Kyoto is volgens mij vele malen belangrijker dan deze " dieselschandalen". Wordt op deze manier door onze US vrienden een beetje de aandacht weg getrokken van hun eigen industrie en wagenpark?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe sjoemelsoftware bij Audi ontdekt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenAls het maar allemaal grijs was, waarom hebben ze dit dan zo snel toegegeven, met als gevolg imagoschade, en een moeilijk af te grenzen miljardenkost voor hen, en alle risico's voor hun eigen stabiliteit. Als ze de mogelijkheid realistisch hadden geacht om er met veel minder miserie vanaf te geraken, dan hadden ze hun advocaten eropgezet om hun handelswijze met die software te verdedigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenKyoto is volgens mij vele malen belangrijker dan deze " dieselschandalen". Wordt op deze manier door onze US vrienden een beetje de aandacht weg getrokken van hun eigen industrie en wagenpark?
Toegegeven, hogere uitstoot geeft op termijn ook zieken/ overlijdens maar dit is veel moeilijker juridisch aan te tonen dan een gebrek aan de veiligheidsvoorzieningen.
Voor alle duidelijkheid, de boetes waren gekend alvorens vag de Amerikaanse (diesel)markt ging betreden of verder uitbouwen.
Aandacht afleiden of protectionisme, wie zal het zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenGrappig, al over nagedacht om te gaan optreden?
Heb die link hier al geplaatst hoor.
Maar er stond geen VAG bij dus heb je die niet geopend zeker.
Er is hier duidelijk iemand met een bril en dat ben jij.
Kan ook de onnozelaar uithangen hoor als het moet.
Ik volg al die heisa niet op de voet maar lees wel artikelen die ze hier posten, die in de krant staan en ik volg auto programma's op tv op alle zenders die we hier ontvangen.
Heb al tig artikelen gelezen van andere merken, ook de Japanse dat ze allemaal hetzelfde doen als VAG, wel niet met alle modellen maar dat maakt niet uit.
Ze zijn niet gepakt omdat ze het zelf aangegeven hebben maakt misschien voor u een verschil.
Als je al zoveel gelezen en gezien hebt, dan zal je geen probleem hebben om een artikel te vinden op het net waarin staat dat bewezen is dat een andere constructuur ook cheat software heeft gebruikt. Ik discussieer, zoals meestal, puur op feiten, dat zegt dus niets over mijn houding t.a.v. het merk of de groep zelf, dus is het niet ernstig het op die boeg proberen te gooien.
Comment
-
Uit eigen land zelfs
Opel ontkent in het geniep sjoemelsoftware te deïnstaleren, maar de redactie van VRT heeft zich in de zaak vastgebeten en komt met nieuw bewijs. Een van de eerste niet-Volkswagens die na het losbarsten van dieselgate op de radar verscheen, was de Opel Zafira. Aanvankelijk claimden Zwitserse onderzoekers dat Opel’s mpv een veel hogere NOx-uitstoot heeft […]
Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIk zie niet in waarom je onnodig persoonlijk wordt, enkel en alleen omdat je vraagt naar iets te kijken zonder een link toe te voegen (??).
Als je al zoveel gelezen en gezien hebt, dan zal je geen probleem hebben om een artikel te vinden op het net waarin staat dat bewezen is dat een andere constructuur ook cheat software heeft gebruikt. Ik discussieer, zoals meestal, puur op feiten, dat zegt dus niets over mijn houding t.a.v. het merk of de groep zelf, dus is het niet ernstig het op die boeg proberen te gooien.
Waarom zou ik het moeten gaan zoeken als het hier op het forum al gepost is?
Daar ga ik mijn vrije tijd niet insteken.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenUit eigen land zelfs
Opel ontkent in het geniep sjoemelsoftware te deïnstaleren, maar de redactie van VRT heeft zich in de zaak vastgebeten en komt met nieuw bewijs. Een van de eerste niet-Volkswagens die na het losbarsten van dieselgate op de radar verscheen, was de Opel Zafira. Aanvankelijk claimden Zwitserse onderzoekers dat Opel’s mpv een veel hogere NOx-uitstoot heeft […]
Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
VW heeft ook een jaar lang de Amerikanen proberen te sussen door allerlei technische uitleg, tot ze op een bepaald punt toegegeven hebben.
Waarom dat bij Opel nog niet geval is, en ze dus met een eenvoudig persbericht het kunnen afhouden, hebben we het raden naar. Maar de vaststelling blijft wel dezelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenIk vind dat jij persoonlijk werd.
Waarom zou ik het moeten gaan zoeken als het hier op het forum al gepost is?
Daar ga ik mijn vrije tijd niet insteken.
Comment
-
Omdat Opel en de andere 'verdachte' Europese merken geen diesels verkopen in de VS misschien? Anders was het al lang van dat, imho. Je kunt die boetes van VW en Deutsche Bank enerzijds en Apple anderzijds ook niet los zien van elkaar. Het gaat al lang niet meer over die paar regels gewraakte softwarecode. Wel om pure economic warfare.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
We zijn ondertussen een jaar verder na het dieselschandaal en tot nu toe is er nog GEEN ENKEL ander merk gepakt met sjoemelsoftware. Geen enkel.
Ook het VRT super James Bond team, heeft buiten wat gebakken lucht verkopen over de Zafira, geen nieuw schandaal aan het licht kunnen brengen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenOmdat Opel en de andere 'verdachte' Europese merken geen diesels verkopen in de VS misschien? Anders was het al lang van dat, imho. Je kunt die boetes van VW en Deutsche Bank enerzijds en Apple anderzijds ook niet los zien van elkaar. Het gaat al lang niet meer over die paar regels gewraakte softwarecode. Wel om pure economic warfare.
Maar goed, VW moet blijkbaar op de knieën...
Oktober 2008
While "hedgies" bet on VW shares falling because of the global economic downturn, regarded by some as "the safest play in town", Porsche had been secretly building up a 74.1 per cent stake in VW through intermediaries.
When Porsche showed its hand, it sent the VW share price rocketing and exposed the hedge funds to breathtaking losses.
"I have had hedge fund managers literally in tears on the phone," said one London-based analyst yesterday. Others likened the Porsche disclosure to a "nuclear bomb going off in our faces", describing the resulting losses as "a bloodbath".
Comment
-
Euh...Apple heeft niet gesjoemeld maar gebruik gemaakt van de fiscale wetgeving van bepaalde landen, die deuren vrijwillig open gehouden hebben om de bedrijven (dus nog veel andere dan Apple) naar hen te lokken. Hier schiet men terug (enkel) op het meest bekend merk ... Zoals reeds gezegd : "hoge bomen.... "
Comment
-
Interessant, want bottom line is er geen intentieverschil tussen de boekhouding manipuleren via niet legitieme transfer pricing transacties om zo weinig mogelijk belastingen te betalen en een bepaalde testcyclus manipuleren met niet legitieme software om zo laag mogelijke co-waardes te krijgen.
De meeste iPhone-gebruikers liggen daar niet wakker van en de meeste TDI-rijders evenmin.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenOmdat Opel en de andere 'verdachte' Europese merken geen diesels verkopen in de VS misschien? Anders was het al lang van dat, imho. Je kunt die boetes van VW en Deutsche Bank enerzijds en Apple anderzijds ook niet los zien van elkaar. Het gaat al lang niet meer over die paar regels gewraakte softwarecode. Wel om pure economic warfare.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenTja, vergeef me dat ik op een ernstige manier wil discussiëren hé.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenzever, ford heeft vb bepaalde modellen die verboden waren in de VS2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
er zijn dan ook geen gelijkaardige schandalen te vinden als de huidige van VAG.
als iedereen 10km/h te snel gaat en jij doet er 100km/h meer ga je toch ook niet wenen dat jou boete buiten proportie is in vergelijking met de anderen?lets have some more member berries
Comment
Comment