Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is jouw mening over zelfrijdende autos?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat is jouw mening over zelfrijdende autos?

Hallo,

Ik ben de administrator van www.self-driving-future.com. Ben beiden een groot ethousiast van autos en technology.
    Momenteel ben ik bezig met een case study over de meningen van zelfrijdende wagens bij autoliefhebbers.
    Doe mij een plezier en deel hieronder uw eerlijke mening, vragen en opmerkingen!

Bedankt!
    Self Driver

Lijkt mijn helemaal geweldig, zeker op lange ritten van 400+ km.
    Verder ben ik echt van mening dat er een dag komt dat je niet meer zelf mag rijden.
    Want alle verkeersdoden zijn toch het gevolg van menselijk falen, zeker nu iedereen maar zit te spelen met hun telefoon.

Comment

hier sé zelfrijdende auto !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

+1

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

20 jaar geleden zou dat ook mijn reactie zijn, maar nu begin ik er toch anders over te denken, zeker op de lange autostrade ritten en de miserie met de files.
          Op een mooie baan met veel leuke bochten en weinig verkeer en geen snelheidscontrole is natuurlijk toch weer wat anders. Maar die soort wegen worden hoe langer hoe zeldzamer.

20 jaar geleden wou ik ook nooit ofte nooit een automaat hebben ...

Stephan

Comment

Over 20 jaar ziet de wereld er heel anders uit.

Comment

Je moet niet lang denken om tot de conclusie te komen dat wat technisch kan als demo niet uitbreidbaar is op zeer grote schaal. Jan modaal (m/v) is al niet in staat om zijn/haar handfree telefoon te gebruiken of een bestemming in te voeren in zijn GPS... en dan de interactiviteit tussen duizenden wagens te beheren, dat is niet gelijk aan evolueren in één wagen in het verkeer waar alle anderen hersenen en geen programma kunnen gebruiken om instantelijk de juiste reactie te hebben op een incident. Al gedacht hoe vaak wij onze oorspronkelijke bestemming of itinerair onderweg veranderen ? Ook dat moet kunnen al rijdend beheerd worden. Nee hoor, ONZE zelfrijdende auto zullen wij enkel in onze dromen zien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Je moet niet lang denken om tot de conclusie te komen dat wat technisch kan als demo niet uitbreidbaar is op zeer grote schaal. Jan modaal (m/v) is al niet in staat om zijn/haar handfree telefoon te gebruiken of een bestemming in te voeren in zijn GPS... en dan de interactiviteit tussen duizenden wagens te beheren, dat is niet gelijk aan evolueren in één wagen in het verkeer waar alle anderen hersenen en geen programma kunnen gebruiken om instantelijk de juiste reactie te hebben op een incident. Al gedacht hoe vaak wij onze oorspronkelijke bestemming of itinerair onderweg veranderen ? Ook dat moet kunnen al rijdend beheerd worden. Nee hoor, ONZE zelfrijdende auto zullen wij enkel in onze dromen zien...
                Oei, denk dat je een beetje achter loopt op de feiten. Nu al zijn er ongeveer 210 miljoen voertuigen wereldwijd verbonden met het internet via het HERE-netwerk die opgenomen zit in de kaarten van je gps op ontelbare systemen. In 2015 alleen al werd er ruim 8581 miljard gigabyte aan gegevens gegenereerd en elke twee jaar verdubbelt het datavolume dat wereldwijd geproduceerd wordt.
                In de toekomst zullen alle zichzelf respecterende merken een centrale regelunit voor assistentiesystemen (zFAS) via een link in het HERE-systeem gaan gebruiken om voortdurend informatie uit te wisselen en te verwerken al dan niet door gesofisticeerde sensorsystemen. Zò heel ver zijn we daar dus nog niet vanaf, te meer omdat het boven onze hoofden allemaal al gedirigeerd wordt.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Tussen het kunnen cartografiëren van de positie van miljoenen wagens en deze in real time te kunnen laten interageren is er een hemelsbreed verschil... ik wil wedden dat een paar spectaculaire ongevallen zullen volstaan om het huidig enthousiasme te temperen. Zonder te spreken van de verantwoordelijkheidsaspecten bij ongevallen, wie zal het dan gedaan hebben ? De eigenaar-niet-bestuurder ? De beheerder van het net die het ongeval niet zal belet hebben ? ...ik zal er beginnen geloven de dag dat men de treinbestuurders op de kaai zal durven laten, en dat er een commerciële vliegtuig een eerste geslaagde vlucht zonder piloot (wel met passagiers) zal gedaan hebben. Om maar twee voorbeelden te geven van omgevingen die veel beter onder controle kunnen gehouden worden dan het autoverkeer...
                  Last edited by guyugy; 29/10/2016, 15:18.

Comment

Zalig, bedankt om mijn mening hierrond kort en bondig te verwoorden.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tigra Bekijk Berichten

+1
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Tot nu toe rij ik nog steeds graag met de wagen, zelfs in het huidige verkeer. En ik denk dat dit in de nabije toekomst voor mezelf niet zal veranderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          Tussen het kunnen cartografiëren van de positie van miljoenen wagens en deze in real time te kunnen laten interageren is er een hemelsbreed verschil... ik wil wedden dat een paar spectaculaire ongevallen zullen volstaan om het huidig enthousiasme te temperen. Zonder te spreken van de verantwoordelijkheidsaspecten bij ongevallen, wie zal het dan gedaan hebben ? De eigenaar-niet-bestuurder ? De beheerder van het net die het ongeval niet zal belet hebben ? ...ik zal er beginnen geloven de dag dat men de treinbestuurders op de kaai zal durven laten, en dat er een commerciële vliegtuig een eerste geslaagde vlucht zonder piloot (wel met passagiers) zal gedaan hebben. Om maar twee voorbeelden te geven van omgevingen die veel beter onder controle kunnen gehouden worden dan het autoverkeer...
                          Euhhhh, bij zelfrijdende auto's zit er nog wel een chauffeur in hé, hoe kom je anders op je bestemming?
                          Net zoals jou aangehaalde treinbestuurders en piloten. 90% gebeurt daar ook op automatische piloot maar ze rijden of vliegen beiden nog wel mee hé.
                          Van mij hoeft het allemaal wel niet, laat dat duidelijk zijn, maar het komt er wel. For sure!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

We staan ook aan het begin van artificiele intelligentie echt zelfdenkende computers, het zou snel kunnen gaan

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

En hoe programmeer je die wagens in geval van nakend ongeval?
                              Bvb rechts staat een vrouw met een kinderkoets. De wagen kan uitwijken en zal die vrouw en kind doodrijden maar hierbij een frontale botsing vermijden tussen twee wagens met in totaal 5 inzittenden. De verwondingen van die passagiers zullen ernstig zijn, maar niet allen dodelijk.
                              Hoe los je zulke gewetenskwesties op?
                              Ik kan tal van mogelijke ongevallen bedenken die zeer moeilijk op een menselijke manier te benaderen zijn. Nu handelt men in een reflex...

Comment

das een vraag die ons bezig houdt, maar dat zal de 'vooruitgang' niet stoppen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Zalig, bedankt om mijn mening hierrond kort en bondig te verwoorden.
                                  graag gedaan

als de zelfrijdende auto er ooit komt (laat ons hopen van niet) ga ik te voet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    En hoe programmeer je die wagens in geval van nakend ongeval?
                                    Bvb rechts staat een vrouw met een kinderkoets. De wagen kan uitwijken en zal die vrouw en kind doodrijden maar hierbij een frontale botsing vermijden tussen twee wagens met in totaal 5 inzittenden. De verwondingen van die passagiers zullen ernstig zijn, maar niet allen dodelijk.
                                    Ik kan tal van mogelijke ongevallen bedenken die zeer moeilijk op een menselijke manier te benaderen zijn. Nu handelt men in een reflex...

Hoe los je dat nu op?
                                    Met menselijke chauffeurs?

Er spelen trouwens nog veel meer factoren mee. Hoe snel ga je? Welke wagens? 4 in één en 1 in de andere? enz.. enz..

Sowieso komt het er. Dat zal in fases gebeuren. Er zit nu al zo véél electronica die per seconde 1000 keer de toestand van een auto analyseren. Dat dacht niemand 20, zelfs 10 jaar gelden bijna. De evolutie gaat heel snel. Het is meestal de mens die achterblijft.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

mercedes en BMW werken nu al samen om auto's zowat alle informatie van putten tot files te laten uitwisselen.

als de zelfrijdende auto er komt zal dat veel meer in lijn liggen met het systeem van een trein imo.
                                      zoals in london heathrow met de POD cars vb
                                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        een gewetenskwestie is iets die niet bestaat dus waarom zou je er iets op moeten baseren. wiskunde is universeel en pure logica en dus de manier van werken.
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X