Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overal trajectcontrole vanaf 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    70% van de verkeersongevallen gebeuren op secundaire wegen. Hoe gaat men dat oplossen?
    Trajectcontroles op secundaire wegen he ;-)

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Das een fabeltje van geen ongevallen, die twee liggen in mijn streek en er gebeuren nog steeds ongevallen. Van eentje ben ik zelf getuige geweest een week of drie geleden en de schade was best enorm te noemen, geen dode maar wel een zwaargewonde te betreuren. Maar daar hoor je dan weer niks van in de pers.. hoe zou dit toch komen.
      De oorspronkelijke poster had het over "haast geen", niet over "geen". En de pointe waar het in dit geval over gaat is dat de ongevallen door overdreven snelheid(sverschil) verdwenen zijn. Dat sluit ongevallen natuurlijk nog steeds niet uit.

      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      België is heer en meester in het opleggen van controles, maar hand in eigen boezem steken is te veel gevraagd.
      Qua hand in eigen boezem: als zo veel ongelukken op de snelweg in verband staan met te hoge snelheid, dan lijkt me dat de idee van hand in eigen boezem niet goed aansluit bij het gedrag van die chauffeurs met een zware voet. Begrijp me niet verkeerd, dat ik weet hoe snel mijn auto kan is ook niet omdat ik altijd katholieker ben dan de paus. Maar er is een verschil tussen snel rijden en weten dat je verkeerd bezig bent, of snel rijden en dat besef proberen te negeren. Ik ben een van die zotten die te rap rijdt, en die net daarom meer flikken en controles wil.

      Comment


      • #23
        Hier staat het al vol met slimme camera's maar inbrekers hebben ze er nog niet mee gevangen, ook al is de hele buurt aan de beurt geweest en dat telkens met dezelfde voertuigen.

        Het besef moet komen dat men zich bij autorijden moet concentreren en dat men het niet moet zien als een bijkomstigheid.

        Velen vergeten dat ook zij naast autobestuurder nog voetganger en fietser zijn.
        Zo betrap ik soms mensen die fietsers en voetgangers uitkafferen als ze met de auto op weg zijn voor zaken die ze zelf ook doen als fietser en voetganger.

        De traject controle in Gentbrugge is er inderdaad alleen maar gekomen om de geluidshinder te beperken maar die helpt daar zeker ook met het nemen van de verschillende afritten en splitsingen.
        Mochten ze deze afschaffen dan zou het daar niet meer goed komen denk ik.

        Wat ik wel niet begrijp is dat men zijn snelheid wil aanhouden tot de laatste meter om dan hard in de remmen te gaan.
        Zelf rij ik 126 op cc, laat hem op een bepaald punt zakken naar de verplichte 110 en dan op een ander punt zet ik hem weer uit totdat ik effectief 90 rij en dat is dan perfect aan het begin van de controle.
        Ik zoek overal rem en herkenningspunten, een overblijfsel van mijn jaren op circuit zeker.
        Het resultaat is wel dat ik telkens eerder uit de controle ben dan de (te late) hardremmers en dat zonder stres.
        Het percentage dat mij aan 126 nog voorbijstak was de laatste jaren heel klein maar is de laatste tijd gevoelig gestegen.


        In Gent is er heel veel controle op fietser, zowel op hun manier van rijden als op de werking van remmen en lichten.
        Het probleem is dat er elk jaar nieuwe studenten bijkomen die rijden zoals in hun dorp.
        Ook brommers worden hier regelmatig op de rollen gezet en er is geen ontkomen aan.

        Het is er alleszins al op verbeterd maar het is jammer dat de politie daarvoor moet zorgen en men dat niet van zichzelf inziet.
        Last edited by Gixxer; 27/12/2016, 12:37.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #24
          Om verkeersslachtoffers te voorkomen is niks teveel. Dat onze politici dwazen zijn is al lang bekend.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken
            Binnenkort krijg je dan geen auto meer verkocht zonder cruise control...
            Als ze het dan nog (kunnen) gebruiken zouden we ook al een stap verder zijn.


            Verzonden vanaf mijn slimme telefoon met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #26
              dubbel
              Last edited by BertVS; 27/12/2016, 13:00.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                boetegeld lopen ze niet mis, want dat is geld dat via de sociale zekerheid wordt uitgespaard en dat kost veeeeeeeeeeeeeeeeel meer dan de paar boetes die ze kunnen innen. 77000 slachtoffers (met doden inclusief) per jaar waarvan er 8 op de 10 op de één of andere manier iets van overhoudt. Fysiek of psychisch maakt weinig uit. Die mensen werken op dat moment niet. In een latere fase zijn er van die 8 op de 10 nog heel wat die ander werk moeten gaan zoeken ofwel minder moeten gaan werken omwille van die problemen. Alleen al de 'winst' die men daaruit zou halen zou veel meer geld opbrengen dan het innen van boetes.
                Plus al het menselijk leed
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • #28
                  Ik ben vlakaf tegen, voila.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Minder ongevallen betekend ook minder kapotte auto's, dus minder carrosserie werk, minder verkoop nieuwe otto's, dus langs die kant ook minder inkomsten voor vadertje staat (BTW, belastingen op werk, op winst.....)
                    Ik stel voor dat jij iedere week jezelf te pletter rijdt tegen een boom, kan je de economie steunen. Als 't eens misloopt kunnen enkele van je organen nog gebruikt worden
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      70% van de verkeersongevallen gebeuren op secundaire wegen. Hoe gaat men dat oplossen?
                      We hebben voor 30% van de ongevallen een oplossing, lijkt me een goede start...
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                        Hier bij ons is het echt compleet over the top aan het gaan, de politie houdt zich bijna uitsluitend bezig met verkeerscontroles omdat ze daar hun brood aan verdienen, maar intussen gebeurd er kleine en grote criminaliteit en daar trekken ze zich bitter weinig van aan. Er zijn hier 2 maal inbrekers op heterdaad betrapt, 2 maal zijn ze kunnen ontkomen...Hoe is zoiets mogelijk? Intussen komt de politie 3 maal in het VTM nieuws voor alle nieuwe snufjes die ze hebben om automobilisten te kl*ten.
                        Mij kloten ze daar niet mee. Ze zorgen voor veiligere wegen, ook wanneer ik met de auto rijd. En voor de rest vertel je klinkklare onzin, criminaliteitcijfers zijn de voorbije jaren in dalende lijn, veel sterker dan de dalende lijn in verkeersslachtoffers...
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Het besef moet komen dat men zich bij autorijden moet concentreren en dat men het niet moet zien als een bijkomstigheid.

                          De traject controle in Gentbrugge is er inderdaad alleen maar gekomen om de geluidshinder te beperken maar die helpt daar zeker ook met het nemen van de verschillende afritten en splitsingen.
                          Mochten ze deze afschaffen dan zou het daar niet meer goed komen denk ik.

                          Wat ik wel niet begrijp is dat men zijn snelheid wil aanhouden tot de laatste meter om dan hard in de remmen te gaan.
                          Zelf rij ik 126 op cc, laat hem op een bepaald punt zakken naar de verplichte 110 en dan op een ander punt zet ik hem weer uit totdat ik effectief 90 rij en dat is dan perfect aan het begin van de controle.
                          Ik zoek overal rem en herkenningspunten, een overblijfsel van mijn jaren op circuit zeker.
                          Het resultaat is wel dat ik telkens eerder uit de controle ben dan de (te late) hardremmers en dat zonder stres.
                          Het percentage dat mij aan 126 nog voorbijstak was de laatste jaren heel klein maar is de laatste tijd gevoelig gestegen.

                          Het is er alleszins al op verbeterd maar het is jammer dat de politie daarvoor moet zorgen en men dat niet van zichzelf inziet.
                          Idem hier ik rij al jaren 124 op cc maar voer dezelfde handelingen uit aan roodlicht of trajectcontrole aan Gentbrugge. Zééééér relaxed rijden.

                          Het vetgedeelte: is nog het meest onrustwekkend.

                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                            Als ze het dan nog (kunnen) gebruiken zouden we ook al een stap verder zijn.


                            Verzonden vanaf mijn slimme telefoon met Tapatalk
                            Hmm verkoper zegt tegen mijn Ma CC niet gebruiken hoor dat is gevaarlijk...en inderdaad ze weet niet eens hoe ze die moet instellen.

                            Wetteren erpe mere als je een stuk 80 bolt en dan even 180 geen boete gezien. Die camera's op de bruggen scannen enkel de plaat en niet de snelheid veronderstel ik.
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • #34
                              Met de chronische verzadiging van onze wegen, zijn de snelheidsbeperkingen een bijkomstige aangelegenheid geworden, wij kunnen gewoon niet meer hard rijden, tenzij in de nacht (en niet tussen Brussel en Leuven..) Dus zijn de camera's een smoesje om geld uit onze zakken te schudden, en qua terrorismebestrijding een klucht : de tijd van te beseffen dat een gevaarlijke gast voorbij gegaan is en hij is al in een andere land..!
                              Overdag is het op vele plaats gewoon niet mogelijk om nog harder te rijden dan toegelaten, het druk verkeer zorgt er voor dat overtredingen niet gebeuren.
                              In mijn omgeving (westkust) wandelen overdag de senioren van badplaats tot badplaats om een koffietje ergens te gaan drinken, natuurlijk 20km/u beneden de limieten "om zeker te zijn" en de onmogelijkheid om in te halen maakt dat iedereen mooi aanschuift...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Met de chronische verzadiging van onze wegen, zijn de snelheidsbeperkingen een bijkomstige aangelegenheid geworden, wij kunnen gewoon niet meer hard rijden, tenzij in de nacht (en niet tussen Brussel en Leuven..) Dus zijn de camera's een smoesje om geld uit onze zakken te schudden, en qua terrorismebestrijding een klucht : de tijd van te beseffen dat een gevaarlijke gast voorbij gegaan is en hij is al in een andere land..!
                                Overdag is het op vele plaats gewoon niet mogelijk om nog harder te rijden dan toegelaten, het druk verkeer zorgt er voor dat overtredingen niet gebeuren.
                                In mijn omgeving (westkust) wandelen overdag de senioren van badplaats tot badplaats om een koffietje ergens te gaan drinken, natuurlijk 20km/u beneden de limieten "om zeker te zijn" en de onmogelijkheid om in te halen maakt dat iedereen mooi aanschuift...
                                Moesten ze evengoed beboeten als te snel rijden want zij belemmeren een vlot verkeer. Veel frustrerender dan eentje die te hard rijd, want daar heb ik meestal geen last van.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #36
                                  ze zouden de minimumsnelheid moeten optrekken naar 90 of 100...nu zijn er situaties waar vrachtwagens auto's gaan inhalen etc.
                                  ook het inhalen langs rechts zou moeten toegelaten worden, iedereen rijdt supergraag links, je hebt aan elke kant van de auto een spiegel dus waarom niet. In Amerika en elders gaat dit toch prima.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                    Mij kloten ze daar niet mee. Ze zorgen voor veiligere wegen, ook wanneer ik met de auto rijd. En voor de rest vertel je klinkklare onzin, criminaliteitcijfers zijn de voorbije jaren in dalende lijn, veel sterker dan de dalende lijn in verkeersslachtoffers...
                                    Ik had het niet over cijfers, ik zeg dat het gebeurd. Ik heb de voorbije jaren mijn deel van de criminaliteit gezien;

                                    -mijn auto gestolen: teruggevonden per toeval, door trage bureaucratie had ik die daarna pas na 6 weken terug, schuldige....niemand, ze konden enkel bewijzen wie er in de auto gezeten had en ze hadden hem bij iemand thuis gevonden...veroordeling: 0, kosten van het hele spelletje: voor het slachtoffer: ik dus.

                                    -vandalisme: mijn vrouw haar wagen 2 maal prijs gehad; krassen op de deuren en eieren op gegooid. Nooit de schuldige gevonden.

                                    -mijn fiets gestolen: nooit terug gevonden en de dief ook niet.

                                    -poging tot inbraak in mijn garage: ondanks bewakingsbeelden, nooit iemand gevonden.

                                    -inbraak bij de buren: tot op heden nog niemand gevonden, ondanks het feit dat ik de wagen en de nummerplaat wist + persoonsbeschrijving.

                                    -inbraak bij mijn ouders: schuldige nooit gevonden.

                                    -inbraak bij mijn nonkel: 2 Bulgaarse tienermeisjes, te weinig bewijzen...ondanks vingerafdrukken op ramen.

                                    -bedreiging met een mes door nieuwe belg: zonder gevolgen, ondanks klacht.

                                    -vandalisme: mijn Opel corsa over heel de flank bekrast.

                                    De cijfers zijn mss wat ze zijn, maar ik ervaar het anders. Feiten zijn van de laatste 5 jaar of heb ik gewoon veel malchance? En dan zwijgen we nog over heel keer mensen al tegen onze autos gereden zijn en dan gewoon wegrijden.

                                    Er zijn andere dingen in het leven die meer aandacht verdienen dan de snelheid van een wagen.
                                    2015 BMW S1000R
                                    2010 Renault Clio RS Cup
                                    1987 Volkswagen Golf GTI

                                    Comment


                                    • #38
                                      Een camera schild over vraag van Jean Hesp voor de "veiligheid". Zaventem en de metro's hingen vol camera's. Alsof terroristen zich daardoor laten tegenhouden.

                                      Benneke Weyts kreeg direct al jizz in the pants.
                                      Ze gaan dus onder dat mom maar de gehele bevolking aan controle onderwerpen.

                                      Ondertussen de snelheid overal verlagen en dan trajectcontrole zodat de meerderheid nog trager gaat rijden.

                                      Die camera's kunnen dan al direct voor kilometerheffing dienen.

                                      De Kracht van Vertraging.

                                      Toen ik dit las, was ik bij m'n Duitse schoonfamilie. Die lachten zich rot met eerst die 70 op secundaire wegen en nu dit.

                                      Op de weg terug van Hannover over de A2 reed ik met de auto van de vrouw rustig 200 op een drievaksbaan naast vrachtwagens en auto's aan 90, 110, 150 etc. Dat kan daar perfect. Hier gaan ze verder de nazi toer op.

                                      Als dit het Vlaanderen is, fuck it. Hard.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Intexor
                                        Een camera schild over vraag van Jean Hesp voor de "veiligheid". Zaventem en de metro's hingen vol camera's. Alsof terroristen zich daardoor laten tegenhouden.

                                        Benneke Weyts kreeg direct al jizz in the pants.
                                        Ze gaan dus onder dat mom maar de gehele bevolking aan controle onderwerpen.

                                        Ondertussen de snelheid overal verlagen en dan trajectcontrole zodat de meerderheid nog trager gaat rijden.

                                        Die camera's kunnen dan al direct voor kilometerheffing dienen.

                                        De Kracht van Vertraging.

                                        Toen ik dit las, was ik bij m'n Duitse schoonfamilie. Die lachten zich rot met eerst die 70 op secundaire wegen en nu dit.

                                        Op de weg terug van Hannover over de A2 reed ik met de auto van de vrouw rustig 200 op een drievaksbaan naast vrachtwagens en auto's aan 90, 110, 150 etc. Dat kan daar perfect. Hier gaan ze verder de nazi toer op.

                                        Als dit het Vlaanderen is, fuck it. Hard.
                                        X2

                                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                        Comment


                                        • #40
                                          [dubbel]
                                          Last edited by ; 29/12/2016, 08:46.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X