Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is jouw mening over zelfrijdende autos?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
    Zelfrijdende auto's zijn de toekomst en creëren daarmee een geheel nieuwe realiteit.
    De auto wordt een entertainment systeem waarin wij onze (vooral digitale) hobby's beleven. Zelf rijden zal streng gereguleerd worden (denk aan iRobot met Will Smith).
    De transport industrie zal volledig veranderen, taxi/vrachtwagen/koerier/bus/tram/trein/... chauffeurs zullen verdwijnen.

    Volgens mij kan de snelheid dan ook omhoog. Zelf rijdende groene wagens die je op een uurtje in centrum Parijs afzetten.
    Enorm spannende tijden voor de auto industrie en een groot alarm voor iedereen die zijn of haar brood verdient met het besturen van een voertuig.
    Tijdig her/bijscholen zal nodig zijn om werkloosheid te vermijden.

    Gouden tijden voor app ontwikkelaars om mensen te voorzien van ontspanning/entertainment/productiviteit tijdens hun autoreizen.
    Enorm spannend, gelukkig genoeg gaan wij het niet meer meemaken.

    Toen ik kind was las ik boekjes over de toekomst en daar stond zelf al in van autostrades te voorzien van allerlei sensoren die communiceren met elke rijdende auto, nu meer dan 20 jaar verder... de technologie bestaat denk ik al lang, net als elektrische wagens, ze toepassen is een heel ander verhaal.

    Openbaar vervoer verbeteren en automatiseren zou veel interessanter zijn. Omdat je daarmee grote hoeveelheden mensen kunt vervoeren. En ze vooral dag en nacht laten rijden, ook voor goederen enzo. Zou al veel schelen op de baan kwa auto's en vrachtvervoer.

    Boven onze kop is ook nog plaats genoeg. Waarom geen vliegende vervoermiddelen?
    Als ik mij morgen nen drone kan kopen die mij vervoert, direct! Voor de bewegingsvrijheid alleen al.

    Comment


    • #62
      Euhhhh, bij zelfrijdende auto's zit er nog wel een chauffeur in hé, hoe kom je anders op je bestemming?


      gewoon met je bestemming in te spreken op je smartphone, hé ! Als de wagen je kan doen slalommen tussen de andere wagens, dan is het een koud kunstje je bestemming te identificeren. Je grasmaaier vindt wel zijn laadstation... het moeilijkste zal dan zijn de wagen in je garage te rijden, maar tegen dan zou nog niemand eigenaar zijn van zijn auto, de wagen zou gewoon door rijden om de volgende klant te bedienen. Uber zonder übermenschen ha ha !! Dé vraag zal uiteindelijk zijn wie de kost van een dergelijk systeem zal kunnen betalen, en hoe lang wij onze "taxi" zullen wachten Ik vrees dat het een beetje zal zijn zoals in de kliniek : je belt, maar er komt niemand... Nu ga ik gewoon naar mijn garage en ik ben weg !
      Last edited by guyugy; 04/11/2016, 15:18.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
        Ik denk dat er hier iemand serieus gaat verschieten de komende jaren.

        Zelfrijdende auto's bestaan nu al, hé. En ze zijn veeeeeeeeeeeeel beter dan een menselijke chauffeur. Het enige probleem is dat de mens zelf er nog niet klaar voor is.

        First furious then faster


        Als een auto mij op een uur in Parijs brengt, dan zou ik inderdaad verschieten .. Sommigen hebben echt te veel fantasie.
        En je zegt het zelf, we zijn er niet klaar voor. Op meerdere gebieden. Vooral infrastructuur.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
          Bye Bye jobs, hallo werkloosheid.
          Leve de 'vooruitgang'
          Er komen niet noodzakelijk minder jobs, wel andere. Dat zie je nu reeds in verschillende sectoren.

          Jobs in auto's (en andere voertuigen) besturen gaan inderdaad sterk minderen. Jobs om al die technologie te ontwikkelen gaan sterk toenemen.

          Is toch net hetzelfde met brandstof. In zoveel jaar ga je niet meer aan de pomp staan tanken. Bye, bye jobs. Maar wie gaat de batterijen ontwikkelen denk je? Of een andere alternatieve brandstof. Niet de mensen die die pomp uitbaten nu, wel anderen. Verschuiving van jobs.

          Comment


          • #65
            dat zeggen ze als zoethoudertje, wij zullen alleszins flexibeler moeten worden en minder duur...en idd blijven bijscholen

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
              Openbaar vervoer verbeteren en automatiseren zou veel interessanter zijn. Omdat je daarmee grote hoeveelheden mensen kunt vervoeren. En ze vooral dag en nacht laten rijden, ook voor goederen enzo. Zou al veel schelen op de baan kwa auto's en vrachtvervoer.
              Dat is correct, maar omdat stedenbouw in BE lange tijd een hobby geweest is voor politici in plaats van een job voor experts (en vandaag kom je dat helaas nog steeds tegen), is ons land volledig versnipperd. Openbaar vervoer werkt alleen efficiënt met voldoende massa, en in België zou dat een aantal maatschappelijke veranderingen vereisen, zoals (1) iedereen terug naar 't stad en dichter bij een treinstation (en met stad bedoel ik dan geen Ninove of zo he, dat zijn gewoon grote dorpen), (2) durven geloven dat je geen 150 vierkante meter nodig hebt om te kunnen leven, (3) aanvaarden dat auto's niet voor je deur moeten staan (zodat je efficiënter kan verdichten, want minder oppervlakte verspillen aan wegeninfrastructuur) - en zo zijn er nog wel wat ingrepen te bedenken.

              Zo lang dat niet zo is, moet je andere manieren zoeken om de mobiliteit te verzekeren en te vergroenen. En dan is de zelfrijdende auto zeker een deel van de oplossing.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                Boven onze kop is ook nog plaats genoeg. Waarom geen vliegende vervoermiddelen?
                Als ik mij morgen nen drone kan kopen die mij vervoert, direct! Voor de bewegingsvrijheid alleen al.
                Al ooit eens met een sportvliegtuig gevlogen? En gezien hoe druk het daarboven is? "Er is nog plaats genoeg" is een bijzonder relatief begrip.

                Comment


                • #68
                  Dan is het plezier van zelf met de auto te rijden ook weg. Alhoewel dat er de laatste jaren niet veel geen plezier meer aan is.
                  Dat iedereen die kiest voor een zelfrijdende wagen, geen wagen meer in huis haalt en het openbaar vervoer neemt. Geen autoverzekering meer moeten betalen, in uw garage andere dingen kunnen stallen. Beter voor het milieu .........

                  Dan komt er plaats vrij voor mensen die wel nog graag met de wagen rijden. En is ieder is gelukkig.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                    Volgens mij kan de snelheid dan ook omhoog. Zelf rijdende groene wagens die je op een uurtje in centrum Parijs afzetten.
                    Vanuit Saint-Denis moet dat wel lukken...

                    "Groen" en "hoge snelheid" zijn tegengesteld aan elkaar door de luchtweerstand. Dat kan lukken bij een TGV, door de lengte van het toestel. Of bij iets als de Hyperloop, door het mankeren van de luchtweerstand. Maar op een snelweg: nope.

                    Comment


                    • #70
                      Ok, benji !
                      jij doet je wagen weg en jij gebruikt het openbaar vervoer, ik heb dan meer ruimte om te rijden. Wij zijn dus allebei gelukkig (enfin, ik toch ;-)) )

                      Comment


                      • #71
                        Wat is jouw mening over zelfrijdende autos?

                        Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                        Al ooit eens met een sportvliegtuig gevlogen? En gezien hoe druk het daarboven is? "Er is nog plaats genoeg" is een bijzonder relatief begrip.
                        Nope. Wel me mijn drone en die gaat ook hoog en heeft plaats genoeg. "beetje" groter en ik ben vertrokken! Swat, rij toch nog altijd liever met de auto.

                        Comment


                        • #72
                          er zijn nochtans nog serieus wat juridische noten om te kraken met een zelf rijdende auto. Bij een ongeval wie is dan verantwoordelijk: de eigenaar (die niet meer zelf mag sturen), de constructeur of de ontwikkelaar van de software?
                          Als de software een keuze moet maken omdat het geen ongeval kan voorkomen, wat moet het dan kiezen? De eigenaar laten crashen of de voetgangers omver maaien? En als die voetgangers kinderen zijn, of oude bomma's, of misschien bankovervallers? Hoe maakt het systeem de keuze? Dus ja het morele aspect speelt ook mee.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #73
                            hetgaat nooit overal tegelijk in voege gaan, landen mogen en kunnen zich aanpassen in bepaalde gebieden is de autopiloot verantwoordelijk

                            Comment


                            • #74
                              veel mannen met ne glazen bol precies, misschien eens solliciteren in de waarzeggers sector .

                              Comment


                              • #75
                                irr heeft dat in zijn signature ik ga daar steeds bij ten rade

                                Comment


                                • #76
                                  Nou gaan we 't hebben. Bestaat dat, liefhebbers van zelfrijdende auto's? Misschien kijken die dan ook liever naar porno dan zelf te vrijen of wat?

                                  Comment


                                  • #77
                                    tuurlijk dat. mensen die zelf niet graag rijden.
                                    mijn vrouw zou maar al te graag ergens instappen en dat het ding haar naar haar werk brengt.

                                    of bv ministers met een persoonlijk chauffeur. zou veel goedkoper zijn als die auto zelf rondrijd. vele mensen verliezen ook veel tijd in de auto dat zou nuttiger kunnen besteden door op de laptop te werken. die gaan zeker liefhebber zijn.

                                    zou ik elke dag nog naar brussel rijden, ik ben ook liefhebber. ik rij van huis tot groot bijgaarden, zeg dan dat de auto mag overnemen en doe de oogjes ff dicht. eens leuven voorbij neem ik wel weer over.
                                    laat maar komen, files gaan nog nooit zo snel voorbij zijn

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                      zou ik elke dag nog naar brussel rijden, ik ben ook liefhebber. ik rij van huis tot groot bijgaarden, zeg dan dat de auto mag overnemen en doe de oogjes ff dicht. eens leuven voorbij neem ik wel weer over.
                                      In Leuven ben je al 30 kilometer voorbij Brussel als je via Waregem -> Groot-Bijgaarden rijdt ... je houdt dus best je oogjes open.

                                      Comment


                                      • #79
                                        ik ging eraf in bierbeek, dus voorbij brussel.
                                        vanaf daar moest ik dan binnenbaantjes doen voor het werk, en dan rijd ik liever zelf.

                                        dat was een nogal een rit woon-werk. pfff
                                        2km naar de E17 van mijn huis, daarna 123km op de E17-E40-R0-E40, om daarna nog 8km binnenbaantjes te doen. dat hele stuk van E40 tot E40 is saai, je voorligger volgen en op de rem gaan als die zijn remlichten op gaan... dan laat ik liever de auto zelf rijden daar en doe ik mijn ogen dicht.

                                        als ik toen rondkeek hoeveel mensen de krant lazen achter het stuur, hun makeup doen, zich scheren.... dat zijn toch allemaal mensen die dan de auto pilot zouden gebruiken.
                                        ik vrees er dan wel voor dat een heleboel mensen die nu de trein nemen, dan ook gewoon weer in de auto stappen en zich naar het werk laten brengen

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          Als de software een keuze moet maken omdat het geen ongeval kan voorkomen, wat moet het dan kiezen? De eigenaar laten crashen of de voetgangers omver maaien? En als die voetgangers kinderen zijn, of oude bomma's, of misschien bankovervallers? Hoe maakt het systeem de keuze? Dus ja het morele aspect speelt ook mee.
                                          En hoe gebeurt dat nu?
                                          Computers kunnen op basis van heel wat gegevens een gefundeerde keuze maken. Maar iemand zal idd die keuzes moeten programmeren.
                                          Maar een computer kan aan de hand van de snelheid, het aantal passagiers, de uitwijkmogelijkheden,... een keuze maken die de minst kwalijke gevolgen heeft. En hoe langer die systemen bestaan, hoe meer onderbouwd die keuzes zullen zijn. Ook de hoek waarmee gebotst wordt, kan de computer analyseren, enz...
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X