Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe sjoemelsoftware bij Audi ontdekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    K geloof er niks van lol

    is toch zo hoor....
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      Ook de Austin Maestro had een direct ingespoten diesel van Perkins
      schitterende motor,ooit in een Montego Perkins gereden met bijna 7 ton op de teller en die reed nog (motorisch) als nieuw
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        is toch zo hoor....
        Je hebt gelijk
        Maar geen probs met ene van 2014

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Je hebt gelijk
          Maar geen probs met ene van 2014
          Ik weet dat, jij weet dat, maar anderen... blijven doordrammen. En hebben er zelf een...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Renault is mogelijk het bokje in eigen land

            Zut alors! Een vreemd verhaal uit het land van stokbrood, wijn en boze boeren. Franse onderzoekers hebben namelijk aangegeven dat Renault mogelijk wordt vervolgd omdat bepaalde dieselmotoren abnormaal (niet dat konijn) veel stikstof uit zouden stoten. De onderzoeken zijn door de overheid uitgevoerd en daaruit bleek dat de auto’s op de weg aanzienlijk meer uitstoten […]


            Renault... , en dus Nissan en dus ook Mercedes.
            Neen, dat hoeft niet als het een software issue is...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
              Neen, dat hoeft niet als het een software issue is...
              Niet alleen software, maar ook de randapperatuur Volvo legde voorheen een PSA motor in de D2's, maar wel met eigen versnellingsbak of automaat en eigen turbo.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                Neen, dat hoeft niet als het een software issue is...

                hoe dan ook, een motor is veel meer dan enkel het blok. een C180 is toch ook geen C63 ook al hebben ze dezelfde basis
                lets have some more member berries

                Comment


                • om het interessant te houden (financieel), uitwisselen van motoren, hou je het best simpel, nu lees ik ook wel dat de 15 en 16 dci niet 1 op 1 wordt ingebouwd, maar of daar zoveel aan veranderd is als ze ons willen laten denken, idonow

                  Comment


                  • andere motorsteunen LOL

                    Comment


                    • Für die PKW-Modelle der A- und B-Klasse wurde der Basismotor von Renault nach Vorgaben von Mercedes-Benz überarbeitet und an die übrige Motorenpalette angepasst. Anlasser, Lichtmaschine, Klimakompressor und vom Ottomotor der Baureihe M 270 die Motorlager entstammen dem Mercedes-Regal, und ein Zweimassenschwungrad wird eingebaut. Dank dieser Änderungen können die Getriebe von Mercedes-Benz montiert werden.

                      wiki

                      maar nergens sprake van software

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Je hebt gelijk
                        Maar geen probs met ene van 2014

                        57 motoren hebben niet dezelfde problemen als de 47 hoor...wees maar gerust
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          om het interessant te houden (financieel), uitwisselen van motoren, hou je het best simpel, nu lees ik ook wel dat de 15 en 16 dci niet 1 op 1 wordt ingebouwd, maar of daar zoveel aan veranderd is als ze ons willen laten denken, idonow
                          1.6 dci en 1.5dci zijn compleet andere motoren hoor.....1.6 heeft ketting,1.5 riem en ik meen mezelf te denken dat de 1.5 een gietijzeren cilinderblok heeft....(heb ooit zo eens eentje de krukaslagertjes van vervangen,simpel om aan te werken eigenlijk,die 1.5. De 1.6 zelf geen ervaring mee)
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            57 motoren hebben niet dezelfde problemen als de 47 hoor...wees maar gerust

                            Comment


                            • toch in een andere orde vind ik,zeker door de trillingsvrijere loop van de I6.....Maar je hebt idd gelijk,ook hier sneuvelen ze

                              Brengt me tot een off topic vraag die me boeit:

                              Waarom passen constructeurs een distributie ketting toe? het is toch duurder in constructie en ze falen bij allemaal tegenwoordig voor de vervangingstermijn van een D-riem,wat veel goedkoper is te vervangen.

                              BMW: alle motoren,diesel en benzine
                              PSA: THP motoren
                              VAG: TSI/TFSI,V6 TDI,....
                              Porsche: 4.8 V8
                              Mercedes: 651
                              Renault:TCE
                              Honda 2.2diesel
                              ....

                              Dit terwijl distributie riemen steeds grotere intervallen hebben (tot 240d km bij Volvo bvb) en zeer betrouwbaar blijken.......
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • Door het onderhoudsvrije karakter van de ketting, kunnen ze de opbouw van de motor anders organiseren... Ketting aan de passagiers kant. En zijn de slijtonderdelen vooraan beter bereikbaar.

                                Comment


                                • ketting is allesbehalve onderhoudsvrij. bij mijn dodge was het interval 60 000mijl (90 000km), de ketting is 3tanden versprongen toen de auto 198 000mijl had en was nog nooit vervangen (3x over zijn onderhoud)
                                  die ketting rekt, kettingspanners gaan kapot, tandwielen moeten ze van één of andere kunststof maken want anders maakt het teveel kabaal (op mijn dodge had het tandwiel bij het sneuvelen nog 18 van de 46tanden aanwezig, de rest was weg).
                                  alleen kan je het onderhoudsinterval van een ketting veel verder vooruit zetten, er is weinig kans dat die gaan kapot springen (alleen rekken).
                                  bij een riem moet je testen doen en moet je het onderhoud instellen op een punt waar alle riemen nog heel blijven.
                                  als 99% van de riemen de 90 000km halen, maar slechts 85% haalt de 110 000km, dan moet je het interval op 90-100 000km houden.
                                  bij een ketting maakt dat niet uit. het is een verouderd systeem maar wel degelijk en ik denk dat fabrikanten daarom soms nog een ketting kiezen. ketting kan makkelijk 250 000km mee en dan hoeft een eigenaar ze nooit te vervangen. loopt de motor kapot door falende ketting op 200 000km, is dat geen probleem voor de fabrikant. garantie is allang verlopen

                                  moeten ze natuurlijk wel goeie kettinggeleiders en kettingspanners maken, anders loopt het blok alsnog in de soep

                                  Comment


                                  • moderne D-riemen halen ook met gemak de 200 000km hoor,en dan kost het veel minder moeite en geld om ze te vervangen
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • In het onderhoudsschema lijkt het goedkoper om een ketting te hebben. dat is volgens mij de voornaamste reden. Tijdens de garantietermijn zijn er trouwens even zelden problemen mee als met een distributieriem.

                                      Maar inderdaad, die smallere kettingen van tegenwoordig hebben zeker een kortere levensduur dan de rest van de motor en kosten dan een klein fortuin om te vervangen omdat de tandwielen/spanner en eventueel de glijstukken mee moeten vervangen worden

                                      Comment


                                      • misschien kiezen ze speciaal voor een ketting omdat het vervangen van een riem op die plaats een onmogelijke zaak wordt. dan kan je beter een motor inbouwen die een ketting heeft met een levensduur van 300 000km.

                                        ford had al iets gelijkaardigs gedaan vroeger bij één van hun V6 blokken. de distributie liep er zonder ketting en gewoon 2 tandwielen. krukastandwielen en nokkenas tandwiel. het krukastandwiel zat helemaal onderaan en was moeilijk te vervangen. daarom kozen ze ervoor om het nokkenastandwiel van een zachter materiaal te maken.
                                        dit maakte de motor stiller, en vooral offerde dat nokkenastandwiel zichzelf op om het krukastandwiel niet te verslijten. dan hoef je enkel een onderhoudsinterval in te stellen voor dat ene tandwiel. en hoeft de rest nooit open gedurende de levensduur van de motor

                                        Comment


                                        • Heb ook niet veel vertrouwen in kettingen, bij mij moest bv. gans het motorblok vervangen worden nadat de hydraulische kettingspanner even zonder oliedruk had gezeten. Gelukkig onder coulance.. maar je wilt dit niet meemaken als de wagen 6-7 jaar oud is want dan is ie economisch total loss.
                                          Wat ik al helemaal ni snap is dat bij zulke motoren het olieververs interval op 30k km ligt. Turbo benzine en hydraulische kettingspanner, en dan zo lang op dezelfde olie..
                                          Last edited by sunking; 13/11/2016, 14:05.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X