Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dodelijkste productiefouten uit de geschiedenis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

    Pinto is meest gekende bij mij, Corvair is ook gekend
    wat mij opvalt is aantal vermeldingen van "Ford"
    Inderdaad, was me ook opgevallen dat Ford heel erg vaak voor kwam.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Stef69

      terecht, mijn neef ooit uit ene gaan halen die tegen de muur stond, stuur was volledig bol, gewoon van te "verkrampen" achter stuur, afzetten, net bij impact
      150 PK voor 625 kg of zoiets als ik mij goed herinner
      Stuur van mijn 205'ke stond ook helemaal krom, nadat ik een lantaarnpaal tegen kwam
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • #43
        Het bekende Corvair verhaal is ook zwaar overroepen door Ralph Nader indertijd. Een pendelas-setup zoals bij de VW Kever, Triumph Spitfire enz. Van tijd tot tijd ietwat tricky maar niet ondoenbaar, zoals men het deed uitschijnen. En eenvoudig op te lossen door een swing-axle compensator te monteren. Wat ze spoedig bij de Corvair ook gedaan hebben.
        De Kever daarentegen heeft het met zijn pendelassen uitgezongen tot de komst van de IRS...
        Veel maten, nog meer gewichten.
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

        Comment


        • #44
          Vroeger waren de auto's ook minder sterk gebouwd, en waren er veel minder veiligheidsopties zoals bijv. de airbag. De gti's en gt turbo's en crx'en waren doodskisten als je een ongeval kreeg aan een wat hogere snelheid.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment

          Working...
          X