Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zelfs jij kan bezet zijn op het moment dat iemand van jouw diensten wil gebruik maken
Dan moet je voor een alternatief zorgen.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
ook die persoon kan bezig zijn met iemand anders.
Je kan met taxidiensten niet dezelfde 1:1 relatie bekomen zoals een zelfrijdende auto die zijn baasje overal heen voert op het moment dat hij/zij dat wil.
Je kan met taxidiensten niet dezelfde 1:1 relatie bekomen zoals een zelfrijdende auto die zijn baasje overal heen voert op het moment dat hij/zij dat wil.
Ja, je kan niet iedereen een privé-chauffeur bezorgen natuurlijk maar dat kan met een zelfrijdend voertuig ook niet. Stel je voor, allemaal en overal auto's die je kan plannen en besturen hoe, waar en wanneer je zelf wil. Het jaar 2222 is nog wel even weg van ons.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Het lijkt er op dat iedereen met plezier in de file zal gaan staan dan. Wat betekent dat er nog meer auto's zullen in staan, en de files dus nog langer zullen worden :-D
Het lijkt er op dat iedereen met plezier in de file zal gaan staan dan. Wat betekent dat er nog meer auto's zullen in staan, en de files dus nog langer zullen worden :-D
de zelfrijdende auto zal wel slimmer invoegen en niet nodeloos van band gaan wisselen waardoor het harmonica-effect zal wegebben.
de zelfrijdende auto zal wel slimmer invoegen en niet nodeloos van band gaan wisselen waardoor het harmonica-effect zal wegebben.
= trajectcontrole...
Ok, maar stel nu dat iemand mij belt en vraagt om per direct langs te komen, tegen dat de taxi bij mij is ben ik al ter plaatse met mijn (zelfrijdende) auto
Ok, maar stel nu dat iemand mij belt en vraagt om per direct langs te komen, tegen dat de taxi bij mij is ben ik al ter plaatse met mijn (zelfrijdende) auto
Waarom pak je dan niet gewoon zelf je dagdagelijks voertuig? Tegen dat het zelfrijdend voertuig bij jou voor de deur staat (ha ja want de dag ervoor is die toch parkeerplaats gaan zoeken in de wijde omgeving, nadat die jou heeft afgezet) ben je toch ook al weg?
M.a.w, de noodzaak van twee voertuigen dringt zich op.
Ik denk dat dit pas een iets is, als ALLE wagens zelfrijdend zijn en niet meer bediend kunnen worden.
Dan kan alles berekend worden. Maar als er wagens zijn die dat niet kunnen, zit je met een menselijke factor en kan dat niet samengaan volgens mij.
Waarom pak je dan niet gewoon zelf je dagdagelijks voertuig? Tegen dat het zelfrijdend voertuig bij jou voor de deur staat (ha ja want de dag ervoor is die toch parkeerplaats gaan zoeken in de wijde omgeving, nadat die jou heeft afgezet) ben je toch ook al weg?
M.a.w, de noodzaak van twee voertuigen dringt zich op.
1. voor het gemak, hoef ik zelf niet meer te sturen, remmen, opletten....
2. ik heb een garage voor 2 voertuigen , dus mijn zelfrijdende auto zet zich zelf binnen en buiten volgens behoefte. Naast de oprit kunnen nog een paar auto's staan, tegen dat er bezoek komt.
3. ik beschik nu reeds over 2 voertuigen + de otto van mijn vrouw + mijn camionette + een vrachtwagen.
dus ik ben pro de nieuwe techniek. (ik word namelijk elk jaar een jaartje ouder ....)
1. voor het gemak, hoef ik zelf niet meer te sturen, remmen, opletten....
2. ik heb een garage voor 2 voertuigen , dus mijn zelfrijdende auto zet zich zelf binnen en buiten volgens behoefte. Naast de oprit kunnen nog een paar auto's staan, tegen dat er bezoek komt.
3. ik beschik nu reeds over 2 voertuigen + de otto van mijn vrouw + mijn camionette + een vrachtwagen.
dus ik ben pro de nieuwe techniek. (ik word namelijk elk jaar een jaartje ouder ....)
Volgens mij ben jij Alex Agnew.
een gewetenskwestie is iets die niet bestaat dus waarom zou je er iets op moeten baseren. wiskunde is universeel en pure logica en dus de manier van werken.
A platform for public participation in and discussion of the human perspective on machine-made moral decisions
Dat is niet waar. De auto zal soms keuzes moeten maken tussen het minste van 2 kwaden. Hiervoor is geen formule. Er wordt op dit moment door MIT crowdsourcing gedaan om dergelijke zaken te simuleren. Je mag altijd je inhoudelijke bijdrage leveren door enkele scenarios 'op te lossen' op bovenstaande link.
Eerlijk gezegd, ik vertrouw dat toch niet.
Het is een computer die het voertuig dan bestuurd, maar als je ziet wat hackers nu al doen, computersystemen overnemen en zo.
Wat als ze de besturing van zo een auto's overnemen? En wat met virussen?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Om gehackt te kunnen worden moet er al een verbinding zijn naar buiten toe. Idem voor virussen. Een pc of gsm staat continu in verbinding met het internet en worden er continu nieuwe dingen geïnstalleerd door de gebruiker zelf en nieuwe sites bezocht en dingen gedownload.
Bij een zelfrijdende auto is er geen signaal dat op die manier kan gehackt worden of via waar een virus er op kan gezet worden. Dan zou er al sowieso fysiek in de auto moeten worden ingebroken om dit te bereiken.
Comment