Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe sjoemelsoftware bij Audi ontdekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
    misschien kiezen ze speciaal voor een ketting omdat het vervangen van een riem op die plaats een onmogelijke zaak wordt. dan kan je beter een motor inbouwen die een ketting heeft met een levensduur van 300 000km.

    ford had al iets gelijkaardigs gedaan vroeger bij één van hun V6 blokken. de distributie liep er zonder ketting en gewoon 2 tandwielen. krukastandwielen en nokkenas tandwiel. het krukastandwiel zat helemaal onderaan en was moeilijk te vervangen. daarom kozen ze ervoor om het nokkenastandwiel van een zachter materiaal te maken.
    dit maakte de motor stiller, en vooral offerde dat nokkenastandwiel zichzelf op om het krukastandwiel niet te verslijten. dan hoef je enkel een onderhoudsinterval in te stellen voor dat ene tandwiel. en hoeft de rest nooit open gedurende de levensduur van de motor
    Ik bedoelde net hetzelfde...
    Vervangen van slijtonderdelen is voor mij onderhoud...
    Last edited by ; 13/11/2016, 20:51.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Vervangen van slijtondetdeken is voor mij onderhoud...
      Wat is slijtondetdeken eigenlijk ? Zeg in Vlaams ?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Wat is slijtondetdeken eigenlijk ? Zeg in Vlaams ?
        Dit ligt vooral aan de automatische woirvoisoelling

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Dit ligt vooral aan de automatische woirvoisoelling
          Over een interessante visie gesproken.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Over een interessante visie gesproken.
            Je kan verder reageren in het topic in mijn sig...

            Comment


            • Wat is een sig en waarom zou ik in een ander topic moeten reageren ?

              Comment


              • Een cursus Nederlands zou toch moeten ingeburgerd worden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                  Een cursus Nederlands zou toch moeten ingeburgerd worden
                  Klopt, het gebruik van leestekens leren ze daar ook!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Klopt, het gebruik van leestekens leren ze daar ook!
                    Kijk! Het werpt zen eerste vruchten al af, een verstaanbare zin.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                      Kijk! Het werpt zen eerste vruchten al af, een verstaanbare zin.
                      Nu gaan we iets doen aan de mensen die onnodig off topic gaan... ik ben al weg naar topic in de sig...

                      Comment


                      • Audi geeft ‘sjoemelversnellingsbakken’ toe




                        De poep had de ventilator toch allang geraakt, dus waarom nog meer liegen, moeten ze bij Audi hebben gedacht.
                        We wisten het allang, maar toch is het fijn om weer even een ouderwets “zei-ik-toch-momentje” te kunnen meemaken. En dit was er zeker 1. Audi heeft namelijk toegegeven dat het versnellingsbakken heeft gemaakt die een testcyclus kunnen herkennen en daar hun schakelmomenten op aanpassen. Vorige week was deze manier van sjoemelen al aan het licht gekomen, nu pas hebben ze ook besloten te zeggen dat de beschuldigingen kloppen.
                        Om het geheugen nog even op te frissen voor de mensen die vergeten waren welk submerk van VAG nu precies welke sjoemelsoftware gebruikt; dit programma zou herkennen of de auto aan het sturen is of niet. Als het stuur meer dan 15 graden wordt gedraaid, heeft de software door dat er niet getest wordt en gaat de CO2-uitstoot full commando.

                        De software heeft normaal gesproken niks kwaads in de zin, het is onderdeel van de zogeheten ‘adaptieve transmissie’. Die bakken kunnen de schakelmomenten aanpassen aan de rij-omstandigheden en maken de auto daadwerkelijk zuiniger. En een ‘slimme’ ingenieur heeft toen waarschijnlijk dit snode plannetje bedacht, want waarom zou je de waarheid spreken. Jullie schaffen und toch nichts, wir sind nämlich die besten!!! Oder so etwas.
                        Wel dus. De sjoemelbakken zijn als eerste ontdekt in de VS en de instanties daar gaan dan ook bekijken hoe het concern passend gestraft gaat worden. Benieuwd of VAG nog Ekkermannen overheeft na de vorige schikking in de VS…

                        http://www.autoblog.nl/nieuws/audi-geeft-sjoemelversnellingsbakken-toe-92874
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • Het begint wel een afgezaagd verhaaltje te worden daar in de USA. Is het omdat ze hier met hun karren geen poot aan de grond krijgen misschien?
                          Een (zelf)lerende versnellingsbak is wel van héél véél merken hé, niet alleen van VAG. Zullen ze even vergeten zijn vrees ik.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • zelflerend ja, maar niet om testprotocols te omzeilen.

                            Comment


                            • Wat een amateuristisch en incompetent staaltje journalistiek, dat Autoblog artikel. Begrijpend lezen, kennen journalisten dat nog?

                              VW noch Audi geven in het artikel waar ze hier naar verwijzen nergens toe dat ze gesjoemeld hebben met die versnellingsbakken. Dat artikel waarnaar Autoblog verwijst, vermeldt enkel dat VW aangeeft dat de adapatieve leermethode van hun versnellingsbakken tot een verkeerd uitstootresultaat kunnen leiden bij testen. "Distort" betekent namelijk niet "bewust vervalsen".
                              Nergens staat dat VW een bedrog in deze nieuwe discussie erkent.

                              Daarmee zeg ik niet dat er niets aan de hand is, maar het moet wel op een correcte manier gerapporteerd worden!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                zelflerend ja, maar niet om testprotocols te omzeilen.
                                Bah, weet dat niet als zij vinden dat ZF-bakken niet voldoen aan hun eisen/normen en daar wat aan aanpassen/bijplaatsen zodat het wel klopt? Volgens wordt dat dan al aangepast voor de assemblage en nadien misschien fijn getuned om alles te laten afstemmen op elkaar. Zie het probleem dan niet.


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Wat een amateuristisch en incompetent staaltje journalistiek, dat Autoblog artikel. Begrijpend lezen, kennen journalisten dat nog?

                                  VW noch Audi geven in het artikel waar ze hier naar verwijzen nergens toe dat ze gesjoemeld hebben met die versnellingsbakken. Dat artikel waarnaar Autoblog verwijst, vermeldt enkel dat VW aangeeft dat de adapatieve leermethode van hun versnellingsbakken tot een verkeerd uitstootresultaat kunnen leiden bij testen. "Distort" betekent namelijk niet "bewust vervalsen".
                                  Nergens staat dat VW een bedrog in deze nieuwe discussie erkent.

                                  Daarmee zeg ik niet dat er niets aan de hand is, maar het moet wel op een correcte manier gerapporteerd worden!
                                  Haha ja, zijn dat die zelfde dwazen niet die alle Audi eigenaars aan't oproepen zijn die wat probs hebben met hun RS3 & Q7?
                                  Riooljournalistiek dus.


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                    Haha ja, zijn dat die zelfde dwazen niet die alle Audi eigenaars aan't oproepen zijn die wat probs hebben met hun RS3 & Q7?
                                    Riooljournalistiek dus.


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Euh...

                                    Volgens het grote Duitse autoblad Auto Motor & Sport heeft Audi toegegeven dat er problemen zijn met de remmerij van de Audi TT RS en de RS3.
                                    Citaat: Audi hat auf technische Probleme mit den Bremsen bei den Topmodellen Audi RS3 und Audi TT RS reagiert und bietet einen kostenlosen Bremsentausch auf eine modifizierte Bremsanlage an.
                                    Tenzij die van Auto Motor & Sport ook riooljournalisten zijn?

                                    Comment


                                    • 2015 Toyota RAV4 40 mph passenger-side small overlap IIHS crash testOverall evaluation: PoorFull rating at http://go.iihs.org/2015RAV4Subscribe: http://go.ii...


                                      http://www.iihs.org/iihs/news/deskto...engers-at-risk

                                      Ik zou even hierop verder willen gaan. De Toyota RAV4 die verschillend scoort in de veiligheidstesten tussen linker en rechterzijde.
                                      Voor mij is dit serieus bedrog gezien er in de structuur gewerkt wordt de crashtests te behalen.

                                      VAG is terecht aan de schandpaal genageld voor het sjoemelen maar ik heb er echt geen goed gevoel bij dat andere spraakmakende zaken in de autosector in stilte blijven.
                                      Om verder te gaan bij Toyota...het olieverbruik van de ND en AD motoren is minsterns even hoog als van de TFSI's hoor
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                      Comment


                                      • Zelflerende versnellingsbakken zijn niks nieuw. Het idee hierachter is dat deze icm de GPS op 'voorhand weten' wat er aankomt om zo de perfecte versnelling te kiezen. Hier is niks mis mee maar als men hier elementen op gaat inbouwen die ervoor zorgen dat deze de testcyclus 'herkent', dan is er wel een probleem.

                                        Hoe ze dat precies doen weet ik niet.

                                        Dan het volgende punt, denk je nu echt dat de US VAG gaat viseren? waarom? De verkopen van VAG trokken sowieso al op niks in de USA en dat ging niet snel beter worden. VAG speelde een gevaarlijk spel en ze zijn keihard gepakt, that's it..


                                        En trouwens, terugkomend op de problemen die er zijn met de remmen van de RS3 en Q7, als men dat al gaat afdoen als onwaar....... De feiten zijn er.
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          https://www.youtube.com/watch?v=hwVltXdCZKk

                                          http://www.iihs.org/iihs/news/deskto...engers-at-risk

                                          Ik zou even hierop verder willen gaan. De Toyota RAV4 die verschillend scoort in de veiligheidstesten tussen linker en rechterzijde.
                                          Voor mij is dit serieus bedrog gezien er in de structuur gewerkt wordt de crashtests te behalen.

                                          VAG is terecht aan de schandpaal genageld voor het sjoemelen maar ik heb er echt geen goed gevoel bij dat andere spraakmakende zaken in de autosector in stilte blijven.
                                          Om verder te gaan bij Toyota...het olieverbruik van de ND en AD motoren is minsterns even hoog als van de TFSI's hoor
                                          wow, super interessant! Daar ga ik mij eens in verdiepen.
                                          Zijn er nog andere merken waar dit gekend is?
                                          Ik heb ook even de gewone small overlap opgezocht en verschil is echt dag en nacht!
                                          Classic cars on demand

                                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

                                          - It's time to make your dream come true -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X