Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag 2de hands auto / CAR-PASS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vraag 2de hands auto / CAR-PASS

hallo, ik heb 2-de hands auto gekocht en voor de aankoop ben ik niet uitvoerig door de papieren gegaan

op autoscout zocht ik op bouwjaar vanaf 2013.

de eerste inschrijving in Belgie was 11/2013 echter op EC certificate of conformity staat 7/2011,

Dus ik weet niet wat er met die auto is gebeurd in die 2 jaar.

Er zit echter een Car-Pass bij.

Mijn vraag: is daar mee te sjoemelen? Dus kan het zijn dat de auto is ingevoerd uit het buitenland, de kilometers ervanaf gehaald en toen ingeschreven als nieuwe auto in Belgie 11/2013 met een schone car-pass? Zou zoiets mogelijk zijn of ben ik iets te paranoide?

bij voorbaat dank.

Een showroom wagen word ook niet direct ingeschreven.

Comment

Wat staat er precies op het CC want het is perfect mogelijk dat er een datum van goedkeuring op staat die ouder is dan de wagen...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

nou er staat 2 datums op. De eerste is het type auto en de datum dat dat type is goedgekeurd, dat is 1/12/2010

de 2-de is de Plaats, Naam van de Quality control manager en de datum van de handtekening van deze manager. Die datum is 29/07/2011

ik vond ook nog het onderhoudsboekje welke bij de auto lijkt te zijn geleverd als nieuw wagen. Er staat "Eerst ingebruikname van het voertuig" 06/11/2013

ik vind het alleen erg veel tijd dat die wagen dan niks heeft gedaan.

Ik probeer nog de invoerder en de garage waar die verkocht is (volgens onderhoudsboekje) te bereiken die zouden dat middels het chassis nummer moeten kunnen checken.

Maar ja neemt niet weg dat ik me wel genaaid voel. Die stond met als bouwjaar 2013. Had ik natuurlijk moeten checken maar ja.

Ik laat nog wel weten wanneer ik meer weet.

Comment

nou er staat 2 datums op. De eerste is het type auto en de datum dat dat type is goedgekeurd, dat is 1/12/2010

de 2-de is de Plaats, Naam van de Quality control manager en de datum van de handtekening van deze manager. Die datum is 29/07/2011

ik vond ook nog het onderhoudsboekje welke bij de auto lijkt te zijn geleverd als nieuw wagen. Er staat "Eerst ingebruikname van het voertuig" 06/11/2013

ik vind het alleen erg veel tijd dat die wagen dan niks heeft gedaan.

Ik probeer nog de invoerder en de garage waar die verkocht is (volgens onderhoudsboekje) te bereiken die zouden dat middels het chassis nummer moeten kunnen checken.

Maar ja neemt niet weg dat ik me wel genaaid voel. Die stond met als bouwjaar 2013. Had ik natuurlijk moeten checken maar ja.

Ik laat nog wel weten wanneer ik meer weet.

Comment

ok ik heb alle informatie. Auto kwam in garage 06/12/2012 en is verkocht als een nieuwe wagen 06/11/2013

dus daar kan ik mee leven. Nu weet ik dat de CARPASS wel zal kloppen

Comment

Deze twee data hebben volgens mij niets te maken met de bouwdatum nog met de inschrijvingsdatum van je wagen, maar zullen voorkomen op elke wagen van dat type van de eerst gebouwde tot de laatst gebouwde (tot er weer een nieuwe goedkeuring moet aangevraagd worden).

Kijk eens op je inschrijvingsbewijs daar staat de datum van eerste inschrijving op, soms kan dit wel eens wat schelen met de bouwdatum maar meestal zal dit geen 2 jaren schelen
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Mogelijks is de wagen gebruikt op Z platen...

Comment

Mogelijks is de wagen gebruikt op Z platen...

Comment

Working...
                  X