Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Productie einde Fiat TwinAir motor in zicht. ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Productie einde Fiat TwinAir motor in zicht. ??

    Volgens interne informatie zou Fiat in April 2017 stoppen met de Productie van de TwinAir motoren.
    De TwinAir motor is altijd al een veel besproken motor, er is altijd een "Love or Hate" relatie met deze 2 cilinder motor.
    Mensen vinden hem geweldig of niet, vaak gebaseerd op een vooroordeel.



    In Brazilië is Fiat begonnen met de productie van de geheel nieuwe GSE- motor familie.

    Als de TwinAir motor Productie daadwerkelijk stopt in April 2017, is het een kwestie van tijd dat de de GSE motoren hun intrede gaan doen in diverse Europese Fiat's.
    Last edited by ; 13/11/2016, 13:16.

  • #2
    Kvind het wel leuke blokjes! Ze pruttelen zo gezellig
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      en ze zuipen als een tierelier als je er wat mee gaat trappen!

      Zomer van 2015 gemiddeld 8l op onze Italiaanse huurwagen (voor een 0,9 liter)
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #4
        Als ik met de mijne (85 TA turbo) woon/werk doe, en dat is stevige rijstijl, dan is het bij 1 op 12.5 wel gedaan.
        Langen constante ritten met iets boven toegestane snelheid kom ik toch nog ergens op 1 op 18 uit. (1 op 21.5 bij de toegestane snelheden)
        Bij echt doortrappen komt 1 op 10 ook zomaar in het venster.

        Comment


        • #5
          Ze zijn erg gevoelig aan rijstijl qua verbruik. Je kan zeer zuinig rijden maar bij doorplanken verbruik je het dubbele.
          Wel schitterende techniek: 105 pk uit 875cc, en daarbij potentieel zuinig.

          Als ik op spritmonitor kijk zie ik een vergelijkbaar verbruiksgemiddelde als de 1.2 8v in de 500...
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #6
            nogal logisch toch.
            als jij een bepaalde massa in een bepaalde tijd van punt A naar punt B moet brengen, heb je daar een hoop energie voor nodig. en die energie komt uit de brandstof.
            of dat vermogen (100pk) nu uit een 800cc, 1200cc of 2000cc komt, je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig om die arbeid te kunnen leveren.

            t is niet omdat je met een 200cc gaat werken dat je ineens maar 2liter zult verbruiken. grotere motoren verbruiken niet altijd meer dan een kleine motor, maar als je bij een kleine motor continue moet planken om zijn maximum vermogen te halen, en een grotere motor kan op zijn gemakse rijden en hetzelfde vermogen produceren, dan kan het wel eens goed zijn dat die grotere motor zuiniger is (beter rendement in zijn werkgebied)

            Comment


            • #7
              Ik blijf fan van merken die niet altijd voor de voor de hand liggende oplossing gaan. Fan dus ook van deze motor. Met al zijn voor- en nadelen.
              En inderdaad andydv, fysica blijft fysica natuurlijk.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                Als ik met de mijne (85 TA turbo) woon/werk doe, en dat is stevige rijstijl, dan is het bij 1 op 12.5 wel gedaan.
                Langen constante ritten met iets boven toegestane snelheid kom ik toch nog ergens op 1 op 18 uit. (1 op 21.5 bij de toegestane snelheden)
                Bij echt doortrappen komt 1 op 10 ook zomaar in het venster.
                't Is L/100km hier. :-)

                Comment


                • #9
                  Ja, dus het is 8.0ltr, 5.6ltr en 4.7ltr per 100 km.

                  Comment

                  Working...
                  X