ster in.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Last edited by Metaxa; 26/10/2016, 06:01.

Comment

Zit er eigenlijk een kwaliteitsverschil op ruiten van bij Carglass en deze van bij de dealer?

Comment

Ik rijd rond sinds 1988. Gemiddeld een 30K per jaar.
                            Ik heb dat nooit voorgehad, met geen één model van wagen of bestelwagen. En nu met de Kangoo Express 2x op een jaar.
                            De eerste keer was een sterretje dat ze onmiddellijk bij de dealer hebben hersteld toen die binnenkwam voor eerste nazicht Ik zag het steentje van de vrachtwagen waaien maar kon nergens naartoe en 120km/u, dus ja.... En nu plots een barst van 30cm van rechtsbovenaan naar het midden toe.
                            Die doet i.t.t. de vorige wagens wel bijna uitsluitend snelweg-km. Aan het model kan het niet liggen, want het is de 5de Kangoo waarmee ik rond tuf.

Comment

ik heb nog geen enkele ruit vervangen en heb 11firmawagens op 7jaar tijd gehad.
                              op mijn persoonlijke wagens nog nooit een sterretje gehad, bij mijn firmawagen had ik de eerste 2maand dat ik die had al prijs. en dan echt bij allemaal.
                              maandje later een 2de ster erbij, maand later een 3de erbij...

meestal tot een 4sterren, en dan stopte het. mijn baas had dat ooit eens gezegd, als ge meer dan 4 sterrekes hebt, zijt ge goedkoper af met een nieuwe ruit, dan die sterretjes te laten herstellen. dus ik zeg altijd: als er 5 sterren in zitten, vervang ik die. nog nooit eentje moeten vervangen.
                              ik bleef met mijn 3-4sterren in de voorruit zitten tot die einde lease was (130-150 000km). daarna kreeg ik een nieuwe auto met een schoon maagdelijke ruit, en in no time had ik dus weer een sterretje .

enkel mijn huidige golf heeft op 6jaar tijd 2 sterretjes gekregen, volledig rechts op de ruit. eentje is te herstellen, de andere op 5cm verder was iets te groot gebarsten. iets later zijn die 2sterren naar elkaar toe gebarsten en 2jeer terug is de hele ruit vooraan gebarsten (van links naaar rechts).
                              ik kreeg altijd een opmerking over barsten/beschadiging voorruit bij de keuring, tot hte jaar dat ze helemaal gebarsten was, toen is de opmerking verwijderd geweest. eens benieuwd wat ze volgende week op de keuring gaan zeggen.

ik heb namelijk een tour editie uit 1988 en die heeft een speciale ruit met een blauwe band bovenaan. die ruiten zijn niet meer te krijgen (enkel gewone, of die met een groene band terwijl mijn auto lichtblauw is). zolang ik geen originele ruit vind, blijft deze erin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Zit er eigenlijk een kwaliteitsverschil op ruiten van bij Carglass en deze van bij de dealer?
                                Ze beweren van niet en zeggen dat het originele zijn maar geloof er niets van. Ik ondervind bijna altijd vroegtijdige "zandstraling" op die vervang ruiten.

Comment

Carglass wist me ooit is te vertellen dat hun ruiten van dezelfde kwaliteit zijn als de originele, in dezelfde fabriek vervaardigd worden als de originele,...
                                  'k Denk toch dat er kwaliteitsverschil is.

Zelf zou ik dan ook opteren, indien dat ok voor de verzekering is, de ruit te laten vervangen bij de dealer.

Staat er ook de merkstempel in zoals bij de originele ruit etc.

Vanuit verzekering heb ik de keuze; dealer, Carglass, en aanverwanten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

de verzekering legt carglass op tot ze het prijsverschil horen tussen hen en de dealer. Dat is meestal ruim in het voordeel van de dealer.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Dealers rekenen nochtans ook goed door voor hun ruiten hoor. Was bij mij ook in de grootte van Carglass.

Dealers zijn duidelijk niet geïnteresseerd in het vervangen van ruiten, anders zouden ze zich een stuk commerciëler opstellen. Kennelijk zijn de marges groot genoeg op de olie en allerlei filters.

Comment

Waarom zou de dealer goedkoper moeten zijn dan Carglass? Het omgekeerde lijkt me logischer eigenlijk.

Comment

Working...
                                        X