Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe sjoemelsoftware bij Audi ontdekt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De feiten zijn er! Echt waar,VAG heeft heel veel problemen en ze moeten het leren degelijk optelossen,maar wat nu aan het gebeuren is,is volgens mijn geen eerlijke praktijk. De andere constructeurs teren mee op het VAG bashen.

De Q7 heeft kinderziekten met de remmen,dat is waar daar gaan we niet omheen,maar dat wordt wel overal verteld. Terecht....Maar wie heeft er weet van de vele motoren die Toyota in stilte vervangt? Dat gaan we verzwijgen hé....Net zoals er op officieel niveau heel stilletjes gedaan wordt over de sjoemelsoftware bij de Zafira...(aja,maar dat is een onderdeel van Amerikaanse groep,dus dan zwijgen ze er stil over).

Zoals ik al veel zei,ik haat d'ieteren en geef graag de VAG problemen toe,want ze zijn er zeker maar we moeten wel rechtvaardig en oprecht blijven
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
      wow, super interessant! Daar ga ik mij eens in verdiepen.
      Zijn er nog andere merken waar dit gekend is?
      Ik heb ook even de gewone small overlap opgezocht en verschil is echt dag en nacht!
      Ik ben nog bezig dit zelf uittezoeken...lijkt me zeer interessant onderwerp. Persoonlijk vind ik de hele small overlap crash al onrustwekkend,als je ziet hoe slecht 5 sterren wagens erop scoren. Maar de links/rechts verschillen bij Toyota vot ik er frappant
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        De feiten zijn er! Echt waar,VAG heeft heel veel problemen en ze moeten het leren degelijk optelossen,maar wat nu aan het gebeuren is,is volgens mijn geen eerlijke praktijk. De andere constructeurs teren mee op het VAG bashen.

De Q7 heeft kinderziekten met de remmen,dat is waar daar gaan we niet omheen,maar dat wordt wel overal verteld. Terecht....Maar wie heeft er weet van de vele motoren die Toyota in stilte vervangt? Dat gaan we verzwijgen hé....Net zoals er op officieel niveau heel stilletjes gedaan wordt over de sjoemelsoftware bij de Zafira...(aja,maar dat is een onderdeel van Amerikaanse groep,dus dan zwijgen ze er stil over).

Zoals ik al veel zei,ik haat d'ieteren en geef graag de VAG problemen toe,want ze zijn er zeker maar we moeten wel rechtvaardig en oprecht blijven
        ik volg je voor 80% waar je zegt maar met de Zafira ga je uit de bocht in mijn opinie.
        Dat er iets niet in orde is ivm de uitstoot is, daar mogen we zeker van zijn. Dat er over wordt gezwegen omdat het van GM is, geloof ik niks van.
        De reden waarom er over gezwegen wordt is omdat deze enkel in europa wordt verkocht.
        Vanaf er maar één regering is die Opel hierover veroordeeld, zijn ze verplicht om VAG ook aan te pakken. én laat dat nu net hetgene zijn wat ze NIET willen.

En over Toyota mag je ook altijd links posten, onderbouwd ook wat gemakkelijker
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Zelflerende versnellingsbakken zijn niks nieuw. Het idee hierachter is dat deze icm de GPS op 'voorhand weten' wat er aankomt om zo de perfecte versnelling te kiezen. Hier is niks mis mee maar als men hier elementen op gaat inbouwen die ervoor zorgen dat deze de testcyclus 'herkent', dan is er wel een probleem.

Hoe ze dat precies doen weet ik niet.

Dan het volgende punt, denk je nu echt dat de US VAG gaat viseren? waarom? De verkopen van VAG trokken sowieso al op niks in de USA en dat ging niet snel beter worden. VAG speelde een gevaarlijk spel en ze zijn keihard gepakt, that's it..

En trouwens, terugkomend op de problemen die er zijn met de remmen van de RS3 en Q7, als men dat al gaat afdoen als onwaar....... De feiten zijn er.
          Het gaat mij niet om de zaak ten gronde, maar om journalistieke competentie en deontologie. Het artikel vermeldt dat VW toegeeft bedrog te hebben gepleegd, terwijl dit een niet correcte weergave is van de verklaring van VW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Het gaat mij niet om de zaak ten gronde, maar om journalistieke competentie en deontologie. Het artikel vermeldt dat VW toegeeft bedrog te hebben gepleegd, terwijl dit een niet correcte weergave is van de verklaring van VW.
            volledig gelijk
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
              Euh...

Tenzij die van Auto Motor & Sport ook riooljournalisten zijn?
              Komt de primeur van hen? Of ist gepikt?
              Ik hoor die journalisten toch niet wenen als hun wagen 15 á 30 pk meer heeft dan wat hun VOC dokument vermeld?
              Er schuilt duidelijk meer achter.
              Feitelijk zou het niet slecht zijn mocht er op termijn noodgedwongen enkele Duitse fabrieken sluiten.
              Ben dan benieuwd naar hun journalistieke pennentrekken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zelflerende versnellingsbakken zijn niks nieuw. Het idee hierachter is dat deze icm de GPS op 'voorhand weten' wat er aankomt om zo de perfecte versnelling te kiezen. Hier is niks mis mee maar als men hier elementen op gaat inbouwen die ervoor zorgen dat deze de testcyclus 'herkent', dan is er wel een probleem.

Hoe ze dat precies doen weet ik niet.

Dan het volgende punt, denk je nu echt dat de US VAG gaat viseren? waarom? De verkopen van VAG trokken sowieso al op niks in de USA en dat ging niet snel beter worden. VAG speelde een gevaarlijk spel en ze zijn keihard gepakt, that's it..

En trouwens, terugkomend op de problemen die er zijn met de remmen van de RS3 en Q7, als men dat al gaat afdoen als onwaar....... De feiten zijn er.
                Dan moeten wij één op de duizend goede Q7 hebben...Rolling eyes.

4 jaar geleden werd de aankoop van een Q7 door een dealer aan ons afgeraden, specifiek voor zijn remmen. Wij hebben dan een ML gekocht, hadden beter niet geluisterd naar de Audi dealer en liever wat extra schijven en blokjes betaald.

Just my 2 cents.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ze hebben allemaal boter op hun hoofd, zij daar maar zeker van.
                  Blijkbaar wordt BMW bvb heel goed afgeschermd, letterlijk en figuurlijk want tuners hadden alle moeite van de wereld om in de ECU van de 5-reeks "in te breken".
                  En dat zal zijn doel niet hebben? Grijns....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                    Bah, weet dat niet als zij vinden dat ZF-bakken niet voldoen aan hun eisen/normen en daar wat aan aanpassen/bijplaatsen zodat het wel klopt? Volgens wordt dat dan al aangepast voor de assemblage en nadien misschien fijn getuned om alles te laten afstemmen op elkaar. Zie het probleem dan niet.

Niemand kan uitleggen waarom er eenmalig na een start een verschil gemaakt wordt in het shiftprogramma van de bak totdat het stuurwiel 15° gedraaid wordt. Tenzij natuurlijk dat shiftprogramma specifiek voor op rollenbanken is. En laat dat nu net niet toegelaten zijn in de VS.

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=hwVltXdCZKk

http://www.iihs.org/iihs/news/deskto...engers-at-risk

Ik zou even hierop verder willen gaan. De Toyota RAV4 die verschillend scoort in de veiligheidstesten tussen linker en rechterzijde.
                      Voor mij is dit serieus bedrog gezien er in de structuur gewerkt wordt de crashtests te behalen.

VAG is terecht aan de schandpaal genageld voor het sjoemelen maar ik heb er echt geen goed gevoel bij dat andere spraakmakende zaken in de autosector in stilte blijven.
                      Om verder te gaan bij Toyota...het olieverbruik van de ND en AD motoren is minsterns even hoog als van de TFSI's hoor
                      Jou pogingen om de aandacht van VAG af te leiden zijn zeker volhardend te noemen maar waarom? Zelfs mochten alle andere constructeurs dezelfde fouten maken als VAG dan nog is de fout van VAG er niet minder om, en dat verhaal over veiligheid heb je deze zomer al eens onder de aandacht gebracht zie: Verschil in veiligheid voor passagier
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

wow, super interessant! Daar ga ik mij eens in verdiepen.
                        Zijn er nog andere merken waar dit gekend is?
                        Ik heb ook even de gewone small overlap opgezocht en verschil is echt dag en nacht!
                        Het betreft niet alleen Toyota of de small overlap test. Elke auto tegenwoordig is in meer of mindere mate gebouwd om goed te scoren in de NCAP testen. Wat normaal is, als ik een examen moet afleggen waarvan ik op voorhand weet welke vragen precies gesteld gaan worden, zorg ik ook dat ik de antwoorden ken.

Small overlap en Toyota. Ergens nog wel te verstaan, een small overlap crash gebeurt in 90% van de gevallen aan de bestuurderszijde.

Zoek eens op NCAP resultaten van Audi A5, A7, A8 of R8? Die zijn er niet en dat hoeft ook niet, maar de wagens werden destijds wel verkocht als zijnde 5 sterren NCAP.

Comment

De feiten zijn er! Echt waar,VAG heeft heel veel problemen en ze moeten het leren degelijk optelossen,maar wat nu aan het gebeuren is,is volgens mijn geen eerlijke praktijk. De andere constructeurs teren mee op het VAG bashen.

Wie betaalt de rekening voor die vervangen motoren bij Toyota?

Waarom alleen de Zafira trouwens? heeft die dan een motor die niet in de andere modellen zit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                            Dan moeten wij één op de duizend goede Q7 hebben...Rolling eyes.

4 jaar geleden werd de aankoop van een Q7 door een dealer aan ons afgeraden, specifiek voor zijn remmen. Wij hebben dan een ML gekocht, hadden beter niet geluisterd naar de Audi dealer en liever wat extra schijven en blokjes betaald.

Just my 2 cents.

dus omdat jij één Q7 hebt die (nog) geen problemen heeft met de remmen, zijn al diegene die wél problemen hebben met hun remmen leugenaars?
                            Ik had u toch iets slimmer ingeschat dan dit...

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                            Ze hebben allemaal boter op hun hoofd, zij daar maar zeker van.
                            Blijkbaar wordt BMW bvb heel goed afgeschermd, letterlijk en figuurlijk want tuners hadden alle moeite van de wereld om in de ECU van de 5-reeks "in te breken".
                            En dat zal zijn doel niet hebben? Grijns....

daarom dat de X5 probleemloos door de test ging in de USA zeker?
                            Goeie poging om het weer af te leiden maar een goede beveiliging van de ECU haalt niks uit als het op de rollenbank toch uitkomt

Ik snap dat je het spijtig vindt dat uw 'heilig' merk hier zo op z'n bakkes gaat, maar het is nu eenmaal niet anders.
                            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Waar is de officiële bron dat er problemen zijn met de remmen van de Q7?

Comment

dus omdat jij één Q7 hebt die (nog) geen problemen heeft met de remmen, zijn al diegene die wél problemen hebben met hun remmen leugenaars?
                                Ik had u toch iets slimmer ingeschat dan dit...

daarom dat de X5 probleemloos door de test ging in de USA zeker?
                                Goeie poging om het weer af te leiden maar een goede beveiliging van de ECU haalt niks uit als het op de rollenbank toch uitkomt

Ik snap dat je het spijtig vindt dat uw 'heilig' merk hier zo op z'n bakkes gaat, maar het is nu eenmaal niet anders.
                                Ik vond u aangenamer toen je bij RSR werkte, sinds je bij FCA zit is het een pak minder.

Azo afgeven op anderen jong, chillt een beetje.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Comment

• Nogmaals,ik wil VAG zeker niet vrijspreken,maar vind wel dat het bashen niet moet blijven duren....Ben ik pro VAG? nee,maar ik ben wel technisch genoeg om te zien dat niet elke Audi een olieverbruiker met slechte remmen is. Dat neemt niet weg,dat ik de problemen niet herken hé....Maar er zijn genoeg mensen die héél tevreden zijn met hun Audi en daar terecht een goede auto van maken.
                                  Mijn ex heeft zelf heel wat problemen gehad met de motor van haar Audi,maar eren wie ere toekomt: heel fair opgelost door garage Peerlings in Overpelt dus wil ik dat wel vergeven aan Audi.
                                  Zelf ben ik na ontslag en medewerker een hevige tegenstander van D'ieteren en zou ze bij iedereen afraden,maar dat neemt niet weg dat de fabriek geen goede auto's kan maken en er geen goede dealers zijn hé....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                    Wie betaalt de rekening voor die vervangen motoren bij Toyota?

Waarom alleen de Zafira trouwens? heeft die dan een motor die niet in de andere modellen zit?
                                    Toyota....maar wie betaald de rekening bij het vervangen van een motor van VAG: juist,VAG.....alleen heb je hier in Belgie die rotzakken van D'ieteren ertussen....In Duitsland dekt VAG alle olieproblemen

Comment

• HAHAHAHAHA

Is dit jullie officiële bron:

Et tu, Q7? Het nieuws rondom Audi’s remmen is net zo heet als de remmen zelf. Onze berichtgeving over de remproblemen van de Audi RS3 sloeg in als een 911 GT3 RS die een bommetje doet in een Amsterdamse gracht door een afwezige remklauw. Getuige de post die we nog steeds met enige regelmaat binnenkrijgen […]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                        Jou pogingen om de aandacht van VAG af te leiden zijn zeker volhardend te noemen maar waarom? Zelfs mochten alle andere constructeurs dezelfde fouten maken als VAG dan nog is de fout van VAG er niet minder om, en dat verhaal over veiligheid heb je deze zomer al eens onder de aandacht gebracht zie: Verschil in veiligheid voor passagier
                                        en waarom ik dat doe? omdat ik vind dat het autolandschap uit genoeg wagens met verschillende karakters moet bestaan....En dat is de rede dat ik ook zo een voorvechter ben van bvb JLR en Volvo...
                                        En hoe het nu gaat evolueren is het einde van het "echte Audi",let op mijn woorden....A8 en consoorten worden een Porsche/Bentley en de A4 en zo een Golfje....en ik vind net dat de markt ruim moet zijn met typische merkkenmerken voor iedereen die wil. Een sportieve Jag,een echte FWD feeling Audi,een zachte Volvo,een stabiele MB,een nerveuze BMW,.....

Comment

• Ik weet niet of je alles bashen mag noemen. Als ik aan bashen denk, denk ik eerder aan Renault die door de Belgische pers verguisd wordt sinds het sluiten van Vilvoorde. Elk merk zal wel eens een moeilijke periode doormaken. Sommigen gaan er zelfs failliet aan, denk aan Rover, Saab...

Comment

Working...
                                          X