Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben 25 jaar te laat geboren. Niet alleen omwille van het autorijden, ook op andere vlakken waar we nu kapot betutteld worden (rook niet op café, drink niet te veel, geef je kinderen geen opvoedkundige tik, doe niet dit, doe niet dat...) pfff...
ik heb thans nog gerookt op café en te veel gedronken vorige week
Man man, heb ik me vroeger geamuseerd met mijn Golf GTI. Toen kon je meespreken met de grote jongens lol. Als jong ventje was dat heel wat. En koersen dat we deden, tete a ceu's draaien, binnenste wieltje oplichten in de bochten,.... Zot gewoon...
Waarom was een CRX gevaarlijk?
Lang getwijfeld om zo eentje te kopen als ik net m'n rijbewijs had.
Eentje van de 2e generatie met 1.6 er in, 130+pk in nog geen 1000kg
Voor 3000 euro had je toen zo een kanon dat al die rich boys met hun gekregen 320d afdroogde
CRX gevaarlijk.... tja in principe niet zo omdat die wel een goed weggedrag had. Maar het was het vermogen in handen van jonge chauffeurs dat het gevaarlijk maakte.
Ken nog ene, voor de ouderen de Ford Escort XR3i, ooit voorligger gehad die crashte binnenkant bocht op duiker. Chauffeur door het raam gevlogen verschillende meters ver, passagier rechts (zijn broer) heel zwaar gewond, passagier achter (moeder!) vinger gebroken. Was op het oude stuk N42. Tig doden zijn daar gevallen.
Waarom was een CRX gevaarlijk?
Lang getwijfeld om zo eentje te kopen als ik net m'n rijbewijs had.
Eentje van de 2e generatie met 1.6 er in, 130+pk in nog geen 1000kg
Voor 3000 euro had je toen zo een kanon dat al die rich boys met hun gekregen 320d afdroogde
In een puur 0 tot 100 stoplichtsprintje, gaf je zo'n E46 320d wel het nakijken met zo'n CRX. Maar in hernemingen waren die dingen om te bleiten, een max. (triestig) koppel dat pas bij een 6.000 toeren beschikbaar was. Met een 150 Pk 320d zou ie het toch al wel licht lastig krijgen hoor. Sensatie was wel top, zeker de 150 Pk VTEC versie.
ja wadde...
Zo'n 15 jaar geleden wel eens een amerikaans programma gezien waar het ging over zulke productiefouten en onveilige wagens.
Toen ging het ook over een Pinto en was er een getuigenis van een man die zo een ongeval had 'overleefd'.
Blijkbaar werd het in luttele seconden zo heet in de auto dat bepaalde delen van z'n lichaam gewoon 'gesmolten' waren à la Lauda. had quasi alleen nog maar halve vingers.
Gruwelijk om te zien
CRX gevaarlijk.... tja in principe niet zo omdat die wel een goed weggedrag had. Maar het was het vermogen in handen van jonge chauffeurs dat het gevaarlijk maakte.
Ken nog ene, voor de ouderen de Ford Escort XR3i, ooit voorligger gehad die crashte binnenkant bocht op duiker. Chauffeur door het raam gevlogen verschillende meters ver, passagier rechts (zijn broer) heel zwaar gewond, passagier achter (moeder!) vinger gebroken. Was op het oude stuk N42. Tig doden zijn daar gevallen.
Met die jaren '80/'90 GTI dingen moest je goed je gedachten erbij houden. Heb zelf een 205 1.9 GTI als eerste auto gehad, dat was werken geblazen als je daar wat mee doorpeerde. Een XR3i had een schoolkameraad van me, 's vrijdags tegen 170/180 op de autosnelweg, toen ging dat nog (vrij) ongestoord.
Een Golf GTI (16V) was eigenlijk nog bij de veiligste onder de GTI achtigen. Vroeger had je eigenlijk ruime keuze uit GTI's. Mazda met de 323 GTI, de 626 GTi, Nissan 200 SX,...
Ik herinner me dat een weekblad schreef dat een groot aantal van de Golf GTI 16V bezitters ooit een Porsche zou rijden. Ben eens benieuwd, heb er gene en nog gene gehad maar als ik naar mijn vrouw luister komt er ooit een Macan als we overstappen op 1 wagen ipv twee (Maar ben nog niet overtuigd zulle)
Maar of de schrijver van het weekblad toen een Porsche jeep voor ogen had laat ik in het midden lol.
CRX gevaarlijk.... tja in principe niet zo omdat die wel een goed weggedrag had. Maar het was het vermogen in handen van jonge chauffeurs dat het gevaarlijk maakte.
Ken nog ene, voor de ouderen de Ford Escort XR3i, ooit voorligger gehad die crashte binnenkant bocht op duiker. Chauffeur door het raam gevlogen verschillende meters ver, passagier rechts (zijn broer) heel zwaar gewond, passagier achter (moeder!) vinger gebroken. Was op het oude stuk N42. Tig doden zijn daar gevallen.
Ik werkte in 96-97 op de Ford en dat was ook de tijd dat de jonge gasten allemaal ne CRX wilden. Ne collega van mij zijne beste maat was ne freak en kocht er redelijk veel. Omdat ik eventueel interesse had, wilde hij wel mee gaan zien. Omdat er zoveel vraag naar was, was er ook zeer veel bedrog bij. De grootste wrakken werden optisch in orde gezet, en technisch om net de keuring te halen.
Dus kan wel geloven dat er veel gevaarlijke CRX'en reden. Zou thans nog wel een goed exemplaar in mijn garage willen hebben. Maar dan wel de V-tec In het speciale blauw.
Een Golf GTI (16V) was eigenlijk nog bij de veiligste onder de GTI achtigen. Vroeger had je eigenlijk ruime keuze uit GTI's. Mazda met de 323 GTI, de 626 GTi, Nissan 200 SX,...
Ik herinner me dat een weekblad schreef dat een groot aantal van de Golf GTI 16V bezitters ooit een Porsche zou rijden. Ben eens benieuwd, heb er gene en nog gene gehad maar als ik naar mijn vrouw luister komt er ooit een Macan als we overstappen op 1 wagen ipv twee (Maar ben nog niet overtuigd zulle)
Maar of de schrijver van het weekblad toen een Porsche jeep voor ogen had laat ik in het midden lol.
Vergeet de zalige 323 GTX en GTR niet hé.
Ne maat van mij heeft er zo eentje een jaar gehad. Zij hadden Mazdag garage thuis en heeft er lang naar zitten zoeken en uiteindelijk een gekocht van Jos Boon destijds die opgekieteld was tot 260pk. Maar bij rustig rijgedrag was op 200km de tank leeg. Met zijn rijgedrag op 80km leeg. Gelukkig hadden ze bij die garage ook een tankstation Leuke eraan was dat hij enkel kuipzetels had en een dikke uitlaat. Voor de rest zag de wagen er totaal niet race uit dat regelmatig lachen aan de roodlichtsprintjes. Hij heeft er nog spijt van dat hij hem niet bijgehouden heeft.
Waarom was een CRX gevaarlijk?
Lang getwijfeld om zo eentje te kopen als ik net m'n rijbewijs had.
Eentje van de 2e generatie met 1.6 er in, 130+pk in nog geen 1000kg
Voor 3000 euro had je toen zo een kanon dat al die rich boys met hun gekregen 320d afdroogde
Onveilig voor de reden dat je aangeeft .Het waren snelle en te lichte wagens dus de impact hoefde niet groot te zijn. Rijd ééns met 70 ergens tegenop dat was garantie prijs. Tegenwoordig is een fiat 500 veel veiliger.
De afgelopen jaren werden meer auto’s dan ooit tevoren terug naar de dealer geroepen omwille van productiefouten. Veelal bagatellen, maar er zit (ook tegenwoordig) wel eens iets tussen dat veel minder onschuldig is. En soms wéét het merk dat zelfs. Hier een overzicht van 10 van de dodelijkste productiefouten ooit. De volgorde is willekeurig.
Straffe verhalen.
Pinto is meest gekende bij mij, Corvair is ook gekend
wat mij opvalt is aantal vermeldingen van "Ford"
Onveilig voor de reden dat je aangeeft .Het waren snelle en te lichte wagens dus de impact hoefde niet groot te zijn. Rijd ééns met 70 ergens tegenop dat was garantie prijs. Tegenwoordig is een fiat 500 veel veiliger.
terecht, mijn neef ooit uit ene gaan halen die tegen de muur stond, stuur was volledig bol, gewoon van te "verkrampen" achter stuur, afzetten, net bij impact
150 PK voor 625 kg of zoiets als ik mij goed herinner
Comment