Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aangereden mogelijke senario's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aangereden mogelijke senario's

    De musso heeft een tik gekregen terwijl die geparkeerd stond...




















    Nu miserie voor de verzekering want die gaat geen rekening houden met die gemaakte kosten.

    -Aanrijdingsformulier ingevuld en is al bij de makelaar, alle duidelijk andere wagen in fout.

    Dus optisch
    -wat krassen op de achterbumper
    -Buil aan benzineklep
    -2 panneeltjes weg rond de wielkast
    -wiel scheef?
    -Wiel passagiers zijde heeft de borduur geraakt door de stamp laatste foto.

    -Gezien er zo goed als recht op het wiel gereden is met de band is mijn as nog recht??


    **************************************
    Wat kan er gebeuren?

    1) Ik bel naar de verzekering en laat hem ophalen en slepen naar een officiële dealer (ik passeer er heel af en toe wel eens voor iets)

    -Daar komt de expert dus langs en die gaat volgens mij enkel het optische opnemen in zijn verslag dus goedkope reparatie....maar ik wil weten of mijn as nog recht is of niet! Dan moet ik eigenlijk al naar een bandencentrale voor een geo keuring?

    2) ik vijs er morgen mijn reservewiel op en probeer zelf eerst een geometrie keuring te doen en dan pas laten ophalen (platte band er terug onder)

    3)Als de as niet scheef is reparatie ok niks aan de hand
    4)Per total verklaard then what?
    -Ik krijg wrakwaarde - bod opkoper (ik hou de musso ofcourse)
    -Geven die dat dan door aan de keuring of dergelijke as scheef???
    -Zelf al is de as scheef ik laat de hele achterkant versteken van een ander exemplaar en zo goed als ok.

    Iemand goed bekend met de materie? 96gram en consoorten?
    Polo 6n 1.4

  • #2
    amai, ook de moeite...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #3
      facturen van gemaakte kosten wordt rekening mee gehouden(behalve regulier onderhoud, kan soms wel deels in rekening genomen worden)
      indien er twijfel is over de achteras: expert zal opdracht geven dit na te kijken=> uitlijning
      normaal gezien als de expert vindt dat chassis geraakt is, zal de wagen op een richtbank moeten komen & een keuring na ongeval moeten ondergaan
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
        facturen van gemaakte kosten wordt rekening mee gehouden(behalve regulier onderhoud, kan soms wel deels in rekening genomen worden)
        indien er twijfel is over de achteras: expert zal opdracht geven dit na te kijken=> uitlijning
        normaal gezien als de expert vindt dat chassis geraakt is, zal de wagen op een richtbank moeten komen & een keuring na ongeval moeten ondergaan
        -Facturen etc wist ik, morgen eens alles in een mapje steken laatste jaar toch 5k facturen in deel restauratie of hoe je het wil zien.

        -Slepen -> garage -> expert -> uitlijning bandencentrale -> garage -> expert komt terug of via mail rapport uitlijning ->......
        Maar auto moet dan van garage naar bandencentrale en terug naar de garage voor wie zijn die kosten?

        Het is een ladder chassis en schokdemper is de enige connectie van de as naar het chassis. As scheef of niet achter diff is het enige dat eigenlijk nog niet vervangen geweest is ik liep al iets langer met het idee rond om die in zijn geheel te vervangen door een low km exeplaar (ik het het eigenlijk al liggen...hopelijk leest de expert niet meer of googelt die zich niet naar hier)
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • #5
          Bummer, die schade lijkt mij groter dan wat optische schade zoals jij het omschrijft, en de expert neemt niet alleen de optische schade op in zijn verslag hoor. Het zou mij verwonderen dat een dealer niet zou kunnen uitmeten of een as al dan niet geraakt is, of de ophanging al dan niet beschadigd is, al die zaken zullen dus eerst moeten bekeken worden door de dealer/hersteller en dan zal de expert komen en kijken of dit inderdaad overeenstemt met de werkelijkheid, maar ik vrees dat dit een geval van totaal verlies zal worden.

          Dan kom je op de waarde van de wagen net voor het ongeval, die zal gezien de kosten die je eraan gedaan hebt hoger liggen dan een ongeveer even oude zelfde wagen, en daar zal waarschijnlijk het schoentje wringen...
          Last edited by 96gr; 11/11/2016, 02:20.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            Bummer, die schade lijkt mij groter dan wat optische schade zoals jij het omschrijft, en de expert neemt niet alleen de optische schade op in zijn verslag hoor. Het zou mij verwonderen dat een dealer niet zou kunnen uitmeten of een as al dan niet geraakt is, of de ophanging al dan niet beschadigd is, al die zaken zullen dus eerst moeten bekeken worden door de dealer/hersteller en dan zal de expert komen en kijken of dit inderdaad overeenstemt met de werkelijkheid, maar ik vrees dat dit een geval van totaal verlies zal worden.

            Dan kom je op de waarde van de wagen net voor het ongeval, die zal gezien de kosten die je eraan gedaan hebt hoger liggen dan een ongeveer even oude zelfde wagen, en daar zal waarschijnlijk het schoentje wringen...
            Dat is het probleem dealer blijft heeeeeeeel vaag dat zint mij niet...maarja garage om de hoek kent het merk zelfs niet. Optisch is me duidelijk maar wat met as en ophanging. As is geometrische keuring (uitlijnen) bij bandencentrale. Ophanging moet nog lukken.

            Wat wordt naar wie\waar doorgegeven bij totaal verlies?
            Ik wil geen shit op de keuring...ik zie minder op tegen een herstelling dan de keuring. Als die niks weten zoveel te beter!
            Desnoods 1€ onder totaal verlies als die expert akkoord gaat.

            Waarde zal moeilijk worden er staan er 2 te koop in nl thats it. (3000€ bj 2002) mijne is 1996.
            Last edited by verbatim2; 11/11/2016, 03:36.
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #8
              Op zich kan zo een starre achter as wel wat hebben.
              Ik weet niet wat de snelheid van de impact was, maar je kan je achterwiel opkrikken en met je 2 handen je wiel proberen heen en weer te bewegen.
              Als er speling op zit zit je met stukken.

              Wel knap je keuze om deze te behouden en op te werken. Ben zelf ook wel into oudere 4x4's!

              Comment


              • #9
                ik zou er zelf een reservewiel op steken en ff naar een bandencentrale gaan voor uitlijncheck.
                uw wiel kan je ff laten balanceren en dan weet je of het nog recht is.
                daarna ga je naar de dealer of een carossier voor een kostprijs berekening van de zijkant + eventuele spuitkosten.

                zoek ook ff je waarde op van je voertuig (wijkopenautos geven altijd mooie beginprijzen). druk dat af.

                met al die documenten zet je de wagen af bij de garage in de buurt, als je daar mee vertrouwen in hebt en die zal proberen een bedrag bij de verzekering te krijgen. als de expert akkoord gaat, krijg je dat bedrag en kan je gaan herstellen. stel dat de as krom is, dan gaan ze jouw daar ook een bedrag voor geven. als jij die as hebt liggen, tja, dan maak je al wat winst.

                ik heb 2 ongevallen in recht gehad de laatste 5jaar. de eerste keer bij de garage gezet voor de expert, daar hebben ze 700€ vrij gekregen voor mijn kapotte passagierdeur en herstellen A stijl. ik heb de A stijl zelf recht gemaakt, en de deur uitgedeukt (andere deur heb ik nog liggen maar verkeerde kleur). jaartje later weer een ongeluk, deze keer links voor. ik heb bij de garage de kostprijs gevraagd van buitenvleugel, spuitkosten, bumpersteunen,... dat kwam op net geen 700€ uit. waarde van het voertuig was bij wij-kopen-autos ongeveer 1400€.
                expert bij mij thuis laten komen, waarde voertuig getoond, herstelkosten getoond en kreeg het bedrag op mijn rekening gestort. wagen nooit hersteld en rijd nog steeds met de deuk rond. andere voorvleugel en bumper had ik ook nog liggen (heb 2complete golfjes staan voor onderdelen).
                ik heb bijna 1400€ uitbetaald gekregen voor een wagen die ik 200€ betaalde en al 6jaar mee rijd .

                tip: vraag 2 herstelfacturen:
                eentje waar ALLES hersteld wordt, velgen vervangen, plaatwerk spuiten, ... echt alle kosten die je hebt aan topprijzen. bv 2 velgen vervangen, nieuwe achteras, origineel plaatwerk...
                en eentje waar zo goed als alles hersteld wordt met okkasieonderdelen: velgen richten en herspuiten, 2dehands as, replica plaatwerk...

                probeer bij beide binnen de waarde van je voertuig te blijven (indien mogelijk). als de verzekering niet akkoord gaat met de duurste prijs, kan je dan de prijs nog laten zakken door okkasiestukken te steken.
                Last edited by andydv; 11/11/2016, 07:55.

                Comment


                • #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

                  Deze foto is niet uw voertuig?
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • #11
                    nee, das de aanrijder met de wielboog van de musso in zijn karos

                    Comment


                    • #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      nee, das de aanrijder met de wielboog van de musso in zijn karos
                      Dat dacht ik deze morgen dus ook, maar als ik de foto's deze nacht (vluchtig) bekeken had dacht ik dat er zowel schade was links achter als rechts voor...
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                      Comment


                      • #13
                        ge kunt al een makkelijke check doen als het reservewiel erop staat: midden van de velg tot vast punt wielboog in de lengterichting van de auto. Als daar al meer dan 1cm verschil op zit, dan best eens verder laten nakijken.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #14
                          Wielbasis = 2630.

                          Comment


                          • #15
                            Auto is 20 jaar oud, en dus vrijwel waardeloos.
                            Je gaat met veel geluk 1000€ krijgen. Pak dat aan en zoek U iets anders.

                            Comment


                            • #16
                              Waarom ?

                              TS is een gepassioneerd liefhebber met twee rechterhanden aan zijn lijf en bovendien heeft hij een tweede Musso als donorwagen.

                              Comment


                              • #17











                                Ff ander wiel opgestoken (hele klus dat ding moet zo hoog!): andere velg en zeer weinig profiel.
                                Mijn stuur stond zo goed als recht nu ziet dat er niet echt recht meer uit. Km of 2 gereden en er sleept ergens iets uitlaat of iets aan de remmen.

                                Chassis balken zelf kan je niet zien natuurlijk maar andere as en al de rest meepakken moet het probleem wel zo goed als oplossen.

                                ********************
                                Voor de verzekering hoe zit het dan als de expert concludeerde as scheef?
                                Geven die dat dan door aan GOCA of DIV? Want dat wil ik wel vermijden liever wat minder geld dan.
                                Polo 6n 1.4

                                Comment


                                • #18
                                  een expert zal gewoon kijken hoeveel het gaat kosten om te herstellen. normaal gaat die niet doorgeven dat de as scheef was.
                                  ik vermoed dan ook niet dat de as scheef is, maar dat die scheef gemonteerd zit nu.
                                  normaal hangt die vast op een paar punten.
                                  schokdempers
                                  trekstangen
                                  stabilisatorstang. kijk eens of alles er nog recht onder zit, geen bevestigingspunten krom geduwd.
                                  je kan ook al wat gaan meten.
                                  bv afstand van hart achterwiel tot scharnier van uw deur. doe hetzelfde rechts. die afstanden MOETEN gelijk zijn.
                                  je kan ook de uitlijning laten controleren. als je ene pakt die met reflectoren werkt, dan weet je direct de hele stand van de wielen



                                  die as kan veel hebben, de rubbers waarmee die vast zit niet. alsook bouten en bevestigingspunten van de trekstangen ook niet.
                                  dat de auto 20jaar is wil niks zeggen. de mijne was 26jaar met +400 000km op de teller

                                  Comment


                                  • #19
                                    Het is altijd de expert die de auto - die als totaal verlies wordt verklaard of waarvan één of meer veiligheidsinrichtingen beschadigd zijn (stuurinrichting, onderstel, remmen en ophanging) - seint, met alle gevolgen van dien.

                                    Comment


                                    • #20
                                      toen mijn deur eraf gereden werd, stond mijn A-stijl helemaal geplooid. heeft de expert nooit melding van gemaakt en dat lijkt mij toch een crusiaal punt te zijn van de stevigheid van de auto.
                                      paar jaar later een ongeluk gehad waarbij ik schuin in ene zijn deur ben gereden. mijn hele snuit staat krom vanaf de veerpoot. ook nooit melding van gemaakt.

                                      ik zou die eerst eens uitlijnen dan, en geef dat verslag aan de expert zodat hij die kost ook inbrengt bij de herstelkosten. is de as krom, dan kan je het vervangen van de as ook inbrengen. zorg er dan wel voor dat hij niet gaat kijken naar de chassisbalken en bevestingspunten van je as. laat die gewoon in de garage herstellen dan.

                                      mijn auto stond ooit bovenop een vangrail waarbij de chassisbalken losgerukt waren van de bodem, de bodem helemaal krom, de rechterdeur ging zelf niet meer open. de auto heeft toen wel geen expert gezien . die auto is ook al 3jaar door de keuring zo, uitlijnen heeft ook geen problemen en de auto rijd schoon rechtdoor (je stuur wordt toch rechtgezet bij de uitlijning)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X