Goeiedag, ik ben net nieuw hier op dit forum.
Niet erg vertrouw met forum berichten, daarom als het hier niet thuishoort hoor ik het graag.
Ik ben ten einde raad en zoek naarstig naar antwoorden.
Volgend probleem stelt zich namelijk :
Op vrijdag 25 november 2016 kocht ik in Duitsland een mercedes vito W638 van 1996.
Met maar 83.000 km op de teller leek het me een goede wagen. Ik heb er 1000€ afgekregen en betaalde er 3000€ voor, na een testrit terplaatse.
De testrit deed geen kwaad tevoorschijn komen dus ik was overtuigd.
Op weg naar huis (zo'n 154 km) reed ik rustig aan tussen de vrachtwagens in, max 85-90 km/u.
Af en toe stak ik wel eens een vrachtwagen voorbij. Tot plots witte uitlaat in de spiegels verscheen.
Aan de kant en gekeken in het koelwater, daar zat de beige drab.
Rustig aan verder richting huis en maar meteen langs de garage gereden.
Na nazicht vertelde hij mij dat het wss de oliekoeler gaat zijn dat fit.
Na spoeling belde hij mij terug dat het toch de joint cullas is.
Ik geef goedkeuring voor herstel.
Elke halve week bel ik om er wat achter te zitten, dat kan zo lang niet duren.
Na 2 weken nog steeds niet gerepareerd. 'Ik wacht nog op stukken' zei hij.
Een weekje oor nieuwjaar langsgeweest met de vraag, zal ik er dit jaar nog mee rijden?
Begin volgend jaar, zei hij, ik heb nog geen stukken.
Vandaag zijn we 41 !! dagen verder, nog steeds niet gerepareerd.
Geen telefoon of bericht, niets hoor ik ervan.
Ik weet dat een koppakking veel werk in beslag neemt maar geen 41 dagen.
Ik mag van geluk spreken dat ik mijn huidige wagen nog niet had verkocht, dan kan ik nog voort.
Mag dit en kan dit zomaar zolang duren?
Kan ik de kosten doorrekenen naar de dealer in Duitsland die mij de wagen verkocht met dit verborgen gebreke?
Is het zo dat er automatisch een jaar garantie dient gegeven te worden op verborgen gebreken?
Ongeacht wat er in de factuur staat?
Kan ik garantie eisen op de gerepareerde onderdelen die mijn garagist tot op heden nog niet heeft vervolledigd? Ik betrouw het namelijk niet meer zo nauw.
De totale kost gaat een 1500€ zijn zei hij me in het begin.
Ik hoop antwoorden te vinden, Ik heb er reeds vele gezocht op internet en met anderen gesproken, geen mens weet er blijkbaar antwoorden op.
Of tot wie kan ik me best wenden om hier uitklaring voor te krijgen?
Met vriendelijke groet.
Niet erg vertrouw met forum berichten, daarom als het hier niet thuishoort hoor ik het graag.
Ik ben ten einde raad en zoek naarstig naar antwoorden.
Volgend probleem stelt zich namelijk :
Op vrijdag 25 november 2016 kocht ik in Duitsland een mercedes vito W638 van 1996.
Met maar 83.000 km op de teller leek het me een goede wagen. Ik heb er 1000€ afgekregen en betaalde er 3000€ voor, na een testrit terplaatse.
De testrit deed geen kwaad tevoorschijn komen dus ik was overtuigd.
Op weg naar huis (zo'n 154 km) reed ik rustig aan tussen de vrachtwagens in, max 85-90 km/u.
Af en toe stak ik wel eens een vrachtwagen voorbij. Tot plots witte uitlaat in de spiegels verscheen.
Aan de kant en gekeken in het koelwater, daar zat de beige drab.
Rustig aan verder richting huis en maar meteen langs de garage gereden.
Na nazicht vertelde hij mij dat het wss de oliekoeler gaat zijn dat fit.
Na spoeling belde hij mij terug dat het toch de joint cullas is.
Ik geef goedkeuring voor herstel.
Elke halve week bel ik om er wat achter te zitten, dat kan zo lang niet duren.
Na 2 weken nog steeds niet gerepareerd. 'Ik wacht nog op stukken' zei hij.
Een weekje oor nieuwjaar langsgeweest met de vraag, zal ik er dit jaar nog mee rijden?
Begin volgend jaar, zei hij, ik heb nog geen stukken.
Vandaag zijn we 41 !! dagen verder, nog steeds niet gerepareerd.
Geen telefoon of bericht, niets hoor ik ervan.
Ik weet dat een koppakking veel werk in beslag neemt maar geen 41 dagen.
Ik mag van geluk spreken dat ik mijn huidige wagen nog niet had verkocht, dan kan ik nog voort.
Mag dit en kan dit zomaar zolang duren?
Kan ik de kosten doorrekenen naar de dealer in Duitsland die mij de wagen verkocht met dit verborgen gebreke?
Is het zo dat er automatisch een jaar garantie dient gegeven te worden op verborgen gebreken?
Ongeacht wat er in de factuur staat?
Kan ik garantie eisen op de gerepareerde onderdelen die mijn garagist tot op heden nog niet heeft vervolledigd? Ik betrouw het namelijk niet meer zo nauw.
De totale kost gaat een 1500€ zijn zei hij me in het begin.
Ik hoop antwoorden te vinden, Ik heb er reeds vele gezocht op internet en met anderen gesproken, geen mens weet er blijkbaar antwoorden op.
Of tot wie kan ik me best wenden om hier uitklaring voor te krijgen?
Met vriendelijke groet.