Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Overal trajectcontrole vanaf 2018
Collapse
X
-
Dit is hier randdiscussie, maar toch even melden dat je het nogal simplistisch bekijkt: de inkomstenbelastingen, net zoals de inkomsten van sociale ZH zitten federaal, dus eens ze dat zouden hebben, zou ik zeggen ja waar wachten ze op, maar dat is niet het geval, dus nee, het gaat niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenEn even iets anders dat mij eigenlijk de laatste maanden opvalt. Waar is Vlaanderen nog op aan het wachten om Wallonië te dumpen? We hebben toch allemaal ons eigen verkeersregels, taksen en bepaalee andere wetgeving. Daar kan nu dan toch niemand meer iets op tegen hebben als je het neutraal bekijkt.
mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Het (klassieke) probleem is dat er in België onvoldoende geld is om de wegeninfrastructuur topnotch te houden. Onvoldoende, maar anderzijds ook omdat alles wat verkeer opbrengt gebruikt wordt om andere putten te vullen. Maar goed dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer: er is niet genoeg geld.
Wie het zich kan permitteren, daar zie je het verschil. Luxemburg spendeerde iets minder dan de helft van België in 2014 aan het onderhoud van wegeninfrastructuur, terwijl het Belgische verkeersnet toch iets meer dan helft groter is me dunkt (en diverser, dus duurder).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre
Dat klopt dat je niet naar 0 kunt gaan.
10 jaar geleden heeft Renaat Landuyt gekozen om de tarieven voor de boetes fors op te trekken om zo de effectieve snelheid te laten zakken. ik had toen wel de indruk dat dit werkte. na verloop van tijd hebben ze die tarieven weer wat laten zakken.
Nu kiezen ze ervoor om de tarieven min of meer te behouden, maar de pakkans te verhogen zodat de effectieve snelheid lager wordt.
Ongevallen hebben, neem ik aan, niet altijd te maken met onkunde.
Ik weet ook niet wat er zo leuk is om aan 150km/u op een rechte weg te rijden.
Ik rij dan liever aan 60km/u door de binnenbanen.
ter info, ik heb zelf mijn rijbewijs 12 jaar en heb ondertussen zo'n 330.000km gereden zonder enig ongeval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenWaarschijnlijk wel, maar camera's zijn kosten neutraal (zelfs inkomsten genererend) terwijl infrastructuur werken die de veiligheid (van alle weggebruikers) verhogen een zeer hoog kostenplaatje met zich meebrengen, vraag je dan eens af welke maatregel een overheid (die nu al overal moet besparen) mag, kan, moet nemen...
Maar ik blijf erbij mocht niemand een snelheidsovertreding maken dan zou diezelfde overheid nooit investeren in camera's (of controles op snelheid beter geschreven)... het is enkel omdat we (bijna) allemaal wel eens zo'n overtreding maken dat het lonend wordt voor de overheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
Je kan idd meer plezier beleven aan binnenbaantjes , maar door de vaak onoverzichtelijke bochten, zou ik die eerder als minder veilig omschrijven dan aan 160 over een verlaten snelweg te blazen. Toch gaan ze daar weer volop op inzetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenOp de enkele plaatsen waar je nog 90 mocht, reed voor jou opa met zijn klak op in zijn Meriva toch al maar 70, dus die gaat nu al maar 50 meer rijden waar hij 70 mag .. :-S
Trouwens, hoe trager je rijdt hoe minder je concentratie.
Ik hoop dat je zelf tot je 100e verjaardag fit en snel van reactievermogen blijft of dat ge uzelf jong genoeg ophangt ofzo, zodat je zelf niet met een klak op in een Meriva moet rijden of uw rijbewijs in de versnipperaar moet draaien.
Wordt wat verdraagzamer en/of begripvoller... en denk er aan: tot nu toe staat nog steeds vast dat het NIET die opa's met klak zijn die het gros van de (zware) verkeersongevallen op hun conto hebben staan.
Sommigen hebben waarschijnlijk problemen met hun Nederlands:
een verkeersbord met de maximum snelheid er op, geeft de MAXIMUM toegelaten snelheid aan, niet de aanbevolen, laat staan de verplichte snelheid.
Indien niet duidelijk, wil ik proberen er een tekeningske bij te maken...Last edited by Maurice P.P.; 03/01/2017, 12:45.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
Je kan idd meer plezier beleven aan binnenbaantjes , maar door de vaak onoverzichtelijke bochten, zou ik die eerder als minder veilig omschrijven dan aan 160 over een verlaten snelweg te blazen. Toch gaan ze daar weer volop op inzetten.
Persoonlijk probeer ik nooit te snel te rijden in de bebouwde kom, maar op een rustige autostrade is het toch veel veiliger om eens goed door te rijden...
Dat ze eerst en vooral eens beginnen met al de verouderde steenwegen met baanwinkels aan te pakken...
Wie deze ooit een vergunning gegeven heeft... En versta nog steeds niet dat er nog steeds bijkomen... Ipv gewoon een mega parking met daarrond de winkels, en één op en afrit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
... maar op een rustige autostrade is het toch veel veiliger om eens goed door te rijden...
Dat ze eerst en vooral eens beginnen met al de verouderde steenwegen met baanwinkels aan te pakken...
Wie deze ooit een vergunning gegeven heeft... En versta nog steeds niet dat er nog steeds bijkomen... Ipv gewoon een mega parking met daarrond de winkels, en één op en afrit...
2) Lintbebouwing is bij ons een probleem, samen met al die 'baanwinkels', dat klopt. Maar ze zijn er nu... wat gaan we doen? Al diegenen die langs die rijkswegen gebouwd hebben hun kot doen afbreken? Hun voortuin onteigenen misschien? Gaan we het geld daarvoor allen samen extra ophoesten via één of andere extra belasting? Of gaan we 20 km/u trager langs die wegen rijden?
Aan den toog zeggen dat 'ze beter dit of dat zouden moeten doen' is wel snel gezegd, en in dit geval misschien (deels) waar, maar het hoe er bij verzinnen is wel iets moeilijker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenOkee Maurice, die P.P. staat voor pépé zeker :-D
Maar, 90 rijden waar 70 mag vind ik op veel plaatsen niet gevaarlijker dan 50 rijden waar 70 mag hoor.
2) Ge moogt dat vinden, we leven in een vrij land. Ge moogt van mij zelfs uw kl.. vegen aan alle verkeersregels, zolang ge maar aanvaardt dat ge daarvoor kunt beboet worden en als het fout afloopt ge uw verantwoordelijkheid opneemt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDe auto's mogen dan wel veiliger geworden zijn, alleen blijven ze in handen van sommigen een potentieel moordwapen.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
laten we dan maar onmiddelijk alle keukenmessen verbieden?
* een auto is géén moordwapen als ge u aan de spelregels houdt en hoeft dus niet verboden te worden: het is een transportmiddel en ge moogt er u mee verplaatsen, geen medemensen mee omver rijden enz...dat mag niet
* een keukenmes is géén moordwapen zolang ge het gebruikt om uw patatten mee te schillen, wortels, prei en selder mee snijdt enz... Het dient dus niet om uw schoonmoeder, ambetante buur of zo mee te verwonden of erger.dat mag ook nietLast edited by Maurice P.P.; 03/01/2017, 13:24.
Comment
-
er gebeuren wel moorden en ongevallen met keukenmessen! misschien moet de regering toch ook maar eens wat extra keukenwetten en controles gaan invoeren?
want zeg nu zelf... we moeten het aantal keukenmesdoden toch herleiden tot 0? wat is dat nu!lets have some more member berries
Comment
-
De vergelijking met een keukenmes gaat op als ge alle snelheidlimieten afschaft en zegt: ge gebruikt uw eigen oordeel, maar ge weet dat het een gevaarlijk voorwerp is en als ge schade maakt gaat ge bloeden. Da's een werkbaar systeem, het werkt bij keukenmessen, maar ge weet dat ge meer schade zult hebben zonder officiele en afgedwongen snelheidslimieten.
Snelheidslimieten zijn preventief en statistisch. Het is redelijk om compromissen te maken over de vrijheid en een mate van preventie af te dwingen.
Als ge statistisch kijkt en zegt: deze bocht gaat ongeveer een op 500000 chauffeurs verknoeien.
Als we de snelheidslimiet nu nog eens 20km lager leggen wordt het 1 op 2 miljoen. Dan hebt ge eigenlijk al een ander verhaal. Legitiem., maar een ander verhaal.
"En eender wie zich niet aan die limiet houdt is een moordenaar". Dan zijt ge alle perspectief kwijt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtener gebeuren wel moorden en ongevallen met keukenmessen! misschien moet de regering toch ook maar eens wat extra keukenwetten en controles gaan invoeren?
want zeg nu zelf... we moeten het aantal keukenmesdoden toch herleiden tot 0? wat is dat nu!
Hoeveel mensen zijn er omgekomen/zwaargewond bij een ongeval met een keukenmes?
Moorden mag met niks, dat staat al in de wet...
- Likes 2
Comment
Comment