Oorspronkelijk geplaatst door Packard
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aangereden mogelijke senario's
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtentoen mijn deur eraf gereden werd, stond mijn A-stijl helemaal geplooid. heeft de expert nooit melding van gemaakt en dat lijkt mij toch een crusiaal punt te zijn van de stevigheid van de auto.
paar jaar later een ongeluk gehad waarbij ik schuin in ene zijn deur ben gereden. mijn hele snuit staat krom vanaf de veerpoot. ook nooit melding van gemaakt.
ik zou die eerst eens uitlijnen dan, en geef dat verslag aan de expert zodat hij die kost ook inbrengt bij de herstelkosten. is de as krom, dan kan je het vervangen van de as ook inbrengen. zorg er dan wel voor dat hij niet gaat kijken naar de chassisbalken en bevestingspunten van je as. laat die gewoon in de garage herstellen dan.
mijn auto stond ooit bovenop een vangrail waarbij de chassisbalken losgerukt waren van de bodem, de bodem helemaal krom, de rechterdeur ging zelf niet meer open. de auto heeft toen wel geen expert gezien. die auto is ook al 3jaar door de keuring zo, uitlijnen heeft ook geen problemen en de auto rijd schoon rechtdoor (je stuur wordt toch rechtgezet bij de uitlijning)
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenVoor zover ik kon opzoeken klopt dit inderdaad, maar dit is dan bij Technische total loss? Kan ik niet proberen onderhandelen voor economische total loss? Dan zal er niks doorgaan naar goca?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenVoor zover ik kon opzoeken klopt dit inderdaad, maar dit is dan bij Technische total loss? Kan ik niet proberen onderhandelen voor economische total loss? Dan zal er niks doorgaan naar goca?
je moet gaan voor niet total loss.
stel bv dat de waarde geschat wordt op 1500€.
je hebt een herstelkost van 1200€ als je allemaal nieuwe stukken steekt. dus 2 velgen, nieuwe wielrand, nieuw spuitwerk.
je hebt een 2de herstelkost van 800€ door je plaatwerk uit te deuken, herspuiten, je velgen richten en herspuiten en 1 nieuwe wielrand.
ter plaatse ga je onderhandelen. de expert vraagt wat de herstelkost zou zijn, je geeft hem de duurste en je geeft het blad van de waarde van het voertuig af.
heb je geluk gaat die akkoord voor die 1200€ en krijg je dat geld.
hij kan ook moeilijk doen en zeggen dat het voertuig maar 1100€ waard is en die 1200€ een economisch total loss wordt.
dan begint de miserie, ze gaan opkopers laten bieden op jouw wagen. stel dat ze 500€ bieden, dan gaan ze u 1100-500 = 600€ uitbetalen als je het wrak houd.
probeer dan de expert te overtuigen dat het misschien ook kan voor 1000€ als je je velgen laat richten en herspuiten. gaat die akkoord, zoveel te beter, doet hij nog moeilijk, probeer dan nog ergens wat lager uit te komen. jij weet immers de goedkoopste kost van 800€ van die goedkoopste herstelkost. probeer dus zoveel mogelijk vrij te krijgen zodat je je auto zo goed mogelijk kan herstellen.
begin ook wat te zagen dat jouw auto geparkeerd stond en een ander er tegenrijd. dat het niet eerlijk is dat jij je auto goed onderhoud en dat iemand dan jouw 'juweeltje' afneemt.
kuis uw auto van binnen tot buiten, onder de zetels, onder de tapijten... zorg ervoor dat die zo proper mogelijk voorkomt. je maakt veel meer kans je slag binnen te halen dan.
mijn golf is één van de mottigste uitziende wagen met deuken en roest allom, maar tijdens de expertize kwam de garagehouder bij mij zeggen dat die auto precies uit de showroom kwam gerolt.Last edited by andydv; 11/11/2016, 21:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenEn, hoe is de expertise verlopen ?
Verstuurd vanaf mijn HTC Desireless 696969 met Tapatalk.
Wagen is vrijdagavond vertrokken richting garage, moet nog een afspraak maken met de expert.
Comment
Comment