Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe sjoemelsoftware bij Audi ontdekt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenKyoto is volgens mij vele malen belangrijker dan deze " dieselschandalen". Wordt op deze manier door onze US vrienden een beetje de aandacht weg getrokken van hun eigen industrie en wagenpark?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenOmdat Opel en de andere 'verdachte' Europese merken geen diesels verkopen in de VS misschien? Anders was het al lang van dat, imho. Je kunt die boetes van VW en Deutsche Bank enerzijds en Apple anderzijds ook niet los zien van elkaar. Het gaat al lang niet meer over die paar regels gewraakte softwarecode. Wel om pure economic warfare.
Zij hebben met eigen toegeven miljoenen wagens bewust uitgerust met software die de bedoeling had de werkelijke uitstoot te verdoezelen. Voor zover ik weet is dit een van de omvangrijkste industriële schandalen van de laatste decennia. Autofabrikanten zijn al eerder veroordeeld voor nalatigheid of onveilige wagens, maar hier gaat het om bewust omzeilen van wettelijke verplichtingen. Persoonlijk ben ik ook teleurgesteld dat nét de Duitsers hierop betrapt worden, want ik denk, en met mij velen, zij toch de laatsten waren die ik mij kon voorstellen om zoiets te doen.
En ja, als je als autogigant, en zeker als keurige Duitse autogigant op zoiets betrapt wordt, dan zal je inderdaad veel wind vangen, dat kan toch niet verrassen. Zeker nu (voorlopig nog) geen andere constructeur zich op iets gelijkaardigs heeft laten betrappen.
De motieven van de Amerikanen, wat uiteindelijk speculatie is, doen er zelfs niet toe, want laat ons eerlijk zijn, als ze VW niet zo onder druk hadden gezet, dan hadden we dit gewoonweg nooit ofte nimmer geweten. Had je het dan werkelijk liever niet geweten? Ik niet hoor.
Zijn VW daarom minder degelijke wagens? Tuurlijk niet! Maar ik zou verwachten dat men, ook als liefhebber, toch enige kritische zin, ook t.a.v. het merk waar men een boon voor heeft, aan de dag kan leggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk zou het niet beter kunnen zeggen.... Ik stel enkel vast dat er hier meer merkenhaters dan autoliefhebbers zitten.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIedereen die wel eens in de VS komt ( ik ben er beroepshalve toch wel een paar keer per jaar ) weet dat ze daar zo hypocriet als iets zijn wat betreft het milieu.
Dat is idd zo. Enkel zijn daar een paar extremere milieufundamentalisten die dan bv effectief auto's gaan testen en iets aan het licht brengen.
In ieder geval ben ik ook zo hypocriet. Interesseert mij niet wat straks mijne VAG wagen gaat uitstoten.
Comment
-
Vraag mij ook af of die journalistje (of Vitus) ook zo liggen te "kneuten" als hun privé-wagen "per toeval" ook meer pk's hebben in werkelijkheid.Last edited by Metaxa; 07/11/2016, 19:46.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenNu je het zegt Metaxa, mijn Golf had OEM 311pk/410nm terwijl ik maar voor 300pk/380nm betaald heb. Moet ik nu vrijwillig een bijdrage storten aan VAG?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenale VAG is nu al het club brugge van de autowereld... ook allemaal zo'n calimero's
Comment
-
Hoewel iedereen en zijn moeder weet dat het VAG-concern heeft gesjoemeld tijdens emissietests, zou Audi naar verluidt vrolijk door zijn gegaan met deze praktijken. De Californian Air Resources Board (CARB) heeft dit jaar sjoemelsoftware ontdekt in de automatische transmissie van een Audi, aldus Bild am Sonntag in een weekendspecial. In september 2015 werd bekend dat […]Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Wat ik niet goed begrijp... Alle constructeurs moeten voldoen aan dezelfde norm. Motoren worden gebouwd en men kan van elkaar heel makkelijk 'afkijken'. Waarom zou de ene dan sjoemelsoftware gebruiken en de andere niet? Vermogens voor bvb een 3000 CC diesel liggen kort bij mekaar bij de 3 Duitsers. Ik begrijp dat echt niet. Moet ik besluiten dat ze allemaal sjoemelsoftware gebruiken?
Dit is geen vraag van iemand die een bepaalde voorkeur heeft voor een merk, de drie staan voor mij op gelijke hoogte qua persoonlijke interesse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWat ik niet goed begrijp... Alle constructeurs moeten voldoen aan dezelfde norm. Motoren worden gebouwd en men kan van elkaar heel makkelijk 'afkijken'. Waarom zou de ene dan sjoemelsoftware gebruiken en de andere niet? Vermogens voor bvb een 3000 CC diesel liggen kort bij mekaar bij de 3 Duitsers. Ik begrijp dat echt niet. Moet ik besluiten dat ze allemaal sjoemelsoftware gebruiken?
Dit is geen vraag van iemand die een bepaalde voorkeur heeft voor een merk, de drie staan voor mij op gelijke hoogte qua persoonlijke interesse.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Dat is de vraag van 1 miljoen, doen ze het allemaal ook of niet. Hopelijk komen we dit (ooit) te weten, het zou moeten.
Ik weet wel dat bij de organisatie die de testen had gedaan waarbij de grote verschillen naar boven kwamen, ze tegelijk ook een X5 hadden getest, en daar bleek niet zo'n grote afwijking tussen testbank en uitstoot in gewoon verkeer. Wat anderzijds ook niets uitsluit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWat ik niet goed begrijp... Alle constructeurs moeten voldoen aan dezelfde norm. Motoren worden gebouwd en men kan van elkaar heel makkelijk 'afkijken'. Waarom zou de ene dan sjoemelsoftware gebruiken en de andere niet? Vermogens voor bvb een 3000 CC diesel liggen kort bij mekaar bij de 3 Duitsers. Ik begrijp dat echt niet. Moet ik besluiten dat ze allemaal sjoemelsoftware gebruiken?
Dit is geen vraag van iemand die een bepaalde voorkeur heeft voor een merk, de drie staan voor mij op gelijke hoogte qua persoonlijke interesse.
De ene koopt ook een lichte motor om daarna te sjoemelen met de software.
Is goedkoper dan de motor mechanisch aan te passen.
Comment
-
de eerste 19tdi's (en 2.5 tdi's 5 cylinder) met de vp44 pomp waren echte zuinigheidswonders, maar waren enorm vervuilend, dan kwam de pompeduse en hij ging meer drinken, daarna de crtdi
vandaag wordt audi 'betrapt' met hun 2.0tdi en das geeneens de zuinigheidskampioen niet meer in voordeel 2.0d bmw (en nu de 2.0d benz)...rare evolutie
Comment
-
de 3 liters hebben idd ongeveer hetzelfde vermogen maar dat van vag heeft telkens tijdens testen het explosiefste karakter, hij presteert daarom niet veel beter maar staat altijd paraat, die van benz past telkens wel perfect bij het karakter van het merk....maar zit vol met koppelbeperkingen en voelt veel tammer aan
om maar vergelijk te geven
remember die rs6 die die gallardo (of wat was het) kompleet op zijn doos gaf
Comment
Comment