Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kijk dan maar eens in uw polis. Ik heb niet te kiezen en moet hem bij carglass binnen doen (zonder franchise). Laat ik hem op een ander maken dan moet ik franchise betalen.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Verzekering gecontacteerd en we mogen kiezen.
Uiteindelijk morgen of overmorgen bij de dealer. Ben ik ineens zeker dat ook de regensensor enzo terug in orde zal staan.
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Al "tig" aantal voorruiten laten steken. Nog nooit probs gehad bij Carglass. Ook wel verplicht door mijn verzekering.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Hoe komt dat ? Ik rij al meer dan 20 jaar met de auto, en heb nog nooit iets in mijn voorruit gehad. Zijn er bepaalde modellen of trajecten waar je meer risico mee hebt ? Of misschien ook de manier van rijden. Kort op je voorligger, of net niet ?
Uiteraard, hoe meer km hoe meer kans, dat weet ik wel, ik doe maar 10 à 15.000 per jaar.
Hoe komt dat ? Ik rij al meer dan 20 jaar met de auto, en heb nog nooit iets in mijn voorruit gehad. Zijn er bepaalde modellen of trajecten waar je meer risico mee hebt ? Of misschien ook de manier van rijden. Kort op je voorligger, of net niet ?
Uiteraard, hoe meer km hoe meer kans, dat weet ik wel, ik doe maar 10 à 15.000 per jaar.
Ik "loop" dan ook al enkele lichtjaren voor op jou.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Hoe komt dat ? Ik rij al meer dan 20 jaar met de auto, en heb nog nooit iets in mijn voorruit gehad. Zijn er bepaalde modellen of trajecten waar je meer risico mee hebt ? Of misschien ook de manier van rijden. Kort op je voorligger, of net niet ?
Uiteraard, hoe meer km hoe meer kans, dat weet ik wel, ik doe maar 10 à 15.000 per jaar.
ik rij ook zo'n 100k per jaar, af en toe eens een steen die voorruit raakt waardoor die een fix nodig heeft maar nog nooit moeten vervangen. als een steen de ruit raakt waar de lichtsensor zit ben je er wel direct aan :/
Gemiddeld toch zo'n twee ruiten per 3 jaar, dus buiten de originele. Mijn laatste heb ik laten vervangen in een weekend de maandag daarop zat er al een nieuwe ster in.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Hoe komt dat ? Ik rij al meer dan 20 jaar met de auto, en heb nog nooit iets in mijn voorruit gehad. Zijn er bepaalde modellen of trajecten waar je meer risico mee hebt ? Of misschien ook de manier van rijden. Kort op je voorligger, of net niet ?
Uiteraard, hoe meer km hoe meer kans, dat weet ik wel, ik doe maar 10 à 15.000 per jaar.
Ik rijd rond sinds 1988. Gemiddeld een 30K per jaar.
Ik heb dat nooit voorgehad, met geen één model van wagen of bestelwagen. En nu met de Kangoo Express 2x op een jaar.
De eerste keer was een sterretje dat ze onmiddellijk bij de dealer hebben hersteld toen die binnenkwam voor eerste nazicht Ik zag het steentje van de vrachtwagen waaien maar kon nergens naartoe en 120km/u, dus ja.... En nu plots een barst van 30cm van rechtsbovenaan naar het midden toe.
Die doet i.t.t. de vorige wagens wel bijna uitsluitend snelweg-km. Aan het model kan het niet liggen, want het is de 5de Kangoo waarmee ik rond tuf.
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
ik heb nog geen enkele ruit vervangen en heb 11firmawagens op 7jaar tijd gehad.
op mijn persoonlijke wagens nog nooit een sterretje gehad, bij mijn firmawagen had ik de eerste 2maand dat ik die had al prijs. en dan echt bij allemaal.
maandje later een 2de ster erbij, maand later een 3de erbij...
meestal tot een 4sterren, en dan stopte het. mijn baas had dat ooit eens gezegd, als ge meer dan 4 sterrekes hebt, zijt ge goedkoper af met een nieuwe ruit, dan die sterretjes te laten herstellen. dus ik zeg altijd: als er 5 sterren in zitten, vervang ik die. nog nooit eentje moeten vervangen.
ik bleef met mijn 3-4sterren in de voorruit zitten tot die einde lease was (130-150 000km). daarna kreeg ik een nieuwe auto met een schoon maagdelijke ruit, en in no time had ik dus weer een sterretje .
enkel mijn huidige golf heeft op 6jaar tijd 2 sterretjes gekregen, volledig rechts op de ruit. eentje is te herstellen, de andere op 5cm verder was iets te groot gebarsten. iets later zijn die 2sterren naar elkaar toe gebarsten en 2jeer terug is de hele ruit vooraan gebarsten (van links naaar rechts).
ik kreeg altijd een opmerking over barsten/beschadiging voorruit bij de keuring, tot hte jaar dat ze helemaal gebarsten was, toen is de opmerking verwijderd geweest. eens benieuwd wat ze volgende week op de keuring gaan zeggen.
ik heb namelijk een tour editie uit 1988 en die heeft een speciale ruit met een blauwe band bovenaan. die ruiten zijn niet meer te krijgen (enkel gewone, of die met een groene band terwijl mijn auto lichtblauw is). zolang ik geen originele ruit vind, blijft deze erin
Zit er eigenlijk een kwaliteitsverschil op ruiten van bij Carglass en deze van bij de dealer?
Ze beweren van niet en zeggen dat het originele zijn maar geloof er niets van. Ik ondervind bijna altijd vroegtijdige "zandstraling" op die vervang ruiten.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Carglass wist me ooit is te vertellen dat hun ruiten van dezelfde kwaliteit zijn als de originele, in dezelfde fabriek vervaardigd worden als de originele,...
'k Denk toch dat er kwaliteitsverschil is.
Zelf zou ik dan ook opteren, indien dat ok voor de verzekering is, de ruit te laten vervangen bij de dealer.
Staat er ook de merkstempel in zoals bij de originele ruit etc.
Vanuit verzekering heb ik de keuze; dealer, Carglass, en aanverwanten.
Dealers rekenen nochtans ook goed door voor hun ruiten hoor. Was bij mij ook in de grootte van Carglass.
Dealers zijn duidelijk niet geïnteresseerd in het vervangen van ruiten, anders zouden ze zich een stuk commerciëler opstellen. Kennelijk zijn de marges groot genoeg op de olie en allerlei filters.
Comment