Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dodelijkste productiefouten uit de geschiedenis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dodelijkste productiefouten uit de geschiedenis

    Hierbij de 10 dodelijkste productiefouten bij wagens.

    De afgelopen jaren werden meer auto’s dan ooit tevoren terug naar de dealer geroepen omwille van productiefouten. Veelal bagatellen, maar er zit (ook tegenwoordig) wel eens iets tussen dat veel minder onschuldig is. En soms wéét het merk dat zelfs. Hier een overzicht van 10 van de dodelijkste productiefouten ooit. De volgorde is willekeurig.


    Straffe verhalen.

  • #2
    Als je dan de straf ziet van Volkswagen voor het diesel schandaal ... (ik praat het niet goed) ... maar dan zijn er andere ergere zaken.
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

    Comment


    • #3
      ook veel stemmingmakerij

      dat bmw opel en ford heel erg veel doden op hun geweten met hun erbarmelijke rwd's was onlosmakelijk verbonden met hun imago

      Comment


      • #4
        En die airbags, worden die nog gebruikt?

        Comment


        • #5
          En die airbags, worden die nog gebruikt?

          Comment


          • #6
            Die airbags van Tanaka zitten nog in zéér veel recente auto's.

            Comment


            • #7
              De oplossing voor VW is stickers voor op het dashboard opsturen naar hun klanten.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8
                Vooral Ford komt veel voor

                En voor de VS snap ik niet dat ze zulke praktijken erop nahouden omdat net daar het risico op miljardenclaims het grootst is.

                Comment


                • #9
                  Heb afgelopen week nog een aantal Tanaka airbags vervangen. Sommige wagens hadden al meer dan 200.000km op de teller, en enkelen hadden een draadbreuk naar de airbag dus die zou toch nooit afgaan.

                  Comment


                  • #10
                    Eigenlijk zouden we hier wagens moeten posten die in Belgie populair waren maar waar het met de eigenaars slecht af liep . Bv een Honda CRX dat was pas een doodskist en een snelle ook voor dat tijd

                    Comment


                    • #11
                      Opel Manta GSi, Sirocco GTI, Corrado 16V, Golf GTI 16V, R5 GT turbo en ga zo maar door

                      Comment


                      • #12
                        205 Gti
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • #13
                          Die waren wss dodelijk omdat jonge onervaren gastjes dachten da ze Senna weren en verongeluukten

                          Comment


                          • #14
                            Die waren wss dodelijk omdat jonge onervaren gastjes dachten da ze Senna weren en verongeluukten

                            Comment


                            • #15
                              Ook, maar die waren niet te vergelijken qua wegligging en zo als de huidige wagens. Geen servostuur (ondenkbaar nu, toen werd nog gezegd dat een auto zuiverder reed zonder stuurservo), ABS in optie of niet verkrijgbaar, abrupt uitbrekende achterkanten als je niet oplette. De gevaarlijkste in de opgenoemde was zonder twijfel de Renault GT Turbo. En toch,... dat waren tijden. Onbestraft snel rijden, denk niet dat ze toen al flitsten, flitspalen bestonden zelfs nog niet eens. Kon je van de Ardennen naar hier rijden aan topsnelheid. Ja meer doden toen maar we leefden en werden niet geleefd.

                              Comment


                              • #16
                                Zo'n 5 GTT begon te zweven eens je boven de 130 kwam . Het liftoff oversteer in een 205je is legendarisch.
                                Knallen met die karren! Als er al eens een snelheidscontrole was sprak men daar dagen van
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                Comment


                                • #17
                                  Geflitst werd er toen sporadisch wel, flitspalen kon niet, want was tegen de wet op de privacy...

                                  Zonder nostalgisch te willen worden, maar was inderdaad in de 'goede oude tijd' , zou nu gewoon ondenkbaar zijn.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Toen waren er ook geen ridders op de weg die vlak voor je kwamen rijden omdat je te snel af kwam. Iedereen liet mekaar gerust. Verkeersagressie kenden we haast niet. Mentaliteit was toch een heel stuk anders. Was natuurlijk ook veel rustiger op de wegen. Herinner me een Kertsdagmorgen om 7 uur dat ik naar Gent reed en op 45 km geen enkele auto was tegen gekomen.
                                    Wel enkele vrienden verloren in het verkeer. Jammer, waren fijne gasten bij. De nieuwe 'modernere' doodsoorzaken van jonge mensen boezemen me echter meer angst in dan de verkeersdoden destijds.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ook, maar die waren niet te vergelijken qua wegligging en zo als de huidige wagens. Geen servostuur (ondenkbaar nu, toen werd nog gezegd dat een auto zuiverder reed zonder stuurservo), ABS in optie of niet verkrijgbaar, abrupt uitbrekende achterkanten als je niet oplette. De gevaarlijkste in de opgenoemde was zonder twijfel de Renault GT Turbo. En toch,... dat waren tijden. Onbestraft snel rijden, denk niet dat ze toen al flitsten, flitspalen bestonden zelfs nog niet eens. Kon je van de Ardennen naar hier rijden aan topsnelheid. Ja meer doden toen maar we leefden en werden niet geleefd.
                                      gelukkig dat er nog bolleke pijl nacht ritten zijn op hondsverlaten boeren baantjes, daar herleven de jaren 70-80 iedere week opnieuw

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik ben 25 jaar te laat geboren. Niet alleen omwille van het autorijden, ook op andere vlakken waar we nu kapot betutteld worden (rook niet op café, drink niet te veel, geef je kinderen geen opvoedkundige tik, doe niet dit, doe niet dat...) pfff...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X