Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Comfort grotere velgen - Mercedes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comfort grotere velgen - Mercedes

Heya

Ik heb een E-klasse W212 break en ik vroeg mij af in welke mate het comfort zou verminderen bij het vervangen van de 16" velgen door 17"

Nu zit er 16" / 55 / 225 op en dit zou vervangen worden door 17" / 45 / 245.

Ik vraag mij vooral af of het echt gaat uitmaken want in de 16" moet ik 2.6 bar pompen en in de 17" is dat maar 2.2 bar.

Iemand ervaring mee ?

Greetz
    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Verschil in hoogte is 1.3cm
    Gaat volgens mij niet zoveel verschil maken tenzij de 17" een veel stijvere wang heeft.

Verstuurd met de postduif.

Comment

Op een c vond ik 16 ipv 15 toch heel voelbaar, zowel in verbruik als meer rollen in bochten als hardheid...maar ieder zijn prios natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Gaat alleen maar beter rijden.
        Ik heb 19 duim en da's oncomfortabel maar met 17 zit je zeker goed.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
          Ik vraag mij vooral af of het echt gaat uitmaken want in de 16" moet ik 2.6 bar pompen en in de 17" is dat maar 2.2 bar.
          Ge hebt maar 10% meer contactoppervlak, van waar weet gij dat ge 20% minder druk moet zetten? Ik bedoel maar, hoe weet eender wie dat eigenlijk die bredere wielen gaat zetten? Het staat in elk geval niet in de handleiding van de auto.
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Bij MB staat dat wel vermeld in het tankklepje. Het gaat wellicht om originele maten, je kan van 16 tot 19 inch velgen monteren.
            2.6 bar heb ik wel nog niet gelezen.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Bij MB staat dat wel vermeld in het tankklepje. Het gaat wellicht om originele maten, je kan van 16 tot 19 inch velgen monteren.
              2.6 bar heb ik wel nog niet gelezen.
              Sjiek. Wist ik niet.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Is dat niet altijd zo dan

Comment

Staat idd op het tabkklepje ... ik vind het verschil ook vrij groot tussen 16 en 17" ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Nee, bij BMW is dat aan de binnenkant van het bestuurdersportier.
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Kunt ge inderdaad bij zowat elke auto terugvinden, al verschilt de plaats natuurlijk wel.
                      Volvo is bv ook binnenkant bestuurdersdeur.

Comment

Look of comfort . Voor mij is de look ook belangrijk . 19 en verlaging

Comment

Dat bandendruk op de deur staat wel ja. Maar dat bandendruk voor verschillende wielmaten meteen bijvermeld werd, dat wist ik niet.
                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

bij mij keek gio in de kofferklep, en vond de maat niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Look of comfort . Voor mij is de look ook belangrijk . 19 en verlaging
                              Voor mij ook, maar 19" is beenhard

Comment

Denk dat ge weinig verschil gaat voelen tussen 16" en 17". Van grotere maten zou ik wegblijven.

Comment

Ok bedankt voor de feedback... ga een setje tweedehands originele merc 17" kopen dan
                                  Wel spijtig dat het direct 245mm breed is bij 17" :/

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Comment

Wel dan schakelen naar Michelins, die gekend zijn voor hun malse flanken. Keerzijde is dat hun karkas stijver is voor een betere levensduur, dit maakt dat Michelins geleidelijk aan lawaaiiger en harder worden, maar dat merk je niet zozeer daar het progressief gebeurt.

Comment

dat zijn de voorziene maten, je mag ook kleiner gaan hoor. hangt beetje af van de maat van velg
                                      het kan goed zijn dat die 16" velgen 7J breed zijn, en daar past 225 goed op, maar dat die 17" direct al 8J breed zijn.
                                      je kan evengoed een setje 17" 7J kopen en daar ook 225 op leggen hoor.

voor de keuring moet je overeenkomen met één van je voorgeschreven maten. ik dacht dat je 1.5% groter en 2% kleiner mag. dat kan je terugvinden op de website van de keuring
                                      Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

De oorspronkelijke afmetingen (voorgeschreven door de constructeur van het voertuig) worden altijd aanvaard. Deze afmetingen worden hernomen in het Proces-Verbaal van Goedkeuring (PVG), het gelijkvormigheidsattest (COC), het instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur.Voor alle andere afmetingen (niet-oorspronkelijk), dient de buitendiameter van de band overeen te komen met de buitendiameter van één van de originele banden met een tolerantie van -2% en +1,5%.
                                      handig tooltje hiervoor (zelf geschreven)

bv
                                      equivalenten voor 225/55R16
                                      205/50R17: -2,62% (te klein)
                                      205/55R17: +0,52% (groter)
                                      215/50R17: -1,09% (kleiner)
                                      225/50R17: +0,44% (groter)
                                      235/45R17: -1,62% (kleiner)
                                      245/45R17: -0,24% (kleiner)

equivalenten voor 245/45R17
                                      205/50R17: -2,38% (te klein)
                                      205/55R17: +0,77% (groter)
                                      215/50R17: -0,84% (kleiner)
                                      225/50R17: +0,69% (groter)
                                      235/45R17: -1,38% (kleiner)
                                      245/45R17: 0,0% (gelijk)

...

stel nu dat jij velgen vind met banden op van 205/50R17, dan mogen die er niet op, want ze verschillen -2,62% met je 16" bandenmaat en ze verschillen 2,38% met de 17" maat.
                                      MAAR, ze verschillen maar -0.92% met 265/35R18. dat is ook één van je standaardmaten en je blijft binnen die 1.5% afwijking. die maat mag dus ook op je auto. neem maar documentatie mee naar de keuring. dus een afdruk van hun pagina met die specifieke tekst dat ik hierboven quote, EN de documentatie van je auto waar die toegestanden bandenmaten in staan (staat normaal ook op je keuringsbewijs onderaan). je kan dan aanhalen dat die maat wel overeenkomt met de 18" maat en ze moeten die toelaten.

wel ook opletten met de load en snelheidindex op je auto.
                                      mijn vrouw haar benz heeft normaal minstens 195 zitten, de mijne is gekeurd met 185 banden en staat ook op de car-pass .
                                      ook mijn golf heeft 15" op de car-pass staan terwijl die auto enkel in 13 en 14" geleverd werd.
                                      Last edited by andydv; 28/10/2016, 08:49.

Comment

Ze schrijven wel niets over de breedte. Gaat dat geen probleem zijn voor de keuring? Ik dacht dat je steeds de voorgeschreven breedtes van je homologatie attest moest gebruiken.

Comment

Working...
                                        X