Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe sjoemelsoftware bij Audi ontdekt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ha ja, ok, nu snap ik je. Maar waarom vernoem je Mercedes eigenlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Ha ja, ok, nu snap ik je. Maar waarom vernoem je Mercedes eigenlijk?
      Omdat die zuinig en krachtig zijn door ontwikkeling van nieuwe motoren. Bij vag is het altijd een evolutie op het vorige.

Comment

Mercedes bouwt toch ook al lang op die 2.1 diesel of ben ik verkeerd?

Comment

Ik volg het oppervlakkig, maar ze hebben nu een nieuwe 2.0 zoals BMW. Maar vag ?

Comment

BMW bouwt toch ook lang verder op z'n motoren. Bvb die 3 liter die ik heb is toch ook een steeds aangepaste motor? Voor zover ik er kennis van heb zulle...

Comment

BMW bouwt toch ook lang verder op z'n motoren. Bvb die 3 liter die ik heb is toch ook een steeds aangepaste motor? Voor zover ik er kennis van heb zulle...
              Uw N57 wordt vervangen door de B57 (wordt geïntroduceerd in de G11 730d), bestond van 2008-2016.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Omdat die zuinig en krachtig zijn door ontwikkeling van nieuwe motoren. Bij vag is het altijd een evolutie op het vorige.
                Ontwikkeling van nieuwe motoren? Ge bedoeld gewoon motoren kopen bij Renault
                Denk dat velen liever een doorontwikkeling hadden gezien bij benz.

Comment

Ha da's diene met 265 pk ongeveer. Wist niet dat dit een nieuwe motor was. Ben eigenlijk wel blij een 'oude' motor te hebben. Van die motor weet je zeker dat ze goed zijn.

Comment

Ha da's diene met 265 pk ongeveer. Wist niet dat dit een nieuwe motor was. Ben eigenlijk wel blij een 'oude' motor te hebben. Van die motor weet je zeker dat ze goed zijn.
                    Is van dezelfde familie als de n47 ...wink
                    2.0 m, n, b 47
                    3.0 m,n,b 57

Comment

M47 en N47 zijn wel compleet andere motoren hoor....de eerste generatie M47 is zelfs nog met gitijzeren onderblok en 1951cc....heeft gelukkig voor mij geen vijs gemeen met de 1997cc N47
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

On topic:

Ik ben helemaal geen VAG fanboy,integendeel maar we moeten eerlijk blijven hé...100 VAG haat topics die alle aandacht opeisen en de andere merken die schadalen hebben die uit de wind blijven vind ik niet goed....het is echt niet VAG vs de andere hoor....
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Is van dezelfde familie als de n47 ...wink
                          2.0 m, n, b 47
                          3.0 m,n,b 57
                          K geloof er niks van lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            M47 en N47 zijn wel compleet andere motoren hoor....de eerste generatie M47 is zelfs nog met gitijzeren onderblok en 1951cc....heeft gelukkig voor mij geen vijs gemeen met de 1997cc N47
                            Was ook mijn punt.

Comment

Ik dacht dat Fiat groep Common rail heeft uitgevonden
                              Waren eerder (midden jaren '80) ook al trendsetters met de eerste direct ingespoten dieselmotoren in personenwagens ... de Croma, remember ?

Comment

Ja de Croma, een snelle diesel destijds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Waren eerder (midden jaren '80) ook al trendsetters met de eerste direct ingespoten dieselmotoren in personenwagens ... de Croma, remember ?

Ook de Austin Maestro had een direct ingespoten diesel van Perkins
                                  Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

wat merk A doet is legaal, wat merk B doet is gelijkaardig met wat VAG uitspookt. ze zijn allebei geslaagd in de emmisietest, doch is de 2de iets vinniger omdat hij direct meer vermogen loslaat. wat de reden was voor de sjoemelen weten we niet. haalden ze in praktijk de correcte normen niet? laksheid van engineers omdat het eenvoudiger is een testomgeving extra bij te programmeren? ...
                                    Audi liet de automaat tijdens de test zodanig opschakelen dat er zo weinig mogelijk CO2 geproduceerd werd. Doen ze dit ook op de openbare weg, dan levert het een auto op die sloom reageert. Alfa heeft dit probleem legaal aangepakt door de DNA knop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Hoe zit dat met het afkijken? Zo bollen ondertussen al heel wat diesels op sanitaire brandstof (AdBlue) om de CO2 naar beneden te halen. BMW haalt lagere CO2 zonder die aditieven en sjoemelsoftware. Dan vraagt ge u af waarom ze niet de motoren van BMW onder handen nemen?

Ik heb destijds op de Ford gewerkt en erna voor een bouwfirma die de hele testbaan in Genk heeft aangelegd. Daar heb ik heel wat BMW's zien aankomen om te testen, dus snap niet dat ze het dan niet kunnen evenaren. Waarom die BMW's testen als ze er nauwelijks iets van over nemen?

Adblue haalt niet de CO2 naar beneden, enkel de NOx uitstoot.

Dat vergelijken van modellen gaat zelden over de motor, maar meer om de rij- en comforteigenschappen.

Comment

Renault is mogelijk het bokje in eigen land

Zut alors! Een vreemd verhaal uit het land van stokbrood, wijn en boze boeren. Franse onderzoekers hebben namelijk aangegeven dat Renault mogelijk wordt vervolgd omdat bepaalde dieselmotoren abnormaal (niet dat konijn) veel stikstof uit zouden stoten. De onderzoeken zijn door de overheid uitgevoerd en daaruit bleek dat de auto’s op de weg aanzienlijk meer uitstoten […]

Renault... , en dus Nissan en dus ook Mercedes.

Comment

• komt wel vaker naar boven, ook de eigen 350 bt is al meermaals vermeld, on verra

Comment

Working...
                                          X