Mededeling

Collapse
No announcement yet.

German cars lose out in reliability survey

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• German cars lose out in reliability survey

A recent survey has found that German cars, including Audi, BMW and VW, are among the worst when it comes to engine failure.

German brands, including Volkswagen, didn't perform well in the study by Warranty Direct

Chris Knapman By Chris Knapman 6:30AM GMT 22 Jan 2013

German cars are not as reliable as their reputation suggests. That's according to one warranty provider, which has studied its database to reveal the makes of cars most and least likely to have engine problems.

Warranty Direct, which with 50,000 policies on its books is the UK's leading supplier of direct consumer warranties, claims that Audis, BMWs and Volkswagens have some of the least reliable engines available.
    Indeed, among the cars owned by its policy holders, the only engines to have failed more than Audis were those from the now defunct MG Group. In total 1 in 13 of MG Rover motors failed in the past year, and problems presented themselves in 1 in every 27 Audi engines. Mini was the third least reliable with a failure rate of 1 in 40, while BMW finished seventh (1 in 45) and Volkswagen ninth (1 in 52).
    The most reliable engines came from Honda, with a failure rate of just 1 in 344, with Toyota in second (1 in 171) and, maintaining some honour for the German brands, Mercedes in third (1 in 119).
    The company also pointed out the high cost of repair that can be associated with engine problems. In its highest claim, which was for a Range Rover Vogue, an engine failure cost £12,998.46.

Duncan McClure Fisher, Warranty Direct Managing Director, said: "Engine failures are the biggest fear for any motorist as they're the ones that can lead to the most astronomical costs because of the parts and hours or labour required to fix them. The number of failures may be low compared to areas such as axle and suspension damage but engine repairs almost always result in costs reaching the thousands for motorists who aren't covered by a warranty."

Engine reliability - top 10 brands according to Warranty Direct
    1. Honda (failure rate: 1 in 344)
    2. Toyota (failure rate: 1 in 171)
    3. Mercedes-Benz (failure rate: 1 in 119)
    4. Volvo (failure rate: 1 in 111)
    5. Jaguar (failure rate: 1 in 103)
    6. Lexus (failure rate: 1 in 101)
    7. Fiat (failure rate: 1 in 85)
    8. Ford (failure rate: 1 in 80)
    9. Nissan (failure rate: 1 in 76)
    10. Land Rover (failure rate: 1 in 72)

Engine reliability - bottom 10 brands according to Warranty Direct
    1. MG Rover (failure rate: 1 in 13)
    2. Audi (failure rate: 1 in 27)
    3. Mini (failure rate: 1 in 40)
    4. Saab (failure rate: 1 in 40)
    5. Vauxhall (failure rate: 1 in 41)
    6. Peugeot (failure rate: 1 in 44)
    7. BMW (failure rate: 1 in 45)
    8. Renault (failure rate: 1 in 46)
    9. Volkswagen (failure rate: 1 in 52)
    10. Mitsubishi (failure rate: 1 in 59)

Nooit problemen gehad met m'n Honda CR-V
    Last edited by ; 25/11/2016, 22:28.

Comment

De fransooskes scoren ook ni geweldig.

Comment

Engine failure. Wel een heel ruime term. Wat bedoelen ze daarmee, eens een probleem met een motor of een motor om zeep? Denk toch eerder het eerste.

Comment

het gaat om garanties die je koopt op een tweedehandse wagen. Kijk naar wat gecovered is bij zo'n garanties. slijtage alleszins niet...

Comment

Oud artikel, het is al lang geweten dat een toyota of honda vele malen betrouwbaarder is dan de meeste europese merken. De goede score van Mercedes valt wel op.

Comment

Mercedes heeft zich dan ook serieus herpakt de laatste jaren (was ook dringend nodig). Daarom dat ik er mij ook één gekocht heb. En ondanks dat ik dan nog eens het meest betrouwbare type van de laatste jaren (een w204) heb gekocht, toch al enkele prullen mee aan de hand gehad, die eigenlijk bij mijn kilometers niet mochten gebeuren. Zo ziet ge maar weer dat alles relatief is

Dat Vag slecht scoort zal waarschijnlijk wel niemand verwonderen. En die score van Honda. Wow. Goed gedaan Honda :thumbsup:

Vind het wel fijn dat Jaguar zo goed scoort ! Zo ziet ge ook maar weer: merken met een oerslechte reputatie blijken dan opeens superbetrouwbaar te zijn. Is de laatste jaren zelfs zo bij de sportwagenmerken: Ferrari en Aston Martin scoren enorm goed. Aan een Ferrari komt niks meer schijnt het. En Porsche, dat de naam heeft van betrouwbaar te zijn, tja, google maar eens achter IMS. Al zou dat eindelijk opgelost zijn.

Mijn volgende zal waarschijnlijk een Japanner zijn. Toyota of Lexus of zoiets. Of een Jag!
              Last edited by ; 26/11/2016, 02:23.

Comment

Doug DeMuro was toch content met z'n bumper to bumper warranty op z'n AM Vantage van 2007.

Comment

Maar voor zover ik versta schrijven ze nergens iets over een kilometerstand? Het is algemeen geweten dat een Duitser veel meer kilometers doet dan pakweg een Franse wagen. En Warranty direct... ik heb daar ook even mee gewerkt. Da's voor okkaziewagens. En waar neem je een verzekering op? Inderdaad op de risicogevallen. Vind dit niet representatief eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                    Mercedes heeft zich dan ook serieus herpakt de laatste jaren (was ook dringend nodig). Daarom dat ik er mij ook één gekocht heb. En ondanks dat ik dan nog eens het meest betrouwbare type van de laatste jaren (een w204) heb gekocht, toch al enkele prullen mee aan de hand gehad, die eigenlijk bij mijn kilometers niet mochten gebeuren. Zo ziet ge maar weer dat alles relatief is

Dat Vag slecht scoort zal waarschijnlijk wel niemand verwonderen. En die score van Honda. Wow. Goed gedaan Honda :thumbsup:

Vind het wel fijn dat Jaguar zo goed scoort ! Zo ziet ge ook maar weer: merken met een oerslechte reputatie blijken dan opeens superbetrouwbaar te zijn. Is de laatste jaren zelfs zo bij de sportwagenmerken: Ferrari en Aston Martin scoren enorm goed. Aan een Ferrari komt niks meer schijnt het. En Porsche, dat de naam heeft van betrouwbaar te zijn, tja, google maar eens achter IMS. Al zou dat eindelijk opgelost zijn.

Mijn volgende zal waarschijnlijk een Japanner zijn. Toyota of Lexus of zoiets. Of een Jag!
                    wat heb je dan al tegen gekomen met je W204? over 2 wagens en bijna 600 000km samen nog maar 1 iets voor gehad en dat was een kapotte sensor van de DPF onlangs.
                    VAG is niks nieuws, ik hoef maar bij vrienden en collega's te kijken en als 20% tevreden en/of probleemloos is zal het al veel zijn.
                    lets have some more member berries

Comment

De k?t n47 diesel gooit roet in het eten bij bmw

Comment

DeMuro zijn Aston was dan ook een wrak met een hoop kilometers. En eens de prullen opgelost waren is er toch niks meer aangekomen.

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

wat heb je dan al tegen gekomen met je W204? over 2 wagens en bijna 600 000km samen nog maar 1 iets voor gehad en dat was een kapotte sensor van de DPF onlangs.
                        VAG is niks nieuws, ik hoef maar bij vrienden en collega's te kijken en als 20% tevreden en/of probleemloos is zal het al veel zijn.
                        Een paar keer moeten binnengaan voor gerammel in het dashboard. Motorkap die niet meer openging. Iets met de kettingspanner. Verlies van koelvloeistof. Sensor DPF.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          De goede score van Mercedes valt wel op.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

het zijn allemaal even rotte bakken, als je geen geluk hebt

Comment

Akkoord voor een tweedehands, niet akkoord voor een nieuwe. (of toch niet in die mate)
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                A recent survey has found that German cars, including Audi, BMW and VW, are among the worst when it comes to engine failure.

German brands, including Volkswagen, didn't perform well in the study by Warranty Direct

Chris Knapman By Chris Knapman 6:30AM GMT 22 Jan 2013

http://www.telegraph.co.uk/motoring/...ty-survey.html
                                4 jaar oud, dit? Is er geen recentere versie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

4 jaar oud, dit? Is er geen recentere versie?
                                  Kijk eens:

Comment

lol audi en porsche op kop... zegt al genoeg over die lijst
                                    lets have some more member berries

Comment

Nog voor alle Aziatische merken, de referentie in betrouwbaarheid, ik geloof er niks van. Enkel Fiat staat op zijn plaats blijkbaar
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ja is net zoals die lijsten die Jef hier promoot. Lol.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X