Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overal trajectcontrole vanaf 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
    Toen ik dit las, was ik bij m'n Duitse schoonfamilie. Die lachten zich rot met eerst die 70 op secundaire wegen en nu dit.

    Op de weg terug van Hannover over de A2 reed ik met de auto van de vrouw rustig 200 op een drievaksbaan naast vrachtwagens en auto's aan 90, 110, 150 etc. Dat kan daar perfect. Hier gaan ze verder de nazi toer op.
    Appelen en peren. De steden in Duitsland liggen gemiddeld genomen verder uit elkaar, met minder afritten tot gevolg. Dito voor heel wat dorpen, ook daartussenin ligt minder bebouwing dan in BE. Dat heeft invloed op hoe het verkeer vloeit, en hoe (on)gevaarlijk(er) het is om er sneller te rijden. Overigens is het aantal plaatsen waar je ongelimiteerd mag rijden in DE behoorlijk verlaagd de voorbije 10, 15 jaar. Voorheen zag je bijna nergens bordjes met 130 staan, tegenwoordig struikel je er over. VL is nog het best te vergelijken met de centrale knoop van 't Ruhrgebied. En tiens, daar heb je dus geen ongelimiteerde snelheden meer. Verder is het een publiek geheim dat de Duitse auto-industrie tegen een volledige snelheidsbeperking is (wegens het willen blijven verkopen van veel lucratievere snelheidsbakken), maar het is even algemeen bekend dat de impact van de ongelukken aan hogere snelheid (die er wel degelijk zijn) veel groter zijn dan die aan pakweg 120 of 130.

    Onder andere door het beter doen naleven van snelheid, op de snelweg en er naast, zijn de verkeersdoden in de laatste 10 jaar grofweg gehalveerd: http://www.verkeerspro.nl/verkeersku...-britse-wegen/ Niet alleen de snelheid is er debet aan, ook Euro N-CAP helpt daar bij.

    Om het aantal verkeersdoden nog verder te doen dalen, heb je (helaas) nog meer controle nodig. Dat geldt voor BE, en dat geldt voor DE. In BE, waar we minder discipline lijken te hebben dan in de ons omringende landen, vertaalt zich dat in trajectcontrole. Wie zijn gat brandt...

    Oh, nog een laatste, in verband met die camera's. De Duitse opinie in verband met privacy is een "tikje" anders dan in de rest van de EU. Maar zelfs bij hen kantelt die opinie langzaamaan, en de druk van aanslagen zoals die in Berlijn draagt daar onvermijdelijk toe bij.

    Mechelen heeft een tijdje geleden nummerplaatcamera's ingevoerd aan hun "stads"grenzen, en dat lijkt toch een effect te hebben. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...siers-op.dhtml Voorlopig is er nog geen melding van iemand die op die manier vals beschuldigd is geweest. Ik mag dan geen fan zijn van de N-VA (van welke politieke partij eigenlijk wel...), maar op dit vlak lijken ze toch gelijk te hebben om de lijn voor controle verder door te trekken.
    Last edited by ; 29/12/2016, 08:45.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten


      Mechelen heeft een tijdje geleden nummerplaatcamera's ingevoerd aan hun "stads"grenzen, en dat lijkt toch een effect te hebben. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...siers-op.dhtml Voorlopig is er nog geen melding van iemand die op die manier vals beschuldigd is geweest. Ik mag dan geen fan zijn van de N-VA
      Is Bart Somers overgelopen naar de NVA??? Ik dacht dat het een blauwe rakker was.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

        Ik mag dan geen fan zijn van de N-VA (van welke politieke partij eigenlijk wel...), maar op dit vlak lijken ze toch gelijk te hebben om de lijn voor controle verder door te trekken.
        Idem hier! Ik ben ook tegen het huidig beleid en inbreuken op de privacy maar let's face it, zo kan het echt niet verder hier met ons oververzadigd verkeer, elke dag files en drama's. Alle partijen, rechts of links gaan deze onpopulaire maatregelen nemen en daar lijken ze het nu toch wel stilaan over eens voor een keer.

        Probleem is natuurlijk om zoiets op een autoforum te schrijven. Maar wees gerust, een groot gedeelte van de bevolking is hier meer dan tevreden over. Iedereen ziet elke dag wel eens een gek bezig die het niet verdient om met een auto op de openbare weg te mogen komen. Zoals brammelo schrijft, wie zijn gat brandt...

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

          Is Bart Somers overgelopen naar de NVA??? Ik dacht dat het een blauwe rakker was.
          Bart Somers is een partij op z'n eigen ;-) Maar inderdaad, het toont mooi aan dat het niet de N-VA is die het in gang heeft gezet. Ze zijn gewoon de lijn van de vorige besturen aan het verder zetten. De plannen voor meer trajectcontroles zijn niet van vandaag, en worden door alle politieke kleuren gedragen.
          Last edited by ; 29/12/2016, 12:31.

          Comment


          • #45
            We leven hier met teveel mensen op een landje dat een zakdoek groot is, met een compleet verzadigd wegennet. Vlaanderen is één grote stad, waar iedereen dan ook nog eens de auto neemt voor zelfs de meest belachelijk kleine afstand. Die combinatie smeekt om onpopulaire maatregelen. Het is spijtig, maar het is zo. Trajectcontroles vind ik oké, het spijtige is alleen dat dat altijd werkt. Ook 's nachts als er geen of weinig verkeer is. En sommige snelheidsbeperkingen zijn inderdaad belachelijk.

            Ik weet één ding, het vermogen dat nu in m'n auto steekt (184 Pk), dat zal het hoogste zijn dat ik ooit in m'n leven ga hebben. Vanaf nu zal het (fameus) downgraden zijn. Ik ben het kostbeu dat ik niet meer kan bewegen op de weg.
            Last edited by Jakkel; 29/12/2016, 13:22.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
              Een camera schild over vraag van Jean Hesp voor de "veiligheid". Zaventem en de metro's hingen vol camera's. Alsof terroristen zich daardoor laten tegenhouden.

              Benneke Weyts kreeg direct al jizz in the pants.
              Ze gaan dus onder dat mom maar de gehele bevolking aan controle onderwerpen.
              In enkele gemeentes hebben die camera's hun nut reeds bewezen om criminelen in de kraag te vatten, dus ik zie niet in waarom het op de snelwegen niet nuttig zou zijn. Als het maar is om op de NVA te bashen, dan verlies je mijn aandacht onmiddellijk. Ik denk en vrees echter dat deze "vooruitgang" ook niet tegen te houden is, dat je vroeg of laat en eender waar in de wereld hiermee geconfronteerd zal worden. Alles wordt "connected" en misschien hebben ze me bij Google reeds geprofileerd op basis van m'n rijgedrag (het kan allemaal al).

              Comment


              • #47
                Gaat er dan echt nergens nog een stukje zijn waar ik kan doorvlammen ?

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Gaat er dan echt nergens nog een stukje zijn waar ik kan doorvlammen ?
                  Toch nog urban-locaties genoeg zeker!? (wel niet voor langere stukken uiteraard).
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #49
                    Met mijnen boot zijn bochten niet het leukste, alhoewel hij er vrij snel door kan. Da's eigenlijk n'een autostrade auto die best tot zijn recht komt tussen 140 en 200. Veel acceleratie dan, heel comfy rijden...

                    Comment


                    • #50
                      Op Francorchamps zijn er wel enkele stukken waar je tussen 140 en 200 kan hoor.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door brammelo

                        Trajectcontroles op secundaire wegen he ;-)
                        Voorstander, als ze dan die gevaarlijke hindernissen en versmallingen weghalen. (wel redelijke snelheden graag en geen zone 30 op steenwegen)
                        Nederland toont hoe het ook kan, al hebben ze daar toegegeven meer plaats om de wegen deftig aan te leggen.

                        Sent from my D5803 using Tapatalk

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf
                          Voorstander, als ze dan die gevaarlijke hindernissen en versmallingen weghalen. (wel redelijke snelheden graag en geen zone 30 op steenwegen)
                          Nederland toont hoe het ook kan, al hebben ze daar toegegeven meer plaats om de wegen deftig aan te leggen.

                          Sent from my D5803 using Tapatalk
                          Op Nederlandse forums lachen ze ons vierkant uit met die maatregel, niet zo zeer om de trajectcontrole maar om het feit dat ze bij ons aan alles geld uitgeven buiten aan een goede weginfrastructuur. En gelijk hebben ze.

                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                          Comment


                          • #53
                            Deze maatregel zal zeker negatieve economische gevolgen hebben, daar iedereen zal nog meer beseffen dat zijn huidig materiaal ruimschoots voldoet voor elk dagelijks gebruik, en dat een nieuwe wagen zich niet meer opdringt. Om de slierten slakken die zich nu gaan voordoen te volgen is een oude wagen met 50pk voldoende. Mijn enige troost is dat zelf zijn oldtimer lekker de tempo zal kunnen volgen...

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Deze maatregel zal zeker negatieve economische gevolgen hebben, daar iedereen zal nog meer beseffen dat zijn huidig materiaal ruimschoots voldoet voor elk dagelijks gebruik, en dat een nieuwe wagen zich niet meer opdringt. Om de slierten slakken die zich nu gaan voordoen te volgen is een oude wagen met 50pk voldoende. Mijn enige troost is dat zelf zijn oldtimer lekker de tempo zal kunnen volgen...
                              No offense, maar dat houdt geen steek. Het enige dat zou kunnen gebeuren is dat mensen overschakelen naar het OV omdat ze vinden dat ze te veel betutteld worden. Maar aangezien trajectcontrole een betere doorstroming geeft en daardoor filevorming tegengaat, is de kans net dat (het gros van de) mensen het als positief ervaart. En dat ze dus de auto blijven gebruiken. Waardoor de auto's even snel verslijten.

                              Als mensen de auto minder zouden gebruiken, dan zal dat eerder te maken hebben met auto-ontmoedigende ingrepen, zoals fiscaliteit / belastingen of het invoeren van emissiezones. Of initiatieven die de alternatieven aantrekkelijker maken, zoals fietsostrades en het mobiliteitsbudget. Of de aanpassing van de belastingen in functie van waar je woonplaats is (dicht bij duurzaam OV of niet).

                              Los van meer of minder auto-verkoop: de economische impact van de files die we vandaag hebben in combo met de impact op de gezondheidszorg overklast het eventuele verlies aan autoverkoop ruimschoots.

                              Comment


                              • #55
                                Dubbel
                                Last edited by ; 01/01/2017, 16:16.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  mensen die snachts te hard gaan kunnen zich vaak overdag ook ni bedwingen

                                  snelheid is puur een - eventueel slechte - gewoonte
                                  Snachts op een lege autostrade 120 rijden is gewoon belachelijk.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Ik vind het belachelijk zoals de nieuwe 70km/h regel...

                                    autowegen zijn niet ontwikkeld op al het verkeer en de auto's zijn veel beter uitgerust ( vergelijk een golf 1 met een golf 7 qua veiligheid). Mensen hebben ook geen karakter zoals facebook, berichten etc achter het stuur. Ja ze rijden dan wat ze maar mogen en denken dat ze niets meer tegen komen want ze rijden niet te rap. Oh de buurman is aan het eten... Vind ik leuk... Sms met inhoud: graag 2 pistolets deze avond...

                                    mentaliteit zit ook niet goed. Ze wanen zich allemaal agenten en Schumacher
                                    Last edited by Kristofm; 02/01/2017, 01:41.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Veel betere oplossing is verplichte slipcursus en elke 5j test voor behoud rbw. Maar neen, je moet vandaag absoluut weten hoe je olie bijvuld en waar de koelvloeistof zit. Ik heb mijn vrouw nog nooit spontaan de motorkap zien open doen (ze weet wss zelfs niet hoe het moet) en zeggen' zoetje, we gaan wat olie moeten bijvullen hoor. En de remvloeistof mag ook eens vervangen worden...'

                                      wat een lul, diene Ben Weyts!

                                      Comment


                                      • #59
                                        Hier aan de kust zullen de maatregelen van B Weyts weinig aan de bestaande situatie veranderen, er zijn bijna geen banen meer waar men kan doorrijden. Het verschil zal er in bestaan dat de boetes hoger zullen zijn, want de snelheidsverschillen groter zullen zijn. Dat was zeker de hofdbekomernis van B Weyts. Nu zal er op vele plaatsen geflitst worden waar de automobilisten gemakkelijk verrast zullen kunnen worden. Kassa, kassa !

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik snap niet dat mensen hier tegen kunnen zijn.
                                          De meeste gewestwegen waar men vroeger 90km/u mocht rijden zijn hier niet op voorzien. Zo werden vroeger bomen dicht langs de kant van de weg geplant, aanliggende fietspaden, diepe grachten en duikers, korte opeenvolging van zijstraten,... Dat het snelheidsregime nu naar 70km/u gaat, zal de situatie een stuk veiliger maken.
                                          Op de autosnelwegen in België mag je 120km/u rijden terwijl dat op de meeste plaatsen niet aan alle ontwerpregels voldaan is. Te korte opeenvolging van op- en afritten, te weinig zichtlengte, onvoldoende obstakelvrije ruimte,...
                                          Als je iets voorhebt bij 120km/u is de kans al relatief groot dat je ergens tegenaanbotst dat niet botsveilig is. Bij hogere snelheden is de benodigde obstakelvrije ruimte nog een stuk groter, waardoor de impactsnelheid hoger zal liggen en de kans op ernstige verwondingen significant toeneemt.
                                          Ik denk dat er veel mensen zijn die dachten dat hen nooit iets kon overkomen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X