Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimerwetgeving 2017

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
    bedankt voor de bevestiging
    Vanmorgen de wagen gekocht die ik wilde toen ik 18 was...volledig originele E36 325i manueel
    gefeliciteerd. De uitgesproken wigvorm (zeker van de coupe) maakt het voor mij de mooiste 3-serie.
    Plezier ermee!

Comment

Best wel duidelijk dus! Kunnen we tenminste heel handig sorteren op tot en met '92 op 2e hands sites en met een gerust hart shoppen.

Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

vraagje
        een kennis van me verkoopt een tiger six , ingeschrevne als oldtimer, die altijd (na import ) in eigen bezit is geweest
        deze moet blijbkaar gekeurd worden
        online vind ik een lijstje van zaken die ze bekijken en die lijkt bijna evne uitgebreid als een normale keuring.

is dit niet bijna onmogelijk om een oude oldtimer voor te laten slagen?
        realistisch?

Comment

Hier vind je het ganse lijstje ... toch een perfect haalbare kaart ?

Vergeet niet dat er volgens de geruchten ook een periodieke oldtimerkeuring zit aan te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Hier vind je het ganse lijstje ... toch een perfect haalbare kaart ?

Vergeet niet dat er volgens de geruchten ook een periodieke oldtimerkeuring zit aan te komen.
            op deze link zie ik een lange lijst met technische checks die ze doen, meer dan in uw link.
            Oldtimers zijn vóór de (her)inschrijving onder een O-kentekenplaat aan een technische keuring onderworpen. Vanaf 20 mei 2018, zijn oldtimers ook aan een periodieke keuring onderworpen. Opgelet vanaf 1/1/23 kunnen voertuigen pas vanaf de leeftijd van 30 jaar oldtimer worden. Voertuigen die minder dan 30 jaar oud zijn en voor deze datum reeds als oldtimer zijn ingeschreven/ worden heringeschreven op naam van dezelfde titularis blijven verder oldtimer.  Er zijn drie mogelijke situaties, al naargelang de leeftijd van het voertuig:

in het geval van jonge oldtimer te doen
            maar met een of ander geval van het interbellum bv is dat toch niet realistisch?

Comment

Voor een Tiger six heb je al niet al te veel carosserie/chassis issues (roest en dergelijke) en CO-controle en schokdempertest heb je ook al niet op de oldtimerkeuring. Dus waar maak je je zorgen over ?

Comment

Ik zie 19 pagina's, alles tot in de details beschreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Ik zie 19 pagina's, alles tot in de details beschreven.
                  t is waar! ik had het eerst niet opgemerkt.
                  excuses

Comment

en mijn zorgen waren onterecht! auto zonder probleem gekeurd (juist claxon werkte niet maar dat is geen issue blijbkaar)

Comment

Mooi zo, tijd om te genieten !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                        en mijn zorgen waren onterecht! auto zonder probleem gekeurd (juist claxon werkte niet maar dat is geen issue blijbkaar)
                        Nochtans maken ze bij mij altijd veel plezier met mijn "Kwai river"-horn " ;-)) maar er komt geen opmerking op mijn keuringbewijs...

Comment

Working...
                        X