Wanneer de zelfrijdende wagen een feit wordt, zal het privébezit sterk afnemen. Effe reserveren en er komt een zelfrijdende auto tot aan je deur, brengt je naar je bestemming en factuur volgt later. Cambio autodelen in het kwadraat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat is jouw mening over zelfrijdende autos?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEn hoe gebeurt dat nu?
Computers kunnen op basis van heel wat gegevens een gefundeerde keuze maken. Maar iemand zal idd die keuzes moeten programmeren.
Maar een computer kan aan de hand van de snelheid, het aantal passagiers, de uitwijkmogelijkheden,... een keuze maken die de minst kwalijke gevolgen heeft. En hoe langer die systemen bestaan, hoe meer onderbouwd die keuzes zullen zijn. Ook de hoek waarmee gebotst wordt, kan de computer analyseren, enz...
Zou dat ideaal zijn voor jou als bestuurder? Wie beslist daarover? De constructeur? Jij als bestuurder kan thuis ook een vrouw en kind hebben.
Bij ongevallen heb je nu de menselijke factor, het lot, instinctieve reacties. Bij een zelfrijdende auto heb je software die zo werd geprogrammeerd.
Moest die software een AI zijn, zou die dan een "band" met zijn eigenaar krijgen en die zijn leven als prioriteit beschouwen?
Comment
-
Ik begrijp je wel hoor.
Maar op het einde van de rit zullen er gewoon minder ongevallen/gewonden/doden zijn.
En zoals ik zei, iemand zal inderdaad die keuzes moeten maken en programmeren. IK zou het niet willen doen...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDat gaat nog lang duren bij de Duitsers om tesla bij te benen.
Comment
-
Het is nog niet zover, maar volledig autonoom verkeer, waarbij je je auto in het "treintje" inschakelt en vanaf dan alles autonoom gebeurt, zal ook de visie op woon-werkverkeer veranderen.
Wanneer je toch je handen vrij hebt omdat de auto alles doet, dan is je ook woon-werktraject niet langer "verloren tijd": je kan dan 's ochtends rustig al wat beginnen werken, eventueel 's avonds ook, of desnoods je aardappelen al beginnen schillen.
Dit zal de noodzaak (voor sommigen) om per sé dicht of dichter bij je werk te wonen, wegnemen.
Comment
-
Het is nog niet zover, maar volledig autonoom verkeer, waarbij je je auto in het "treintje" inschakelt en vanaf dan alles autonoom gebeurt, zal ook de visie op woon-werkverkeer veranderen.
Wanneer je toch je handen vrij hebt omdat de auto alles doet, dan is je ook woon-werktraject niet langer "verloren tijd": je kan dan 's ochtends rustig al wat beginnen werken, eventueel 's avonds ook, of desnoods je aardappelen al beginnen schillen.
Dit zal de noodzaak (voor sommigen) om per sé dicht of dichter bij je werk te wonen, wegnemen.
Comment
-
Comment
-
Zelf zie ik er maar 1 nadeel in en dat is rijsensatie. Al de rest zijn voordelen. Ge kunt dronken rijden, ge kunt werken tijdens het rijden, ge kunt slapen tijdens het rijden. Minder ongevallen en met dezelfde hoeveelheid auto's gewoonweg geen files. Op en al even trager om te ritsen.
Zalig.
Comment
-
Zelf zie ik er maar 1 nadeel in en dat is rijsensatie. Al de rest zijn voordelen. Ge kunt dronken rijden, ge kunt werken tijdens het rijden, ge kunt slapen tijdens het rijden. Minder ongevallen en met dezelfde hoeveelheid auto's gewoonweg geen files. Op en al even trager om te ritsen.
Zalig.
Comment
-
Audio liefert einen Vorgeschmack auf das pilotierte Auto der Zukunft.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Nvidia might be most famous as a manufacturer of computer graphics cards, but the company has been increasingly turning its attention to the automotive market over the past few years. This CES, it...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenAls je zelf niet wil rijden, neem dan het openbaar vervoer .... dit heeft meer ruimte aan andere bestuurders en vergroot het rijplezier door minder in de file te staan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
Als dat openbaar vervoer mij komt afhalen waar ik wil vertrekken en mij afzet waar ik moet zijn op de door mij gewenste tijd....zeer graag, maar dat lukt zelfs met een taxi niet...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
Dan moet je een andere (taxi)maatschappij bellen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment